[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:06

x_Lys schreef:
Ik heb bij de Dixons de Nikon D40X in de aanbieding gezien, met kitlens + 55 - 200 lens + tas van Nikon.
Voor 899 euro, maar als je een oude camera inruilt, maakt niet uit welk merk of welke kwaliteit gaat ernog 95 euro af, dus dan ben je 700 euro kwijt. Dit vond ik een erg goedkope aanbieding. Is dit ook zo?
Ik vroeg me af wat die lens precies inhoud en of deze ook goed is?

Ligt eraan wat je met de camera wilt gaan doen, wil je er op de langere termijn ook mee blijven fotograferen? Zoja dan zou ik doorsparen voor een andere camera, want dit is echt een instapmodel, er zijn functies weggelaten van duurdere versies en er kunnen maar een beperkt aantal lenzen op. Is denk ik wel iets om mee te nemen in je overweging.

Ik hoor veel mensen zeggen dat de nikon gebruiksvriendelijker is. Alle belangrijke knoppen zitten iig allemaal op de body, wat dus erg fijn is. Heb maar een keer met een canon gefotografeert en daar moest ik meer zoeken, maar das al hele tijd geleden, mijn nikon had ik iig heel snel door. En ik heb echt bijna niks gefotografeert met mijn kitlens. Zag het verschil meteen toen ik mijn 70-300 kocht

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:29

capopjekop schreef:
x_Lys schreef:
Ik heb bij de Dixons de Nikon D40X in de aanbieding gezien, met kitlens + 55 - 200 lens + tas van Nikon.
Voor 899 euro, maar als je een oude camera inruilt, maakt niet uit welk merk of welke kwaliteit gaat ernog 95 euro af, dus dan ben je 700 euro kwijt. Dit vond ik een erg goedkope aanbieding. Is dit ook zo?

Ligt eraan wat je met de camera wilt gaan doen, wil je er op de langere termijn ook mee blijven fotograferen? Zoja dan zou ik doorsparen voor een andere camera, want dit is echt een instapmodel, er zijn functies weggelaten van duurdere versies en er kunnen maar een beperkt aantal lenzen op. Is denk ik wel iets om mee te nemen in je overweging.

Ik hoor veel mensen zeggen dat de nikon gebruiksvriendelijker is. Alle belangrijke knoppen zitten iig allemaal op de body, wat dus erg fijn is. Heb maar een keer met een canon gefotografeert en daar moest ik meer zoeken, maar das al hele tijd geleden, mijn nikon had ik iig heel snel door. En ik heb echt bijna niks gefotografeert met mijn kitlens. Zag het verschil meteen toen ik mijn 70-300 kocht

Dat geloof ik ook wel, maar als je het geld niet hebt om een extra lens erbij kunt kopen, hoef je niet een heel ander model te kiezen omdat de ene kitlens beter is dan de andere kitlens. Want de kitlens is gewoon een oefenlens, als je je hobby doorzet koop je toch wel een extra lens. En over deze aankoop kun je beter even nadenken en even doorsparen zodat je straks de (voor jou) perfecte lens kunt kopen.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:21

Ik was zowiezo nog eventjes van plan om door te sparen, nu heb ik een instap model. De Fuji S6500, hier wil ik gewoon mee oefenen dat ik straks lekker kan doorstromen en dan kan ik nu nog eventjes door sparen.
Ik wil volgend jaar een echte spiegelreflex aan gaan schaffen, maar ik zit nu gewoon rond te kijken etc. Ik heb ook veel sites bekeken van echte fotografen en de meeste gebruiken toch de Nikon en hier komen super foto´s uit. Ik wou was eerst meer een beetje van de Canon, maar ik ben nu toch een beetje meer op de Nikon over gestapt. Misschien dat jullie er idd anders over denken, dan zou ik dat ook graag willen horen want ik doe gewoon ervaringen op en als ik echt is een goede aanbieding zie overweeg ik misschien wel op me huidige camera te verkopen en toch een spiegelreflex aan te schaffen. Maar jullie zijn hier dus niet heel erg enthousiast over Tong uitsteken dan doe ik het ook niet Knipoog.
Ik wil volgend jaar ook een avond cursus fotografie doen, na mijn examenjaar. Aangezien ik het heel erg leuk vind, wil ik het gewoon als een hobby erbij gaan doen. Alleen wel op profosioneel gebied als dat mogelijk is.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:23

Ik wil graag een fuji.
Maar welke is het best om detail foto's te maken en voor paardenfotografie?

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:24

Ik ben er met die van mij over de bewing super blij mee, detail heb ik nog vrij weinig geprobeert. Daar is het nu ook niet erg het weer voor.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:27

Ohja de Canon D400 was er ook voor 800 euro bij de dixons met dan extra lens 70-300 lens erbij.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:48

x_Lys schreef:
Ohja de Canon D400 was er ook voor 800 euro bij de dixons met dan extra lens 70-300 lens erbij.

