[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:49

Oh! _O- Dat kan ook ja. :D

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:35

in verband met drukte (en weinig fotomeetings) stop ik hier (tijdelijk) met fotos inleveren.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 22:36

Hè wat jammer, Kim! Ik hoop dat je snel weer terug kunt komen!

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:37

tesseke schreef:
Dandy200

Mooie foto. Daar ben ik vorig jaar ook geweest en heb ongeveer dezelfde foto gemaakt, maar dan met een stralend blauwe lucht.
Zou er zo meteen terug heen willen! Hoe lang ben je in Rome geweest?

bedankt. Ik ben er van zaterdag tot dinsdag geweest. Woensdag vloog ik weer terug. We hebben 1 dag zon gehad, 1 dag regen en de andere dagen half bewolkt.

Ik vind het een geweldige stad en wil er graag nog een keer heen met vrienden. Ook zou ik dan graag echt zon hebben.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 06:23

Bedankt voor al het commentaar! :) Ik heb nog steeds een lijst met coments van... week 15 geloof ik? Die ik vorige week af wilde maken. Maar inmiddels ben ik opgenomen in het ziekenhuis met een uit de hand gelopen keelontsteking omdat ik te koppig ben om naar de dokter te gaan met keelpijn :Y) Wordt als het goed is vanmiddag weer ontslagen dus zal in ieder geval deze week proberen wel op (Nederlandse := ) tijd een foto in te leveren!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 06:34

Eigenwijsje ben je. :=

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 06:35

Oh jeetje, beterschap Killyenn!

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:42

Bedankt Eline en lovesushi voor de feedback!
Halster en achtergrond is inderdaad spijtig, maar her viel niet mee om foto`s te nemen ervan als je er alleen bent :p had sowieso al moeite met aandacht te trekken, dus kon hem niet nog eens extra positioneren :p

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:55

Gefeliciteerd met de geboorte van Tim!
En killyennn, Beterschap!

Wederom een snelle upload. Via bokt dit keer. Foto rechtstreeks van mijn camera af gehaald en via telefoon nu naar bokt geupload. Toch handig een camera met wifi in tijd gebrek dagen..
gisteren bij de tulpenvelden:
mijn week 18:

Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:09

Gefeliciteerd Ilse met de geboorte van Tim!

Week 18
Afbeelding

Een baardagaam <3 Door glas heen dus ik ben erg tevreden!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:38

binky Ach, wat een schattig vogeltje :D Leuke DoF en mooie bokeh, ik vind je foto echt heel gaaf ^^

CrazyIris Wat een bijzondere foto, heel erg gaaf gedaan! De zwart-wit bewerking staat hier ook heel mooi, je weet echt een leuke sfeer toe te voegen :) Knap werk hoor!

LOVESUSHI Wat een gaaf sfeertje, heel erg bijzonder :D Ik vind het persoonlijk een klein beeje jammer dat het hoofd er niet helemaal op staat, verder is-ie heel erg geslaagd +:)+

MZorro Wat gaaf gedaan zeg, heel erg fijne foto :D Knap hoe je die actie hebt vastgelegd!

billionache Leuke foto, gaaf om te zien :D De belichting is best gelukt hoor voor een binnenbak :) Wat is treibball precies?

crazy_horses Erg leuke foto, wat een mooie kleuren zeg :D Gave bokeh ook!

XiiaaooNaa Aah, wat een lieve foto :D Je hebt het diertje op een heel aansprekende manier vastgelegd, mijn aandacht wordt er echt naartoe getrokken ;)

Joysieee Waauw, ik vind hem echt retegaaf :D De blik is heel erg leuk vastgelegd, de foto heeft een fijn sfeertje en het model mag er zeker wezen :=

Sanne_com Interessante foto! gaaf sfeertje hoor, doet wat middeleeuws aan :)

Sicayes Ik vind hem best leuk geworden, al had ik de vlam persoonlijk misschien rechtgezet :) Welke tussenringen heb je gekocht?

Dandy200 Oeh, wat een heerlijke stadsfoto :D Echt gave kleuren, leuke sfeer,...

Revanches Wat leuk zeg, ik krijg er spontaan een lentegevoel door :D

wendy1987 De bloem op de voorgrond vind ik heel leuk gevonden, maar de felwitte bloemen achter leiden de aandacht wat af. Ik had 'm misschien wat anders uitgesneden :)

SharonPlugge Knap gedaan zeg, heel erg gave foto!

---------------------------------------
Reacties

Mariett Wat gaaf zeg, je weet altijd iets heel bijzonder in je zelfportretten te leggen dat mij erg raakt :)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:49

week 18

Nog eentje van een tijdje geleden. Het zijn de laatste tijd alleen maar oudere foto's wegens een knie operatie. loop voorlopig nog met krukken en het is moeilijk om dan foto's te maken ;)

Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:34

Eline91 schreef:
LinSa Ontzettend gaaf sfeertje, dat sprookjesachtige komt er heel mooi uit :D Hoe heb je deze foto nabewerkt?

Dankjewel :o :D
Het bos is hier al heel mooi, doordat het heel groen is. Maar ik heb wat met de belichting gespeeld en er een verlooplaag overheen gezet met een hele lichte dekking. :)

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:05

Ik ga jullie verlaten, ik merk dat ik weinig tijd heb om alles bij te lezen en feedback te geven.. De laatste weken heb ik steeds alleen mn foto ingeleverd en verder nergens meer naar gekeken, dat lijkt me niet de bedoeling.. Als ik weer meer tijd heb kom ik wel gezellig met jullie meelezen!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 12:16

Jij ook al!! :oo
Twee Kimmen die ons verlaten in week 18... -O- Jammer.

Ook jij bent welkom om terug te komen als je meer tijd hebt!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:18

Week 18
AfbeeldingWeek 18 by equestrianmy, on Flickr
Ik vind het jammer dat de rechterkand van de kat een beetje overbelicht is. En het vuiltje bij het oogje had eigenlijk weggewerkt moeten worden.
1/100
f/5.6
ISO 400
55.0 (lens) - EF 55-200 1 : 4.5-5.6 II
Canon EOS 1100D

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:29

Eindelijk weer een beetje bij. Zo'n 4 weken geleden had ik door dat ik heel erg achterliep met commentaar geven. Langzaam aan heb ik het wat bijgewerkt. Voor nu dus het commentaar van week 8 t/m 15, maar wel in stukjes, anders wordt m'n bericht zo groot.
Ik heb de lijsten van Agossie aangehouden, dus als je een foto later hebt ingeleverd staat die er ook niet tussen.
Ik heb geprobeerd tips te geven hoe je foto beter kan worden. Ik heb puur en alleen naar de foto gekeken en hoe die op mij overkomt. Met zo'n lange lijst heb ik dus ook moeilijk met ervaringsverschil rekening kunnen houden. Als ik hard over kom, bij voorbaat al excuses, dat is niet mijn bedoeling. Het kan zijn dat ik soms wat directer was dan op andere moment. Waarschijnlijk afhankelijk van hoe moe ik was toen ik het commentaar schreef.

Agossie
Week 8 - Technisch mooie foto, qua belichting, qua scherpte ed, maar de houding van het model is niet ontzettend flateus voor haar lichaam. Links heeft ze haar borstkas naar voren, maar doordat haar haar over de holling van haar rug valt, zie je niet dat het daar hol is en lijkt ze vanaf d'r schouders recht door te lopen naar haar billen. Ze lijkt hierdoor steviger dan ze is. Haar blik is wel erg mooi.
Week 9 - Netjes maar niet bijzonder. Zeker in vergelijking met je normale standaard van foto's is deze foto wat gewoontjes.
Week 10 - Erg mooie foto. Compositie en kleuren kloppen. Het sprietje dat links de foto in steekt klopt ook perfect met de lijn van de rug.
Week 11 - Betere foto dan week 9. Toch mis ik iets van levendigheid in de foto. Of het ligt aan de scherpte diepte die wat groter mocht zijn, zodat de pluimpjes op de oren ook scherp zijn.
Week 12 - Nette foto, maar ik zou wat meer ruimte onder genomen hebben.
Week 13 - Mooie foto, maar hij lijkt net iets scheef, met links hoger dan rechts.
Week 14 - Prachtig!
Week 15 - Mooie foto. Maar ik vind qua compositie er te veel lichaam, te veel van de rug erop staan.

Annelot
Week 9 - Mooie foto.

Anouska15
Week 12 - Erg kleine foto om te beoordelen. De kleuren zijn een beetje raar, ik mis denk ik wat contrast in donker en licht.
Week 13 - Nette foto. Probeer volgende keer het model iets verder van de muur af te zetten, dan is de achtergrond minder scherp en zie je dus niet de oneffenheden erin.
Week 14 - Aardige foto. Het lijkt alleen alsof de voorgrond scherp is ipv de horizon.
Week 15 - Mooie foto. De lucht komt alleen iets onnatuurlijk over. Waarschijnlijk omdat hij iets te paarsig lijkt.

Ash_
Week 8 - Mooie foto. Jammer dat de ondergrond niet echt vlak is, maar er rimpels in zitten.
Asselruiter - Mooie foto! Hij zou nog wat sterker kunnen zijn geworden als je onder wat minder van de een beetje drukke voorgrond te laten zien en wat meer lucht. Dit is ook een mooie plek om eens met ND filters (grijs filters) te werken. Hierdoor kan je langere sluitertijden gebruiken. Het water wordt dan rustiger en de lucht ook interessanter.
Week 9 - Mooie foto.
Week 11 - Nette foto, maar door de hooglichten vallen de bles en de manen weg in de lucht op de achtergrond.
Week 12 - Nette foto!
Week 13 - Gave foto. Het is alleen misschien jammer dat er links onder net een stukje stoep ontbreekt. Maar dat is waarschijnlijk persoonlijk.
Week 14 - Nette foto, maar er zit echt weinig levendigheid/kleur in de foto. Hij is misschien iets te geel-groen.
Week 15 - Erg mooie foto. Alleen de "bles" is wel wat te overbelicht.

Asselruiter
Week 9 - Nette foto. Jammer dat er precies achter het gezicht van de ruiter een hand uitsteekt.
Week 10 - Mooie sfeer foto. Hij is wel niet iets scheef.
Week 11 - Gave foto. Als je hem om zet in zwart-wit of sepia lijkt hij mij ook wel heel gaaf worden.
Week 12 - Mooie foto, mooie lijnen zo. Je zou hem nog iets meer kunnen centreren.
Week 13 - Leuke foto, maar ik stoor met toch wel aan de scheve achtergrond. Is persoonlijk.
Week 14 - Mooie foto. Wel wat bleek qua kleur.
Week 15 - Nette foto. Mooie compositie.

Astor
Week 8 - Mooie foto.
Week 9 - Mooie foto, mooie kleuren.
Week 10 - Ook weer een mooie foto met mooie kleuren. Haar linker oog ziet er wel een beetje raar uit. Komt denk ik door de haar die er net voor zit.
Week 11 - Wederom mooie foto.
Week 12 - Mooie foto, maar het paard staat naar mijn idee te ver naar links op de foto.
Week 13 - Mooie foto, maar de namewerking is niet helemaal mijn smaak. Het kan mooi zijn, maar ik denk dat je iets te ver bent gegaan. Er zitten nu echt grote zwarte vlekken (bijvoorbeeld de laars) waar geen diepte meer in te zien is. Er lijkt nu ook wat scherpte kwijt te zijn. Als laatste nog een puntje: je horizon is scheef...
Week 14 - Schattig. Ik zou alleen onder iets minder ruimte genomen hebben en boven iets meer.
Week 15 - Mooie foto.

Bellatrix
Week 8 - Mooie foto! Alleen iets te overbelicht op je gezicht.
Week 9 - Mooie foto. Misschien iets te veel lokaal contrast of iets te veel verscherpt.
Week 10 - Gave foto met alleen dat rode gekleurd. Je staat alleen wel iets té scheef.
Week 11 - Hele mooie foto. Jammer dat de neus net niet scherp is.
Week 12 - Mooie foto, mooie sfeer.
Week 13 - De lijnen en het contrast in de lucht vind ik erg gaaf. Het (lokale) contrast in het gras en op het pad is wel té.
Week 14 - Mooie foto, maar persoonlijk denk ik dat met de groene bladeren er net wat meer levendigheid in de foto zou zitten.
Week 15 - Mooie foto.

billionache
Week 8 - Erg lieve foto.
Week 9 - Leuke foto, maar het contrast is iets te groot. Zowel over- als onderbelicht.
Week 10 - Mooie foto. Jammer dat de hand net een klein beetje bewogen is.
Week 11 - Leuke foto, maar het witte shirt is wel echt 1 groot wit vlak.
Week 12 - Mooie foto, maar jammer dat de achtergrond net scheef is.
Week 13 - Mooie foto!
Week 14 - Toffe foto. Ik werd er echt ingezogen toen ik naar beneden scrolde.
Week 15 - Mooie foto. Nu is het, zeker met zo'n bos manen toch echt jammer dat de teugels de manen bij de schoft wat scheef getrokken hebben.

binky
Week 8 - Leuke foto, maar erg jammer van de harde schaduw door de flits.
Week 9 - Leuke foto. Misschien iets te veel gecropt?
Week 10 - Aardige foto. Leuk dat je de pony erin ziet. Het is wel erg jammer dat de ooghoek er niet op staat.
Week 11 - Mooie foto. Er zou iets meer kleur en of contrast in mogen.
Week 12 - Op zich een mooie foto, maar heel erg jammer van de flits. Probeer volgende keer eens te kijken of je met gewone lampen het van 2 kanten of zo kan belichten, zodat je niet zo'n harde schaduw ziet.
Weel 13 - Erg grappig. Misschien wel iets te donker.
Week 14 - Deze vind ik qua belichting mooie dan de vorige. Verteld misschien ook iets meer over de "relaties" tussen/van de knuffels. Wle jammer dat net de topjes van het pluis op het oor van de bruine beer er afgesneden is.
Week 15 - Aardige foto. De witte randjes van de netelbloemen zijn alleen overbelciht. De hommel daarentegen had dan weer wat lichter gemogen, zodat je de vleugelslag ook duidelijkr zou zien.

