[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:54

Wat een werk JewEmm! Bedankt voor je feedback.

Je hebt het bij mij best veel over de witbalans, dat deze net een tikkeltje verkeerd staat.
Normaal werd mijn scherm in de vakantie gekalibreerd, maar het apparaat werkte spijtig genoeg niet waardoor het nog steeds een beetje 'gokken' is qua kleuren. Momenteel heb ik spijtig genoeg ook geen geld hier zelf een apparaat voor te kopen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:22

Wauw !! Dank je wel jewemm

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:19

Week 18

Afbeelding

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:20

Oh wat een enige foto marga! <3

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:52

Week 18

Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:53

Schattig MAgda!

Hierbij mijn week 18

Afbeelding

Lieve ouwe Luca. Hond van mijn ouders die een weekje bij ons aan het logeren is :)

Lens 55.0-200.0 mm f/4.0-5.6
Focuslengte 55 mm
Belichting 1/160
F-nummer f/6.3
ISO 200

Kan nu zelf alles instellen dus ik ga voor mijn gevoel vooruit :)

Na stukje tv om 20.00 uur ga ik beginnen met rondje feedback.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:55

Week 18

Afbeelding

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:32

Vandaag een kleine fotomeeting gehad in Heemskerk:)
Mijn week 18:
Afbeelding

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:43

week 18
weer een oude foto en weer zijn de kleuren niet optimaal maar ben er niet aan toe gekomen om fotos te maken deze week
(boktupload ook nog)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jessica_1998 op 04-05-15 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:45

week 18
Afbeelding

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:07

Hierbij wil ik nog mijn week 17 laten zien:

Afbeelding

En bij gebrek aan fotograferen deze week nog eentje van een paar weken geleden :)

Week 18

Afbeelding

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:13

helaas weer een oude foto en met watermerk erdoorheen omdat ik nog steeds internet/pc problemen heb jammer genoeg.. Deze week ook geen tijd gehad om te fotograferen.. Hoop dat het snel gaat veranderen maar denk het niet.
Weer maar van de cross, helaas was het erg grauw weer en hij is dus ook grauw en niet helemaal scherp..

Afbeeldingweek 18 by robin_bastiaansen, on Flickr

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:14

Nog op de valreep week 18

Afbeelding

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:22

Bedankt voor de feedback!
Wat een werk toch weer iedere keer.

Ik zie weer een hoop prachtige foto's voorbij komen.
Hier mijn beste van deze week, ons veel te lieve herdertje die normaal het liefst onder me wegkruipt.
Eindelijk een keer op voldoende afstand om een portretje te kunnen schieten. :)

Afbeelding

Valt me nu ineens op dat hij een tikkie scheef is.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 21:23

Ik ben véél te laat me de lijst vandaag!! Eerst maar een foto plaatsen, want dat moet ik óók nog doen... Erg drukke middag en avond gehad, dus het is er wat bij in geschoten... Komt er allemaal aan!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:27

Week 18. Echt totaal niet wat ik normaal fotografeer maar wilde het graag proberen en feedback hierop.
Afbeelding

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:35

Week 18
Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:35

Eerste keer dat ik zo laat ben met insturen, mijn hoofd staat niet zo naar foto's doordat mijn paard nog steeds ziek is ;(

Ik heb even getwijfeld voor deze foto vanuit de ziekenboeg, maar ik ben er niet helemaal tevreden mee hoe hij uitgedraaid is.

Dan maar een andere foto gekozen voor mijn week 18 :)

AfbeeldingThe Pier

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:36

Picture of the Week #18
Afbeelding
Ben zelf niet helemaal tevreden met deze foto. Er mist wat scherpte, al lijkt de scherpte alweer beter door de upload met Flickr := Dit zijn de instellingen, dus mocht iemand tips hebben voor een betere scherpte (ik heb er gisteren ook een topic over geopend op FK):
Diafragma: 5.6
Sluitertijd: 1/400
Brandpuntsafstand: 170.0 mm
Iso: 200

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 21:46

Mijn week 18:
Afbeelding

Niet helemaal tevreden. Hond is scherp, neefje niet. Maar persoonlijk vind ik het een prachtige conversatie tussen deze twee. :D

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:51

JewEmm heeft erg bedankt voor de feedback! Heb ik zeker wat aan! :))
De rest ook bedankt btw!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:13

Laatst bijgewerkt door Calice op 04-05-15 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:15

LOVESUSHI Mooi sfeerplaatje maar op een of andere manier trekt de gele beleterring op het gebouw mijn aandacht, ik denk dat als je die kleur wat zachter maakt het in het geheel mooier word.

EskeGirl Leuke foto maar let op je belichting en dan met name de schaduwen, mis ook wat lichaamsdelen van het meisje :P Maar dat komt later wel, als je je belichting goed hebt dan toont de foto al heel anders :)

wendy1987 Wat een leuk veulen en wat mooi bevroren de beweging, enkel jammer van de staart!
Killyenn Heel mooi, vooral ook hoe je gebruikt maakt van het riviertje en de stenen om diepte de creëren!

joeluna Heel mooi lente achtig plaatje, let alleen wat p de overbelichting op de bloemblaadjes.

