[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 06:43

Nou, daar is ie dan eindelijk :D
Ik moet zeggen dat een prijs van $ 3400 me mee valt. Benieuwd wat ze er in NL van maken......

MarjanB

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:14

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:38

Heel leuk die IV :') maar voor €4129,- kan ik ook 3 weken naar Japan :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:57

Ah joh, jaartje wachten... Daalt hij vast naar 3000 tot 3500 euro. En als je je 5D3 inruilt vallen de kosten mss ook nog wel mee.

Ik ben al naar Japan geweest. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:17

Resistance schreef:
Hoi!

Sinds een jaartje heeft fotografie heel erg mijn interesse. Momenteel fotografeer ik nog met mijn Samsung Note 3, en bewerk ik de foto's met Adobe Lightroom. Ook fotografeer ik heel soms met mijn broers camera die professioneel fotografeert en films maakt.

Een paar van mijn foto's met de Note 3:

[ [url=m/grwLrl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Vpg8Te.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OUj5wA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZXO5KZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/O1bJm3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MjrKLC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q8negE.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Helaas gaat de kwaliteit wat uit doordat ze met bokt zijn geüpload)

Natuurlijk wil ik jullie vragen wat jullie van mijn foto's vinden, en vooral wat ik eraan kan verbeteren! Alle tips zijn welkom.

Ten tweede zou ik heel graag een echte camera willen. Zoals jullie zien gaat mijn interesse vooral uit naar natuur- en landschapsfotografie, en wil ik wel een echte camera (dus niet zo'n kleintje). Budget is er niet echt; ik moet er nog voor gaan sparen. Maar ik wil vooral geen camera die ik nog niet waard ben, ik moet er eerst mee om leren gaan en leren fotograferen.

Ik quote mezelf even, niemand tips voor een camera?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:46

Sicayes schreef:
Heel leuk die IV :') maar voor €4129,- kan ik ook 3 weken naar Japan :')

Daar kan je wel 6 weken mee naar Japan als je het slim doet :P

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:46

Wat een prijs :o
Ziet er qua specs wel erg mooi uit, vooral als je veel video doet.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:42

Ziet er tof uit! Maar voor die prijs ben ik nog heeeeeulll blij met mijn 5DII :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:22

Ik heb niks met Japan en een paard zoek ik ook niet (meer), dus wellicht toch even neef aanspreken om er eentje mee te brengen als ie over komt.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:22

Hoi Bokkers!

Volgend jaar ga ik als het goed is HBO fotografie studeren aan het HKU in Utrecht. Omdat ik ruim van te voren al wil weten welke materialen verstandig zijn om hiervoor aan te schaffen, wil ik graag jullie hulp inschakelen. :)

Zelf heb ik al een tijdje ervaring in de fotografie. Op dit moment in het bezit van een simpele Canon EOS 1200d Body met een Canon 18-55mm, Canon 75-300mm en een Tamron 16-300mm lens (Waarvan ik niet 100% tevreden ben over de kwaliteit).

Voor de komende opleiding heb ik natuurlijk heel wat beters nodig. Maar omdat ik qua type body's en lenzen niet al te veel ervaring heb, wil ik dat graag aan jullie vragen.

Ik wil graag weten welke body aan te raden is, welke lenzen ik nodig heb als ik op elk gebied foto's zou willen schieten, of ik meerdere materialen (statief ed) nodig heb, en of er meerdere personen zijn die deze opleiding hebben gevolgd.

Brand los :Y)

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:35

Hoi! Ik weet niet of ik hier mijn vraag kan stellen, maar ik wil graag voor mijn webwinkel zelf foto's maken met witte achtergrond. Zou gaan om frontriemen/neusriemen.
Alleen ik heb zelf wat geprobeerd met een witte plaat, maar krijg dan meer een gele gloed erover of weer blauwachtig.

Ik vraag me af of ik wel een geschikte camera heb een Canon 1000-D. Deze is namelijk best wel oud. Las iets over een grijskaart.

Los van dat weet iemand toevallig wat voor lampen je moet aanschaffen hiervoor?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 20:53

haf2008 schreef:
Hoi! Ik weet niet of ik hier mijn vraag kan stellen, maar ik wil graag voor mijn webwinkel zelf foto's maken met witte achtergrond. Zou gaan om frontriemen/neusriemen.
Alleen ik heb zelf wat geprobeerd met een witte plaat, maar krijg dan meer een gele gloed erover of weer blauwachtig.

