[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:19

Week 19:
Afbeelding

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:20

LOVESUSHI schreef:
Welke week gaat dit over hilly200? Ik kan hem even niet voor me halen :') bedankt voor je feedback in ieder geval!

Hahaha week 16, zal het er volgende keer er even bij zetten!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 06:27

Bumblehorse Veel beterschap met je knie! :) Leuke foto trouwens, gaaf gedaan ;)

MyHu Haha wat kijkt die kat kwaad zeg :') Erg leuke foto!

Killyenn Wat een leuke foto zeg, erg gaaf sfeertje! :D Veel beterschap trouwens!

it_is_me Waauw, wat een leuke foto! Alles lijkt elkaar perfect aan te vullen, met de bomenrij op de achtergrond creëer je veel diepte en het zonlicht is net voldoende aanwezig om voor wat gave kleurschakeringen te zorgen :)

Ingvild Wat een gave foto en wat een gaaf dier! Ik had persoonlijk nét wat meer ruimte gelaten boven het paard en rechts, maar verder is hij erg geslaagd! Het hoofdstel is alleen niet zo mijn ding, ik vind het wat te overheersend :=

JewEmm Erg leuke foto, heel fijne compositie en je hebt het paard knap vastgelegd :j Ik ben alleen niet 100% overtuigd door de zwart-witbewerking, ik denk dat hij in kleur ook best leuk is :)
Heel veel respect trouwens voor alle feedback! :D

TeSzZz Ontzettend gaaf je week 18! Wat een bijzondere kleuren in de lucht zeg, heel erg knap gedaan!

Cioccolato Ik vind de bloemen heel mooi vastgelegd, maar de pootjes lijken daar niet echt thuis te horen naar mijn gevoel. Het was misschien leuker geweest als het dier er helemaal op stond? :)

S_imonee Erg leuk gedaan hoor, ik vind hem wel echt gaaf :j Je hebt dat dier heel knap vastgelegd, erg sterke compositie. De kleuren lijken een tikje grauw, misschien vind je ze daarom wat tegenvallen?
Wat gaaf trouwens dat er ooievaars in de tuin wonen!

HeavensLove Wat leuk zeg, erg gave foto! Waar is deze genomen? :)

Astor Ik vind je foto echt ontzettend gaaf, wat een leuk sfeertje heb je daar weten vast te leggen! :j De kleuren zijn erg leuk en je hebt een fijne DoF, je weet het model heel leuk in te werken in de omgeving, al mijn aandacht gaat direct naar haar :)

PrimaDonna_ Wat een gave kat! :D Erg fijne foto, mooie DoF en wat heb je die ogen leuk vastgelegd!

Hanna_94 Erg leuke foto, je weet het hondje heel mooi vast te leggen :D Leuk effect zo met die bloemetjes!

magda_90 Wat een gave foto zeg, erg leuk effect met die tulpenbollen! Je weet de pony ook heel knap vast te leggen, leuk perspectief!

ismy Erg gaaf gedaan, wat een leuke foto zeg! Ik had persoonlijk wat meer ruimte gelaten onderaan, maar verder heb ik geen opmerkingen. De achtergrond is heerlijk rustig waardoor alle aandacht naar het paard gaat. Misschien was deze foto in zwart-wit ook wel erg leuk? :)

_Elke Leuk dat je alles zelf ingesteld hebt! :) Heel fijne foto trouwens, en volgens mij is hij in kleur ook best leuk :=

tesseke Wat een heerlijke foto, je weet de enthousiaste blik van de hond erg leuk vast te leggen! :D Heel knap gedaan!

Anouska15 Leuke foto zeg, gaaf sfeertje :) Wat een coole jurk trouwens!

Jessica_1998 Hmm, de kleuren en contrasten komen hier inderdaad niet zo mooi uit. Misschien had je er beter een zwart-witversie van gemaakt? :)

cathyenbeau Erg leuk gedaan :) Ik ben normaal gezien niet zo van die close-ups, maar deze vind ik wel erg sterk uitgevoerd :j

Lipydo Je week 17 is erg gaaf, fijne kleuren en lekker dromerig sfeertje :j
Week 18 vind ik een heel interessante foto, de blik van het model is erg sterk en de zwart-witbewerking draagt echt bij aan de bijzondere sfeer :)

Robin_Rikkie Ik vind hem best gaaf hoor, het grauwe lijkt mee te vallen toch? :)

