Dit is voor portret en rijden en actie onder anderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shiloh schreef:Sorry, ik dacht dat je op ikke reageerde. Ik las verkeerd. Zij maakte het punt dat je een hoge sluitertijd ook nodig kunt hebben bij teveel licht als je wel een groot diafragma wilt gebruiken vanwege de scherpte diepte. Ik maakte het punt dat zelfs bij een kleiner diafragma van f4 ik al wel eens teveel licht had en een korte sluitertijd dan mogelijk had gewild, en daardoor tóch gedwongen werd mijn diafragma kleiner te maken en daardoor onscherpte in de achtergrond verloor. Dat ik dat zelfs bij f4 meerdere keren gehad heb, laat staan als je eigenlijk een nog groter diafragma van 2.8 zou willen gebruiken.
Ik ben het er wel mee eens dat het geen drama is om een goedkopere lens te nemen, maar ik zou dan inderdaad wel voor een goed merk gaan met degelijke kwaliteit die minder licht sterk is, dan gaan voor een slecht merk die lichtsterker is. Een goedkope tele met f2.8 kun je er u tegen zeggen dat het een poedersuiker is. Zoiets is nu eenmaal duur. En dan zou ik inderdaad liever inleveren op het diafragma.
DShots schreef:Waarom niet kijken voor een tweedehanda 70-200 F4/0?
Joysieee schreef:Hoi allemaal!
Sinds een tijdje vertoont mijn camera al erg snel veel ruis. Laatst had ik een fotoshoot waar ik mijn ISO op 200 had staan, en daar is al ruis te bekennen.
Dit zou niet moeten horen; mijn camera heb ik een jaar geleden nieuw gekocht, zit nog lang niet aan zijn clicks en mijn lens is ook goed. Ik fotografeer met een Canon eos 70D met Canon 70-200mm L F4 lens (minder dan een jaar geleden ook nieuw gekocht). Die ruis zou dus absoluut niet moeten horen. Ik heb het even vergeleken, en op ISO 400 vertoont hij meer ruis dan mijn oude 1000D (!) van 8 jaar oud.
Nu vind ik het zelf heel jammer natuurlijk, ik heb er een aardige tijd voor gespaard en na een jaar is hij al zo.
Wat kan ik er tegen doen? Kalibreren? Sensor reinigen? Of roep ik nu rare dingen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
F_Orumster schreef:Ik kom al wat dichterbij mijn zoektocht. Snelle vraag;
Wat zal ik doen, Canon 6D of de canon 5D mark III? € 1500 vs € 2500?
Ik kan het financieel wel hebben, al had ik eigenlijk de max op € 2000 gezet, het is ook zo wat als je later denkt 'had ik toch maar'...
@ Marjan B
Welke specs heeft die 18-135? Voor de kwaliteit zit er iets teveel vergroting in 1 lens (houd als vuistregel max 4maal aan, dus 135/18 = 7.5x), mogelijk ondervind je kwaliteitsverlies aan de 18 en 135mm kant. Al zal het minder zijn dan de (beruchte?) 18-200mm.
Ik zou kijken voor een 18-70 en een 55-250 of 70-200mm. En even letten op de diafragma opening (dus bijvoorbeeld F4-5.6, dit zou inhouden dat de max diafragma bij 18mm F4 is en bij 135 F 5.6).
F_Orumster schreef:Ik kom al wat dichterbij mijn zoektocht. Snelle vraag;
Wat zal ik doen, Canon 6D of de canon 5D mark III? € 1500 vs € 2500?
Ik kan het financieel wel hebben, al had ik eigenlijk de max op € 2000 gezet, het is ook zo wat als je later denkt 'had ik toch maar'...