Ik vraag me af of ik wel een geschikte camera heb een Canon 1000-D. Deze is namelijk best wel oud. Las iets over een grijskaart.

Los van dat weet iemand toevallig wat voor lampen je moet aanschaffen hiervoor?

Het is idd je witbalans wat je goed kunt krijgen met grijskaart om een goede witte achtergrond te krijgen.

Voor meer informatie voor productfotografie mbv kunstlicht is er het kunstlicht HK waar je van harte welkom bent om mee te kletsen. ;)

[HK] De studiofotografen flitsen verder naar Deel II

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 20:58

assileM schreef:
Hoi Bokkers!

Volgend jaar ga ik als het goed is HBO fotografie studeren aan het HKU in Utrecht. Omdat ik ruim van te voren al wil weten welke materialen verstandig zijn om hiervoor aan te schaffen, wil ik graag jullie hulp inschakelen. :)

Zelf heb ik al een tijdje ervaring in de fotografie. Op dit moment in het bezit van een simpele Canon EOS 1200d Body met een Canon 18-55mm, Canon 75-300mm en een Tamron 16-300mm lens (Waarvan ik niet 100% tevreden ben over de kwaliteit).

Voor de komende opleiding heb ik natuurlijk heel wat beters nodig. Maar omdat ik qua type body's en lenzen niet al te veel ervaring heb, wil ik dat graag aan jullie vragen.

Ik wil graag weten welke body aan te raden is, welke lenzen ik nodig heb als ik op elk gebied foto's zou willen schieten, of ik meerdere materialen (statief ed) nodig heb, en of er meerdere personen zijn die deze opleiding hebben gevolgd.

Wat is je budget? Wil je een goeie cropcamera of wil je een fullframe? Hoeveel geld wil je verder nog aan lenzen uitgeven? Een 50mm is altijd een leuke lens voor weinig geld, die is ideaal voor portretten bijvoorbeeld. Een 70-200 bijvoorbeeld voor paarden.

Maar het belangrijkste is je budget! :D

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:13

Nicole21 schreef:
assileM schreef:
Hoi Bokkers!

Wat is je budget? Wil je een goeie cropcamera of wil je een fullframe? Hoeveel geld wil je verder nog aan lenzen uitgeven? Een 50mm is altijd een leuke lens voor weinig geld, die is ideaal voor portretten bijvoorbeeld. Een 70-200 bijvoorbeeld voor paarden.

Maar het belangrijkste is je budget! :D

Budget ligt rond de 2000. Zit zelf op dit moment aan de Canon 5d mark II te denken. Iemand hier ervaring mee? Ik wil sws een Canon. Nikon vind ik niet fijn werken.

Qua lensen wil ik van dichtbij én ver weg kunnen fotograferen. Zo'n fisheye lens vind ik ook altijd gaaf. Maar dat komt dan later.

Iemand ook wel eens een body 2ehands gekocht? Heb namelijk liever een 2ehands goede, dan een nieuwe mindere. :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:22

Ik zou lekker investeren in je glaswerk. Dat is het belangrijkste. Je hebt qua glas nu de basic van het basic wat qua glas wat erin zit he - le - maal ruk is. Ga kijken naar alternatieven zoals de 24-70, 85mm 1.8 en de 50mm 1.4. Daar kun je veel meer arty-farty dingen mee creeëren dan dat je nu hals overkop een 5D2 koopt met matig glaswerk.

Als je nu al begint over 'een betere body' maar eigenlijk niet echt weet wat, waar wil je dan fullframe voor gaan gebruiken? Glaswerk is de key tot je beelden, de body is eigenlijk gewoon het stuk wat ertussen zit en je nodig hebt om alles in te stellen :)

Also > Goodluck met die studie, oud-studiegenoot die ik ken heeft het gedaan en moest na 1 jaar stoppen omdat ze het niet gehaald had. Zo ken ik er meerdere.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:41

assileM schreef:
Hoi Bokkers!