De 400D is bij de mediamarkt het goedkoopst. (Ben alle winkels in de omgeving af gegaan Knipoog).
Maar dan is het dus alleen de body met de kitlens. Zit ook nog een 80 euro cashback actie bij. Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:10

DarkDreamer schreef:
x_Lys schreef:

De 400D is bij de mediamarkt het goedkoopst. (Ben alle winkels in de omgeving af gegaan Knipoog).
Maar dan is het dus alleen de body met de kitlens. Zit ook nog een 80 euro cashback actie bij. Lachen

Deze informatie klopt ook weer niet helemaal, aangezien de Mediamarkt dus prijzen per vestiging hanteerd. Het kan dus zijn dat de camera goedkoop is in jouw woonplaats, maar dat aan de andere kant van het land de camera goedkoper bij dixons te krijgen valt. Wat ik wel interessant vind: Bij BCC hanteren ze een laagste prijs garantie. Als je kan aantonen dat het product dat je bij BCC gekocht hebt elders goedkoper is, betalen ze je het verschil + 25% van het verschil terug. Aangezien BCC vrij hoge prijzen heeft, is het niet zo moeilijk om een winkel te vinden met een lagere prijs. Dan verdien je er nog op ook! Aan deze actie zijn uiteraard voorwaarden verbonden, die moet je even lezen op hun site; www.bcc.nl

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:30

x_Lys schreef:
Ik was zowiezo nog eventjes van plan om door te sparen, nu heb ik een instap model. De Fuji S6500, hier wil ik gewoon mee oefenen dat ik straks lekker kan doorstromen en dan kan ik nu nog eventjes door sparen.
Ik wil volgend jaar een echte spiegelreflex aan gaan schaffen, maar ik zit nu gewoon rond te kijken etc. Ik heb ook veel sites bekeken van echte fotografen en de meeste gebruiken toch de Nikon en hier komen super foto´s uit. Ik wou was eerst meer een beetje van de Canon, maar ik ben nu toch een beetje meer op de Nikon over gestapt. Misschien dat jullie er idd anders over denken, dan zou ik dat ook graag willen horen want ik doe gewoon ervaringen op en als ik echt is een goede aanbieding zie overweeg ik misschien wel op me huidige camera te verkopen en toch een spiegelreflex aan te schaffen. Maar jullie zijn hier dus niet heel erg enthousiast over Tong uitsteken dan doe ik het ook niet Knipoog.
Ik wil volgend jaar ook een avond cursus fotografie doen, na mijn examenjaar. Aangezien ik het heel erg leuk vind, wil ik het gewoon als een hobby erbij gaan doen. Alleen wel op profosioneel gebied als dat mogelijk is.

Ik weet niet wat jij als echte fotografen ziet, maar de meesten gebruiken toch echt Canon. Zeker bij de paardenfotografen is Canon de meest gebruikte. Kijk eens bij tennis of voetbalwedstrijden. De meeste fotografen daar hebben een witte telelens op hun toestel en dat zijn dus allemaal objectieven van Canon, met natuurlijk een Canon camera er achter. Je ziet zelfs de laatste jaren steeds meer verwoede Nikon aanhangers overstappen naar Canon. En dat doe je niet zomaar, want dan moet je ook nog eens al je objectieven vervangen. Maar schijnt het hen waard te zijn om op Canon over te stappen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:37

WildChild schreef:
Deze informatie klopt ook weer niet helemaal, aangezien de Mediamarkt dus prijzen per vestiging hanteerd. Het kan dus zijn dat de camera goedkoop is in jouw woonplaats, maar dat aan de andere kant van het land de camera goedkoper bij dixons te krijgen valt. Wat ik wel interessant vind: Bij BCC hanteren ze een laagste prijs garantie. Als je kan aantonen dat het product dat je bij BCC gekocht hebt elders goedkoper is, betalen ze je het verschil + 25% van het verschil terug. Aangezien BCC vrij hoge prijzen heeft, is het niet zo moeilijk om een winkel te vinden met een lagere prijs. Dan verdien je er nog op ook! Aan deze actie zijn uiteraard voorwaarden verbonden, die moet je even lezen op hun site; http://www.bcc.nl

Klinkt interessant, bij bcc is de Canon D400 769 euro.
Bij de mediamarkt 619, na 80 euro retour van canon, dus 699.
Dus als ik die bij bcc koop, krijg ik m voor 699 - 25% korting is 525 euro?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:46