Brechtjee
Week 8 - Mooie foto, maar de compositie kan beter. Ik vind het nu gewoon ontzettend jammer dat de toppen van de boom van de foto af zijn.
Week 9 - Aardige foto, maar kan op meerdere punten beter. De foto is erg donker. Daarnaast lijken de planten op de achtergrond scherper dan de pelikaan. Persoonlijk zou ik ook een kleinere scherptediepte kiezen.
Week 10 - Leuke foto.
Week 11 - Mooie foto.
Week 12 - Mooie foto, maar ik stoor me er toch aan dat je niet in het midden tussen de rails zit (de linker en de middelste dan). Daardoor heb ik ook constant het gevoel dat de foto een beetje scheef is.
Week 13 - Mooie foto, maar misschien iets té veel verzadiging in de kleur. Nu wordt het paard echt ontzettend rood-bruin.
Week 14 - Nette foto. Jammer dat de buitenste kroonbladeren nog net schaduw erop hebben.
Week 15 - Mooie foto. Ik weet alleen nog niet of ik die plant op de voorgrond wel mooi vind...

Bumblehorse
Week 8 - Figootje! Blijft een leuk paard. De scherpte is goed. Houding van het paard vind ik wat minder. Het is jammer dat de mond niet te zien is, maar dat kan soms ook wel mooi zijn, alleen nu zorgt de houding van het hoofd tov de achterhand ervoor dat hij nu een groot blok vormt. Nog een puntje, qua witbalans klopt hij niet helemaal. Hij is een beetje aan de geel-groene kant.
Week 9 - Aardige foto. Als het ringejte er rechts niet op had gestaan en het stukje halster nog wel was hij beter. Ook is je foto scheef, of is 1 van de twee planken scheeft tov elkaar. De bovenste is mooi recht, maar de onderste niet.
Week 10 - Leuke foto. Met een iets grotere scherptediepte was ook het hoofd (met name de neus) van het paard scherp geworden.
Week 11 - Mooie foto. Voor mijn doen wel echt té paars. Of ik zou er iets meer contrast in gegooid hebben qua zwarte en witte tinten.
Week 12 - Leuke foto.
Weel 13 - Leuke foto, maar nog wel wat grauw. De achtergrond helpt ook niet helemaal mee voor de hond. Z'n rug steekt niet af tegen het bos en de onderkant van z'n staart en de poten steken niet af tegen het zand/water.
Week 14 - Erg leuk gedaan! Persoonlijk zou ik toch je logo horizontaal gezet hebben.
Week 15 - Goede foto!

caaramel
Week 8 - Erg mooie foto. Maar voor mijn gevoel toch iets te scheef.
Week 9 - Aardige foto, leuke scherpte diepte zo, dat je nog wel de achtergornd kan herkennen, maar verder niet ontzettend bijzonder. Misschien doordat het een beetje druk is allemaal. Heb je hem in zwart wit ook geprobeerd?
Week 10 - Leuke foto, maar nu zou ik juist een kleinere scherpte diepte genomen hebben, zodat je meer alleen naar het stokstaartje kijkt. Was je een paar passen naar rechts gaan staan, dan zouden de takken van het boompje ook niet nog net achter het beestje zitten.
Week 11 - Netjes. Als je een statief hebt, kan je dit ook met een langere sluitertijd en een grotere scherpte diepte kunnen proberen. Het water wordt dan vlakker en de lampen worden meer sterretjes. Beiden geven een heel mooi effect.
Week 12 - Mooie foto.
Week 13 - Mooie foto, maar ergens toch iets te veel verschill tussen de lichte bloemen en de ontzettend zwarte achtergrond.
Week 14 - Leuke foto! Misschien proebere nde foto nog iets op te lichten? Hij is wat donker/grauw.
Week 15 - Mooie foto. Twee punten. Je witbalans is wat aan de paarse kant en zelf zou ik het scherpte punt gelegd hebben op de vinger die op de snaar zit.
Algemeen: Je logo lijkt erg onscherp. Op sommige foto's (zoals week 11) stoort dat.

calice
Week 8 - Niet echt een bijzondere foto. Je hebt ze echt mooier gemaakt van je zoontje en je paard. Ik zou zo graag op zo'n moment het gezichtje van je zoon willen zien. Paard ziet er lichtelijk geïrriteerd uit door de houding van z'n oren.
Week 9 - Nette foto, alleen is het wit wel echt té overbelicht.
Week 10 - Mooie foto, maar ik vind het jammer dat hij scheef is (hou ik gewoon niet zo van, is dus een persoonlijke voorkeur). Als zij zelf nog iets meer naar links was gedraaid, was er op beide gezichten minder schaduw te zien.
Week 11 - Heel mooi!
Week 12 - Deze vind ik dan weer iets minder mooi. Hij is nog iets te overbelicht en ik denk dat je scherpte diepte wat kleiner had mogen zijn, of de focus iets verder naar achter had mogen liggen.
Week 13 - Het idee is aardig, maar de foto is wat gewoontjes geworden. Halve laars links, halve bak stoepkrijt rechts en de focus op de handen die toch wat gecentreerder had mogen zijn.
Week 14 - Die blik is erg sterkt. Je had daarom een kleinere scherpte diepte kunnen gebruiken, om nog meer te fotcussen op die ogen!
Week 15 - Mooie foto, maar ik vind hem te druk. Er zijn te veel delen scherp waar ook nog veel contrast in zit.

cathyenbeau
Week 8 - Zoals je zelf al aan gaf is het jammer dat het topje van de tros buitenbeeld is. Persoonlijk denk ik dat de foto mooier geworden was als je hem verticaal genomen had.
Week 9 - De kleuren zijn mooi, maar de foto is heel erg korrelig, en dat stoort me te veel.
Week 10 - Hele mooie foto.
Week 11 - Deze foto vind ik te druk. Je scherptedieepte is wat te groot, daardoor staan er veel te veel scherpe bladeren op voor mijn voorkeur. De krokus er bij voegt in dit geval weinig toe aan de foto, juist omdat er nog zo'n blad voor zit.
Week 12 - Aardige foto. Beetje drukke achtergrond en de foto lijkt iets te blauw uitgevallen. Ook komt de scherpte niet helemaal lekker over. Ik denk dat hij te ver naar achter is scherpgesteld. (En daarnaast is de achtergrond scheef.)
Week 13 - Het idee is leuk, en de kleuren zijn ook wel aardig, maar de schaduwen hadden echt donkerder gemogen denk ik. Hij lijkt niet helemaal scherp (de boom rechts wel). Qua compositie is het jammer dat er precies een boom achter de ruiter steekt.
Week 14 - Leuke foto.
Week 15 - Mooie foto. Ik mis toch wel alleen wat gele tinten.

Cioccolato
Week 8 - Mooie foto. Maar kan het zijn dat het randje van de roos net wat kleur mist?
Week 9 - Zelfde commentaar als de vorige foto ;)
Week 10 - Mooie foto, als is de houding va het paard niet heel ideaal. Ik kan niet zeggen welke kant zijn lichaam op wijst. Zik neem aan dat het paard een beetje gedraaid staat, omdat de hals er wat onnatuurlijk in silhouette er uit ziet.
Week 11 - Nette foto, maar toch wel echt onderbelicht. Z'n oren vallen weg in de achtergrond. Denk er volgende keer ook aan even de vuiltjes bij z'n ogen (met name links op de foto) weg te vegen.
Week 12 - Leuke foto. De witbalans is voor mij persoonlijk te veel naar het paars.
Week 13 - En bij deze vind ik de witbalans dan weer net iets te geel. Om hebm qua compositie mooier te maken zou je nog iets kunnen croppen/bijsnijden van de borst en het lichaam van het paard. Dan is ie wat minder massief.
Week 14 - Mooie foto.
Week 15 - Ook een mooie foto.

Cleo_
Week 9 - Mooie foto, maar ik het idee dat hij iets te veel naar voren is scherpgesteld. De naalden op de voorgrond zijn namelijk scherp, ipv het hoofd.
Week 10 - Mooie foto, maar iets overbelicht.
Week 11 - Aardige foto, maar jammer dat de vlinder zelf niet helemaal scherp is. Als je hem er neit helemaal scherp op kan zetten (omdat hij scheef zit in dit geval), probeer dan het lijfje en de kop scherp te krijgen.
Week 12 - Netjes. Ik mis alleen wel wat kleur. Komt misschien omdat de foto een klein beetje donkerder had mogen zijn. Een kleinere scherpte diepte had ook neit misstaan.
Week 13 - Zoals op deze foto! Mooi gedaan!

crazy_horses
Week 8 - Mooie kleuren, nette foto. Maar ik mis toch wat zwarte tinten. Dan zou het besje ook iets losser komen van de achtergrond.
Week 9 - Mooie lente foto, al vind ik dit formaat (niet 2x3 verhoudingen) niet echt mooi.
Week 10 - Hele mooie foto.
Week 11 - Mooi drieluik.
Week 12 - Mooie foto.
Week 13 - Mooie foto, maar zou hem toch een tikkeltje oplichten.
Week 14 - Leuke foto.
Week 15 - Mooie foto. Persoonlijk zou ik links onder de andere scherpe stamper nog weggesneden hebben.

CrazyIris
Week 8 - Mooie foto, maar de scherpte ligt iets te ver naar achteren. Met zo'n foto wil je dat de ogen scherp zijn, maar dat issie niet.
Week 9 - Nette foto. Misschien net iets te veel saturatie. Het hemd en de ruiter zijn iets te onnatuurlijk gekleurd.
Week 10 - Mooie foto, maar het paard is iets te geel-groen.
Week 11 11 - Mooie foto. Wel jammer dat die donker hoek er nog op staat.
Week 12 - Nette foto, misschien iets te donker nog. Als je mer van de zijkant van de hindernis was gaan staan (meer naar rechts dus), dan had het huis er niet op gestaan en was de andere hindernis ook uit beeld geweest.
Week 13 - Nette foto.
Week 15 - Mooie foto.

Crazymel
Week 8 - Schattig, maar fototechnisch niet zo goed. Er zit veel ruis op, je scherpte ligt niet op een interessant punt, je wil namelijk de koppies zien, en niet de haren op het kleed. Dat laatste is ook nog een punt. Ruim een derde van de foto wordt in beslag genomen door een kleed met haren, en niet met het interessantste deel van de foto: de kittens en de moederkat.

Dandy200
Week 8 - Erg mooie foto!
Week 9 - Dit had een mooie foto kunnen zijn, maar voor mij is dat m toch niet. Hij lijkt bewogen, de witbalans vind ik niet mooi, daardoor wordt het geheel een beetje vies (vooral op de donkere plekken), en de kin en punt van het oor staan er niet op. Met zo'n lammetje zou een fris, vrolijk geheel beter passen.
Week 10 - Het formaat foto vind ik niet mooi, persoonlijk, maar wel een aardige foto. Paaltje dat er rechts nog net half op staat is jammer. Ook is de foto iets te donker.
Week 11 - Mooie foto, maar er zijn 2 punten. Het scherpte punt ligt te ver naar voren (op het stro, niet op het lammetje. En de donkere tinten zijn te uitgevlakt. Het ook, de neus en onder het hoofd van het lam bevinden zich egale zwarte plekken. Met name het oog wordt daardoor een beetje freaky.
Week 12 - Aardige foto. Ik zou de foto wel wat oplichten, hij is nu wat grauw.
Week 13 - Aardige foto. Probeer volgende keer de bomen op de horizon scherper te krijgen.
Week 14 - Nette foto, maar niet heel bijzonder. Ik zou hem zelf nog iets lichter maken.
Week 15 - Op zich goed gedaan, maar het contrast tussen zwart en de zon is wel héél erg groot. Zeker omdat het zwarte hoofdstel en de zwarte manen nu grijs zijn.