Een 7D met 15-85 en dan deze erbij: https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... 4l-is-usm/
De rest inruilen, beetje erbij leggen, dan red je wellicht een 7DII.
Of even wachten, doorsparen en zodra de prijs van de 5DIII instort, toeslaan.

Want glaswerk is wel heel belangrijk, maar de electronica bagatelliseren is ook niet terecht. Als dat wel zo zou zijn, waarom dan zo'n grote range aan body's. Ruisverhoudingen, lichtgevoeligheid, rekenkracht. Het heeft echt wel nut om te investeren in een goede body.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:17

Ik heb voor de gein even gekeken, maar ze heeft in april de 1200D aangeschaft dus ik vraag me af waar ze nu dan (al) tegen aan loopt.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 06:50

Courses schreef:
Ik heb voor de gein even gekeken, maar ze heeft in april de 1200D aangeschaft dus ik vraag me af waar ze nu dan (al) tegen aan loopt.

Zeg ik dat ik tegen dingen aan loop dan met deze camera? Nee. Ik zeg dat ik niet tevreden ben over de Tamron lens. En voor mijn komende opleiding heb ik meer nodig dan deze camera/lenzen. Vandaar mijn vraag.
Voordat ik mijn spullen aan ga schaffen heb ik deze ook alweer 1.5 jaar. Dus dan kan het tijd voor een nieuwe zijn.

Ik zou het waarderen als je me daadwerkelijk probeert te helpen ipv na te trekken wanneer ik mijn camera heb gekocht ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:46

assileM schreef:
Courses schreef:

Zeg ik dat ik tegen dingen aan loop dan met deze camera? Nee. Ik zeg dat ik niet tevreden ben over de Tamron lens. En voor mijn komende opleiding heb ik meer nodig dan deze camera/lenzen. Vandaar mijn vraag.
Voordat ik mijn spullen aan ga schaffen heb ik deze ook alweer 1.5 jaar. Dus dan kan het tijd voor een nieuwe zijn.

Ik zou het waarderen als je me daadwerkelijk probeert te helpen ipv na te trekken wanneer ik mijn camera heb gekocht ;)

Wat heb je exact nodig dan volgens de studie? Eisen hun bepaalde zaken van je? Zeggen ze dat je een betere camera nodig hebt? Het gaat mij om het aanpassen van de camera/apparatuur/advies bij je wensen. Van mij apart koop je een 1DX voor je studie, maar daar ga je niks aan hebben.

Het feit dat ik vraag waar je tegen aan loopt is namelijk zodat ik kan kijken welke camera daar bij aan zou passen. Als je zou zeggen dat je het bereik van een FF nodig hebt omdat je daar nu tegen aan loopt met editen, daar kan ik wat mee. Als je aan loopt tegen de ruis en hier een betere body voor wilt, daar kan ik ook wat mee. Als ik dan kijk dat je je body net krap een half jaar hebt denk ik niet dat je alles al uit je body hebt gehaald.

Als je tegen dingen aan loopt met je glaswerk, hoef je niet persee meteen een andere body ook aan te schaffen. Als je Tamron zoomlens niet aan de verwachtingen voldoet, heeft dat niet echt te maken met je body. Ik zou dan kijken voor een 70-200 F4.0, fijne lens, prima binnen het budget en je kan eventueel ook nog een andere prime aanschaffen. Het is niet zo dat als je nu even een splinternieuwe body met een andere 'matige' lens koopt je problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Waarmee ben je niet blij met de 16-300? Wat vind je er niet goed aan? Een superzoom (zoals die 16-300 maar ook de 18-200 bijvoorbeeld) leveren gewoon 90% van de tijd in op kwaliteit omdat er zoveel elementen in zitten dat je onder geen beding garant kan staan voor de kwaliteit. Vergis je niet dat 'hoe meer je in een lens probeert te proppen aan opties' niet echt iets beters zal genereren. Vanwaar de keuze voor een 75-300 en een 16-300 allebei? Ben je wel tevreden over de 75-300? Wat wil je precies gaan fotograferen, niet alleen met je studie maar daarbuiten?

