[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:10

Ik ga morgen de Canon EOS 400D halen Lachen Ben zeer benieuwt, alleen als het dit rot weer blijft kan ik hem niet eens mee naar buiten nemen om te oefenen op de paarden ofzo Nagelbijten / Gniffelen. Met die stortregen ga ik echt niet met een camera van 700 eurie naar buiten Nagelbijten / Gniffelen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:11

Ik heb lekker onderwaterbehuizing du sik kan ook in de storm foto's maken whaha Tong uitsteken

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:15

Vervelend is dat he! Ik wil ook al lang weer oefenen, maar het weer zit niet echt mee.
Ik ga deze zomer heel hard werken en dan hoop ik volgende lente een nieuwe te kunnen kopen, ik houd nu gewoon de S6500 die ik pas heb aangeschaft om mee te oefenen en dan wil ik die volgend jaar proberen te verkopen en er een nieuwe voor te krijgen. Maar ikvind het zonde om in de winter een camera te kopen als we inderdaad net zulk weer hebben als nu Tong uitsteken

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:19

Nagelbijten / Gniffelen Inderdaad, dat rotweer..
Ik wil ook búíten oefenen.. Maar ik ga ook niet met een camera van 700 euro naar buiten met dit weer Nagelbijten / Gniffelen ..

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:21

Nee ik dus ook niet. Dan maar niet oefenen Nagelbijten / Gniffelen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:23

Ik sjouw mijn camera wel gewoon mee xD. Hup, in de oude cameratas van pa met een extra plastic zak om de camera heen achter op m'n fietsje. Heel het dorp rondtouren op zoek naar mooie plekjes, en zodra het droog is zoveel mogelijk schieten. Mijn kaartje waarop 500 foto's past, is niet zo snel vol.. Op de pc kijk ik wel welke gelukt zijn en welke niet.. Ik kan er absoluut niet tegen om een camera die ik pas drie dagen heb en waarop ik zoooolang heb gewacht, niet te proberen. Bloos

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:30

Ben veel te bang dat er iets mee gebeurt Nagelbijten / Gniffelen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:32

Ben bang dat ie gestolen word op vakantie...

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:58

@ WildChild: Nee ik ook niet Tong uitsteken. Maar wat _Michelle__ dus al zegt, ik ben ook bang dat er wat mee gebeurt Nagelbijten / Gniffelen.

@ LCharlotte: Ik op zich ook wel, maar hij gaat wel mee. We gaan via de bergen naar onze bestemming en dat is echt een super oefen omgeving Lachen. We hebben een kluis in de auto (ergens verstopt Tong uitsteken) en daar gaat hij in. Verder sluiten we een verzekering af voor de vakantie en gaat de waakhond mee. (Grote zwarte hond met grote tanden en 70 cm schofthoogte dus dat schrikt wel af Tong uitsteken) En natuurlijk let ik wel goed op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:06

Ciinderella schreef:
Ik wil voor een klein vraagje geen heel nieuw topic starten, dus vraag ik het daarom f hier.

Ik heb de canon 400D nu een maandje en mijn vraag is nu, ik heb een 1G kaartje en hoeveel fotos maken jullie met zulk geheugen? Ik heb namelijk pasgeleden mijn kaart volgehad bij ongeveer 500 foto's. En vond dit behoorlijk weinig! Had dit ook niet verwacht omdat ik de vorige keer veel meer fotos erop had staan. Had hem nu op sport staan. Is dit een verschil?

Hopelijk heeft iemand een antwoord voor mij.

Even gecheckt, ik maak ruim 100 foto's op 8 megapixel op een 1GB kaartje. Wel RAW. Maar ik vind 500 foto's behoorlijk wat anders hoor...

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:15

ik maak zo`n 300 foto`s denk op een 1 GB kaartje heb ook de 400D en 10.1 Megapixels...

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:31

Ik maak op 8mp, in het grootste JPEG, met 2gb, 500 foto's. Volgens mij maakt de standvan je camera niets uit, maar wel of je flitst, ja of nee.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:32

Die Redcoon site is wel vaag zeg! Nagelbijten / Gniffelen

Staat er 2 x een FZ8 en 2 x een FZ50 voor allebei andere prijzen met precies dezelfde inhoud Verward

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:38

Oh foutje dan Haha!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:46

Ashleey_ schreef:
Die Redcoon site is wel vaag zeg! Nagelbijten / Gniffelen

Staat er 2 x een FZ8 en 2 x een FZ50 voor allebei andere prijzen met precies dezelfde inhoud Verward

Wat ik dus op de vorige pagina al zei. Haha!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:47

Nouks schreef:
Ciinderella schreef:
Ik wil voor een klein vraagje geen heel nieuw topic starten, dus vraag ik het daarom f hier.

