xniieeenke schreef:Dit zijn gewoon cameratermen en de rest zou op je 14e meestal wel al een beetje bekend moeten zijn qua woordenschat
Eigenlijk was het alleen het woord analoge, maar dat stond er vaker in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
horsewiebe schreef:xniieeenke schreef:Dit zijn gewoon cameratermen en de rest zou op je 14e meestal wel al een beetje bekend moeten zijn qua woordenschat
Eigenlijk was het alleen het woord analoge, maar dat stond er vaker in
Cayenne schreef:Ik ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een Nikon D3300 met Nikkor 18-55 lens en Nikkor 55-200 lens!
Tot nu toe bevalt hij echt prima, hoewel ik nog wel echt een beginner ben en druk met het leren van alle instellingen etc.
Bij de Media Markt gekocht voor (voor mijn gevoel) een knappe prijs
Bodan schreef:Canon 7D mark II voor 1549 vs Canon 7D voor 579
ISO 16.000 - ISO 12.800
Beide geen kantelbaar scherm of touch screen.
Sluitersnelheid beide 1/8000 sec.
Lensvatting is bij de 7D alleen EF, is dit een probleem? Bij 7D mark II is de lensvatting EF & EFS.
Ik las in een review dat de 7D niet geschikt is voor de sport, is de vernieuwde versie dit wel? Welke waardes heb je waarvan nodig dat een camera hiervoor wel geschikt is.
Emmaa_ schreef:Een sluitertijd van 1/4000 is meer dan genoeg, ik denk niet dat je rekening hoeft te houden met een situatie waarin je een sluitertijd van 1/8000 nodig hebt. Ook bij sportfotografie op een zonnige dag kom ik niet eens in de buurt van 1/4000.
Voor nachtfotografie zou ik niet per se zoeken naar een extreem hoog ISO, maar eerder naar een lichtgevoelige lens en een statief zodat je je sluitertijd wat langer open kan laten staan. Je ISO verhogen is fijn als je bijvoorbeeld in een donkere binnenbak moet fotograferen en je foto's komen er onscherp uit door een te trage sluitertijd, maar het doet in vrijwel alle situaties een enorme afbraak aan de kwaliteit van je foto.