[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:58

Kokomo schreef:
Neem gewoon de meest bekende fotografen, Arnd Bronkhorst, Jacob Melissen, werken met een Canon Eos 1. Canon is bij amateur zowel als bij profs de meest gebruikte camera. Ik weet niet waar jullie kijken, maar heb laatst verkoopcijfers gezien waar ook in de prof toestellen van Canon ruim bovenaan stond

Ik denk dat het ook wel een beetje aan de reclame ligt. Ik heb eigenlijk nog nooit een "with nikon you can" reclame gezien Haha! terwijl je met de canon reclames wordt doodgegooit op tv, in de bios enz. Heeft nikon eigenlijk wel een tvcommercial nu ik er over nadenk? Weet iemand dit? Maar goed canon is en blijft een goed merk, maar dat is nikon net zo goed vind ik Lachen

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:59

Dankjewel DarkDreamer. Die zal ik zeker onthouden! Zelf zag ik al de Lumix DMC-FZ8, maar weet niet of dat wat is. Lachen

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:03

Nancy_ schreef:
Dankjewel DarkDreamer. Die zal ik zeker onthouden! Zelf zag ik al de Lumix DMC-FZ8, maar weet niet of dat wat is. Lachen

In mijn profiel staan foto's die gemaakt zijn met de Z740 Knipoog (tenzij er bij staat dat ze met de nikon zijn gemaakt.) Kan je eventueel nog wat voorbeeld foto's sturen per pb.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:25

Ashleey_ schreef:
Bij Dixons staat nu ook wel leuke aanbieding Lachen

OLYMPUS E-400 Digitale spiegelreflex camera + 14-42 mm objectief € 529,00
+ evt. inruilvoordeel! 55 euries

ffe over dat inruil voordeel..
ik was bij de dixons zaterdag..en dat inruil voordeel is dus dat je een tegoedbon van een bepaald bedrag krijgt..
dus t is geen inruilkorting...maar inruilvoordeel Tong uitsteken

dat jullie t ffe weten ^^

oh en die man bij de dixons zei dat t inruilvoordeel voor alle camera's geldt..'dus je kan ook naar de kruidvat gaan, een wegwerp camera kopen en die inruile ' waren zijn woorden Tong uitsteken

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:29

Nancy_ schreef:
Ik wil ook een nieuwe camera, die van mij is overleden.

Ik heb een budget tot max. 350 euro.
Welke raden jullie mij aan? Hoe mooier de foto's hoe beter natuurlijk, en dat je een stukje erop kan filmen lijkt mij ook leuk. Lachen

Ik heb nog niet zo lang geleden de Canon Powershot S3 IS gekocht. Lachen Ben er super tevreden over! Heel fijn ding. Ligt bij mij erg fijn in de hand, en ook de filmfunctie schijnt zeer goed te zijn op deze camera. Heb het zelf echter nog niet geprobeerd.
Wat voorbeeldfoto's die ik heb gemaakt vind je hier.
Ik heb hem gekocht voor 315 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:40

thorretje schreef:
hmm.. X_Lys.. alle pers / model / topfotograven die ik ken, werken met NIKON en niet met Canon en raar genoeg zie ik meestal ook voornamelijk NIKON camera's bij fotograven op tv in 't nieuws.

Kokomo schreef:
Neem gewoon de meest bekende fotografen, Arnd Bronkhorst, Jacob Melissen, werken met een Canon Eos 1. Canon is bij amateur zowel als bij profs de meest gebruikte camera. Ik weet niet waar jullie kijken, maar heb laatst verkoopcijfers gezien waar ook in de prof toestellen van Canon ruim bovenaan stond

Jep, ik zie toch echt ook veel meer Canons hier. Ik fotografeer ook voor een paardensportfotograaf (onder andere), we zijn met vijf fotografen momenteel, waarvan één Nikon (die spijt heeft van zijn overstap naar Nikon sinds hij voor ons fotografeert en hij weer eens een Canon in handen heeft gehad).

Bekende namen ook grotendeels Canon.

Op veel sportevenementen allemaal witte Canonlenzen.

Binnen de concert/bandfotografie ook merendeel Canon.

