[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:24

weet iemand of je bij de panasonic FZ8 moet zoomen via een knopje op het toestel ?
volgens mij zie ik niet zo'n ring rond de lens zitten waaraan je kan draaien ( op foto's van internet)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:11

LCharlotte schreef:
Zou iemand mij globaal de verschillen kunnen vertellen tussen de Canon Powershot G7 en de EOS 400D, ik weet dat de G7 en commpact is en de 400D een spiegelreflex, maar maakt dat nu echt zo een groot verschil?

Tong uitsteken

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:13

Nou ik ben net bij een aantal winkels geweest. (steenweg en mediamarkt)
Bij de steenweg werd me de nikon d40 aangeraden, omdat de standaard lens die erbij zit daar beter van is.
En bij de mediamarkt was het zo druk dat er niemand kwam om me te helpen. Haha!
De canon eos 350D was bij mediamarkt 519 euro, en de 400D 619 euro.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:33

ik ga zo ook even naar de mediamarkt..en misschien wat andere fotowinkels..
even rondkijken Haha!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:12

Bij onze mediamarkt kost hij 609
Ik besloiot gister voor de Powershot G7 te gaan, was hij op Boos!

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:26

NinaElisa schreef:
weet iemand of je bij de panasonic FZ8 moet zoomen via een knopje op het toestel ?
volgens mij zie ik niet zo'n ring rond de lens zitten waaraan je kan draaien ( op foto's van internet)

Bij de FZ8 zoom je via een knopje. Deze zit op dezelfde plek als de ontspanknop, ervoor zegmaar. Wanneer je iets meer geld uit wilt geven, kan je wel een zoomring krijgen, deze zit namelijk op de FZ50 Lachen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:00

Welke geheuugenkaart is het meest geschikt voor een Canon powershot G7?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:13

LCharlotte schreef:
Welke geheuugenkaart is het meest geschikt voor een Canon powershot G7?

Moet je even vragen welke er in moet, je steekt niet zomaar elke geheugenkaart in eender welk toestel. Verder maakt het natuurlijk uit hoe groot ze moet zijn. Hangt van het formaat van je foto's af en of je er veel op kwijt wil. Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:14

LCharlotte: In de camera passen SD kaartjes van verschillende merken. Bijvoorbeeld Deze

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:21

Maar zijn er verschillende kwaliteiten? Ik zie Class 6 en Class 2, waar staat dat voor?

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:28

Heeft er iemand deze camera?
Sony Cybershot DSC-H9

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:31

LCharlotte schreef:
Maar zijn er verschillende kwaliteiten? Ik zie Class 6 en Class 2, waar staat dat voor?
Dit heeft waarschijnlijk met de snelheid van het kaartje te maken. Hoe sneller het kaartje is, hoe sneller hij de foto's kan wegschrijven die jij maakt. Met normaal gebruik merk je hier bijna niets van, maar als je heel veel foto's achter elkaar wil maken, kan je in de verschillende snelheden een verschil ontdekken. Omdat ik niet denk dat je echt van plan bent om proffesioneel te gaan schieten met je cam, en omdat het ook niet echt nodig is, zou ik niet voor de allersnelste kaartjes gaan. Deze kosten heel veel meer dan een standaard kaartje. Kijk eens naar de kaartjes van Ultra. Deze kaartjes hebben geloof ik een levenslange garantie, en de SD kaartjes van Ultra zijn helemaal niet zo duur. Hoeveel gb jij wilt is natuurlijk je eigen keuze, maar verkijk je niet snel in aantallen. Waarschijnlijk heb je het echt niet nodig om 500 foto's te kunnen schieten (wat je ongeveer kan met een 2gb kaartje), omdat je veel te nieuwschierig bent naar de foto's en ze dus op de computer zet voordat het kaartje helemaal vol is. (Dit heb ik tenminste). Ik denk dat het het best is als je gaat voor een kaartje met een medium snelheid en een medium opslagcapaciteit (bijv. 1gb). Deze kaartjes kosten tegenwoordig echt niet veel meer.

sjoukjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:04

hallo allemaal!

ik ben over een paar weken jarig!
en nou wil ik graag een fotocamera
maar nu weet ik niet wat mijn ouders het beste kunnen kopen!
ik zat te denken aan ee nikon foto camera maar aangezien
die wel een beetje prijsig zijn!
maar zo'n soort zat ik wel aan te denken!
mischien kunnen jullie me helpen?
hoor het graag?
(mischien is dit niet het goede topic maar ik wist het zo snel ook even niet)

groetjes sjoukje

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:39

sjoukjuuh schreef:
hallo allemaal!

hoor het graag?

groetjes sjoukje

Nikon heeft tientallen modellen in ontzettend uiteenlopende prijsklasses. Dus, welke Nikon camera bedoel je dan precies?

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:57

Ja idd, digitale SPRF of gewoon een digitale.

Hmm,, ik wil graag voor mijn verjaardag een SPRF , hebben jullie misschien een idee welke het beste kan ? die ook een beetje te betale valt?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:03

Wild CHold, weer bedankt voor het uitgebriede advies! Ik ben nu de trotse eigenaaresse van een Canon Powershot G7 en 2 x 2 GB geheugen ( en ik heb nog een 1 GB (voor op vakantie, zit niet graag zonder geheugen Knipoog )) Heb meteen maar een extra accutje gekocht ( zit ook niet graag met een lege accu) en een onderwaterbehuizing ( we houden nogal van duiken ) Dit alles via een internet site voor super prijzen!!! Het was even zoeken maar nu heb ik ook wat en het scheelt mij zeker 200 euro!!!