Deetjeeuh
Week 8 - Mooie foto. Erg mooie compositie. Qua compositie is ie alleen echt heel erg groen.
Week 9 - Leuke foto niet verkeerd voor een binnenbak. Wel is de witbalans iets te veel groen-geel.
Week 10 - Mooie foto
Week 11 - Nette foto, maar niet echt bijzonder. Ook nu mis ik wat blauwtinten en vind ik de foto wat donker.
Week 12 - Leuke foto. Jammer dat de zon zo vol op de pony en de zijkant van het model staat. Ook nu vind ik de witbalans off. Ik mis nu juist wat gele en paarse tinten.
Week 13 - Leuke foto. Jammer dat het licht van de flits er zo duidleijk op staat En dat je links boven nog een stuk zonder tafelkleed hebt.
Week 14 - Leuke foto!
Week 15 - Leuke foto met zo'n interessante achtergrond. Maar met iets in de achtergrond dat interessant is, is het ook wel fijn als die recht staat. Nog een klein detail in de schaduw van het paard. Links zit een beetje een vlek. Het is nu onduidelijk te zien of de schaduw van het paard nu afgesneden is, of het lijkt een beetje slecht weggewerkt. Over schaudwen gesproken. Ik zie dat je het halstertouw hebt weggewerkt, maar de schaduw ligt nog op de grond.

Eline 91
Week 8 - Technisch mooie foto, maar niet echt bijzonder. De blik van de persoon is heel scherp, daarom vind ik het jammer dat er zoveel afleidende dingen op de foto zijn (persoon half verscholen achter een bloemetje, rand van een tafel die net nog op de foto staat en sowieso een drukke achtergrond).
Week 9 - Heel bijzonder gemaakt!
Week 10 - Deze is ook gaaf. Wat ik alleen echt jammer vidn is dat de kleur in de landschapsfoto in het niets valt in vergelijking met de prachtige kleur blauw in het jurkje en de vlinders.
Week 11 - Aardige straatfoto. Misschien wel wat overbelciht in de gezichten.
Week 12 - Erg leuk, maar je weeek 10 was leuker. Hier mis ik gewoon echt scherpte in de aarde en de maan. Het touwtje is dan weer iets té strak. Ook zit er nog een kleine waas om het lichaam heen.
Week 13 - Mooie foto. Kan het zijn dat je de achtegrond expres onscherp gemaakt hebt? De overgang tussen de zijkant van de schaal en de achtergrond klopt niet helemaal.
Week 14 - In vergelijking met je andere foto's is dit wel echt een beetje een saaie, normale foto. Ik kan me voorstellen dat het eng is om op straat te fotograferen (dat vind ik zelf namelijk wel), maar deze mist kleur (hij is wat geel-groen). Daarnaast zou deze foto sterker worden als je nog wat meer van het beeld rechts had gezien. Dan zit er ook "niets" voor haar en wordt haar moeie (?) verbeeld in de omgeving.
Week 15 - Het formaat (vierkant) is niet mijn smaak, maar op zich is het moment dat je gefotografeerd hebt wel mooi. Jammer dat er wat bewegingsonscherpte in zit. Ook klopt je witbalans niet helemaal.

_Elke
Week 8 - Leuke foto, netjes scherp, mooie kleuren, maar echt veel te krap uitgesneden.
Week 9 - Nette foto, zeker voor in een binnenbak! Je sluitertijd is wel nét iets te lang geweestm waardoor z'n hoeven, staart en neus bewogen zijn.
Week 10 - Mooie foto, mooie belichting. Ergens is het nu wel echt jammer dat je links en rechts afgesneden bladeren hebt.
Week 11 - Aardige foto. Hij is wel wat geel uitgevallen.
Week 12 - Lieve foto. Jammer dat z'n neus nog precies in de schduw zit. Misschien volgende keer proberen iets meer van onderen de foto te nemen (lager standpunt) en het halstertouw proberen weg te werken.
Week 13 - Leuke sfeer foto. Jammer dat de staart van de hond er is afgevallen.
Week 14 - Mooie foto, maar het geheel is misschien iets te groen. Het hoofd lijkt namelijk ook een groen tintje te hebben. Toch ook zonde dat er een spoor door de achtergrond moet lopen...
Week 15 - Leuk moment heb je gefotografeerd. Als je een kleinere scherptediepte kon gebruiken zou dat mooi geweest zijn. Toch ook jammer van dat grassprietje voor beide hoofden.

elle108030
Week 8 - Hele lieve foto. Had wel iets ruimer van boven en onder gemogen.
Week 9 - Mooie foto, mooie kleueren en goede scherpte diepte. Het zou écht een mooie foto zijn als ook z'n staart er helemaal op zou staan.
Week 10 - Mooie kleuren, mooie scherpte diepte. Technisch gezien een prima foto, maar het beeld zegt niet zo veel. Ik weet niet waar ik naar moet kijken. Zou het het mos in het midden zijn, dan is het erg jammer dat er een takje voor loopt. Zijn het de sporen van het mos, dan loopt daar ook weer een takje voor...
Week 11 - Leuke foto, technisch ook weer een goede foto, maar de compositie kan in dit geval beter. Je zou nog een lager standpunt kunnen kiezen de volgende keer en onder de hoef wat meer ruimte op de foto zetten.
Week 14 - Leuke foto. Technisch ook weer goed. De foto zou nóg mooier zijn als je links in de hoek ook nog zand op de achtergrond had staan.
Week 15 - Grappige blik heb je op de foto gezet. Qua kleuren is de foto alleen wel een beetje grauw. En ik vind hem wat krap gekaderd van onderen.

EskeGirl
Week 8 - Mooie foto. Wel een beetje aan de paarse kant. Ook mis ik net het topje (rechts) van de boom.
Week 9 - Mooie foto. Het formaat (bijna vierkant) vind ik zelf niet mooi. Het meest jammere aan deze foto is dat het hoofd niet helemaal scherp lijkt. Kan dat? Probeer volgende keer eens een iets kleinere scherptediepte te nemen, zodat het paard meer los komt van de achtergrond.
Week 10 - Leuke foto! Hij is ook mooi scherp. Je had misschien wel iets groter rondom de vlinder kunnen fotograferen. Nu is de ruimte boven de vleugels wel erg krap.
Week 11 - Erg leuek foto. Wel te donker. En jammer dat de boog onderaan de foto er op staat. Uit een meer beroepsmatige interesse. Heb je de code op de ring toevallig vanaf de foto's kunnen lezen?
Week 12 0 Mooie foto, maar ook deze is te donker, met name in de schaduwen. Qua achtergrond is het jammer dat de rand van de bak nog precies achter de kin langs loopt. En die ene losse haar uit de manen... :P
Week 13 - Mooie foto. Misschien iets te groen-blauw qua witbalans.
Week 14 - Mooie foto, maar ook weer iets te donker. Als je wat geel (qua witbalans) gebruikt, wordt de foto ook wat warmer. Persoonlijk zou ik ook iets meer lucht boven en links laten zien.
Week 15 - Deze foto had je waarschijnlijk beter kunnen maken. Er zit erg veel ruis op, en de achtergrond is niet zo mooi. Het ziet er uit als een foto die "even snel gemaakt" is.

Fellow
Week 8 - Mooie foto. Jammer dat de boom precies rechts van het hoofd staat. Leidt een beetje af. Probeer ook eens te kijken of je touwtjes weg kan werken.
Week 9 - Mooie foto, maar niet helemaal mijn smaak. Ik vind de achtergrond te veel afleiden van het model, met name omdat zij ook bijna van de foto verdwijnt (een deel van haar haar is rechts al afgesneden.
Week 10 - Aardige foto, maar niet heel bijzonder. Ik mis watkleur, hij is wat donker en de scherpte diepte had kleiner gemogen. Nu is de achtergrond nog te scherp.
Week 11 - Op zich een leuke foto. Al is het jammer dat er nu zo'n grote harde schaduw over het voorhoofd van de pony valt. Ik had zelf het model er helemaal op zien staan, inclusief hele voet, of z'n hele schoen juist niet. En tja... zo'n telefoon in de broekzak ziet er niet helemaal netjes uit voor een foto ;)
Week 12 - Mooie foto! Als je volgende keer een statief gebruikt en een langere sluitertijd, dan kan je wordt het water vlakker en dat geeft een erg mooi effect.
Week 13 - Mooie foto. Geen opmerkingen.

femmelz
Week 8 - Mooie foto, maar de achtergrond is toch echt wel storen.
Week 9 - Mooie foto. Misschien dat de zwarte tinten iets te donker zijn en de witbalans iets te veel naar groen neigt.
Week 10 - Mooie foto. Zelf zou ik nog iets meer van de hoofdjes laten zine en de voorste scherp stellen. Daarbij is je achtergrond wel een beetje scheef...
Week 11 - Interessante foto. Niet helemaal mijn smaak, dat kan doordat maar een klein deel van het gezicht belicht is, of doordat hij niet lekker scherp is, maar ergens heeft de foto zo ook wel wat.
Week 12 - Mooie foto, maar hij is te klein om te kunnen zien of ie ook écht scherp is. Dat lijkt nu namelijk niet zo te zijn. Jammer dat er rechtsonder nog een tak in de achtergrond in beeld is.

GerdjeHoran
Week 8 - Leuke foto. Jammer van de viezigheid op de ruit :P Daarnaast zijn er een paar puntjes die beter kunnen met deze foto. De deur is scherp, ipv de kat. De foto is scheef en je kat is een overbelicht.
Week 9 - Mooie foto. Maar de kleur zijn niet echt mooi. Iets te blauw? Iets te groen misschien? Ik kan m'n vinger er niet echt op leggen.
Week 10 - Aardige foto. Ik weet niet zeker of het hoofd van het schaap wel echt scherp is. De halsband lijkt scherper. Verder is het wit wat overbelicht en mis ik wat kleur in de foto.
Week 11 - Tof moment om op de foto te hebben! Het zou mooier geweest zijn als je nog meer water en dus ook meer gespetter op de foto had staan.
Week 12 - Qua compositie en scherpte prima. Er ontbreekt alleen wat leur in de foto, of de witbalans is neit helemaal lekker, de foto komt wat grauw/dof over. Het zweepje (?) dat nog achter het paard uit steekt is ook een beetje jammer.
Week 13 - Erg toffe foto.
Week 14 - Mooie foto, maar ik zou zelf nog wat meer ruimte om de hond heen genomen hebben. Ik vind hem iets te krap gekaderd. Of je had hem verticaal moeten nemen, zodat je boven het hoofd en naast het lichaam evenveel ruimte zou hebben.
Week 15- Mooie foto. Soms kan het beeld nog sterker worden als je er minder op zet. Je ziet met minder takken al dat het een prachtig silhouet is.

glenstorm
Week 8 - Voor een binnenbak foto een prima foto. Paard en ruiter staan er scherp op. Je foto is wel scheef. Dat kan je zien aan de witte paal achter de ruiter.
Week 9 - En deze is voor ene binnenbak nog beter. Jammer dat de cap van het meisje zo ver voorover zit, zodat er een schaduw over haar ogen valt. Als je de kans hebt zou ik proberen een kleinere scherpte diepte te gebruiken. De achtergrond wordt dan minder scherp en dus minder afleidend. En daarnaast vang je ook wat meer ligt in, waardoor je een foto met kortere sluitertijd of minder ruis kan nemen.
Week 10 - Deze is dan in het rijtje binnenbakfoto's weer minder. De achtergrond is namelijk schepr en niet het paard met de ruiter. En hij is scheef. Dat kan je zien aan de verticale lijnen in het midden van de foto.
Week 11 - Deze is al weer een stuk beter. De hoek waarin je staat is alleen niet helemaal ideaal. Je misch nu een stuk ruiter. Ook hier zou ik een kleinere scherptediepte gebruiken.
Week 12 - Deze is ook weer een stuk beter. Alleen wel echt erg scheef...
Week 13 - Mooie foto. Ik mis miscshien wat geel tinten, maar het stoort niet. Wat wel jammer is, is dat de bloemen in het midden niet helemaal scherp zijn. Dit kan ook zo lijken doordat die bloem juist overbelicht is.
Week 14 - Mooie foto.
Week 15 - Leuke foto. Geeft de sfeer goed weer denk ik.

goriginal
Week 13 - Mooie foto, maar de schaduwen op het paard zijn misschien iets te snel zwart. Ik hen nu het idee dat een deel van het paard rechts van de foto afgesneden is.
Week 14 - Toffe foto. Al is de waas (nabewerking waardoor de hond zelf minder zwart wordt wel een beetje jammer. Nu steekt hij minder af tegen de achtergrond, vind ik.
Week 15 - Erg mooie foto. Mooi scherp op het oog. De neusriem is wel tof dat hij precies op de grens zit.

Gracezella
Week 13 - Erg mooi, maar ergens heb ik het gevoel dat de scherpte niet helemaal lekker is.