Lijkt me nogal duidelijk Lachen

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 01:41

capopjekop schreef:
Kokomo schreef:

Ik denk dat het ook wel een beetje aan de reclame ligt. Ik heb eigenlijk nog nooit een "with nikon you can" reclame gezien Haha! terwijl je met de canon reclames wordt doodgegooit op tv, in de bios enz. Heeft nikon eigenlijk wel een tvcommercial nu ik er over nadenk? Weet iemand dit? Maar goed canon is en blijft een goed merk, maar dat is nikon net zo goed vind ik Lachen

De gewone consument is inderdaad te beinvloeden door reklame en dat zal een belangrijke invloed hebben bij de keuze. Bij profs ligt dat toch anders. Voor hen geldt kwaliteit, bedieningsgemak, betrouwbaarheid en service die hem tot een keuze brengt. Een bepaald merk speelt hooguit mee als hij al een serie objectieven van een bepaald merk heeft.
Dat je vaker een Canon reklame ziet heeft een heel eenvoudige oorzaak. Canon heeft een veel grotere omzet dan Nikon. Daardoor hebben ze ook veel meer geld ter besckikking voor het maken van reklame dan Nikon.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 07:44

NinaElisa schreef:
ffe over dat inruil voordeel..
ik was bij de dixons zaterdag..en dat inruil voordeel is dus dat je een tegoedbon van een bepaald bedrag krijgt..
dus t is geen inruilkorting...maar inruilvoordeel Tong uitsteken

dat jullie t ffe weten ^^

oh en die man bij de dixons zei dat t inruilvoordeel voor alle camera's geldt..'dus je kan ook naar de kruidvat gaan, een wegwerp camera kopen en die inruile ' waren zijn woorden Tong uitsteken

Er staat toch ook inruilvoordeel? Maar wel handig al zeg ik het zelf.. meegenomen toch? Maar dan blijft de camera nog sterk afgesprijst!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 07:44

Maar goed, iemand toevallig bekend met de OLYMPUS E-400 ?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:52

Wat is nou een leuke camera.
Met ongeveer 5 megapixels, veel optische zoom, beeldstabilisator, en die zich makkelijk laat scherpstellen ?

Voor een niet te hogeprijs?

heeft iemand ideen?

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:33

Heeft iemand van jullie ervaring met de CANON PowerShot A620 ?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:03

Oeh oeh oeh, ik hoopte dat mijn camera vandaag kwam, maar ik kreeg vanochtend pas de mail dat ze het order in behandeling hebben genomen. Ik hoop dta hij morgen komt!!! Zo wie zo een beetje zenuwen, want volgende week dinsdag gaan we op vakantie en dan wil ik hem hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:12

Waar heb je hem besteld, Charlotte?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:14

Redcoon, en meteen betaald ook. Hij was op voorraad...Ik kan niet wachten Haha! Ben ook niet zo geduldig trouwens Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:17

Hmmm, ken ik niet. Maar als ht een beetje een netjes bedrijf is, zullen ze toch zeker binnen een week de spullen leveren...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:19

Redcoon is een internetzaak, goedgekeurd door al die thuisiwnkel organisaties dus ik ga er van uit dat het wel goed komt Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:19

Ik had website al even opgezocht Knipoog

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:22

Ja ze zijn echt goedkoop! Ik begon te zoeken, toen dacht ik he, hier is het goedkoper, volgende site, nog goedkoper, nog goedkoper, maar Redcoon spant de kroon! € 409 inclusief BTW! En de onderwaterbehuizing was daar ook € 179.90 terwijl hij elders € 210 is. Extra accu, ook goedkoop. Ben echt blij! Als hij nu nog snel komt ook, ben ik helemaal tevreden!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:28

Let op met Redcoon!! Ik was aan het zien voor een digitale spiegelreflex en die stond bij hun iets van juist 600 euro. Moest hier thuis even overleggen en 2 dagen later stond dat ding 800 euro op de website! Even gemaild met Redcoon, bleek normaal, hun prijzen veranderde regelmatig zo.. Verward

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:31

ja maar ik heb meteen betaald dus er kan niks meer veranderd worden.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:43

Nee gelukkig. Knipoog Heb er toch niet gekocht, maar dat had dan weer niet alleen die reden. Lachen

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:06

Toch meer canons, dan houd ik inderdaad liever de canon in me hoofd.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:08

Ja ik ga voor Cnon omdat die kwaliteit gewoon erg goed is, heb mij dan ook goed laten informeren Ja

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:09

Ik wil voor een klein vraagje geen heel nieuw topic starten, dus vraag ik het daarom f hier.

Ik heb de canon 400D nu een maandje en mijn vraag is nu, ik heb een 1G kaartje en hoeveel fotos maken jullie met zulk geheugen? Ik heb namelijk pasgeleden mijn kaart volgehad bij ongeveer 500 foto's. En vond dit behoorlijk weinig! Had dit ook niet verwacht omdat ik de vorige keer veel meer fotos erop had staan. Had hem nu op sport staan. Is dit een verschil?

Hopelijk heeft iemand een antwoord voor mij.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:10

1 g zijn ongeveer 300 fotos, stond op inet.