Samantha_ schreef:
WildChild schreef:
Deze informatie klopt ook weer niet helemaal, aangezien de Mediamarkt dus prijzen per vestiging hanteerd. Het kan dus zijn dat de camera goedkoop is in jouw woonplaats, maar dat aan de andere kant van het land de camera goedkoper bij dixons te krijgen valt. Wat ik wel interessant vind: Bij BCC hanteren ze een laagste prijs garantie. Als je kan aantonen dat het product dat je bij BCC gekocht hebt elders goedkoper is, betalen ze je het verschil + 25% van het verschil terug. Aangezien BCC vrij hoge prijzen heeft, is het niet zo moeilijk om een winkel te vinden met een lagere prijs. Dan verdien je er nog op ook! Aan deze actie zijn uiteraard voorwaarden verbonden, die moet je even lezen op hun site; http://www.bcc.nl

Klinkt interessant, bij bcc is de Canon D400 769 euro.
Bij de mediamarkt 619, na 80 euro retour van canon, dus 699.
Dus als ik die bij bcc koop, krijg ik m voor 699 - 25% korting is 525 euro?

25% van het verschil. Verschil is 70 euro dus 17,50 er extra af.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:58

O haha das jammer. Haha!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:30

Je moet ook de prijs rekenen van de Mediamarkt vóór de cashback actie. Deze actie geldt immers voor alle Canon toestellen, dus ook als je deze bij Dixons koopt.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:45

niet alleen mediamarkt bied hem voor die prijs aan. als je op internet kijkt zie je meer (internet)bedrijven waar ze hem voor die prijs aanbieden.
ik heb hem zelf gehaald bij digitalstreet. (daar heb ik hem gewoon afgehaald in de winkel)

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 23:20

Oke de Canon is toch meer fotograven merk. Dan houd ik het denk ik toch meer bij de Canon Knipoog!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 00:03

Bij de Dixons is nu een actie voor de Canon 400D.
Hij is daar afgeprijst van 1049 euro naar 799 euro. Je krijgt dan 85 (ja je leest het goed geen 80 maar 85 Knipoog) euro terug via de cashback actie.

Dit is de body + kitlens + een Tamron 70-300 mm objectief.

Is dit een verstandige keuze? En is de 70-300 lens een goede lens? Lachen

*edit: tamron lens*
*edit: LEns die op de website staat lijkt alleen totaal niet op de lens die in het foldertje staat Nagelbijten / Gniffelen. Dus weet niet of het wel een Tamron lens is, zou dan even naar de winkel moeten.
Laatst bijgewerkt door Fietspomp op 25-06-07 00:24, in het totaal 2 keer bewerkt

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 00:03

hmm.. X_Lys.. alle pers / model / topfotograven die ik ken, werken met NIKON en niet met Canon en raar genoeg zie ik meestal ook voornamelijk NIKON camera's bij fotograven op tv in 't nieuws.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:35

thorretje schreef:
hmm.. X_Lys.. alle pers / model / topfotograven die ik ken, werken met NIKON en niet met Canon en raar genoeg zie ik meestal ook voornamelijk NIKON camera's bij fotograven op tv in 't nieuws.

Ja dat dacht ik dus ook al Tong uitsteken, ik ging op site etc rond kijken en veel mensen hebben ook wel zo´n hele dure van Canon de D30? Of iets dergelijks. Een nog grotere camera, maar verder zag ik ook juist extreem veel Nikons bij mensen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:07

WildChild schreef:
Je moet ook de prijs rekenen van de Mediamarkt vóór de cashback actie. Deze actie geldt immers voor alle Canon toestellen, dus ook als je deze bij Dixons koopt.

Dat heb ik ook berekend, hij is bij mediamarkt na cashback 619 euro, dus daarvoor 699. Knipoog

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:32

Go jij! Go jij!
Mijn nieuwe camera is binnen.
De Olympus E330 Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:26

Samantha_ schreef:
WildChild schreef:

Dat heb ik ook berekend, hij is bij mediamarkt na cashback 619 euro, dus daarvoor 699. Knipoog

Oke, sorry, dan heb ik niets gezegd;)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:40

Bloos! De canon eos 400d kit is nu bij media markt utrecht voor 595 euro!!! Bloos!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:44

x_Lys schreef:

Moet je eens op Redcoon kijken!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:47

Oh in jouw geval heb je inderdaad en mooie prijs! Het toestel wat ik heb gekocht was bij Redcoon mele malen goedkoper!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:15

Samantha_ schreef:
Bloos! De canon eos 400d kit is nu bij media markt utrecht voor 595 euro!!! Bloos!

SORRY!?
rewind!

595? En is dat voor de cashback actie of na de cashback actie!?
Dan maar even rijden hoor, die in amsterdam kost 750 euro ofzo zonder cashback actie!