Gub
Week 8 - Mooei foto! Het enige wat anders zou kunnen is ze iets meer centereren (naar rechts)?
Week 9 - Mooie foto. Week 10 - Mooie foto. Kan het zijn dat hij wel nét iets scheef is?
Week 11 - Leuke foto. Ik denk alleen dat het contrast (zwarte-witte tinten) net te groot is, waardoor de hond verbelicht is en de boom en tak weer te donker.
Week 12 - Erg mooi.
Week 13 - Leuke foto. Ik denk alleen dat haar gezicht een iets warmere kleur zou mogen hebben.
Week 14 - Hele leuke foto, maar ook niet denk ik dat hij iets scheef is.
Week 15 - Mooie foto, mooie compositie.

Hanna_94
Week 8 - Erg mooie blik. De foto is alleen wel wat donker en grauw.
Week 9 - Leuke foto.
Week 10 - Leuke werk foto. De witbalans neigt alleen wel te veel naar groen heb ik het idee.
Week 11 - Mooie foto, maar ook hier voelt de witbalans niet helemaal goed. Ook weer iets te groen denk ik.
Week 12 - Hele leuke foto. Je zou hem nog misschien iets lichter kunnen maken.
Week 13 - Ook een hele leuke foto. Ook hier denk ik dat je witbalans iets minder groen mag zijn.
Week 14 - Mooie foto. Misschien wel een beetje grauw qua kleur. Jammer ook van de grassprieten rond z'n rechter voorpoot.
Week 15 - Heel erg leuke foto. De achtergrond past ook erbij.

HeavensLove
Week 8 - Mooie foto. Wel erg jammer dat de achtergrond op meerdere manieren scheef lijkt.
Week 9 - Mooie foto, zeker voor binnen! Wat is het dan ontzettend jammer dat je precies nog een stukje hoef mist.
Week 10 - Leuke samenstelling van foto's. Erg kleurrijk en mooi als een soort van "documentaire". Maar voor foto van de weeek vind ik het toch 7 foto's te veel ;) Het is nu ook lastig de foto's te beoordelen op zo'n klein formaat.
Week 11 - Wat een lieve blik! Erg netjes gedaan. Het enige is misschien dat het jammer is dat de ogen niet helemaal in het midden staan (van lnks naar rechts bedoeli k dan). Maar aan de andere kant, als dat wel zou zijn, zou je aan beide kanten snorharen afgesneden hebben.
Week 12 - De takken zijn erg mooi scherp, de kleuren zijn ook netjes, maar de scheve wolken zijn dan wel echt heel raar om naar te kijken.. Week 13 - Nette foto, mooie scherpte en kleuren. De achtergrond is scheef, maar daar stoor ik me deze keer dan weer niet aan.
Week 14 - Leuke foto, maar in vergelijking met de rest van de foto's niet je beste. Hij is wat donker en de achtergrond is niet heel mooi.
Week 15 - Heel erg mooi moment heb je te pakken. Het lijkt wel een droom. Jammer at de pony niet helemaal scherp is.

hilly200
Week 8 - Mooie foto.
Week 9 - Leuke foto. De achtergrond heb je wel overduidelijk bewerkt, waar hij eigenlijk overbelicht zou zijn. Maar op zich is het neit heel erg. Je witbalans zou nog iets minder geel, maar iets meer blauw mogen zijn.
Week 10 - Op zich een prima foto, maar hij is me net iets te druk voor zo'n statische foto (dat statische komt door je keuze van nabewerking), door die warrige plant (bereklauw waarschijnlijk) op de voorgrond en dan de vele afgesneden toppen van het riet.
Week 11 - Nette foto, maar hij kan beter. Hij is misschien iets te geel-paars in z'n witbalans. Verder zou het mooier zijn om onder het paard, maar vooral links van het paard meer ruimte te hebben op de foto. Met een kleinere scherptediepte zou de achtergrond ook minder opvallend zijn.
Week 12 - Leuke foto. Misschien alleen iets te donker.
Week 13 - Erg mooie foto! Het enige wat misschien nog zou kunnen veranderen is de witbalans iets meer paars geven ipv groen. Dan komen de kleuren denk ik nog mooier over.
Week 14 - Ook een mooie foto, en ook deze zou nét iets lichter mogen. Het is ook jammer dat je de scherpte niet precies op de ogen hebt liggen. De blik van de hond is namelijk wel erg mooi.
Week 15 - Mooie foto. Mooie kleuren. Misschien hand je de bloem er recchts (en de onscherpe bloem met wat geel erin) nog eraf kunnen snijden om nog meer te focussen op die ene scherpe bloem.

horserider22
Week 8 - Vrolijke, kleurrijke foto, maar toch wel jammer van het harde licht, maet daardoor die harde schaduwen.
Week 9 - Ook hier erg jammer van de flits. Mooie fiets hoor (ik hou wel van Koga's)! Maar qua compositie staat hij er niet op z'n best op denk ik, het stuur zit nu echt te veel voor het zadel en ik denk dat als je nog meer had ingezoomd (en op die manier dus nog wat van het stuur links en het wiel onder kwijt zou zijn), de compositie al een stuk interessanter is.
Week 10 - Aardige foto. Maar hij lijkt niet heel lekker scherp. Het 2e paaltje zou nu scherp moeten zijn denk ik? Zo komt hij niet helemaal over. Wat erg leuk is om te doen als je het tweede paaltje scherp hebt, is om die paal er dan ook helemaal op te zetten, dus ook de plek waar hij in het zand steekt. Verder zou er nog wat kleur in deze foto mogen.
Week 11 - Mooie foto! Het enige verbeterpuntje is volgende keer misschien een iets egalere achtergrond.
Week 12 - Niet echt een charmante foto zo van achteren :P Hij lijkt ook bewogen en niet helemaal scherp. Je witbalans zou iets minder geel-groen mogen zijn. Daarnaast valt door het beetje zon op de kont van de hond, de hond zelf niet meer op.
Week 13 - Mooie foot, zeker qua scherpte diepte en de bloemen springen er qua kleur echt uit. Het is nu wel echt heel jammer dat er een steen zo ver op de voorgrond ervoor zit.
Week 14 - Beetje donker nog, maar op zich een aardige foto.
Week 15 - Aardige foto. De lucht is qua kleur mooi, maar de bomen zijn minder. Qua compositie was het mooier geweest om de boom op 1/3e van de foto te plaatsen links of rechts. Als er onderaan nog een randje afgesneden was,m dan had je midden onder het voorwerp op de rand er ook niet op gehad.

Iejoor
Week 8 - Leuke foto, wel wat aan de donkere kant. Verder zou het qua compositie waarschijnlijk mooier geweest om boven de paarden even veel lucht te zien als zand onder de paard.
Week 10 - Uit dezelfde serie als hiervoor? De belichting is nu wel mooi. Je horizon is nu alleen wel storne scheef. Probeer volgende keer een kleinere scherpte diepte te gebruiken, want dan wordt de achtergrond wat minder scherp.
Week 11 - Ook deze foto is misschien iets de donker en zou een kleinere scherpte diepte kunnen gebruiken. Hij is wel vrolijk qua kleuren! Alleen de witbalans is misscihen iets te paars?
Week 12 - Heel erg leuke foto! Alleen denk ik dat als er onder de voeten weinig meer van de foto te zien was, de compositie nog leuker was. Hij is onderaan nu een beetje rommelig. Maar misschien valt dat ook wel mee als je hem in sepia zou zetten? Past wel bij de sfeer denk ik!
Week 13 - Ook hier heb je en mooie sfeer te pakken. Maar het is erg jammer dat er niet meer ruimte van onder is.
Week 15 - Aardige foto. Maar ook hier had je iets meer ruimte onder mogen nemen, zodat het hele paard er op zou staan. Daarnaast heb ik het idee dat de kleuren ook te veel saturatie hebben. Het zwart van het paard is daardoor best blauw geworden.

iiSunshine
Week 11 - Mooie foto. Jammer dat de vleugels van de linker bij er af gesneden zijn.
Week 12 - Mooie sfeer heb je te pakken. Ik zou nog iets geel aan de witbalans toegevoegd hebben. Kan het zijn dat de foto scheef is?
Week 13 - In vergelijking met de andere twee foto's niet je beste. Hij lijkt niet helemaal scherp, miscshein iets bewogen. Je achtergrond is erg scheef en je kleuren zien er een beetje gek uit.
Week 15 - Deze foto kan een stuk beter. Er lijkt best nog wel wat ruis op te zitten, en de achtegrond is wel erg druk. Daarbij is het jammer dat het oor eraf gesneden is.

Ingvild
Week 8 - Leuke foto! Alleen wel erg donker.
Week 9 - Grappig moment om op de foto te zetten. Maar qua compositie zou hij nog wel wat beter kunnen, door iets meer van de reflectie in de tegels te laten zien. Ik snap dat er geen tijd was om het perfect te maken, maar door de positie waarin je ze nu geschoten hebt is het heel lastig te zien wel hoofd nu bij welk lichaam hoort :P
Week 10 - Nette fhoto. De scheve achtergrond is wel echt storend.
Week 11 - Mooie foto. Weinig op aan te merken. Misschien alleen dat de grijze achtergrond boven aan mooie was geweest als het helemaal licht was.
Week 12 - Nette foto, maar de ondergrond of achtergrond is wel heel lastig te interpreteren zo.
Week 13 - Voor de binnenbak een prima foto. Je witbalans is misschien wel iet te geel/groen. Kijk maar naar het zand links tegen de rand.
Week 14 - Leuke foto. Jammer dat de hak van het kalfje er net afgesneden is. Misschien had je de foto iets ruimes links en rechts en dan eventueel ook boven kunnen nemen.
Week 15 - Mooie foto.

Irene96
Week 9 - Hele mooie foto.

IsaCalixa
Week 8 - De nabewerking is erg leuk! Maar de foto zelf kan beter. Er zit erg veel ruis over en je foto is scheef. De beste manier om hem recht te trekken is om een verticale lijn in het midden van de foto recht te tekken. Bijboorbeeld de balk voor het hoofd van de ruiter.
Week 9 - Mooie foto, vooral erg mooi licht. De foto is wel een beetje afleidend doordat zowel bovenaan de boomtoppen zijn afgesneden, als dat er vooraan zo'n ontzettende donkere struik wel erg opvallend in beeld staat.
Week 10 - Mooie foto.
Week 11 - Leuke creative compositie en ik vind het contrast binnen het zwart wit mooi eruit zien.
Week 12 - Leuke foto!
Week 13 - Ook in deze foto's is het zwart-wit goed gelukt. Het is alleen erg jammer dat de linker en rechter foto hetzelfde zijn.Het zou dan mooie geweest zijn als je de rechter foto gespiegeld had, zodat beiden naar het midden kijken.
Week 14 - Erg leuke foto.
Week 15 - Leuke foto.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:43

Bedankt voor alle feedback! JewEmm wát een lijst zeg :wow:

@Eline91: treibball is een sport waarbij de hond dmv aanwijzingen van de begeleider op afstand een aantal ballen (1 tot wel 8) zo snel mogelijk door een doel moet krijgen. Is afgeleid van het schapen drijven. Erg interessant om te zien! :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 12:44

Joh!! :oo Wat een werk!

JewEmm schreef:
Agossie
Week 8 - Technisch mooie foto, qua belichting, qua scherpte ed, maar de houding van het model is niet ontzettend flateus voor haar lichaam. Links heeft ze haar borstkas naar voren, maar doordat haar haar over de holling van haar rug valt, zie je niet dat het daar hol is en lijkt ze vanaf d'r schouders recht door te lopen naar haar billen. Ze lijkt hierdoor steviger dan ze is. Haar blik is wel erg mooi.

Je hebt helemaal gelijk! Ik moet van deze sessie nog veeeeel meer foto's bewerken, maar toen had ik haast en dit was één van de betere. Erg mooie meid en heel fotogeniek, maar je hebt helemaal gelijk wat betreft de rug. :j

JewEmm schreef:
Week 9 - Netjes maar niet bijzonder. Zeker in vergelijking met je normale standaard van foto's is deze foto wat gewoontjes.

Klopt ook helemaal... Voor mij een hele lieve foto, maar erg jammer dat hij naar beneden kijkt en absoluut geen technisch hoogstandje. (verre van...)

JewEmm schreef:
Week 10 - Erg mooie foto. Compositie en kleuren kloppen. Het sprietje dat links de foto in steekt klopt ook perfect met de lijn van de rug.

Ben er ook wel trots op... :D Zowel de foto als de hond.

JewEmm schreef:
Week 11 - Betere foto dan week 9. Toch mis ik iets van levendigheid in de foto. Of het ligt aan de scherpte diepte die wat groter mocht zijn, zodat de pluimpjes op de oren ook scherp zijn.

Dit is inderdaad een betere dan die eerdere foto. Betekent ook meer voor mij. Scherpte diepte vind ik juist heel mooi in deze foto. Dat is echt een kwestie van smaak. :) Al ben ik het met je eens dat het echt geen technisch hoogstandje is. :j

JewEmm schreef:
Week 12 - Nette foto, maar ik zou wat meer ruimte onder genomen hebben.

