[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:47

F_Orumster schreef:
Ik overweeg het nu serieus! Ik was van plan om de 5d III te kopen als de nieuwe uitkomt, en dan zit je ook op 2500 ofzo... Dit is wel een erg prof ding, lijkt het dan niet een beetje overkill?

Dat is ieder voor zich.
Ik ben wel gewend aan dit niveau camera's.

Oh enne, als iemand een Minolta M weet, tip me even.........

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:53

1DX is een geweldige body! Heb er wel mee gefotografeerd maar vond voor mij het updaten van glas belangrijker dan updaten van de body. Ik heb z'n voorganger de 1DIV.

Ik ben nog op zoek naar een 2e hands 7DII als backup body dus als iemand die toevallig voorbij ziet komen O:)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:29

Ik bedoel niet zozeer om de functies (doe al jaren alles manueel, raw etc) maar meer omdat ik niet een prof ben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:00

F_Orumster schreef:
Ik bedoel niet zozeer om de functies (doe al jaren alles manueel, raw etc) maar meer omdat ik niet een prof ben.

Dan zal ik maar helemaal niet zeggen dat ik als gezellige hobbyist ook met enige regelmaat kijk of ik een leuke Hasselblad op de kop kan tikken.
En mocht ik 'm tegen komen, een Mamiya 6x6 loopt ook zomaar het risico aangekocht te worden.....

En als die prof dat niet bevalt, nou dan dik ik z'n identiteitscrisis nog wel een beetje aan.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:16

F_Orumster schreef:

Dat maakt toch niet uit?
Ik fotografeer als enthousiaste amateur nog wel eens tussen prof wildlife fotografen en niemand kijkt dan op van een 500mm f4.0 in de handen van een amateur.

Kaus

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 23:25

Zo'n prof camera is juist ontzettend geschikt om 'in te groeien' toch :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 23:40

Kaus schreef:
Zo'n prof camera is juist ontzettend geschikt om 'in te groeien' toch :D

Mjah. Als je nog 0 bekend met de instellingen enzovoort is zo'n camera vaak iets kroms om te hebben gezien je body iets van de minst belangrijke dingen is. Net als dat je als familieauto een Tesla koopt voor de citytripjes en ritjes naar de supermarkt. Je kan er mee rijden ja, maar je kan er zooooooveel meer mee. Lekker investeren in je glas en een instap body kopen in plaats van geld gaan smijten voor een professionele body.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 00:12

Maar dat geld toch helemaal niet voor F_Orumster? Die is helemaal niet op zoek naar een instap camera en is ook helemaal geen complete beginner met 0 kennis van instellingen :?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 00:28

Shiloh schreef:
Maar dat geld toch helemaal niet voor F_Orumster? Die is helemaal niet op zoek naar een instap camera en is ook helemaal geen complete beginner met 0 kennis van instellingen :?

Ik weet niet over die het ging/op wie het sloeg. Ik reageerde op de stelling op zich.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 04:33

Courses schreef:
Shiloh schreef:

Ik weet niet over die het ging/op wie het sloeg. Ik reageerde op de stelling op zich.

Ik reageerde met die stelling juist specifiek op F_Orumster. Maar ik snap je punt hoor. :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 17:51

Ik ben wat aan het wikken en wegen nu over die dx :+
Hij is aanzienlijk zwaarder en groter, past die in mijn cameratassen? Anders moet ik die ook weer aanschaffen. Mijn (ouwe) 40d is 0.8kg, de 5dMIII 0.9 en de dx dus 1.3kg. Ik vind mijn 0.8kg niet storend (de hele tas op de duur soms wel)
Dan de 18 mp vs 22mp van de markIII. Ga ik die 4mp missen in de landschapsfotografie?

De dx is vooral fijn voor zijn snelheid bij sportfotografie. Laat ik dat nu nauwelijks doen...

De mark3 is (nu) nieuw even duur als deze dx. Dat vind ik tegelijk ook spannend, wie doet m nou weg en waarom?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 06:15

Lastige keuze... Met nieuw heb je idd altijd iets meer zekerheid etc. Ik heb destijds meer voor mijn 5D3 betaald dan deze 1DX occasion. :=

Van 40D naar 1DX is mss wel een hele grote overstap? Maar wel een superbody! Ik heb zelf eerst de 550D gekocht toen de 7D erbij en later de 550D ingeruild voor een 5D3. Zo heb ik langzaam alle toeters en bellen kunnen leren van steeds een klein stapje omhoog.

