Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaikemuis schreef:Is geen stomme vraag want het is iets dat daadwerkelijk kan gebeuren. Ik heb wanneer het onder het vriespunt duikt altijd 1 batterij in de binnenzak van mijn donsjas zitten. Die hou ik lekker warm.
Bij -15 krijgen ze het moeilijk. En heel eerlijk, je maakt een topfoto een panorama eventueel en dan wil je wel weer naar beneden(ik verklaar mijzelf ook vaak voor gek)
Jamess schreef:Twijfel momentje:
Heb een Canon 70 - 200 f 2.8 L USM gevonden voor een leuke prijs. Zal ik hem aanschaffen??? Er vanuit gaande dat ik groot verschil ga zien in mijn foto's qua kwaliteit.
ikke schreef:Jamess schreef:Twijfel momentje:
Heb een Canon 70 - 200 f 2.8 L USM gevonden voor een leuke prijs. Zal ik hem aanschaffen??? Er vanuit gaande dat ik groot verschil ga zien in mijn foto's qua kwaliteit.
Ligt eraan wat "een leuk prijsje" is.
Punt is dat een 70-200 in goede staat altijd wel z'n geld opbrengt als je 'm bijvoorbeeld wil inruilen op de IS-versie.
maaikemuis schreef:Ga je voor bouw, of voor beeldkwaliteit? De tamron is iets steviger, de sigma is qua beeld beter (al zijn beide prima lenzen. Ik zou, wanneer dit de mogelijkheden zijn, de sigma kiezen.
Verder, prime of zoom, het hangt af van wat je fotografeert. Primes zijn qua beeld beter, maar vertragen mij vaak teveel. Veel wisselen en zelf lopen. De 24-70 is de perfecte reportage lens, maar wanneer je veel studio doet is een prime handiger. Alles kan, het is maar net waar jij gelukkig van wordt (ik bijvoorbeeld van een groothoek)
Nicole21 schreef:maaikemuis schreef:Ga je voor bouw, of voor beeldkwaliteit? De tamron is iets steviger, de sigma is qua beeld beter (al zijn beide prima lenzen. Ik zou, wanneer dit de mogelijkheden zijn, de sigma kiezen.
Verder, prime of zoom, het hangt af van wat je fotografeert. Primes zijn qua beeld beter, maar vertragen mij vaak teveel. Veel wisselen en zelf lopen. De 24-70 is de perfecte reportage lens, maar wanneer je veel studio doet is een prime handiger. Alles kan, het is maar net waar jij gelukkig van wordt (ik bijvoorbeeld van een groothoek)
Dank voor je antwoord! Ga liever voor beeldkwaliteit in deze denk ik.
Ik wil een workshop newborn fotografie gaan doen en hier meer mee beziggaan. Maar in de toekomst ook bruiloften fotograferen (in juli mag ik 's morgens van het klaarmaken een 'bruiloft' fotograferen). Ik lees veel bruiloftsfotografen die zweren bij de 24-70, maar andere fotografen gaan liever voor prime lenzen omdat deze kwalitatief nog beter zijn. Dus ik weet het nog niet. Maar de 24-70 is wel weer een mooie reportagelens inderdaad.
manzano schreef:Ik zou voor een bruiloft niet voor een prime gaan als je maar keuze hebt uit 1 lens.
De omstandigheden zijn altijd anders en je hebt het lang niet altijd voor het kiezen wat je positie is en of je dus een juiste hoeveelheid mm's hebt.
Fem schreef:Nicole21 schreef:Dank voor je antwoord! Ga liever voor beeldkwaliteit in deze denk ik.
Ik wil een workshop newborn fotografie gaan doen en hier meer mee beziggaan. Maar in de toekomst ook bruiloften fotograferen (in juli mag ik 's morgens van het klaarmaken een 'bruiloft' fotograferen). Ik lees veel bruiloftsfotografen die zweren bij de 24-70, maar andere fotografen gaan liever voor prime lenzen omdat deze kwalitatief nog beter zijn. Dus ik weet het nog niet. Maar de 24-70 is wel weer een mooie reportagelens inderdaad.
Ik 'zweer' inderdaad ook bij mijn 24-70mm voor bruiloften.
Maar het is ook maar net wat je fijn vindt. Ik ken ook fotografen die vooral hun 70-200mm gebruiken.
Meestal heb ik meer lenzen bij en kom ik er aan het einde van de dag achter dat ik toch alleen de 24-70mm heb gebruikt.
manzano schreef:Dat zeg ik ook..... als je maar 1 lens gaat afschaffen dan zou ik geen prime doen.... als je keuze hebt uit meerdere primes is het wat anders. Dan heb je keuze.
maaikemuis schreef:Ik zou het persoonlijk voor reportages (en dus ook bruiloften) heel onhandig vinden. Gebeurd er iets onverwachts sta jij met 85mm er veel te dicht op en mis je je moment. Een zoomlens is dan imo veel praktischer.