Weer een kwestie van smaak. Ik zou hem niet anders nemen! Echt persoonlijk.

JewEmm schreef:
Week 13 - Mooie foto, maar hij lijkt net iets scheef, met links hoger dan rechts.

Klopt!! Dat heb ik ook in de post erbij gezet. Inmiddels naar de klant toe aangepast, hoor. Ik vond het heel moeilijk bij deze omdat de foto zo scheef is genomen. Maar uiteindelijk is het wel gelukt, alleen dat is niet op deze foto te zien.

JewEmm schreef:
Week 14 - Prachtig!

Dank je! :D Zat wel wat werk in... :=

JewEmm schreef:
Week 15 - Mooie foto. Maar ik vind qua compositie er te veel lichaam, te veel van de rug erop staan.

Wederom een kwestie van smaak. Moet kunnen! Ik heb liever op deze manier iets te veel, zodat het aangepast kan worden. Persoonlijk ken ik het paard en vind dit echt bij hem passen. :j

Echt super bedankt! Veel geleerd van je commentaren en iets om aan te denken bij de volgende foto's. :j

_/-\o_ Wat een werk!!

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:48

JewEmm: Wauw... _/-\o_ Wat een werk... Ongelooflijk bedankt voor alle feedback. Kan ik heel wat mee! *\o/*

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:50

Inderdaad, het is ook smaak, mijn eigen mening. Ben ik vergeten in het inleidinkje te zetten.
Dit was nog maar één derde. Hier de volgende één derde.
En qua hoeveelheid werk. Ik zit elke keer als ik naar m'n paard wil 5 uur heen en 5 uur terug in de trein. Tijd zat..!

it_is_me
Week 8 - Mooie foto. Hier vind ik het niet zo erg dat de achtergrond scheef is, maar ik denk wel dat het mooier was geweest als je het klokje iets meer gecentreerd zou hebben.
Week 9 - Mooie foto. Een beetje jammer van de harde belichting, maar de compositie en kleuren zijn mooi. Het is wel jammer dat er links boven echt een stuk donkerder is dan de rest van de achtergrond.
Week 10 - Leuke sfeer foto.
Week 11 - Mooie foto. Wel een beetje grauw.
Week 12 - Leuke foto. Leuke houding van de hond vooral, erg creeatief. Probeer volgende keer eens te kijken of je de riem kan wegwerken. Dat zou de foto nog beter maken.
Week 13 - Mooie foto, al vind ik het formaat (bijna vierkant) zelf niet mooi. Het enige dat echt jammer is, is dat het doek erg gekreukt is.
Week 14 - Leuke foto. Wederom vind ik het formaat niet mooi.
Week 15 - Erg sfeervolle lente foto! Misschin een tikkeltje te fel qua licht. Als je de tulp helemaal links op de rand er afgesneden had, zou de focus nog meer op de scherpe tulp gelegen hebben.

ismy
Week 8 - Mooie foto. Wat ontzettend jammer van die takjes bovenaan die voor de camera hangen.
Week 9 - Nette, kleurrijke foto. Ik mis alleen wat focus op haar ogen, omdat ze daar zelf met haar make-up de nadruk op legt.
Week 11 - Heel erg mooi portret!
Week 12 - En ook weer een erg mooie foto. Jammer dat er iemand met z'n hand op z'n rug heeft. Nu ziet het (wat hij ook aan het doen is) er erg geforceerd uit.
Week 13 - Dit zou zo in een reportage verwerkt kunnen worden! Heel mooi vastgelegd.
Week 14 - Interessante creatieve compositie. Ik vind t leuk! Ik vind hem alleen net iets te grauw. Klein puntje. Ik moet echt vier keer kijken naar de hals van het veulen voor ik besef dat je daar nog de knie van de merrie ziet...
Week 15 - Mooie foto. Je achtergrond is alleen nog steeds niet helemaal egaal wit. Ook is de overgang tussen de twee foto's langs de rug niet helemaal netjes afgewerkt. De ene keer zit er links van de rug nog een stukje achtergrond foto, waar bijvoorbeeld meer richting de nek er juist aan de rechterkant van de rug de achtergrond foto nog iets te wazig lijkt.

Jacobeho
Week 8 - Mooie foto. Het konijn heb je mooi geframed. De scherpte lijkt alleen niet helemaal lekker te zijn.
Week 9 - Aardige foto. Er zit wel echt veel ruis op.
Week 10 - Hele gave foto. Misschien zou het nog toffer geweest zijn als je nog meer reflectie op de foto had staan.
Week 11 - Mooie foto. Hij is wel overbelicht. Dit is een foto waarbij het tof zou zijn om ND-filters (grijs filters, google het evenals je het niet kent) te gebruiken in combi met een statief. Het water wordt dan net als bij de vorige foto wat vlakker. Toch wel jammer van die schaduw onderaan...

Jespri
Week 8 - Mooie foto. Kan het zijn dat je hem misschien iets te veel verscherpt hebt? Er ijkt een soort van ruis op te zitten, die ook door het verscherpen veroorzaakt kan worden.
Week 9 - Mooie foto. Iets qua contrast klopt er niet helemaal aan. Kan ook niet zeggen wat. Vergeleken met andere orchideën foto's vin dik de achtergrond wel iets te druk.
Week 10 - Toffe foto!
Week 11 0 Mooie foto.
Week 12 - Leuke foto. Ik denk dat hij qua compositie beter geweest zou zijn als je het model voor de doorkijk naar de achtergrond had gezet. Dan had je ze mooier gekaderd.
Week 13 - Mooie blik, mooie kleuren.
Week 14 - Ook weer een mooie foto. Maar nu vind ik de kleuren een beetje raar. Voor m'n gevoel niet helemaal natuurlijk.
Week 15 - Mooie foto. Ik denk dat het nog leuker was geweest als je het oog er ook nog op had staan.

Jessica_1998
Week 8 - Aardige foto, maar kan beter. Als je lager had gelegen, dan was je standpunt interessanter geweest. Verder zou je misschien nog een kleinere scherpte diepte kunnen gebruiken.
Week 9 - Aardige foto. Qua stanpunt al beter. De achtergrond is nu wel erg druk. Persoonlijk vind ik een 2:3 formaat mooier. Qua compositie had je onder iets meer ruimte kunnen nemen. Nu zijn de nagels er al bijna afgesneden.
Week 10 - Qua compositie wel grappig, maar nu had je echt lager mogen staan. Je achtegrond lijkt nu wel scheef. Probeer volgende keer te kijken of je de riem weg kan werken.
Week 11 - Hier is het ook weer jammer dat de voeten er af gesneden zijn. Qua belichting ishe tnu erg jammer dat de hond zo in de schaduw zit.
Week 12 - Je standpunt is al een stuk beter! Maar nu is de belichting weer niet zo mooi. Je hebt zo erg tegenlicht dat de kleuren links van het schaap in het gras grauw zijn. Je achtergrond is verder ook niet echt interessant.
Week 13 - Deze is qua achtergrond een stuk rustiger dan de andere foto's. Het is jammer dat het schaap weg kijkt.
Week 14 - Aardige foto. De boom lijkt alleen scherper dan de schapen.

jilinda
Week 8 - Leuke foto, mooie kleuren en belichting. Hij lijkt alleen wel echt scheef.
Week 9 - Mooie foto. Al zou het denk ik interessanter geweest zijn als je op een van de wijzers of een van de cijfer had scherp gesteld.
Week 10 - Mooie foto. Klopt het dat het geweer scherp is, maar het gezicht niet? De achtergrond is wel heel erg gaaf zo. Ik heb er nu ook geen problemen mee dat het scheef is!
Week 11 - Toffe foto! Jammer dat er net zo wat overbelichting op haar hals en rechter hand (links op de foto) zit, nu lijkt het model een beetje weg te lopen in de achtergrond.
Week 12 - Mooie foto. Jammer dat je rechtsachter aan nog een ander stuk achtergrond ziet.
Week 13 - Mooie foto! Qua compositie kon je misshien ook nog proberen iets uit te zoomen en rechts en boven iets meer ruimte te nemen.
Week 14 - Hele sprekende foto! Ik zou zelf nog iets meer ruimte rechts en links (en dus boven) genomen hebben.
Week 15 - Hele mooie foto.

joeluna
Week 8 - Leuke sfeer foto!
Week 9 - Mooie foto. Mooie blik en kleur in de ogen!
Week 10 - Gave foto! Toch heb ik het idee dat de achtergrond net iets scheef is. De bomen hellen gemmiddeld iets naa rlinks. Op zo'n foto is het wel jammer at er een paard in je logo staat ;)
Week 11 - Ook een hele gave foto. Nu was het misschien mooier en kleine scherpte diepte te nemen, zodat de boom wel scherp was, maar de wolken minder. Het kan ook zijn dat de takken zelf dan ook miner scherp zouden zijn, maar dat kan ik nu niet zeggen. Verder was het misschien mooi geweest de topjes van de takken links er wel op te hebben. En ook nu is het jammer dat er een paard in je logo staat.
Week 12 - Mooie actie foto.
Week 14 - Nette foto.De achtergrond is wel echt scheef. Kijk maar naar de lantaarn paal in het midden. Als je die recht trekt is de foto recht.
Week 15 - Mooie actie. Misschien nog net iets te donker.

Jolijnn
Week 8 - Leuke foto. Het contrast tussen zwart en wit is wel erg groot. Verder zou het qua compositie mooier zijn als er links van het meisje en rechts van de kont van de pony ongeveer even veel ruimte was.
Week 9 - Hele mooie foto! Er lijkt wel net iets te veel groen in de wit balans te zitten. Volgens mij wordt eht gezicht daardoor wat bleek.
Week 10 - Deze is dan weer minder mooi. Met zo'n lichte achtergrond waarbij je toch de fotcus op het model wilt hebben, zou ik zelf de achtergrond minder scherp willen zijn. De houdin en de kadering van haar met die boomstam is wel leuk. Al zou het denk ik mooier zijn als ze óf in het midden stond van de foto óf op tweederde links op de foto.
Week 11 - Leuke foto. Misschien zou het nu leuker zijng eweest om haar verder naar rechts in de foto geplaatst te hebben.
Week 12 - Leuke foto. Hij is wel wat donker, en er lijkt toch vest wat ruis op te zitten.
Week 13 - Erg leuk gedaan. De foto is wel wat druk, en dat komt deels doordat je niet zo goed kan zien watvoor beweging hij nu eigenlijk heeft gemaakt. Het kan zijn dat het de bedoeling was, maar je witbalans is nu erg blauw, waardoor het model een beetje koud lijkt :P
Week 14 - Aardige foto. Je had hier beter op de belichting kunnen letten. De manager (die een klein beetje eng kijkt), staat met wat tegenlicht, terwijl de producten op de achtergrond vol in het licht staan. Nu valt de focus dus meer op de producten dan op de manager met z'n zak koffie!
Week 15 - Mooie foto. Maar ik kan niet helemaal zeggen welk verhaal je hiermee probeert te vertellen. Ze kijkt een beetje verbaasd alsof ze niet weet wat ze met de bloemen moet doen, terwijl er toch al 1 in d'r haar zit.

Joysieee
Week 8 - Nette foto.
Week 9 - Mooie foto, maar de compositie is niet heel aanspreken. Je paard staat net te ver naar links, waardoor je rechts een raar stuk rug ziet. Verder is het jammer dat niet z'n hele hoofd afsteekt tegen de lucht, maar dat z'n kin nog net afsteekt tegen een rand bomen. Ook de den die bij de hals te voorschijn komt leidt een beetje af.
Week 10 - Erg mooie foto. Persoonlijk had ik met zo'n compositie nog iets meer ingezoomd en van de neus afgesneden, maar dat is persoonlijk. Detail: rechts heb je nog wel de haren van de eigenaar in beeld....
Week 11 - Leuke foto. Jammer dat je het hoofd net niet recht van voren hebt zo met die strakke oren.
Week 12 - Grappige foto. De achtergrond heeft dezelfde kleuren als het paard en daardoor valt het paard een beetje weg in de achtergrond. De kont en het takje hebben exact dezelfe kleur.
Week 13 - Technisch een erg mooie foto. Neus lijkt alleen wel iets overbelicht. Toch wel heel erg jammer zo van die deken...! De houding van de linker teugel (rechts op de foto) is ook niet helemaal nietjes.
Week 14 - Leuke foto. Al heb je hem aan de onderkant wel echt krap gekaderd.
Week 15 - Nette foto. Al had je onderaan van mij nog wat meer ruimte mogen nemen.

