Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yasmine schreef:Nouks schreef:Hmmm Yasmine/MaloLau dat zou ik persoonlijk niet zeggen... Juist als MaloLau nu al weet dat ze graag wedstrijden wil gaan fotograferen zou ik als ik haar was direct een leuke telelens erbij aanschaffen (indien het budget nijpend is evt zelfs in plaats van de 18-55). Bijvoorbeeld de 55-250 oid.
Oh, dat van wedstrijden had ik even overheen gelezenDan is 55-250 inderdaad een betere keuze, maar dan moet ze er wel rekening mee houden dat binnenbakken sowieso heel erg problematisch zijn.
MaloLau schreef:wat zou het kosten dan als ik ook in de binnenbak mooie foto's wil maken?
saskiakefie schreef:Oké nog een keer vraag ik het in dit topic, omdat ik al wat meer weet, maar nog niet welke camera het gaat worden.
Soort: spiegelreflex camera
Richtprijs; Niet boven de 800,- incl een zoomlens
Waarvoor: vooral natuurfotografie, wilde dieren.
Niet te moeilijk, ben nu nog in het bezit van een compactcamera maar wil zelf meer kunnen instellen en ver in kunnen zoomen zonder teveel kwaliteitverlies.
Zelf dacht ik aan de canon Eos 1000D + 18-55 mm en daarbij een telelens? geen idee welke ik heb daar ook nog geen verstand van
tesseke schreef:Ik heb 2 weken geleden de Nikon D3100 gekocht met een 18-55 en een 50-200 en voor zover ik al heb kunnen uitproberen kun je erg mooie actiefoto's maken en ook close-ups lukt erg goed. (Vriend heeft foto's getrokken in een binnenbak op de automatische stand zonder flits, en deze waren erg scherp.) Gebouwen heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd (ben nog vooral aan het oefenen/spelen met witbalans enzo).
salatiga1995 schreef:tesseke schreef:Ik heb 2 weken geleden de Nikon D3100 gekocht met een 18-55 en een 50-200 en voor zover ik al heb kunnen uitproberen kun je erg mooie actiefoto's maken en ook close-ups lukt erg goed. (Vriend heeft foto's getrokken in een binnenbak op de automatische stand zonder flits, en deze waren erg scherp.) Gebouwen heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd (ben nog vooral aan het oefenen/spelen met witbalans enzo).
Heb je voorbeeldfoto's met allebei de lenzeb van actie en close-ups? Dan kan ik die aan mijn vader laten zien
Ik zou graag die foto's van de binnenbak ook wel willen zienn! (je kan ze ook in een pb sturen als je ze niet hier wilt plaatsen)
salatiga1995 schreef:Okee dat zou ik echt super vinden! Ik ben wel op zoek geweest naar voorbeeldfoto's maar elke keer was het de lens met een andere body of de body met de verkeerde lens
Hopen dat je internet het doet!Ben erg benieuwd!
salatiga1995 schreef:Hahah okee zal ik doen (wat is WE?)
Ik ben zelf ook nog heel onervaren hoor, word ook mijn eerste maar ik wil zo graag zien hoe de objectieven werken in combi met de Nikon D3100, want hoe is het menu etc? Het is toch een soort "beginnerscamera" ?
X__Trees schreef:http://www.pixmania.be/be/nl/4986130/ar ... mm-is.html Of wat denken jullie hiervan? De 18-55 IS en de 55-250mm IS lenzen samen.
Kiwipitje: Dat weet ik nu ook wel, maar kwaliteit van de camera moet ook wel een beetje meewerken. Suggesties?