Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SunnyJazz schreef:Ervaringen met Nikon D5000 en D3100?
tesseke schreef:Aan beide: even gebruik maken van de zoekfunctie. De vraag van tesseke is zelfs letterlijk op de vorige pagina nog gesteld en beantwoord. Voor de vraag van SunnyJazz: Zie de post van Yasmine bovenaan pag. 215, daar wordt de zoekfunctie besproken met als voorbeeld... de D3100Ik ga binnenkort mijn eerste spiegelreflex kopen.
Mijn oog is gevallen op een Nikon D90. (Beetje logisch, broer heeft een D80 en dan kan ik de lenzen lenen) Nu heb je deze met een 18-55 lens en een 18-105 lens. Welke is de beste om mee te beginnen?
En waar kan ik deze goedkoop kopen?
Bij Foka staat het pakket met de 18-55 lens te koop voor €671, die met de 18-105 lens voor €755.
In elk geval goedkoper dan in België, maar de winkel zit in Rotterdam (en dit is toch een 100 km enkel voor ons).
Butterfly schreef:@tesseke: ik heb dezelfde met een 18-105 lens gekocht vorige weekbij de MediaMarkt voor 809 euro
tesseke schreef:Butterfly schreef:@tesseke: ik heb dezelfde met een 18-105 lens gekocht vorige weekbij de MediaMarkt voor 809 euro
Ik denk dat ik ook voor deze lens ga gaanHet is in het begin (dus met deze lens) vooral een beetje vanalles en echt uitproberen enzo.
Bij Foto Konijnenberg staat deze camera € 769, en bij Foka € 755. Maar voor Foka moet ik een uur enkel rijden. (In England kun je hem ook bestellen, kost die nog eens € 100 minder, maar dan zit je dat je hem voor de garantie moet opsturen.)
Ga straks een googelen dat ik misschien een winkel in Eindhoven/Breda/Tilburg kan vinden, dat is al iets gemakkelijker om te geraken (dan maken we er maar een shopdag van)
Yasmine schreef:Wat zijn je instellingen voor M? Als je een heel kleine diafragma-opening hebt en een heel snelle sluitertijd en lage ISO en je fotografeert in het donker, kan het goed zijn dat je foto gewoon veeeeeeel te onderbelicht is en je daarom een zwarte foto krijgt.