Kanzi
Week 8 - Heel erg gaaf!
Week 9 - Leuke foto. Je zou misschien nog even naar de witbalans kunnen kijken. Ik mis wat warme tinten (geel-paars).
Week 10 - Draadje los? :P Heel erg leuk om zo gedaan te hebben. Alleen technisch is de foto niet geweldig. De snoeren rechts van de computer zijn scherper dan de danbo's. Daarbij leiden de snoeren ook een beetje af. Had je nog af kunnen snijden. Ook is het wat jammer dat je geen wit papier over het doosje hebt gelegd waarop de danbo's staan, zodat er geen letters meer te zien waren. Qua witbalans is ie misschien ook een tikkeltje te groen.
Week 11 - Erg mooi. Had je nog lager kunnen gaan met je camera? Het zou namelijk tof zijn geweest als je geen scherpe grassprietjes meer zag, maar die hoofdjes echt alleen tussen de krokussen. Ook hier zou iet de witbalans iets geler maken. De danbo's zien er nu wat grauw uit.
Week 12 - Ook weer erg leuk gedaan! Weer zijn de kleuren wat grauw. In dit geval zou ik de hele foto iets opgelicht hebben en qua witbalans wat geel erin gestoken, zodat het minder op valt dat dit in de (koude) schaduw is.
Week 13 - Grappig, maar technisch gezien echt niet je beste. Er zit heel veel ruis op en het contrast is te groot, zowel onder als overbelicht.
Week 14 - Leuk gedaan! Ik denk alleen dat het model nog net iets korter op eht bankje had mogen zitten. Welke ISO heb je eigenlijk gebruikt? Er lijkt best nog wel wat ruis op te zitten.
Week 15 - Het idee vind ik heel erg mooi. De details in de uitwerking alleen iets minder. De ondergrond waar danbo op staat is voor mij écht te druk. Daardoor zit er eigenlijk geen rustig moment in de foto. Je witbalans klopt ook niet helemaal. Ik denk zelf dat als je het puzzelstukje iets meer naar links had gelegd de reflectie mooier was geweest.

_Kiki_
Week 8 - Mooie foto. Klein detail, ik zou zelf nog de toppen van de bomen links op de foto gezet hebben.
Week 9 - Aardige foto. Ik vind de boom op de voorgrond erg mooi op de foto gezet. Ook de belichting met de andere bomen in se schaduw is mooi, maar het doorkijkje naar het pad is wel wat druk voor zo'n stille voorgrond.
Week 10 - Heel netjes gedaan. Detail: er is nog een klein stukje schaduw links van het lintje afgesneden.
Week 11 - Ook erg leuk gedaan. Denk dat deze sterker was geweest als je echt recht op de top had gefotografeerd, zodat de top dus in het midden zou staan.
Week 12 - Leuke foto. Ik zou nog net het stukje neusgat linksonder afgesneden hebben, en misschien nog wat achtergrond rechts/boven.
Week 13 - Ook weer erg leuk gedaan. Hij was misschien wel nog wat sterker geweest wanneer het bewegende horloge qua hoogte ook echt tussen de twee in zou zitten.

Killyenn
Week 8 - Mooie foto.
Week 9 - Ook een mooie foto, maar ergens lijkt de scherpte niet ideaal te zijn. Of iets van lokaal contrast. Misschien vind ik inderdaad dat er op lokaal niveau te veel contrast in de foto is en daardoor het een beetje druk wordt.
Week 10 - Leuke foto. Wel jammer van de bewegingsonscherpte.
Week 11 - Heel erg toffe foto. Volgende keer misschien een reflectie scherm gebruiken om de schaduw kant van het model wat op te lichten?
Week 12 - Mooie foto, erg spannend.
Week 13 - Toffe foto, alleen wel jammer dat de achtergrond niet echt effen is.
Week 14 - Jammer dat het contrast zo groot is. Daardoor mis je wat details.
Week 15 - Mooie foto, maar ik zou alleen liever een van de knoppen scherp gezien hebben.

KimdeGroot94
Week 8 - Leuke scherpte diepte! Wel jammer dat de achtergrond scheef is.
Week 10 - Erg leuke foto. Misschien wat overbelicht en eventueel had je hem nog wat ruimer kunnen nemen.
Week 11 - Mooie foto, maar hij is wel net wat scheef.
Week 12 - Erg leuke foto.
Week 13 - Mooie foto. De witbalans zou misschien iets geler mogen, zodat de huid er wat warmer uit ziet.
Week 14 - Erg mooie compositie.
Week 15 - Mooi idee. Ik vind alleen dat de hand wat krampachtig gehouden wordt. Jammer ook van het ritsje erop.

Kimmetjee04
Week 8 - Erg mooie foto. De middelste hand rechts op de foto is allen wel onscherp. Verder is er voor mij persoonlijk te veel contrast in de foto. De rug heeft een behoorlijk vlak licht, en sommige delen van het haar zijn zo donker dat daar geen details meer in zitten. Verder zie ik in de ahctergrond wat rare cirkels rond het hoofd.
Week 9 - Erg grappig gedaan. De ooglijnen kloppen alleen niet. De kat kijkt over het model heen, en het model kijkt ook te veel omhoog.
Week 10 - Heel gaaf. Alleen zou het doorschijnende model misschien nog iets transparanter mogen zijn, zodat het zeker bij het hoofd/bovenlichaam duidelijker is wat je wilt laten zien. Ik moest nu een paar keer kijken voodat ik zag dat ze een beejte transparant was.
Week 11 - Mooie foto, maar de houding van het model is een beetje raar, een beetje wiebelig. Ik heb het gevoel dat ze zo om kan vallen.
Week 12 - Mooie foto, maar ik denk dat de compositie mij persoonklijk niet aanspreekt. Ik zie dat er een verhaal achter zit, maar ik kan niet zeggen wat.
Weel 13 - Mooie foto.
Week 14 - Mooie foto!
Week 15 - Erg mooie foto. Het enige is dat de houding van het model net iets te ver naar achteren is. Als ze iets voorover had geleund had haar linchaamstaal laten zien dat ze niet bang is voor de hond. Nu lijkt ze net iets afstandelijk.

k_m
Week 8 - Altijd lekker bier...! Ik vind de achtergrond erg vorlijk en passend bij het bier. Een heel klein detail, je ziet links langs de rand nog net een tipje van een bierviltje. Wat ik wel jammer vind is dat de reflectie in het glas erg druk is.
Week 9 - Gave foto. Ik zou alleen net iets meer ruimte onder het voorwiel.
Week 10 - Mooie foto. Ik vind alleen de belichting op haar gezicht iets te fel.
Week 11 - Erg tof. Ik hou van dit soort abstracte foto's.
Week 12 - Ook een erg leuke foto. Ik denk alleen dat je net niet recht voor het midden stond? De midden lijn lijkt net iet scheef. Lijkt. Ik denk dat hij wel recht is.
Week 13 - Mooie foto!
Week 14 - Gaaf...! Al zou ik het zelf liever op 2:3 formaat zien. (Of mijn laptop wilde de foto niet helemaal laden.)
Week 15 - Ook weer erg mooi.

LauraBloem
Week 8 - Kan ik niet meer zien
Week 9 - Lieve blik, maar er zit wel echt heel veel ruis over. Daarbij is je foto ook iets te blauw qua witbalans.
Week 10 - Op zich een aardige foto. Probeer de volgende keer een kleinere scherptediepte te gebruiken, zodat je achtergrond minder scherp is. Je foto is wel erg overbelicht. En weer qua witbalans is je foto te blauw.
Week 11 - Mooie blik. Nu vind ik hem alleen weer iets te groen.
Week 12 - Grappig. Let er volgende keer wel op date er niet iemands schaduw op de foto staat. En je horizon, de zee loopt leeg! Weer is je witbalans te blauw. Maar het kan ook zijn dat je de kleuren te veel gesatureerd hebt.
Week 13 - Zelfde opmerkingen als de vorige foto. Komt ook uit dezelfde serie denk ik.
Week 14 - Wedero; is je kleurbalans niet helemaal kloppend en je horizon erg schefe. Ik vind het landschap met de lucht wel heel gaaf, maar er zit wel wat veel ruis over en het vontrast is wat groot tussen de lucht en de stenen op de voorgrond.
Week 15 - Leuke foot. Het zou nog mooier zijn geweest als je van de vogel qua houding de kop kon onderscheiden van de vleugels, dus dat de kop in het silhouet ook te zien is.

laurajoy15
Week 8 - Mooie foto. Ik vind alleen de kleuren te gesatureerd. Daardoor mis je wat detail in zwart-wit contrasten en neigt hij onscherp te lijken.
Week 9 - Mooie foto. Ik zou allene nog iets meer ruimte van onder gezien hebben. Toch wel een beetje jammer van die paal en van die deken.

Leonyr
Week 8 - Hele toffe foto.
Week 9 - Gafe foto, mooie nabewerking. Ik zou alleen iets meer van de gebouwen willen zien. Ook jammer dat het gebouw rechts er niet helemaal op staat. Interigeert me wel watvoor gebouw het nu eigenlijk is. Brugge neem ik aan?
Week 10 - Gave lucht, mooi contrast, mooie kleuren. Misschie nog net een tikkeltje overbelicht, maar ik denk dat als je dat aan zou passen je toch ergens het effect kwijt zou raken.
Week 11 - Kan de foto niet meer zien.

lieke123
Week 14 - Toffe foto, wel net wat te overbelicht voor mij.

LinSa
Week 8 - Grappige foto, maar hij kan echt een stuk beter. De neus van de pony is overbelicht. Je horizon is scheef (naast dat de achtergrond erg storend is) en als laatste is je kleurbalans te geel.
Week 9 - Hier vind ik de achtergrond dan wel heel tof. Belichtign en kleuren kloppen ook. Het is alleen jammer van dat muurtje dat er nu op staat. Zou je er nog af kunnen snijden.
Week 10 - Mooie foto. Persoonlijk had ik qua compositei de scherpe krokus er nog iets meer opgezet, zodat hij hoger in de foto staat, maar ook zodat de blaadjes die naar rechts steken er helemaal op stonden. Let volgende keer ook even op zo'n takje. Die kan je best weghalen, want het is toch jammer voor de foto.
Week 11 - Volgens mij is die pony gewoon hartstikke leuk om op de foto te zetten! Wel is je witbalans weer te geel. Je bomen staan ook overduidelijk scheef.
Week 12 - Grappige foto. Volgende keer misschein een kleiner diafragma proberen? Dan heb je een kleinere scherptediepte en is de voorgrond ook iets minder scherp. Ook nu kloppen de kleuren niet helemaal. Qua compositie zou ik ze zelf ietsjes meer naar het midden gezet hebben.
Week 13 - Heerlijke vrolijke foto. Misschien nog net iets te koel qua kleur.
Week 14 - Ik weet niet zo goed wat ik met deze foto moet. Het contrast klopt niet met de scherpte. Je focus ligt nu op een heel donker gebouw, tewijl als je de lijnen in de foto volgt, je naar de fabriek op de achtergrond kijkt. Je horizon is trouwens schef. Probeer een verticale lijn in het midden van de foto te pakken en hem daarop recht te trekken.
Week 15 - Leuke foto. Jammer dat het gezicht nu nog wel erg donker is. De achtergrond is ook niet echt heel speciaal.

Lipydo
Week 8 - Gave foto.
Week 9 - Ook weer een toffe foto. Het enige is dat ik me afvraag wat er voor blauw voor het model op de grond ligt.
Week 10 - Erg mooie foto. Ik zou hem zelf bijna helemaal in sepia gezet hebben.
Week 11 - Wederom: tof.
Week 13 - Goeie foto, ik vind de achtergrond er ook leuk bij passen, alleen qua kleuren vind ik hem iets te grauw als ik het vergelijk met het model.
Week 14 - Mooie foto, maar ik mis ergens toch wat contrast binnen in de fabriek. Je kan nu nauwelijks zien dat er overal planten binnen groeien, dat trekt mij dan weer aan om naar te kijken.
Week 15 - Gave foto weer.

louiisaa
Week 10 - Leuk moment, maar je foto is wel heel erg paars geworden... Ook is het jammer van alle molshopen in de achtergrond. Dat maakt zo'n lief moment toch wat minder dromerig.
Week 11 - Leuke foto. Je scherpte ligt alleen niet op het hoofd van de fjord. Probeer volgende keer de hoekpalen er niet op te zitten. Door die er niet op te zetten, creëer je de illusie va meer ruimte.
Week 12 - Aardige foto. Zwart wit werkt wel. Maar je achtergronds is wel heel scheef en door de fiets en bakken die links op de achtergronds staan, leidt de achtergrond ook wel wat af.
Week 13 - Mooie foot. Ik zou alleen zelf de focus op de meest linkse druppel bovenaan gelegd hebben, en dus ook op de druppel in het midden van de bloem.
Week 14 - Haha, grappige blik. Jammer dat de snorharen er niet helemaal op staan. Verder is alleen je witbalans wat aan de groene kant.
Week 15 - mooie foto. Jammer dat er een peesbeschermer op staat.