Ik kan je niet helpen als je geen duidelijke dingen aangeeft en ik merk dingen niet op om je dwars te zitten of eigenwijs te doen, het gaat mij om een passend advies. Als je hier komt en denkt dat er 1 kant en klare oplossing is als je een andere body aanschaft, sorry, dat is niet zo.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:56

Ik ben ook wel benieuwd welke optie voor mij wat is ;)

Ik heb nu een oudje, een Canon 550d. Waar ik tegenaan loop zijn een aantal dingen, de fps, de iso waarbij al snel ruis komt en ik zou graag wat meer scherpstelpunten hebben. Nu wordt hij ook gewoon oud, ik kan er nog wel meer uithalen, maar alvast rondkijken hoeveel ik apart moet zetten kan geen kwaad. Ik fotografeer vooral honden en paarden. De honden is tijdens sporten met flink hoge snelheden. (IPO) Ik heb de 18-55, die ik nooit gebruik, een 50mm 1.8 en een 70-200 2.8 non is.

Zelf twijfel ik tussen de 70d en de 7d2. Groot prijsklasse verschil, dat weet ik. :+ (hoewel ik ook tweedehands kan kijken) Maar misschien hebben jullie nog een suggestie?

Ik zit een beetje met het gewicht, de combi met de 70-200 is nu absoluut niet fijn vasthouden (niet gek met het gewicht van de lens in verhouding met de body haha). Maar daar kan ik altijd nog een statief/monopod voor aanschaffen. Dat staat sowieso op de planning, maar dat vind ik ook nog een lastig ding. Ik had een goedkope, maar die is gesneuveld(na een half jaar) en was niet geschikt voor het gewicht, dus heb ik maar 1 keer met deze combi gebruikt.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:03

Wellicht de 80D met een grip eronder? Zelf heb ik de combi van een instapbody met een 70-200 nooit heel fijn gevonden (beetje top zwaar) maar met een grip eronder is dat zeker te doen! :) Voor statieven zou ik eens kijken naar een Monfrotto statief, dat zijn hele degelijke dingen en ook zeker tweedehands goed te doen :) Anders heb je straks je 70-200 en je nieuwe body in de kreukels op de grond :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:05

Courses schreef:
Wellicht de 80D met een grip eronder? Zelf heb ik de combi van een instapbody met een 70-200 nooit heel fijn gevonden (beetje top zwaar) maar met een grip eronder is dat zeker te doen! :) Voor statieven zou ik eens kijken naar een Monfrotto statief, dat zijn hele degelijke dingen en ook zeker tweedehands goed te doen :) Anders heb je straks je 70-200 en je nieuwe body in de kreukels op de grond :P

:') Ik heb altijd de strap nog om. Piet paniek en laat dus nooit camera op een statief staan zonder dat ik nog iets vast heb haha

Maar dank je wel! Ik ga ze even bekijken!

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:58

Courses schreef:
Wat heb je exact nodig dan volgens de studie? Eisen hun bepaalde zaken van je? Zeggen ze dat je een betere camera nodig hebt? Het gaat mij om het aanpassen van de camera/apparatuur/advies bij je wensen. Van mij apart koop je een 1DX voor je studie, maar daar ga je niks aan hebben.

Het feit dat ik vraag waar je tegen aan loopt is namelijk zodat ik kan kijken welke camera daar bij aan zou passen. Als je zou zeggen dat je het bereik van een FF nodig hebt omdat je daar nu tegen aan loopt met editen, daar kan ik wat mee. Als je aan loopt tegen de ruis en hier een betere body voor wilt, daar kan ik ook wat mee. Als ik dan kijk dat je je body net krap een half jaar hebt denk ik niet dat je alles al uit je body hebt gehaald.

Als je tegen dingen aan loopt met je glaswerk, hoef je niet persee meteen een andere body ook aan te schaffen. Als je Tamron zoomlens niet aan de verwachtingen voldoet, heeft dat niet echt te maken met je body. Ik zou dan kijken voor een 70-200 F4.0, fijne lens, prima binnen het budget en je kan eventueel ook nog een andere prime aanschaffen. Het is niet zo dat als je nu even een splinternieuwe body met een andere 'matige' lens koopt je problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Waarmee ben je niet blij met de 16-300? Wat vind je er niet goed aan? Een superzoom (zoals die 16-300 maar ook de 18-200 bijvoorbeeld) leveren gewoon 90% van de tijd in op kwaliteit omdat er zoveel elementen in zitten dat je onder geen beding garant kan staan voor de kwaliteit. Vergis je niet dat 'hoe meer je in een lens probeert te proppen aan opties' niet echt iets beters zal genereren. Vanwaar de keuze voor een 75-300 en een 16-300 allebei? Ben je wel tevreden over de 75-300? Wat wil je precies gaan fotograferen, niet alleen met je studie maar daarbuiten?