Iejoorr Erg bijzondere foto, maar ik vind hem op een bepaalde manier best gaaf :)

Kanzi Heel erg geslaagde foto, en wat een knappe hond! ;)

Ash_ Wat leuk gedaan zeg, die bloem die wat hoger komt dan de andere maakt het echt af :D

Gub Erg gaaf gedaan! :D De kleuren zijn erg fijn en de bij is heel knap vastgelegd!

joeluna Ik vind hem erg leuk hoor, fijne foto :j Aangezien het paard er maar tot de knieën opstaat had ik 'm misschien nog wat gecropt onderaan, zodat enkel de borst van het paard erop stond. Qua scherpte kan ik op basis van je instellingen niks zeggen, maar welke scherpstelmodus gebruik je? Je camera kan scherpstellen op 1 punt of op een heel gebied, en naar mijn ervaring maakt dat wel een groot verschil.

Agossie Wat een leuke foto zeg, de jongen en de hond hebben beide een heel bijzondere blik van genegenheid in hun ogen :)

calice Wat een lieve foto zeg! Gefeliciteerd nogmaals! :D

glenstorm Erg leuk je week 19, gaaf met die bloemetjes!

Reacties

LOVESUSHI Bedankt voor de feedback!

JewEmm Had ik al gezegd hoe hard ik je feedback waardeer? Respect hoor! :D

hilly200 Ook bedankt voor de feedback!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:50

Hey ik sta niet bij week 18
Heeft die mijn bericht niet gestuurd

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:56

Wauw stomme bokt !!
Gisteren m'n foto verstuurd en dus niet verzonden wat zo vaak gebeurt
Hierbij week 18

Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:57

Nee SternPhoto, je hebt hem niet ingeleverd ;)

Mijn week 19
Afbeelding

Foto gemaakt tijdens een wandeling met familie (en al hun honden), deze foto is dus niet 'in scène gezet' ofzo!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:11

week 19

Hij had zeker beter gekund, maar ik was daar niet als trouwfotograaf.

Afbeelding

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:15

Feedback week 18!

