Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:hilly200
Week 8 - Mooie foto.
Week 9 - Leuke foto. De achtergrond heb je wel overduidelijk bewerkt, waar hij eigenlijk overbelicht zou zijn. Maar op zich is het neit heel erg. Je witbalans zou nog iets minder geel, maar iets meer blauw mogen zijn.
Ik heb inderdaad een pattern over de foto heen gedaan, verder heb ik niet heel veel aan de achtergrond gedaan, maar dit maakte inderdaad de overbelichting wat minder. Dankjewel
Week 10 - Op zich een prima foto, maar hij is me net iets te druk voor zo'n statische foto (dat statische komt door je keuze van nabewerking), door die warrige plant (bereklauw waarschijnlijk) op de voorgrond en dan de vele afgesneden toppen van het riet.
Wat fijn om zo’n uitgebreide FB te krijgen, zou je dat statische in combinatie met de bewerking wat beter kunnen toelichten? Denk het wel te snappen maar ook weer niet helemaal
Week 11 - Nette foto, maar hij kan beter. Hij is misschien iets te geel-paars in z'n witbalans. Verder zou het mooier zijn om onder het paard, maar vooral links van het paard meer ruimte te hebben op de foto. Met een kleinere scherptediepte zou de achtergrond ook minder opvallend zijn.
Ik ben het helemaal eens met de ruimte inderdaad, foto is geschoten met de 50 mm lens, deze is niet het beste voor dit zulk foto’s vandaar de keus voor dit diafragma.
Week 12 - Leuke foto. Misschien alleen iets te donker.
Dankjewel!
Week 13 - Erg mooie foto! Het enige wat misschien nog zou kunnen veranderen is de witbalans iets meer paars geven ipv groen. Dan komen de kleuren denk ik nog mooier over.
Hmmm groen, ik zie geen groenHeb in raw bewerking wel wat zitten schuiven en vond dit het beste resultaat geven
Week 14 - Ook een mooie foto, en ook deze zou nét iets lichter mogen. Het is ook jammer dat je de scherpte niet precies op de ogen hebt liggen. De blik van de hond is namelijk wel erg mooi.
Helemaal mee eens!
Week 15 - Mooie foto. Mooie kleuren. Misschien hand je de bloem er rechts (en de onscherpe bloem met wat geel erin) nog eraf kunnen snijden om nog meer te focussen op die ene scherpe bloem.
Goh zo had ik het nog niet bekeken, die bloem stoort inderdaad licht!