Ik geloof dat met een beetje mazzel de geruchten zijn dat de 5D4 deze maand nog bekend gemaakt zal worden. := Gaan de prijzen van de 5D3 mss ook nog wel ietsje zakken.

Welke objectieven heb jij voor de nieuwe body? Zijn dat allemaal EF objectieven? Anders loont het idd nog om voor die 5D3 te gaan als 5D4 uit is zodat je nog een klein beetje geld over houdt voor je objectieven spaarpot.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:18

Nav jouw tip dat de markIII wel zakken zal in prijs als de MIV uitkomt, had ik mezelf voorgenomen voor een MIII te gaan. Maar nu de 2e hands prijs van deze 1DX gelijk ligt aan de MIII nieuwprijs...
Al is het idee dat het nieuw is, toch wel iets prettiger. Als er € 1000 tussen zou zitten, dan was het eenvoudiger geweest ;)

De 40D was mijn 'instapper' destijds in 2008.

Mijn lenzen zijn EF (canon) en de sigma's het equivalent die ik vergeten ben, DG geloof ik? zouden moeten passen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:42

Je hebt er wel weer een jaar garantie op. Maar als je voor dat geld een camera koopt wil je er denk ik ook wel even mee kunnen doen. Ik vind 71000 clicks al best wel veel. Hoeveel clicks kunnen ze mee? 200-300.000? Dan zit je toch al op 1/3de van het gebruik.

Ik snap dat zon pro body flink lonkt. Ik ziu me afvragen of jou fotografie kunsten al dusdanig zijn dat je dat kwaliteitsverschil er ook uit gaat halen of niet.

En het is ook wel een hoop extra gewicht.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:44

Shiloh schreef:
Ik snap dat zon pro body flink lonkt. Ik ziu me afvragen of jou fotografie kunsten al dusdanig zijn dat je dat kwaliteitsverschil er ook uit gaat halen of niet. En het is ook wel een hoop extra gewicht.

Ja, dat is ook wat ik mij afvraag indd. Ik denk niet dat ik bij de M3 tegen grenzen op zal lopen komende jaren, en indd het gewicht (1.3kg ipv 900 voor de M3).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:41

F_Orumster schreef:
Shiloh schreef:
Ik snap dat zon pro body flink lonkt. Ik ziu me afvragen of jou fotografie kunsten al dusdanig zijn dat je dat kwaliteitsverschil er ook uit gaat halen of niet. En het is ook wel een hoop extra gewicht.

Ja, dat is ook wat ik mij afvraag indd. Ik denk niet dat ik bij de M3 tegen grenzen op zal lopen komende jaren, en indd het gewicht (1.3kg ipv 900 voor de M3).

Hang eens een batterypack onder je 5DIII, moet je opletten wat er gebeurt.

Het is dat ik andere prioriteiten moet stellen, anders was die 1Dx zaterdag al weg...... met mij mee.....

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:33

Hoi, ik heb een vraagje.
Ik zit te kijken naar een nieuwe camera, omdat mijn oude tweedehands Canon 350D kapot is gegaan na 3 jaartjes. Nu heb ik wat body's zien staan.. oa een Canon 700D, 750D en een 7D. De 7D is alleen wel tweedehands, de andere 2 zijn nieuw. Wat is het verstandigste om te doen als je van een Canon 350D afkomt en daarmee prima foto's kon maken? Ik wil wel graag hogerop, maar is een tweedehands 7D verstandig of kan ik beter voor de 700/750D gaan? Of moet ik eerder in de 00D series gaan kijken? Ik ben, doordat de 350D best snel kapot ging (ik fotografeerde er eigenlijk alleen op vakanties mee, dus erg weinig), een beetje huiverig geworden voor tweedehands, maar heb geen budget om een nieuwe 7D te kopen uiteraard. Waarbij ik me ook afvraag of een 7D niet teveel van het goede is. Wat raden jullie aan?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:56