Ik kan je niet helpen als je geen duidelijke dingen aangeeft en ik merk dingen niet op om je dwars te zitten of eigenwijs te doen, het gaat mij om een passend advies. Als je hier komt en denkt dat er 1 kant en klare oplossing is als je een andere body aanschaft, sorry, dat is niet zo.

Thanks voor je uitgebreide reactie! :)

Er staat geen exacte beschrijving van gewenste materialen op de site van de opleiding. Wel staat er een rijtje met camera's die er ongeveer bij passen. Zo staat ook mijn camera die ik nu heb ertussen. Maar daar zou ik dus voor de hele opleiding niet voldoende aan hebben staat er. Vandaar dat ik nu vast aan het oriënteren ben wat ik straks dus nodig heb. Ook las ik ergens dat als ik een goed objectief koop, dat deze basic body de kwaliteit dan erg onderuit kan halen. Vandaar dat ik daar mee aan kwam. Foto's maken lukt prima. Maar qua instellingen en soorten objectieven en body's ben ik gewoon nog niet goed bekend. In november is de open dag, en dan ga ik dit soort vragen ook zeker stellen natuurlijk! :j

Een probleem waar ik tegen aan loop is onder andere de bewegende beelden vastleggen. Ik focus op het onderwerp dat beweegt (hond in dit geval), en dan toch is het onderwerp verre weg van scherp. Het hoofd of lichaam wel. Maar de poten zijn wazig.
Dit is later niet wat ik wil gaan fotograferen. Maar ben bang dat ik dit wel voor mijn opleiding moet gaan doen.
Ook loop ik inderdaad tegen het ruis aan. :+ Waar vgm meer fotografen last van hebben..
Ik merk aan de Tamron lens dat de kwaliteit achteruit gaat ten opzichte van de 75-300 die ik heb. Is natuurlijk ook super logisch. Maar daarom fotografeer ik dus uiteindelijk toch met de 75-300. Ik had de Tamron overgenomen zodat ik niet van lens zou hoeven wisselen. De andere 2 lenzen zaten bij de camera. Maar merk toch dat ik die liever gebruik.
Ik weet vaak wel waar ik tegenaan loop. Maar doordat ik nog gebrek aan kennis heb, vind ik het lastig te achterhalen wat het probleem veroorzaakt.

'Later' wil ik graag, als het kan, oorlogsfotografe worden. Heel andere tak van dit beroep. Maar het idee dat ik het verhaal van deze mensen naar buiten mag brengen is fantastisch. Dit kan op veel andere manieren natuurlijk. Ook dierenfotografie maakt nog steeds indruk op me. :)

Ik ben gewoon bang dat als ik dure objectieven ga kopen, dat deze body dan de kwaliteit achteruit haalt. Daarom dacht ik dat het verstandig was dan ook een andere body erbij te nemen. Maar zoals ik al zei heb ik er gewoon nog echt weinig verstand van, en daarom vraag ik dit natuurlijk allemaal aan jullie. :Y)
Het liefste rond ik mijn 4 jaar studie gewoon af met goede materialen. Zonder dat ik spijt krijg dat ik een goedkoop iets heb gekocht wat niet functioneert.

Wat een lap tekst. En heb nog het idee dat ik de helft vergeet. :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:17

Mmm, okee. Ik ga even een aantal dingen uit je post uitleggen en benoemen, daar kom je wel verder mee denk ik.

De 1200D is opzich een prima body, redelijk recent en zeker de eerste tijd zul je daar voldoende mee uit kunnen. Een camera zal goed glas niet onderuit halen, echter is andersom wel het geval. Koop je een 5DII en draai je daar je Tamron op? Kan je op een briefje mee geven dat je daar niet happy van gaat worden. Ik heb even gekeken en de ruisreductie op de 1200D is niet dermate hoog dat ik wel kan begrijpen dat je daar tegen aan loopt. Als je kijkt naar de 750D presteert die bijvoorbeeld een hoop beter op het gebied van ruis dan de 1200D, dus dat zou een goede optie kunnen zijn als je je body toch wilt vervangen.

