[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:49

judithh schreef:
Thanks voor de uitleg Kevin...ik ga er goed over nadenken..
Camera die ik nu heb is echt prima hoor in zijn prestaties maar het lichte gewicht ten opzichte van mijn lens irriteerd mij..het is niet fijn fotograveren..zowel de 60 als 7D zijn een stuk zwaarder in gewicht...anyways..ik ga een flink mijn gedachte hierover laten gaan..
Lees overigens net iets over een inruilactie bij KE die erg interessant zou moeten zijn. Zou zeggen think quick? :=

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:54

HLPhoto schreef:
judithh schreef:
Thanks voor de uitleg Kevin...ik ga er goed over nadenken..
Camera die ik nu heb is echt prima hoor in zijn prestaties maar het lichte gewicht ten opzichte van mijn lens irriteerd mij..het is niet fijn fotograveren..zowel de 60 als 7D zijn een stuk zwaarder in gewicht...anyways..ik ga een flink mijn gedachte hierover laten gaan..
Lees overigens net iets over een inruilactie bij KE die erg interessant zou moeten zijn. Zou zeggen think quick? :=

Die had ik idd gezien, ben er van het weekend geweest voor plu's en lampstatieven en gelijk gevraagd, maar die wilde €250,- voor de body geven...vond ik persoonlijk niet zo'n goede inruilactie :D

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:00

judithh schreef:
Die had ik idd gezien, ben er van het weekend geweest voor plu's en lampstatieven en gelijk gevraagd, maar die wilde €250,- voor de body geven...vond ik persoonlijk niet zo'n goede inruilactie :D
Dat valt idd wat tegen, maar zou 'm dan als backup houden -> marktplaats levert denk ik niet heel veel meer op? Al heb ik er niet alle kijk op voor een 500D, zie die dingen niet zo vaak.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:03

Denk dat €450,- incl. objectief, uv filter, sd kaart en een extra accu wel te doen moet zijn....

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:07

judithh schreef:
Denk dat €450,- incl. objectief, uv filter, sd kaart en een extra accu wel te doen moet zijn....
Hmm.. ik zou voor een 500D nooit meer geven dan voor een 40D, en voor zo'n 40D trek ik de streep bij 350, misschien 375,- met een kitobjectiefje (maar die zou ik liever kwijt dan rijk zijn). Alles boven de 400,- is volgens mij geluk hebben (en dat geldt natuurlijk ook voor KE... ze zijn ook verplicht er garantie op te geven + er moeten boterhammen verdiend worden, dus in dat opzicht is 250,- niet eens zo raar).

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:20

Ik wacht rustig af wat er voor geboden wordt...er zit ook nog ruim anderhalf jaar garatie op..

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:28

judithh schreef:
vanwaar die vraag?

We krijgen hier nogal wat vragen van mensen met een 1000D of 500D die graag willen upgraden omdat er van alles tegen staat (waaronder bijvoorbeeld de focussnelheid of kwaliteit van de foto's) terwijl vervolgens blijkt dat dat óf aan de kennis/vaardigheden van de fotograaf in kwestie ligt, óf dat een upgrade in objectieven een veel zinniger idee zou zijn dan een upgrade qua body. Als je bijvoorbeeld een 500D met 18-55 kitlens en 70-300 van Tamron oid zou hebben gehad, zou ik je absoluut willen adviseren eerst eens verbetering te zoeken in je objectieven (omdat je met een dergelijke combi absoluut nog niet uit de body haalt wat mogelijk is). Zodoende ;-)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:05

Nouks schreef:
judithh schreef:
vanwaar die vraag?

We krijgen hier nogal wat vragen van mensen met een 1000D of 500D die graag willen upgraden omdat er van alles tegen staat (waaronder bijvoorbeeld de focussnelheid of kwaliteit van de foto's) terwijl vervolgens blijkt dat dat óf aan de kennis/vaardigheden van de fotograaf in kwestie ligt, óf dat een upgrade in objectieven een veel zinniger idee zou zijn dan een upgrade qua body. Als je bijvoorbeeld een 500D met 18-55 kitlens en 70-300 van Tamron oid zou hebben gehad, zou ik je absoluut willen adviseren eerst eens verbetering te zoeken in je objectieven (omdat je met een dergelijke combi absoluut nog niet uit de body haalt wat mogelijk is). Zodoende ;-)

Aha...die kitlens heb ik ook hoor ;) en de 50mm plastic fantastic..geweldig lensje..ook de 70-300 IS USM en zelf die is zwaarder dan mijn body

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:09

judithh schreef:
Aha...die kitlens heb ik ook hoor ;) en de 50mm plastic fantastic..geweldig lensje..ook de 70-300 IS USM en zelf die is zwaarder dan mijn body
Vind de 18-55IS best een leuk dingetje, scherper dan de meesten verwachten. De plastic fantastic vind ik zo fantastic niet.. je hebt vast ook al wel ontdekt dat je 70-200 op 70mm f/2.8 veel scherper is dan de plastic fantastic op 50mm f/2.8 ;)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:13

Uiteraard, maar is denk niet meer dan logisch...lensje van €100,- versus lens van €2000,-...maar voor de prijs vind ik de 50mm echt een best lensje! Heb nog geen minuut spijt gehad van die aankoop.

mies_dummy

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:17

kan iemand mij helpen met kiezen tussen de volgende camera's of de + en - punten tegen mekaar afstemmen. het is gewoon voor vrije tijds fotografie!
Pentax Ist DL.
- Nikon D5000
-Canon EOS 1000D
-Canon EOS 500D

wie kan mij helpen?

Lunalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:18

Hoi

Ik heb ook een vraagje

Ik had de Canon Eos 550D op het oog, omdat er nogal lovende kritieken zijn op dit toestel, maar mijn vraag is als je de video functie niet nodig hebt welk model van Canon is dan aan te bevelen ??
Of is de 550D zowieso beter dan bv 1000D ? Zonder rekening te houden met de video functie ?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:31

de 550D is sowieso beter dan de 1000D, maar ik denk dat 90% van de kopers geen van de voordelen echt gebruikt ;)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:09

:wave:

haai mensjes! ik ga waarschijnlijk een canon 500d kopen, ik vond het wel een leuk beginnerscameraatje :)) , de kitlens 18-55? zit erbij, maar ik wil best wel een andere betere lens eigenlijk.. ik heb al een beetje gezocht en gekeken ook hier in het topic maar ik heb echt DE ballen verstand van camera's :))

Ik wil gewoon een beetje leuk foto's maken van mijn knollen en een beetje bewegingsfoto's. :D

Ik hoor graag opties van jullie!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:11

Wat bedoel je met betere lens? De 18-55 met IS (image stabilizer) is helemaal niet slecht. Bedoel je dat je nog een zoomlens wilt?

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:14

Yasmine:

Bedankt voor je snelle reactie :D Ik heb geen idee wat het allemaal betekent :o erg he?
Lijkt me dat er wel een betere lens is dan die 18-55 die erbij zit toch?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:22

Niet vervelend bedoeld hoor, maar als je geen idee hebt wat alles betekent, weet je dan wel zeker dat je een spiegelreflex wil? Er zijn genoeg camera's die minder ingewikkeld zijn, waarmee je toch genoeg zelf kan instellen en mooie foto's kan maken. :)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:28

Zeg ik dan dat ik niet bereid ben om te leren ;) ?

Me tante heb ook zo'n ding, komt heus wel goed hoor :D .
Wil gewoon een leuke lens erop.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:33

BertBaley schreef:
Yasmine:

Bedankt voor je snelle reactie :D Ik heb geen idee wat het allemaal betekent :o erg he?
Lijkt me dat er wel een betere lens is dan die 18-55 die erbij zit toch?

Zo te zien ken je er nog niet veel van, dus dat vind ik (persoonlijk) reden te meer om te beginnen met een simpele spiegelreflex en een degelijk lensje dat niet al te duur is. Als ik jou was zou ik eerst eens proberen uitzoeken en leren waar alle functies op je camera voor dienen, hoe ze werken en wat je ermee kan bereiken. Een goede foto begint in de eerste plaats bij jezelf. Een duurdere lens maakt niet noodzakelijk betere foto's, dat ligt toch echt aan jezelf. Je kan met een lens van 2000 euro ook schreeuwlelijke foto's maken. Je moet eerst leren hoe je diafragma's, sluitertijden, ISO-waarden moet toepassen en als ik jou was zou ik dan pas overstappen naar duurder spul.

En de 18-55 IS ís een leuke lens. Je zou evt. een 55-250 er bij kunnen nemen voor portretten.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:35

Toch ga ik voor die ;)

Bedankt voor je tip.
Begin ik eerst met de 18-55 en daarna een andere lens erbij.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:42

Ik zeg je ook niet dat je voor een andere camera dan de 500D moet gaan, ben ik zelf ook mee beginnen een half jaar geleden en dat is nog steeds een prima camera. Ik wil je gewoon duidelijk maken dat het belangrijk is om eerst de basisinstellingen onder de knie te krijgen. Een goede foto krijg je niet zomaar doordat je duurder apparatuur hebt. Ik ken mensen met een Canon 5D en 24-70L en whatnot die de basis nog steeds niet verstaan en geloof me, die schieten geen mooie plaatjes door hun dure apparatuur :) Je moet het eerst bij jezelf en je creativiteit en toepassen van de instellingen zoeken en dan pas bij duurder materiaal. Als je over een tijd merkt dat je bepaalde dingen tekort komt in je lenzen, bv. dat je vaak in donkere omstandigheden fotografeert en een lichtsterke lens wilt, kan je nog altijd upgraden.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:44

Ben ik echt helemaal met je eens hoor! Maar ik kan de camera overnemen van iemand hier uit het dorp.

Ga ik gewoon een keer een cursusje volgen, dan gaat het vast beter :D

Bedankt :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:53

@BertBaley: Koop die camera, met de kitlens, ben er blij mee en leer eerst wat je wél wil hebben. Klinkt misschien kinderachtig, maar van mij krijg je geen advies zolang je niet weet waar je naar moet vragen ;)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:54

Zo _O- reageer dan niet.

Sorry voor mijn vragen, ben al weg :D