EmmaVZ schreef:
Hoi, ik heb een vraagje.
Ik zit te kijken naar een nieuwe camera, omdat mijn oude tweedehands Canon 350D kapot is gegaan na 3 jaartjes. Nu heb ik wat body's zien staan.. oa een Canon 700D, 750D en een 7D. De 7D is alleen wel tweedehands, de andere 2 zijn nieuw. Wat is het verstandigste om te doen als je van een Canon 350D afkomt en daarmee prima foto's kon maken? Ik wil wel graag hogerop, maar is een tweedehands 7D verstandig of kan ik beter voor de 700/750D gaan? Of moet ik eerder in de 00D series gaan kijken? Ik ben, doordat de 350D best snel kapot ging (ik fotografeerde er eigenlijk alleen op vakanties mee, dus erg weinig), een beetje huiverig geworden voor tweedehands, maar heb geen budget om een nieuwe 7D te kopen uiteraard. Waarbij ik me ook afvraag of een 7D niet teveel van het goede is. Wat raden jullie aan?

Als ie goed is (via een winkel met garantie) zou ik voor de 7D kiezen in dit rijtje en met jouw ambitie.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:59

Hey Allemaal, ik werd op dit topic gewezen omdat ik op zoek ben naar een camera.

Ik heb geprobeerd om er zelf zo veel mogelijk over te lezen, maar ik heb op dit moment niet het vermogen om zelf te kunnen kiezen wat het beste bij mijn wensen zou aansluiten.

Wat zoek ik:
Ik wil graag mooie foto's maken van mijn paarden (zowel in stilstand als in beweging). Ik wil graag foto's kunnen maken waarbij je de achtergrond wat wazig eruit kan laten zien waardoor het paard (of wat je dan ook op de foto zet) er meer uitspringt.

Ik zit qua budget te denken aan zo'n 350 euro, mag ook tweedehands zijn, k hoef niet perse een compleet nieuwe set. Ik hoef denk ik ook niet per se een spiegelreflex maar een goede compact camera die ook aan mijn wensen voldoet zou ook al prima zijn.

Ik kwam bijvoorbeeld dit aanbod tegen op media markt en weet niet of dit een goede camera is voor mijn doel? http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ni ... 28685.html

Wat ik al wel gelezen heb is dat de body minder belangrijk is dan de lenzen die je gebruikt, maar zoals ik al zei.. ik zie door de bomen het bos niet helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:54

Hoi!

Sinds een jaartje heeft fotografie heel erg mijn interesse. Momenteel fotografeer ik nog met mijn Samsung Note 3, en bewerk ik de foto's met Adobe Lightroom. Ook fotografeer ik heel soms met mijn broers camera die professioneel fotografeert en films maakt.

Een paar van mijn foto's met de Note 3:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Helaas gaat de kwaliteit wat uit doordat ze met bokt zijn geüpload)

Natuurlijk wil ik jullie vragen wat jullie van mijn foto's vinden, en vooral wat ik eraan kan verbeteren! Alle tips zijn welkom.

Ten tweede zou ik heel graag een echte camera willen. Zoals jullie zien gaat mijn interesse vooral uit naar natuur- en landschapsfotografie, en wil ik wel een echte camera (dus niet zo'n kleintje). Budget is er niet echt; ik moet er nog voor gaan sparen. Maar ik wil vooral geen camera die ik nog niet waard ben, ik moet er eerst mee om leren gaan en leren fotograferen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:03

Mooie foto's ik heb geen tips verder aangezien ik net begonnen ben met een spiegelreflex. Ben in elk geval erg blij met m'n aankoop de 750D met 18-135 lens

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:48

ikke schreef:
EmmaVZ schreef:
Hoi, ik heb een vraagje.

Als ie goed is (via een winkel met garantie) zou ik voor de 7D kiezen in dit rijtje en met jouw ambitie.

Dankje, ben uiteindelijk ook voor de 7D gegaan! :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:22

Veel plezier ermee!

Ik heb in een winkel ( in frankrijk) even met een 5DIII kunnen spelen..mijn groothoek erop gezet en inderdaad, waar ik al bang voor was, enorme vignet. Zo sterk zelfs dat je volgens mij gewoon naar de randen van je objectief kijkt. Ik heb niet gekeken waar het omslagpunt lag waar ik deze kwijtraak, want ik voelde me een beetje een boefje in die winkel ;) Als je alleen de 10 tot 12mm kwijtraakt is 1 ding, maar als je de helft van je bereik kwijtraakt is het minder.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 06:53

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:16