Agossie
Ik vind hem erg bijzonder! Mooie sfeer tussen die twee zeg.
Anouska15
Jammer dat het meisje haar gezicht en haar zo licht is en de rest wat grauwig, maar vind hem echt tof!
Ash_
Mooie foto! Alleen jammer dat de uitstekende bloem net niet helemaal scherp lijkt.
Asselruiter
Leuke foto, ik had hem persoonlijk alleen meer gecropped nu is er iets teveel ruimte aan de bovenkant waardoor de foto minder doorkomt.
Astor
Erg gaaf weer!
Bellatrix
Mooie foto, al had ik hem persoonlijk iets breder genomen. Ook lijkt hij erg verscherpt.
billionache
Leuke foto!
binky
Erg mooi, alleen jammer dat het vogeltje niet geheel scherp is.
Brechtjee
Leuke foto, alleen wat donker.
Bumblehorse
Mooi!
calice
Wat een geweldig kereltje heb je daar! Alleen ik zou volgende keer kijken of je met een reflectiescherm de schaduw achter hem weg kan nemen. Bijzondere foto!
cathyenbeau
Leuke foto.
Cioccolato
Leuke foto.
crazy_horses
Mooi sfeertje.
CrazyIris
Ik vind deze echt heel gaaf! Erg mooi!
Dandy200
Heee, die heb ik ook :#! Jammer van de lucht alleen! Ik ben pas twee weken weer thuis, maar zou nu alweer terugwillen. Haha
Deetjeeuh
Mooie foto, alleen lijkt hij niet helemaal scherpgesteld op het paard zelf? Vind de achtergrond echt prachtig.
Eline91
Gaaf!
_Elke
Mooie foto, vind hem alleen niet zo speciaal.
EskeGirl
Mooie foto, wat is het voor gebouw?
Fem
Mooie foto, alleen jammer van de schouder.
GerdjeHoran
Ik vind het een beetje een vreemde compositie, had persoonlijk liever een foto gezien waar de hond gewoon naar voren komt. Nu is het een beetje een HTKfoto! Jammer, want je hebt erg mooie DoF!
glenstorm
De foto lijkt erg veel ruis te hebben, helaas.
goriginal
Wauw fantastische foto! Alleen jammer van linksboven en rechtsonder dat de oortjes het net niet/net wel hebben!
Gub
Iewl, zo eng haha. Wel mooie foto en mooi sfeertje!
Hanna_94
Mooie foto!
HeavensLove
Mooie foto!
hilly200
Mooie foto!
horserider22
Mooie foto!
Iejoorr
Mooie foto, had alleen zelf een lager standpunt genomen. Vind hem ook iets grauwigs hebben.
Ingvild
Mooie foto!
IsaCalixa
Gaaf! Erg mooi!
it_is_me
Mooie foto!
ismy
Mooi, had alleen iets meer ruimte aan de onderkant genomen, ook lijkt je horizon scheef?
Jespri
Mooie foto!
Jessica_1998
Ik vind hem niet echt bijzonder, sorry. Ook zijn je kleuren een beetje vreemd hier?
JewEmm
Mooie foto!
jilinda
Mooie foto!
Joysieee
Toffe foto!
Kanzi
Ik vind de hond een beetje buiten de omgeving passen, ik weet niet hoe hij is als je op de hond zelf iets meer contrast toevoegt?
Killyenn
Wauw weer, erg gave foto’s maak je!
k_m
Mooie foto!
LinSa
Mooie foto!
Lipydo
Mooi.
louiisaa
Leuke foto, alleen meer een htk-kiekje.
LoveUggs
Erg mooi!
Maaaarije
Gaaf!
magda_90
Nogmaals: vind hem echt prachtig! Echt een foto om verliefd op te zijn.
Mariett
Gaaf! Is het echt bloed?:o
MarijeR
Mooie foto!
Marit
Super mooi! Was gezellig weer, haha.
Marjoow
Mooie foto!
monbyou
Mooi, alleen niet erg bijzonder kwa kwaliteit helaas.
Murthul
Mooie foto!
MyHu
Leuke foto.
MZorro
Jammer van de staart!
Nefertarie
Mooie foto!
NESCAFE
Gaaf!
_Patriciaa
Ik vind hem niet erg bijzonder, sorry. Hij is ook erg donker.
PrimaDonna_
Gaaf!
quartel
Mooie foto!
Racheel
Mooie foto!
Revanches
Mooie foto!
Robin_Rikkie
Mooie foto!
rosslover
Mooie foto, alleen erg donker.
Sanne_com
Prachtig sfeertje!
SharonPlugge
Mooie foto!
showteam
Weer zo’n prachtplaat! Heerlijk zacht!
S_imonee
Toffe foto!
Sicayes
Erg mooi!
Sodeletuut
Mooi!
Suuszels
Vind hem echt tof!
taarss
Mooi weer Taar! Je gaat echt super!
tesseke
Mooie foto!
TeSzZz
Mooie foto!
Tigress
Mooie foto!
Tivara
Wauw!
Valerie98
Mooi, alleen lijkt hij te verscherpt?
verosjaak
Mooi!
wendy1987
Mooi!
WiancaR
Wat een mooie foto zeg! Prachtige kleuren.
XiiaaooNaa
Mooie foto!

Agossie, volgens mij heb je de foto’s van joeluna & Jolandaa_ verwisseld, kan dat? Of is het gewoon toeval?

---
Hilly200: Ik heb de letters er juist expres bijgelaten, zijn echt jeugdherinneringen voor mij! Met de watertaxi naar HNY varen in het weekend. Haha.

JewEmm:
Bedankt voor je feedback!
Week 13 - Toffe foto, maar hij lijkt niet echt scherp te zijn. - het is gemaakt in het oceanium blijdorp, dus de 'ramen' waren erg smerig, helaas.
Week 15 - Mooie foto, maar heel erg overbelicht. - ik heb de lucht expres zwaar overbelicht, ik vond hem anders erg plat.
Laatst bijgewerkt door LOVESUSHI op 05-05-15 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:18

Dankjewel LOVESUSHI, en nee, dat is geen echt bloed maar waterverf met vaseline :P

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:19

Echt ontzettend gaaf! Hahaha

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:21

Dankjewel! Het idee kwam er wel van trouwens. Ik werd midden in de nacht wakker met een bloedneus, en toen naar de badkamer ging om het van mijn gezicht te wassen vond ik het er zo gaaf uit zien! Had toen alleen geen camera bij me helaas, haha.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:24

Bedankt voor de feedback! Voor week 16 t/m nu ben ik ook al een aardig eind.
En bedankt voor de reacties op m'n feedback! Het geven van feedback vind ik zelf erg leerzaam. Het lijkt misschien veel werk zo, maar ik doe het rustig aan, alleen wanneer ik er tijd voor heb. Ik liep een beetje achter.