Bewegend beeld zit toch echt in je instellingen leren kennen, dat is een kwestie van tijd erin stoppen en veel uitproberen. Elke camera kan scherpe foto's maken, maar dan moet je wel de juiste instellingen kennen :j

Die Tamron lens zou ik lekker verkopen. Zoals ik hierboven al zei, hoe meer functies je in een lens probeert te proppen hoe erger de kwaliteit word. Je kunt waarschijnlijk nog beter een jampot glas voor je camera hangen dan de 16-300. Het feit dat het 'makkelijk' is is waar de lens ook puur op gebouwd word, maar daar houd het ook op. De kwaliteit word volledig aan de kant gezet voor het gemak van 'alles in 1 lens duwen'. Qua glaswerk zou ik (als je toch bezig bent) kijken voor een 50mm 1.8. De plastic fantastic maar ideaal om in je tas te hebben (kreng kost 100 euro, daar moet je 'm niet voor laten liggen). Een prime lens gaat je heel veel leren over je instellingen en licht inval, dus als je jezelf een tijdje beperkt tot zo'n objectief leer je daar enorm veel van :) In plaats van je huidige 18-55 (kitlens) zou ik eens kijken naar de 15-85 of de 24-70. Laatst genoemde is wel vrij aan de prijzige kant, maar een heerlijke allround lens en het is L glaswerk, dus het glas is sowieso top. Om je zoomlens te vervangen zou ik kijken naar een 70-200 F4.0 non IS (of waar je budget het nog toe laat, de 2.8). De 70-200 behoord even eens tot L glaswerk en heeft heerlijk glas en is een topper van een objectief voor een vrij lage prijs.

Je gaat tijdens je studie gewoon achter veel dingen komen of dingen leren, wel of niet willen doen dat het vaak ook gewoon een beetje bezien is. Alsnog zou ik wel meer investeren in je glaswerk dan je body, ongeacht dat er blijkbaar op internet word verkondigd dat je blijkbaar eerst een paar duizend euro moet neertellen voor je body :')

Ik denk alleen dat ze op de Open Dag niet heel concreet gaan zeggen 'dit en dit heb je nodig' want veel opdrachten van de HKU moet je naar eigen invulling doen. Waar de een Nikon zal gebruiken met een telelens zal de ander het opknappen met een Canon met een prime lensje erop. Er is niet een 'vast' gelukspakket om zo'n studie af te ronden :) Het is puur waar je zelf mee wilt werken, er zal niet specifiek iets beter zijn of meer gewild.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:18

JustLizz schreef:
Hey Allemaal, ik werd op dit topic gewezen omdat ik op zoek ben naar een camera.

Ik heb geprobeerd om er zelf zo veel mogelijk over te lezen, maar ik heb op dit moment niet het vermogen om zelf te kunnen kiezen wat het beste bij mijn wensen zou aansluiten.

Wat zoek ik:
Ik wil graag mooie foto's maken van mijn paarden (zowel in stilstand als in beweging). Ik wil graag foto's kunnen maken waarbij je de achtergrond wat wazig eruit kan laten zien waardoor het paard (of wat je dan ook op de foto zet) er meer uitspringt.

Ik zit qua budget te denken aan zo'n 350 euro, mag ook tweedehands zijn, k hoef niet perse een compleet nieuwe set. Ik hoef denk ik ook niet per se een spiegelreflex maar een goede compact camera die ook aan mijn wensen voldoet zou ook al prima zijn.

Ik kwam bijvoorbeeld dit aanbod tegen op media markt en weet niet of dit een goede camera is voor mijn doel? http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ni ... 28685.html

Wat ik al wel gelezen heb is dat de body minder belangrijk is dan de lenzen die je gebruikt, maar zoals ik al zei.. ik zie door de bomen het bos niet helaas

Ik Quote mezelf even, wellicht is er overheen gelezen.
Iemand tips voor welke camera's en evt. lenzen goed zijn om mee te beginnen?
Zoals aangegeven, tweedehands is voor mij geen enkel probleem.

Alvast bedankt!