Gracezellaa week 14: Prachtig, had deze graag wat groter willen bekijken. Jammer van de schaduw net op het hoofd
.
Week 15: Mooi, maar vind hem net wat gelig overkomen op mijn scherm.

Week 16: Heel mooi, zou de schaapjes persoonlijk wat meer scherper willen hebben.

elle108030: Vind hem toch wel leuk, vind enkel de staart wat storend voor de rest een mooie actie foto!

Sodeletuut Mooi moment, toffe actie vastgelegd. Vind de wazige nabewerking wel jammer, had wat meer detail willen zien, nu valt het oog ook zo weg. En zou persoonlijk proberen het hele paard op de foto te krijgen, maar voor de rest vind ik het wel een originele leuke foto :)

Sanne_com Heel mooi, sprekend portret, wel vind ik persoonlijk het scheve licht storend, ene kant maakt het de foto wel iets interessanter maar aan de andere kant probeer ik telkens bij het kijken naar deze foto mijn hoofd te kantelen zodat de foto recht staat :+

Agossie Stoere foto, vind de kleuren enkel wel wat grauw/kleurloos over komen. Vind de navelpiercing ook wat storend, dit trekt de aandacht volledig naar haar buik winplaats van naar het hele plaatje. Maar ik kan begrijpen dat dit lastig is om aan te passen zowel tijdens de shoot als met het nabewerken :)

Eline91 Erg mooi, mooie kleuren en een mooi contrast zo!

Sicayes Mooie scherpte foto, denk dat je tante er erg blij mee was! Vind enkel de blauwe tinten heel licht overheersend bij de snuit. Verder hierdoor wel een mooie frisse plaat :)

crazy_horses Leuk gedaan, vind het een mooie foto maar ik vind het moeilijk een oordeel te geven over het geheel qua nabewerking ook.

binky Tof, ook hoe je dat stuifmeel zo scherp hebt gekregen :)

Kimmetjee04 Heel mooi, toffe nabewerking!

Dandy200 Mooie foto, enkel jammer dat het paard nu zo donker wegvalt met name bij de hals en achterbenen. Vanwaar de keus om nog meer schaduw en zwart bij deze foto toe te voegen?

Marit Hele sterke foto, mooie houding van het model en gebruik van de wind. Vind het persoonlijk wel ontzettend jammer dat door de zwartwitomzetting/hogere contrast je geen details in de jurk ziet. Is in ieder geval bij mij een zwart geheel.

ismy Tof, mooie foto, mooi gebruik van de omgeving. Heeft wel wat vind ik! Mooi gedaan.

Joysieee Is zeker gelukt, paard heb je er mooi op gezet maar vind de bloemen links, dus de grote gele vlekken toch wel storend, denk dat dit komt doordat het er maar 2 zijn waardoor het gewoon willekeurige vlekjes zijn en je niet zo snel de connectie legt dat het bloemen zijn. Ook lijkt het paard wat een gele waas over zich te hebben.

Mariett Ik vind je uitsnede erg geslaagd maar hij is helaas inderdaad niet scherp.

HeavensLove Heel mooi, niks op aan te merken.

PrimaDonna_ Mooie foto, nette rustige achtergrond. Maar toch word ik wat afgeleid door de halsband, deze lijkt scherper te zijn dan het hoofd.

Gub Heel tof, niks op aan te merken.

Deetjeeuh Mooi, niks op aan te merken.

Robin_Rikkie Leuke foto, jammer van de achtergrond inderdaad maar voor de rest niks op aan te merken.

monbyou Mooie foto, eigenlijk niks op aan te merken maat vind de ogen wel wat wegvallen, maar is heel lastig met een schimmel denk ik.

Hanna_94 Prachtig, eigenlijk niks op aan te merken. Alleen de volgende keer even dat wilde haartje bij het oor wegwerken :)

MyHu Leuke foto, niks op aan te merken.

Tivara Mooie foto, waterval heb je prachtig vastgelegd alleen is hij wel heel erg blauw bij mij.

Astor Prachtig, heel sterk. Wolken kloppen voor mijn gevoel niet helemaal maar dat was al gezegd dacht ik :)

MarBri Wat schattig, heel mooi, had rechts wat meer ruimte willen zien maar voor de rest niks op aan te merken.

_Patriciaa Leuke foto, mooie rustige achtergrond heb je zo. Mis iets scherpte op het hoofdje.

calice Origneel model! Ik zie lichte ruis, voor de rest vind ik het een prima plaat zo z::)

Feedback t/m pagina 197. We komen er wel :’)

Citaat:
hilly200
Week 8 - Mooie foto.
Week 9 - Leuke foto. De achtergrond heb je wel overduidelijk bewerkt, waar hij eigenlijk overbelicht zou zijn. Maar op zich is het neit heel erg. Je witbalans zou nog iets minder geel, maar iets meer blauw mogen zijn.