Eline91 schreef:
JewEmm Erg leuke foto, heel fijne compositie en je hebt het paard knap vastgelegd :j Ik ben alleen niet 100% overtuigd door de zwart-witbewerking, ik denk dat hij in kleur ook best leuk is :)

Helaas was deze foto eigenlijk erg overbelicht. Ik had wat instellingen verkeerd staan. Op zich heb ik het overbelichte kunnen corrigeren, maar daarna kreeg ik de kleuren niet meer goed. Alleen om de shire heen zat een heel felle blauwe rand. Als ik dat probeerde te verminderen, dan werd de lucht ook behoorlijk grijs. Toen dacht ik: dan maar helemaal in zwart-wit!

LOVESUSHI schreef:
JewEmm
Ik vind hem niet echt bijzonder, sorry. Ook zijn je kleuren een beetje vreemd hier?

Mijn foto is is zwart-wit. Of gaat dit over week 17. Daar heb ik een sepia-filter gebruikt om een wat ouderwetsere sfeer te krijgen

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:26

JewEmm schreef:
LOVESUSHI schreef:
JewEmm

Mijn foto is is zwart-wit. Of gaat dit over week 17. Daar heb ik een sepia-filter gebruikt om een wat ouderwetsere sfeer te krijgen

Hmm, toch iets fout gegaan, zie dat ik de foto van jessica_1998 bedoelde!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:39

Mijn week 19!
Geoefend op beweging, ben ik nog niet zo goed in..

Afbeelding

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:58

Even terug lezen en die zie ik dat veel mensen onder de indruk zijn van het werk dat ik er in gestoken heb. Maar ik ben niet de enige! Vooral S_imonee en Eline91 geven op elke foto commentaar, maar ook taarss, LOVESUSHI, Jespri, magda_90 enhilly200 geven vaak commentaar. Als ik iemand vergeet, excuses, maar het wordt niet minder gewaardeerd!) Applausje! *\o/*

HeavensLove schreef:
week 8: ja het was een helling, dus het lag daar niet eens vlak dus normaal dat het scheef lijkt ;)
week 9: een stukje hoef mist??? bedoel je dat het opgaat in de kleur van de bodem?

Week 8: Het viel me vooral op dat de bomen scheef staan, maar de paaltjes op de achtergrond staan weer de andere kant scheef op. Zelf vind ik op zo'n soort foto dan het belangrijkste dat de bomen recht staan, maar dat is mijn menig. Hier zou dat ook niet erg zijn, want dan zou de voorhand van de pony hoger staan dan de achterhand en lijkt ie net iet imposanter. Zit je alleen nog wel met scheve paaltjes op de achtergrond. Maar hoe langer ik naar de foto kijk, hoe minder ik snap wat er nu precies scheef is :P
Week 9: Ik denk dat dat aan mij lag. Van wat ik me kan herinneren tijdens het commentaar geven was dat er inderdaad net een stukje hoef op de rand van de foto was afgesneden, maar dat lag dan waarschijnlijk aan het baggere internet in de trein waardoor de foto niet helemaal geladen was. Forget it. Is een erg mooie foto!

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:07

Dit was pas m'n tweede keer feedback hoor! Maar heb erg veel respect voor mensen die het goed bijhouden!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:15

Helemaal gelijk JewEmm, je bent zeker niet de enige. Ook veel dank aan de anderen die toch iedere week de tijd en puf ervoor weten te vinden, want het is nog steeds een hele lijst om feedback op te geven.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 11:15

Ik denk dat ik ook maar eens ga beginnen met Feedback... Binnenkort heb ik er geen tijd meer voor.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:24

Ik moet ook echt weer eens gaan beginnen aan die feedback. Vond het zo leuk om te doen maar telkens heb ik een rommelweek := toch wil ik wel iedereen bedanken die tot nu toe de moeite neemt! Jullie zijn toppers en zo leren we veel van elkaar.

Eline91 schreef:
Sicayes Ik vind hem best leuk geworden, al had ik de vlam persoonlijk misschien rechtgezet :) Welke tussenringen heb je gekocht?

