Murosch schreef:In het kader van we moeten iets hebben om voor te sparen, ben ik wel benieuwd wat voor opvolger jullie me aanraden voor mij 500D camera. Ik ben anderhalf jaar geleden begonnen met fotograferen met mijn 350D om te kijken of ik het leuk vind en nadat ik erachter was dat dit het geval was, heb ik deze ingewisseld voor de 500D. Op zich ben ik best tevreden met mijn camera (in combi met de kitlens, de 50 mm 1.8 en de 55-250 tele), maar den mensch wil toch altijd graag meer. Ik fotografeer best divers. Paarden, natuur, landschappen en mensen (portret). Misschien dat ik over een tijdje zelfs een studiootje wil maken, aangezien ik in mijn huis een ruimte heb die geen bestemming heeft en dat zou natuurlijk wel heel gaaf zijn. Ik breid mijn spulletjes in kleine stapjes uit om het betaalbaar te houden, dus een overstap naar het meest nieuwe model gaan we niet doen. Wat zou een mooi stapje verder zijn denken jullie? Of zou een iets moderner model met wat meer MP niet zoveel verschil maken?
Ga zo hoog mogelijk zitten voor de prijs die je ervoor over hebt.
Bijvoorbeeld een 7D, die vindt je als occasion zonder onmogelijk zoekwerk voor 600 - 650 euro. Een 5D mark III kun je onder de 2000 euro vinden, maar misschien is die stap net te groot.
Ik zou er op die manier in staan en gewoon gaan kijken wat er te vinden is.
Zorg in ieder geval ervoor dat je weet bij welke winkels je wel of niet moet zijn. Niet alle winkels zijn even klantvriendelijk. Steek daar wat huiswerk in.