Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tesseke schreef:Zegt ook weer niet alles natuurlijk. Tijdje terug problemen gehad met een objectief... leverancier zei "stuur wel vast een nieuwe op, retourneer jij deze". Nieuwe was er op de volgende dag al voordat ik tijd had gevonden om naar het postkantoor te gaanGa in het weekend nog eens proberen, en als de batterij zo snel leeg blijft lopen ga ik er toch eens mee terug naar de winkel. Ben nu blij dat ik voor een winkel in de buurt heb gekozen en iets meer heb betaald dan helemaal naar Rotterdam te rijden ofzo.
Liesje89 schreef:Als je Canon gewent bent is Nikon echt heeeel onlogisch qua instellen. Echter heb ik nooit zoveel problemen met omschakelen van Canon naar Nikon. Op school heb ik vaak met Nikon gewerkt, en ik moet zeggen dat het me best beviel. Toch ben ik meer weg van Canon dus heb ik het daarbij gehouden toen ik op zoek was naar een andere camera. Dit ook omdat ik diverse goede objectieven heb met Canon vatting heb liggen en de tweedehands prijs die ik daarvoor zou kunnen krijgen imo niet echt passend was. Het ligt helemaal aan jezelf en als je eventueel een goeie deal kunt sluiten bij een winkel in combinaie met inruil van je canon objectieven, dan is dat wellicht een optie voor je.
bengelpiet schreef:Heeft hier iemand ervaring met de Canon 500D?
Toydoll schreef:Dat ben ik echt niet met je eens. De D3x is nog steeds koning in resolutieland, de D3s is koning op het gebied van dynamisch bereik en signal-to-noise ratio. De 5DII hangt er qua prestaties een beetje tussenin, heeft magere AF, is vrij traag en heeft prijs en full HD video als groot pluspunt. De 1DsIII is mooi maar verouderd en de 1D Mk4 kan de concurrentie met de D3s (volgens mij met name door z'n kleinere sensor) niet helemaal aan.Merken liggen niet zoveel van elkaar af. Nikon zou ietsje pietsje betere beginnerscamera's (door de betere automaatstand) maar Canon blijft in het hogere segment weer ietsje beter. Verschil is echter heel klein.
Toydoll schreef:Dat ben ik wél met je eens, al vind ik het draaiwiel niet onhandig.Ik vind Nikon logischer in de bediening (vind dat draaiwiel van Canon niets) maar dat is hoogstpersoonlijk. Ik zou gewoon naar beide merken kijken en dan kijken welk toestel het beste bij jou past qua grip/hand, mogelijkheden, prijs etc.
Toydoll schreef:Nikon vind ik idd echt baggerservice hebben. Sowieso is het bij Nikon altijd je eigen schuldIk ga deze week wel ontdekken of de service van Nikon een beetje oke is. Mijn D90 is nu na een half jaar al stuk; verkoper zegt dat het valschade is maar hij is echt nooit gevallen; ben erg benieuwd wat Nikon ervan gaat zeggen. Heb niet voor de lol 800 euro neergeteld om nu al met een kapotte camera te zitten.
HLPhoto schreef:...