Ik heb een foto van de vlam recht maar dat vond ik weer saai :') grappig! Bedankt! Ik heb een paar weken terug bij KameraExpress de tussenringenset van Caruba gekocht met metalen vatting :)

hilly200 schreef:
Sicayes Mooie scherpte foto, denk dat je tante er erg blij mee was! Vind enkel de blauwe tinten heel licht overheersend bij de snuit. Verder hierdoor wel een mooie frisse plaat :)

Hier ben ik het wel mee eens ja, zal ik nog even wat extra op letten want heb het bij een andere foto ook (zoals JewEmm me daar goed op wees!) misschien de neiging om toch teveel met de witbalans te spelen. Bedankt!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:04

Eline91 schreef:
S_imonee Erg leuk gedaan hoor, ik vind hem wel echt gaaf :j Je hebt dat dier heel knap vastgelegd, erg sterke compositie. De kleuren lijken een tikje grauw, misschien vind je ze daarom wat tegenvallen?
Wat gaaf trouwens dat er ooievaars in de tuin wonen!

Bedankt voor je feedback. Ik denk ook dat ik hem daarom niet zo mooi vind.. Ik heb wel vaker als ik met 300mm fotografeer, dat ik de foto dan minder vind. Maar ik zit ook nog steeds te oefenen met verschillende instellingen en uitproberen wat ik fijner vindt met deze camera. Ben de laatste tijd niet heel veel aan het fotograferen, dus elke keer is het weer uitproberen, oefenen en etc :P
Maaaaar ik ben wel super blij met deze aankoop! :D

Bedankt voor je feedback LOVESUSHI!

Bedankt voor het compliment JewEmm. Ik vind het zelf ook fijn om feedback te krijgen, daarom vind ik het ook wel zo netjes om zelf ook feedback te geven. En het is ook super leerzaam. Ik vind het zelf namelijk erg moeilijk om tips te geven aan een ander, dus dit is een ideaal leerpunt voor mij.

Laatste stukje feedback week 18
Hanna_94
Mooie foto! Mooi zo tussen de paardenbloemen.
Magda_90
Wat een leuke pony! Leuk gedaan zo voor het tulpenveld!
ismy
Mooi foto! Ik had hem denk ik nog een klein beetje lichter gemaakt.
_Elke
Mooie foto! Wat is het voor hond? Mooie compositie zo :)
tesseke
Mooie foto!
Anouska15
Mooie foto! Dit lijkt mij ook zo leuk om een keer te doen.
Jessica_1998
Leuke foto. Hij lijkt alleen niet helemaal scherp, kan ook door de boktupload komen.
Catyenbeau
Mooie foto!
Lipydo
week 17: Mooi!
week 18: Prachtige foto!
Robin_Rikkie
Gave foto! Ben het wel eens met je eigen punten op de foto.
Iejoor
Mooie foto!
Kanzi
Mooie foto!
Ash_
Ik vind hem echt mooi!
Gub
Leuke foto!
Eline91
Beterschap met je paard! :(:)
Mooie foto!
joeluna
Ik vind het juist wel een gave foto.
Agossie
Leuke foto! Geweldige blikken van je neefje en je hond. Inderdaad jammer dat je neefje niet helemaal scherp is.
calice
Och kijk nou! Wat een mooi kereltje! Mooie foto!

SternPhoto
Leuke foto. Ik vind hem wel een beetje overbelicht. De manen en achterwerk van de pony vooral

week 19

glenstorm
Mooie foto!
Mariett
Mooie foto! Goede compositie :o
Bumblehorse
Ik vind hem juist wel mooi!
LoveUggs
Mooie foto! Oefening baart kunst he! De kleuren zijn erg mooi.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:13

S_imonee schreef:
LoveUggs
Mooie foto! Oefening baart kunst he! De kleuren zijn erg mooi.

Dank je wel! Zeker waar, het is nog lang niet wat ik wil, maar het gaat zeker vooruit!

LoveSushi, Bedankt!

Baal wel want ik MOEST vandaag deze uploaden, al zou ik heel graag wat langer willen wachten want ik ga morgen naar Duitsland op cursus! Maar kom pas zondag avond ergens terug dus denk niet dat ik dan nog een foto kan uploaden..

Valerie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:16

Bedankt voor alle FB's
Week 19 met onze jaarlinghengst JAGGER <3
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:39

Was moeilijk kiezen...maar week 19.

Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:02

Valerie98
Leuke foto. Alleen de scherpte ligt op de achtergrond van de foto (bomen, omheining). Paard en dame zijn niet scherp.

Bellatrix
Hele mooie foto! Echt prachtig!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:31

Dank jullie wel allemaal voor de feedback! Simone het is een appen zeiler sennen hond. Al wel echt oud. (en dik hihi)