Ik heb inderdaad een pattern over de foto heen gedaan, verder heb ik niet heel veel aan de achtergrond gedaan, maar dit maakte inderdaad de overbelichting wat minder. Dankjewel :)

Week 10 - Op zich een prima foto, maar hij is me net iets te druk voor zo'n statische foto (dat statische komt door je keuze van nabewerking), door die warrige plant (bereklauw waarschijnlijk) op de voorgrond en dan de vele afgesneden toppen van het riet.

Wat fijn om zo’n uitgebreide FB te krijgen, zou je dat statische in combinatie met de bewerking wat beter kunnen toelichten? Denk het wel te snappen maar ook weer niet helemaal :P

Week 11 - Nette foto, maar hij kan beter. Hij is misschien iets te geel-paars in z'n witbalans. Verder zou het mooier zijn om onder het paard, maar vooral links van het paard meer ruimte te hebben op de foto. Met een kleinere scherptediepte zou de achtergrond ook minder opvallend zijn.

Ik ben het helemaal eens met de ruimte inderdaad, foto is geschoten met de 50 mm lens, deze is niet het beste voor dit zulk foto’s vandaar de keus voor dit diafragma.

Week 12 - Leuke foto. Misschien alleen iets te donker.

Dankjewel!
Week 13 - Erg mooie foto! Het enige wat misschien nog zou kunnen veranderen is de witbalans iets meer paars geven ipv groen. Dan komen de kleuren denk ik nog mooier over.
Hmmm groen, ik zie geen groen :P Heb in raw bewerking wel wat zitten schuiven en vond dit het beste resultaat geven :)

Week 14 - Ook een mooie foto, en ook deze zou nét iets lichter mogen. Het is ook jammer dat je de scherpte niet precies op de ogen hebt liggen. De blik van de hond is namelijk wel erg mooi.
Helemaal mee eens!

Week 15 - Mooie foto. Mooie kleuren. Misschien hand je de bloem er rechts (en de onscherpe bloem met wat geel erin) nog eraf kunnen snijden om nog meer te focussen op die ene scherpe bloem.
Goh zo had ik het nog niet bekeken, die bloem stoort inderdaad licht!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 23:05

De samenvatting van week 18 - 2015:

Agossie verzamelt hier
Anouska15
Ash_
Asselruiter
Astor verzamelt hier
Bellatrix verzamelt hier
billionache verzamelt hier
binky
Brechtjee verzamelt hier
Bumblehorse
caaramel levert later in ivm school en drukte.
calice Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon Tim!!
cathyenbeau
Cioccolato
crazy_horses
CrazyIris verzamelt hier
Dandy200 verzamelt hier
Deetjeeuh verzamelt hier
Eline91 hier
_Elke
EskeGirl
Fem
GerdjeHoran verzamelt hier
glenstorm verzamelt hier
goriginal
Gracezellaa is nog in Kenia!
Gub verzamelt hier
Hanna_94 verzamelt hier
HeavensLove verzamelt hier
hilly200 verzamelt hier
horserider22
Iejoorr
Ingvild
IsaCalixa
it_is_me verzamelt hier
ismy
Jespri verzamelt hier
Jessica_1998
JewEmm verzamelt hier
jilinda
joeluna verzamelt hier
Jolandaa_
Joysieee
Kanzi verzamelt hier
Killyenn
k_m verzamelt hier
LinSa
Lipydo
louiisaa
LOVESUSHI verzamelt hier
LoveUggs
Maaaarije
magda_90 verzamelt hier
manonfleur is met vakantie, maar verzamelt hier
Mariett verzamelt hier
MarijeR verzamelt hier
Marit
Marjoow verzamelt hier
monbyou
Murthul verzamelt hier
MyHu verzamelt hier
MZorro
Nefertarie
NESCAFE verzamelt hier
Niece is met vakantie!
_Patriciaa verzamelt hier
ponyaddicted is ziek, maar verzamelt hier. Beterschap!
PrimaDonna_ verzamelt hier
quartel verzamelt hier
Racheel verzamelt hier
Revanches
Robin_Rikkie verzamelt hier
rosslover verzamelt hier
Sanne_com verzamelt hier
SharonPlugge
showteam
S_imonee verzamelt hier
Sicayes verzamelt hier
Sodeletuut
Suuszels verzamelt hier
taarss
tesseke
TeSzZz verzamelt hier
Tigress
Tivara verzamelt hier
Valerie98
verosjaak verzamelt hier
wendy1987 verzamelt hier
WiancaR verzamelt hier
XiiaaooNaa
Ylvy is met vakantie!

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:10

Welke week gaat dit over hilly200? Ik kan hem even niet voor me halen :') bedankt voor je feedback in ieder geval!