Ik heb de canon 400D nu een maandje en mijn vraag is nu, ik heb een 1G kaartje en hoeveel fotos maken jullie met zulk geheugen? Ik heb namelijk pasgeleden mijn kaart volgehad bij ongeveer 500 foto's. En vond dit behoorlijk weinig! Had dit ook niet verwacht omdat ik de vorige keer veel meer fotos erop had staan. Had hem nu op sport staan. Is dit een verschil?

Hopelijk heeft iemand een antwoord voor mij.

Even gecheckt, ik maak ruim 100 foto's op 8 megapixel op een 1GB kaartje. Wel RAW. Maar ik vind 500 foto's behoorlijk wat anders hoor...

ik maak ongeveer 300 foto's op hoog met een 1gb kaart met 400D. misschien had je hem op middel of laag staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:05

loulou schreef:
[***] schreef:

ik maak ongeveer 300 foto's op hoog met een 1gb kaart met 400D. misschien had je hem op middel of laag staan?

Als je effe leest zie je dat ik dus mínder foto's maak op 1 GB dan jij, dus GROTERE bestanden (terwijl ik nu doel op een 8MP camera en jij op een 10)...

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:11

Ik denk dat loulou dit tegen de TS bedoelde;)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:46

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:04

DarkDreamer schreef:
@ WildChild: Nee ik ook niet Tong uitsteken. Maar wat _Michelle__ dus al zegt, ik ben ook bang dat er wat mee gebeurt Nagelbijten / Gniffelen.

@ LCharlotte: Ik op zich ook wel, maar hij gaat wel mee. We gaan via de bergen naar onze bestemming en dat is echt een super oefen omgeving Lachen. We hebben een kluis in de auto (ergens verstopt Tong uitsteken) en daar gaat hij in. Verder sluiten we een verzekering af voor de vakantie en gaat de waakhond mee. (Grote zwarte hond met grote tanden en 70 cm schofthoogte dus dat schrikt wel af Tong uitsteken) En natuurlijk let ik wel goed op.

Lijkt me super als hij mee kan! Maar ik heb met mijn ouders afgesproken om hem niet mee te nemen op vakantie Vork . En als ik zou zeggen dat ik hem wel mee zou nemen, mocht ik hem niet halen Clown . Zo simpel is dat. En ik geef ze wel gelijk hoor.. Moet er niet aan denken of hij gejat word of dat ik hem kwijtraak/laat liggen oid. Clown

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:05

Nouks schreef:
Als je effe leest zie je dat ik dus mínder foto's maak op 1 GB dan jij, dus GROTERE bestanden (terwijl ik nu doel op een 8MP camera en jij op een 10)...

en als jij ff goed kijkt had je waarschijnlijk gezien dat ik het tegen Ciinderella had en niet tegen jou Clown

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:06

traan_beauty schreef:
DarkDreamer schreef:

Lijkt me super als hij mee kan! Maar ik heb met mijn ouders afgesproken om hem niet mee te nemen op vakantie Vork . En als ik zou zeggen dat ik hem wel mee zou nemen, mocht ik hem niet halen Clown . Zo simpel is dat. En ik geef ze wel gelijk hoor.. Moet er niet aan denken of hij gejat word of dat ik hem kwijtraak/laat liggen oid. Clown

waarschijnlijk is hij gewoon verzekerd via je reisverzekering. zou ik ff nakijken als ik jou was Ja
ik neem mijn camera juist wel mee op vakantie. daar zijn juist de leuke foto's te maken Lachen

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:28

hallo allemaal Lachen

Ik ben ook van plan een camera te kopen, het hoeft geen spiegelreflex te zijn want dat is me iets te duur Knipoog
ik wil er ook iet zo veel geld aan uit geven, ongeveer 250/300 euro.

Ik ben al wat aan het zoeken geweest, en ik kwam op deze 2 uit:
- Fuji finepix s6500
- Olympus SP-510

Iemand ervaringen/ tips/ informatie hierover?

Ik fotografeer van alles maar vooral bloemen (macro) en paarden/katten/sport Knipoog
Ik hoopt dat iemand mij kan helpen Lachen

Simone

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:42

@xSiep,
Ik heb de Fuji S5700 besteld.
Hier zie je een link: http://www.pixmania.be/be/nl/544476/art ... etechnique
Als je in Nederland woont kun je ze zeker krijgen bij Dixons.
Zijn super camera's heb ik gehoord voor niet veel geld.
Ligt ook tussen de 200/300 euro.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:14

Je link doet het niet, maar bedankt voor de informatie! Lachen
ik woon idd in nederland Knipoog