x_Lys schreef:Ik heb bij de Dixons de Nikon D40X in de aanbieding gezien, met kitlens + 55 - 200 lens + tas van Nikon.
Voor 899 euro, maar als je een oude camera inruilt, maakt niet uit welk merk of welke kwaliteit gaat ernog 95 euro af, dus dan ben je 700 euro kwijt. Dit vond ik een erg goedkope aanbieding. Is dit ook zo?
Ik vroeg me af wat die lens precies inhoud en of deze ook goed is?
Ligt eraan wat je met de camera wilt gaan doen, wil je er op de langere termijn ook mee blijven fotograferen? Zoja dan zou ik doorsparen voor een andere camera, want dit is echt een instapmodel, er zijn functies weggelaten van duurdere versies en er kunnen maar een beperkt aantal lenzen op. Is denk ik wel iets om mee te nemen in je overweging.
Ik hoor veel mensen zeggen dat de nikon gebruiksvriendelijker is. Alle belangrijke knoppen zitten iig allemaal op de body, wat dus erg fijn is. Heb maar een keer met een canon gefotografeert en daar moest ik meer zoeken, maar das al hele tijd geleden, mijn nikon had ik iig heel snel door. En ik heb echt bijna niks gefotografeert met mijn kitlens. Zag het verschil meteen toen ik mijn 70-300 kocht