LOVESUSHI
Week 8 - Erg leuke foto.
Week 9 - Grappige foto, maar danbo ziet er niet helemaal scherp uit.
Week 10 - De compositie vind ik erg mooi (alleen je horizon is scheef). Ook erg leuk dat je een iets langere sluitertijd gebruikt hebt. Persoonlijk zou ik nog langer (dmv grijs filters/ND filters) de sluiter open te laten. Je kleuren kloppen alleen niet helemaal. De planten en de dijk zijn te rood. Je lucht is ook erg overbelicht, waardoor er kringen staan.
Week 11 - Leuke foto. Jammer dat de oren van het rechterpaard er neit op staan. Ook is er iets van bewegingsonscherpte in het rechterpaard te zien.
Week 12 - Gave foto!
Week 13 - Toffe foto, maar hij lijkt niet echt scherp te zijn.
Week 14 - Toffe compositie. Jammer dat er net een stukje riet voor de linker wiek zit.
Week 15 - Mooie foto, maar heel erg overbelicht.

LoveUggs
Week 12 - Mooie foto. Ik zou hem zelf alleen iets verder van onder genomen hebben.
Week 13 - Mooei foto. Misschien qua witbalans iets te wit en ik zou er zelf iets meer ruimte rondom het hoofd genomen hebben.
Week 15 - Leuke nabewerking. Ik denk dat hij nog sterker was geweest als je de schep op 2 3e links of rechts op de foto gezet had.

Maaaarije
Week 8 - Mooie foto. Het horloge is erg netjes, alleen de ondergrond vind ik niet mooi eruit zien.
Week 9 - Leuke foto! Hij lijkt alleen neit helemaal scherp, maar het kan ook zien dat ik gewoon wat échte zwarte tinten mis.
Week 10 - Leuke foto. Jammer van het sprietje voor d'r neus. En hier vind ik de zwarte tinten dan weer te donker.
Week 11 - Leuke foto. Je witbalans is alleen wat aan de gele/groene kant.
Week 12 - Haha, wat een viezerd. Ik mis alleen wat kleuren?
Week 13 - Leuke sfeerfoto, maar kan beter. Het is nu erg jammre dat het best krap gekaderd is. Links valt er net een topje van een oor weg, en rechts had die tong ook iets meer ruimte mogen hebben.
Week 14 - Mooie foto. Wel nog jammer dat er net een grijze vlek in de achtergrond zit.
Week 15 - Nette foto. Qua compositie vind ik hem alleen niet heel interessant.

magda_90
Week 8 - Leuke koffie. Voor mij persoonlijk alleen wel écht te scheef.
Week 9 - Mooie foto.
Week 10 - Mooie foto, alleen mis ik wel echt de zwarte tinten.
Week 11 - Mooie foto.
Week 12 - Ook weer een hele mooie foto. Al vond ik dit niet de beste uit je serie!
Week 13 - Mooie foto. Jammer dat het hoofdje van het veulentje nu wel verdwijnt achter mama.
Week 14 - Erg leuk!
Week 15 - Erg leuke foto weer. Je achtergrond is wel wat te licht voor mij.

manonfleur
Week 8 - Aardige foto. Er zijn twee grote punten die beter konden. Je foto is scheef. En de flare die je nu op je foto ziet valt half over het hoofd heen. Was het helemaal of helemaal niet geweest, zou dat niet storen, nu wel.
Week 9 - Mooie foto, maar wel echt wat scheef en dat leidt in dit geval af. Ook is het zonde dat er net wat rare reflectie aan het einde te zien is.
Week 10 - Leuke foto. Mooi scherp, maar de compositie is niet ideaal. Zo zou het denk ik mooier geweest zijn als je de hond iets verder naar links had gehad in de foto, zodat je er niet nog een halve staart op had staan.
Week 11 - Mooie actie foto. Weer geldt dat je foto scheef is.Probeer een verticale lijn in het midden te pakken om hem recht te trekken.
Week 12 - Mooie foto, maar voor mijn smaak had je nog iets meer in mogen zoomen op de ogen. Nu zie je net te veel neus waardoor die extra groot lijkt. Je witbalans is trouwens erg blauw, maar dat kan ook een keuze zijn.
Week 13 - Technisch prima foot, maar niet erg interessant.
Week 14 - Aardige foto. Hij had echt beter gekund door heb wat lichter te maken en door scherp te stellen op de eitjes.
Week 15 - Rijtechnisch een prima foto, maar qua foto kan hij echt beter. Probeer een kleinere scherptediepte te gebruiken, zodat de achtergrond (die best wel storend is) minder scherp is. Probeer ook qua compositie het paard meer in het midden te zetten, mat liever wat meer ruimte aan de voorkant dan aan de achterkant. Het vest is wel erg overbelicht.

MarBri
Week 8 - Leuke sfeer foto. Mooie kleuren.
Week 9 - Erg mooie foto. Er zit alleen wel een soort ruis op de achtergrond.
Week 10 - Moie foto. Misschien is de achtergrond iets te veel overbelicht. Persoonlijk zou ik zelf ook iets meer ruimte onder het konijn op de foto gezet hebben.
Week 11 - Mooie foto.
Week 12 - Mooie foto, al is deze misschien wel iets te paars van kleur. Je hebt deze denk ik vanaf het paard genomen, of staand vanaf een bankje? Ik denk persoonlijk dat hij mooier was als je een lager standpunt had genomen. Dan zou de ruiter nog net iets meer opvallen door de achtergrond waartegen zij geplaatst wordt.
Week 13 - Erg chique foto. Jammer dat het ticketje dat uit steekt net niet helemaal scherp is.

Mariett
Week 8 - Toffe foto.
Week 9 - Mooie foto.Ik zou misschien iets ingezoomd hebben, of iets verder naar voren gestaan hebben, zodat je minder boom links en de takken rechts boven niet op de foto zou hebben staan.
Week 10 - Mooie foto. Alleen jammer dat je niet de achtergrond symetrisch hebt.
Week 11 - Mooie foto. Ik heb alleen het gevoeld at de manenkam niet scherp is.
Week 12 - Mooie foto.
Week 13 - Deze foto vind ik dan minder mooi omdat hij veel minder zegt.
Week 14 - Gave foto. Wel of niet in gevangenschap genomen?
Week 15 - Mooie foto!

marijepagter
Week 8 - Aardige foto. Persoonlijk vind ik het contrast te groot. De neus is overbelicht en het zwart is een groot vlak. Je witbalans is voor mij wel echt te blauw.
Week 9 - Erg mooie foto. Contrast vind ik weer net iets te groot, maar al minder storend dan op de vorige foto. Wel is je horizon scheef.
Week 10 - Mooie foto. Je scherpte punt ligt alleen net te ver naar achter. Z'n hals en manen zijn scherp, terwijl je eigenlijk z'n ogen, oren en neus scherp wilt hebben. Ook is je achtergrond erg scheef, en het paard dus ook.
Week 11 - Aardige foto. Hij is wat overbelicht en er zit wel heel veel ruis op.
Week 12 - Hele leuke foto.
Week 13 - Mooie actie foto. Probeer met het uitzoeken van dit soort foto's ook op het rijtechnische aspect te letten. Zo houdt ze nu de slofteugel erg strak waar ze de gewone teugel loslaat. Door dit soort foto's te plaatsen kan je wat discussie veroorzaken.

MarijeR
Week 8 - Gave foto!
Week 9 - Mooie blik. Je witbalans is alleen wel erg geel/groen. Jammer dat de onderste snorharen er net niet helemaal op staan.
Week 10 - Kan ik helaas niet openen
Week 11 - Super lief! Ik zou alleen zelf nog net de manen en kont helemaal op de foto gezet hebben.
Week 12 - En ook weer een erg toffe foto.
Week 13 - Ook een mooie foto, maar toch minder. De kleuren van het gras zijn niet helemaal mooi. Iets te paars misschien. Ook is de vleugelslag niet heel interessant. Als ze iets omhoog staan is het vaak imposanter.
Week 14- Leuke foto weer! Jammer dat de voorste lepelaar net in de schaduw staat.
Week 15 - Weer een gave foto. Mooi gekaderd met die gele bloemen zo ook.

Marit
Week 8 - Mooie foto. Die ogen spatten er vanaf.
Week 9 - Mooie foto, maar toch wel echt overbelicht.
Week 10 - Gave foto.
Week 11 - Ook weer een mooie foto.
Week 12 - Interessant, maar niet mijn smaak.
Week 13 - Gave foto, maar wat jammer nu dat die schildpad er niet helemaal op staat.
Week 14 - Heel erg leuk ook. Alleen is de flare wel erg nep.
Week 15 - Mooie foto.

Marjoow
Week 8 - Mooie foto. Kon je een kleinere scherpte diepte gebruiken? Qua witbalans vind ik hem net een tikkeltje te geel.
Week 9 - Erg gave foto. Ik denk alleen dat het zwart in de neus net té zwart is. Week 10
Week 11 - Leuke foto. Er lijkt alleen wat ruis op te zitten, maar ik dnek dat dat komt doordat er iets te veel verscherpt is.
Week 12 - Mooie foto, maar met behoorlijk wat ruis. Jammer van de houding van het paard. Daardoor is de compositie niet ideaal. Het paard leunt "achterover" en lijkt daardoor wat afstandelijk.
Week 13 - Leuke foto, mooi scherp ook. Misschien alleen net iets te paars
Week 14 - Mooie foto, maar de achtergrond lijkt scherper dan het paard.
Week 15 - Leuke foto.

Mellanca
Week 8 - Mooie foto. Alleen jammer dat er links onderaan net een straal zonlicht (?) op het doek valt.
Week 9 - Heel erg lief! Maar er zit wel echt bewegingsonscherpte in.

monbyou
Week 8 - Erg leuk gedaan. Van mij zou de tekening zelfs nog wat duidelijker (contrast rijker) in beeld zijn.
Week 9 - Erg leuk, maar er zou voor mij nog wel iets meer kleur in de foto mogen. Hij is nu wat flets.
Week 10 - Misschien iets aan de blauwe kant qua kleur, maar verder een mooie foto.
Week 11 - Ook weer erg leuk. Kon je nog een kleinere scherpte diepte gebruiken? Ik heb wel het idee dat je foto net overbelicht is en daardoor de kleuren wat flets zijn<
Week 12 - Ook weer een erg leuk idee. Maar nu vind ik het toch wel erg jammer dat de achtergrond niet simpel is en recht is.
Week 13 - Ook erg leuk. Er ligt alleen iets onder de rechter danbo dat mij een beetje stoort. Ik kan namelijk niet zien wat het is. Verder een klein detail: z'n arm op de knop om de foto te maken zou leuker zijn!
Week 14 - Ook zeer erg leuk, nu is de achtergrond , in vergelijking met week 12, veel beter. Alleen net als week 11 denk ik dat je kleuren van de danbo's net wat flets zijn, doordat het wat overbelicht is.
Week 15 - Leuke foto, met het andere paard als achtergrond. Ook hier mis ik wat kleur. En je achtergrondpaard lijkt onscherp door beweging.

Murthul
Week 8 - Grappig moment, maar fototechnisch niet heel mppo. Hij heeft alles scherp, terwijl ik de achtergrond liever onscherp zie. Dat geeft wat meer rust aan de foto. Verder mis ik wat kleur, vooral gele en rode tinten.
Week 9 Heel leuk gedaan. Ergens is het zel jammer dat bijna geen enkel hartje echt scherp is.
Week 10 Mooie foto. Maar het zou misschien ook mooier zijn als het silhouet van de buik scherp was. Nu ligt de focus meer op de zij van de vrouw, in plaats van op de buik.
Week 11 Deze is leuk! Misschien mis ik nog wat (warm) licht op danbo, maar de hartjes zijn in elk geval nu wel mooi scherp.
Week 12 - Deze vind ik al weer mooier dan die van week 10. Ook omdat je nu de naad van het shirt niet ziet, en dus ook omdat het silhout scherp is.
Week 13 - Erg leuk! Alleen is de achtergrond wel erg scheef.
Week 14 - Mooie foto. Ik heb het idee dat het gezicht misschien niet helemaal schepr is, maar de voorgrond en de heg op de achtergrond is wel mooi. Zou misschien nog mooier zijn als die rechts op de foto ook nog stond.