Ben echt blij, kan niet wachten tot de vakantie!!! Nu alleen nog een mooi tasje zien te scoren ergens...

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:01

Ik heb voor mijn verjaardag de canon powershot G7 gekregen, erg fijne camera moet ik zeggen!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:12

Word jij ook verwend zeg Knipoog

sjoukjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:04

WildChild schreef:
sjoukjuuh schreef:
hallo allemaal!

hoor het graag?

groetjes sjoukje

Nikon heeft tientallen modellen in ontzettend uiteenlopende prijsklasses. Dus, welke Nikon camera bedoel je dan precies?

tsja ik weet het ook niet precies maar de prijs moet niet al te hoog oplopen ik heb wel in boekjes gezien van 600 euro maar die zijn te duur! dus gewoon rond de 100 A 200 euro!
anderes word het gewoon wel een heel duur kado!

groetjes sjoukje

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 00:12

Samantha_ schreef:
Bij de steenweg werd me de nikon d40 aangeraden, omdat de standaard lens die erbij zit daar beter van is.

Bedenk wel dat op de Nikon D40 alleen objectieven passen met een eigen AF motor. Dat kitobjectief heeft dat dus maar verder wordt je daarmee behoorlijk beperkt. Bovendien heeft die D40 een hoop opties niet die andere dslr's zoals Pentax, Olympus en Canon wel standaard hebben. Daarom is die D40 zo goedkoop.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 02:17

Kokomo schreef:
Samantha_ schreef:

Bedenk wel dat op de Nikon D40 alleen objectieven passen met een eigen AF motor. Dat kitobjectief heeft dat dus maar verder wordt je daarmee behoorlijk beperkt. Bovendien heeft die D40 een hoop opties niet die andere dslr's zoals Pentax, Olympus en Canon wel standaard hebben. Daarom is die D40 zo goedkoop.

Hierbij wil ik uit eigen ervaring toevoegen dat je als beginnende fotograaf nog helemaal geen last hebt van de mindere kwaliteit van de kitlens. Pas als je echt een tijdje bezig bent en eenmaal één met je camera bent, zal je misschien last krijgen van de "slechte" kwaliteit van de Canon kitlens. Maar in die tijd heb je dan kunnen sparen en ook precies uit kunnen vinden wat voor objectief je erbij wilt kopen. Want waar voor de een een groothoekobjectief het einde is, is de ander helemaal happy met een telezoom. Dat kun je nu waarschijnlijk nog niet weten, dus ik zeg; ga eerst maar lekker oefenen met de kitlens (ongeacht de iets betere of mindere kwaliteit) en.. Make the world your playground Lachen (En ookal is het de slogan van Canon, dit kan natuurlijk net zo goed met een Nikon, maar die keuze moet je helemaal zelf maken).

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:20

Ik heb bij de Dixons de Nikon D40X in de aanbieding gezien, met kitlens + 55 - 200 lens + tas van Nikon.
Voor 899 euro, maar als je een oude camera inruilt, maakt niet uit welk merk of welke kwaliteit gaat ernog 95 euro af, dus dan ben je 700 euro kwijt. Dit vond ik een erg goedkope aanbieding. Is dit ook zo?
Ik vroeg me af wat die lens precies inhoud en of deze ook goed is?

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:55

x_Lys schreef:
Ik heb bij de Dixons de Nikon D40X in de aanbieding gezien, met kitlens + 55 - 200 lens + tas van Nikon.
Voor 899 euro, maar als je een oude camera inruilt, maakt niet uit welk merk of welke kwaliteit gaat ernog 95 euro af, dus dan ben je 700 euro kwijt. Dit vond ik een erg goedkope aanbieding. Is dit ook zo?
Ik vroeg me af wat die lens precies inhoud en of deze ook goed is?

Ik weet niet hoor, maar 899- 95 is nog altijd 804, dus afgerond 800 en geen 700 euro Knipoog

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:00

Sorry dat bedoel ik, een typ fout.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:53

WildChild schreef:
Hierbij wil ik uit eigen ervaring toevoegen dat je als beginnende fotograaf nog helemaal geen last hebt van de mindere kwaliteit van de kitlens. Pas als je echt een tijdje bezig bent en eenmaal één met je camera bent, zal je misschien last krijgen van de "slechte" kwaliteit van de Canon kitlens. Maar in die tijd heb je dan kunnen sparen en ook precies uit kunnen vinden wat voor objectief je erbij wilt kopen. Want waar voor de een een groothoekobjectief het einde is, is de ander helemaal happy met een telezoom. Dat kun je nu waarschijnlijk nog niet weten, dus ik zeg; ga eerst maar lekker oefenen met de kitlens (ongeacht de iets betere of mindere kwaliteit) en.. Make the world your playground Lachen (En ookal is het de slogan van Canon, dit kan natuurlijk net zo goed met een Nikon, maar die keuze moet je helemaal zelf maken).

Dat is inderdaad ook zo, ik denk dat ik met die 'slechte' lens voorlopig prima uit de voeten kan.
Mijn voorkeur heeft nog steeds canon, toch zeggen sommigen je kan beter nikon kiezen.
Welke is eigenlijk simpeler in gebruik, canon of nikon?