MyHu
Week 8 - Leuk. Wel wat grauw. Je kan nog wat met de witbalans spelen om te kijken of je de kleuren wat warmer krijgt. Of bijvoorbeeld de schaduw tinten op te lichten en de zwarte tinten nog iets donkerder te maken, zodat je binnen de donkere tinten nog wat contrast hebt, zonder dat de witte sneeuw overbelicht raakt.
Week 9 - Leuke foto. Wel iets overbelicht. Je foto is ook scheef, dat kan je zien doordat het paard in z'n geheel voor een normale stand te veel naar rechts leunt. Let volgende keer ook op de schaduw van anderen. Nu heb je van rechts een schaduw lopen van iets (of iemand) dat niet op de foto staat.
Week 10 - Mooie foto, wel misschien iets grauw. Probeer volgende keer recht op de muur te staan, zodat je achtergrond niet schuin weg loopt. Dat geeft wat meer rust in de achtergrond.
Week 11 - Leuke foto, misschien wel wat grauw van kleur, of eigenlijk gewoon wat te donker in de belichting. Als je zelf in het midden van het laantje had gestaan, dan was het verloop naar de achtergrond mooier geweest. Dan zouden namelijk alle lijnen naar paard en ruiter lopen. Of als je verder naar rechts zou staan, dan zou je op 1 derde van links het paard en ruiter als focuspunt hebben, en op 1 derde van rechts de verte als punt waar alle lijnen naar toe gaan. Dat geeft ook evenwicht in je foto.
Week 12 - Leuk, maar ook nu weer geldt dat de kleuren erg grauw zijn. Ook zou je misschien nog vanuit een lager standpunt de foto genomen kunnen hebben.
Week 13 - Leuke sfeerfoto, maar technisch gezien te druk in de achtergrond. De compositie van het paard en ruiter heb je dan wel weer mooi gedaan, en ik vind de kleuren in deze foto veel beter dan in de foto's van voorgaande weken.
Week 14 - Mooie foto. Nog net jammer van die zwarte vlek bovenaan in de achtergrond. Ook een beetje jammer dat het achterste kroonblad van het scherpe viooltje net niet scherp is. De voorgrond vind ik wel echt goed: simpel maar geeft net dat beetje interesse aan de foto.
Week 15 - Leuk gedaan, maar jammer dat de foto scheef is of lijkt. De achtergrond is boven het gras ook wel wat druk en trekt vooral de aandacht omdat het gras nog wel zon heeft. Misschien had je de tak bloemen dichter bij het gras kunnen leggen, zodat het gras een groter gedeelte van de achtergrond (misschien zelfs tot aan de bovenran) had kunnen vullen en zo de achtergrond rustiger kunnen maken.

Mzorro
Week 8 - Mooie foto! Jammer dat de ruiter niet scherp is. Ik heb wel het idee dat je het paard opgelicht hebt, of de achtergrond donkerder gemaakt. Er lijkt een witte zweem omheen te zitten.
Week 9 - Hele mooie foto. Vignettering is misschien iets te opvallend. Was misschien mooier geweest als je heb meer de lijnen van de plank had laten volgen.
Week 10 = Mooie foto. Misschien nog net te donker.
Week 11 - Leuke foto, maar heel erg jammer dat je rechts nog zo'n pak scherp gras hebt. Qua compositie zou ik de krokus nog iets verder naar links gezet hebben, op 1 derde van de foto.
Week 12 - Mooie foto. Zelf zou ik misschien de neus eraf gesneden hebben, zodat de focus meer op de ogen ligt.
Week 13 - Mooei foto, maar ook deze mag van mij iets lichter. Daarnaast heb ik het idee dat hij net niet helemaal scherp is. Ook mis ik nét dat beetje ruimte van onderen. De hiel is er bijna afgesneden.
Week 14 - De kleuren en scherpte zijn prima, maar hij is voor mij écht te scheef. Scheef de andere kant op lijkt nog beter, maar scheef deze kant op laat een paard alleen maar meer overbouwd lijken.
Week 15 - Leuke foto. Wel iets te overbelicht. Klein detail: Links zou je nog net een klein randje kunnen afsnijden, zodat die hoek van de trap er niet op staat.

NathalietjeB
Week 14 - Leuke foto. Misschien als je de duif een derde op links en het hoofd verticaal gezien meer in het midden van de foto had geplaatst dat de compositie interessanter was geweest.
Week 15 - Mooie foto, maar helaas lijkt het hooft niet scherp. Ook zijn de kleuren iets te geen, want de rug van een torenvalk mag iets roodbruiner zijn. Het zou niet misstaan om de kleuren van deze foto iets meer te verzadigen.

Nefertarie
Week 8 - Mooie foto. Wel is het jammer dat de rand van het silhouet van het model niet scherp is in de overgang met de achtergrond foto. En er zit een streep in de achtergrond waardoor er bovenaan meer licht is door het gordijn dan daaronder
Week 9 - Mooie foto.
Week 10 - Leuke foto. Toch jammer van die tak die voor de mond langs loopt.
Week 11 - Leuke foto!
Week 12 - Ook een leuke foto!
Week 13 - Mooie foto, maar het contrast is een beejte raar. Ook is het jammer dat de kleding wel opvalt, maar haar gezicht eenbeetje weg valt met de kleuren van het riet.
Week 14 - Mooie foto, erg sfeervol. Wel net wat oncsherp door beweging misschien.
Week 15 - Mooie foto.

NESCAFE
Week 8 - Mooie foto.
Week 9 - Mooie foto ook. Toffe blik. Voor mijn smaak wel iets te scheef.
Week 10 Heel gaaf, maar ik vind de korrels op het hoofd wel wat jammer, met name op de rand onder het oog.
Week 11 Mooie foto. Er had misschien wel net een tikje meer (lokaal) contrast in gemogen, zodat het scherpe takje iets verder afsteekt van de achtergrond.
Week 12 Mooie foto, erg subtiel
Week 13 Toffe foto, maar qua witbalans vind ik hem iets te geel/groen. Het is ook jammer dat niet het hele veertje in het licht hangt. Ik kan alleen niet zeggen of dat komt doordat er een schaduw over het veertje valt, of dat er een takje voor zit.
Week 14 - Mooie drielijk. De rechter foto lijtk alleen net wel scheef.
Week 15 - Erg mooie foto.

Niece
Week 12 - Mooie foto. Maar ik zou zelf het formaat van de foto 2:3 houden.
Week 13 - Deze foto kan echt beter. De belichting is erg geel, het beestje heeft dezelfde kleur als de achtergrond en valt dus iniet op. En een hand zo op de foto zetten is niet heel charmant. Daarbij heb ik het idee dat de pols scherp is, en het diertje niet.
Week 14 - Gaaf hoor, maar ik denk dat de lucht net iets te geel met een tikje groe is. Mag wat lichter, zodat het echt goudkleurig wordt.
Week 15 - Aardige foto. Ik heb niet het idee dat hij heel scherp is. Ook is het jammer dat er rechts wat voor staat.

_Patriciaa
Week 8 - Aardige foto. Ik mis wat scherpte, maar dat kan door het uploaden komen. Qua kleuren is hij niet heel speciaal.
Week 9 - Mooi, leuk met de brug er zo recht onder. Ik mis alleen weer wat scherpte in het detail. Dit zou je kunnen doen door het (lokaal) contrast te verhogen.
Week 10 Leuke foto. Ook nu heb ik het gevoel dat de scherpte niet klopt. Maar de compositie en kleuren zijn goed.
Week 11 - Op zich een prima foto. Hij zou wat interessanter zijn als je een lager standpunt had genomen, zodat je onder de wimpers meer van het oog zite. Dan kan je ook proberen het ook scherp te krijgen. Nu heb je vooral de voorkant van de wimpers scherp.
Week 12 Mooie foto, maar het is jammer dat de horizon net wat scheef is. Ook zou ik zelf nog net rechts iets meer gras erop gezet hebben.
Week 13 Leuke foto. Qua witbalans is hij alleen iets te geel/groen.
Week 14 - Mooie foto ook, maar zelfde als hiervoor, qua witbalans is hij iets te geel/groen.
Week 15 - Mooie foto, mooie compositie, maar je scherpte klopt niet. En deze keer komt dat niet door de uploadkwaliteit. De voorste takken bovenaan zijn namelijk wel scherp, terwijl je het scherpte punt liever verder naar achteren wilt hebben, richting het punt waar alle lijnen naartoe wijzen.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:06

_/-\o_ Impressive JewEmm! :D Erg bedankt voor het commentaar. Fijn om mee te nemen naar de volgende weken.

Week 18
Afbeelding

Mijn week 18 maar alvast, geen idee hoe laat ik naar huis mag maar ze gaan me eerst nog met naalden bestoken, dus zodat ik het van de schrik niet vergeet :') Nog een van de highlands, deze week door ziekte helaas geen foto's gemaakt, maar vanaf komende week ga ik weer consequent nieuwe foto's maken! Wel net pas van de kaart getrokken en nagewerkt aangezien ik vergeten was dat ik nog een tweede kaartje gebruikt had :))
Ik ga van de zomer naar Nieuw-Zeeland, en heb wel gemerkt dat ik echt een nieuwe wide-angle nodig heb. Ik wilde eigenlijk eerst een nieuwe zoomlens kopen, maar ik gebruik m'n wide-angle steeds meer en ondanks dat ze allebei in het goedkope segment zitten is m;n 55-250 echt beduidend beter. Iemand ervaring met een goede Canon-compatible lens voor op een 600D? Budget is geen bodemloze put maar vrij ruim :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:20

Dankje JewEmm voor de mega feedback! Even gereageerd.

Citaat:
Week 8 - Mooie foto. Kan het zijn dat je hem misschien iets te veel verscherpt hebt? Er ijkt een soort van ruis op te zitten, die ook door het verscherpen veroorzaakt kan worden.

Dankjewel. :) Nee ik verscherp mijn foto's eigenlijk nooit. Denk dat dit komt door de Holga lens zelf. Die geeft er een low-fi effect aan, denk dat daar de ''ruis'' vandaan komt.

Citaat:
Week 9 - Mooie foto. Iets qua contrast klopt er niet helemaal aan. Kan ook niet zeggen wat. Vergeleken met andere orchideën foto's vin dik de achtergrond wel iets te druk.

Bedankt. Ben het helemaal met je eens. :)

Citaat:
Week 10 - Toffe foto!

Bedankt! :D

Citaat:
Week 11 0 Mooie foto.

Citaat:
Week 12 - Leuke foto. Ik denk dat hij qua compositie beter geweest zou zijn als je het model voor de doorkijk naar de achtergrond had gezet. Dan had je ze mooier gekaderd.

Bedankt, ik snap wat je bedoeld. :)

Citaat:
Week 13 - Mooie blik, mooie kleuren.

Citaat:
Week 14 - Ook weer een mooie foto. Maar nu vind ik de kleuren een beetje raar. Voor m'n gevoel niet helemaal natuurlijk.

Bedankt. Dat kan inderdaad kloppen. :j Ik heb de levendigheid hier een stuk naar beneden gehaald. Probeerde daar door de foto wat interessanter mee te maken.

Citaat:
Week 15 - Mooie foto. Ik denk dat het nog leuker was geweest als je het oog er ook nog op had staan.

Ben ik het helemaal mee eens. :j Helaas leende de situatie zich er niet voor om het paard goed neer te kunnen zetten. Paard vond het heel spannend, waardoor ze eigenlijk ook niet wilde stilstaan.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:21

En het laatste deel dan ook maar :+
PenS
Week 8 - Mooie foto. Qua witbalans is hij alleen iets te groen denk ik.
Week 10 - Ook mooi, maar hier vind ik de witbalaans dan weer te paars. Oftewel, je paard ziet er nu rozig uit.

ponyaddicted
Week 8 - Voor een binnenbak een prima foto. Had misschien nog iets lichter gekond, en qua compositie was het waarschijnlijk interessanter geweest als je een wat lager standpunt had kunnen nemen.
Week 9 - Mooie foto. Ik zou alleen hier de foto iets donkerder gemaakt hebben. En iets meer ruimte onder, nu zijn de voeten er bijna afgesneden.
Week 10 Leuke foto. Twee tips. Probeer het contrast minder groot te maken, vooral je witte tinten zijn erg licht, maar je donkere tinten zijn al beter. Verder zou een kleinere scherpte diepte leuke zijn, omdat je dan pony en ruiter scherp hebt en de achtergrond onscherp.
Week 11 Mooie foto. Misschien wel iets te veel saturatie in het gezicht, waardoor de vlekken er te veel als schmink uit zien. Ik neem tenminste aan dat het blauwe plekken zouden moeten voorstellen?
Week 12 Mooie foto. Misschien alleen iets te veel geel in de witbalans. Maar ook hier geldt weer dat als je een kleinere sluitertijd gebruikt, je de achtergrond minder scherp hebt.
Week 13 Lieve foto. Een klein beetje grauw qua belichting. Verder een detail: Het is jammer dat je nog net die pootjes van de tafel op de foto in de achtergrond hebt staan.
Week 14 - Leuke foto. Jammer dat er vooraan nog een hoofd op de voorgrond te zien is. Op zich is het leuk dat je nu het hele publiek scherp hebt, maar ook hier zou een onschepe achtergrond niet slecht zijn. Maar ook hier geldt weer dat je witbalans net iets te geel is. Ik weet niet of je in RAW schiet of nabewerkt, maar je kan met de kleuren proberen te spelen.
Week 15 Leuke foto, maar de achtergrond is we een beetje druk. Ook hier geldt weer dat een kleinere scherpte diepte het veschil kan maken.

PrimaDonna_
Week 14 - Leuke foto. Jammer dat de achtergrond nog wat druk is. Dit zou al wat beter zijn als je de overgang naar de muur eraf zou snijden. Maar als de fiets er ook niet op zou staan zou het nog beter zijn.
Week 15 - Mooie foto. Had je nog een kleinere scherpte diepte kunnen gebruiken? Dan zouden de voorste bloemen namelijk meer focus hebben.

quartel
Week 8 - Absoluut geen slechte foto, hihi. Alleen vind ik hem qua kleur misschien net iets te fel in het geel en groen.
Week 9 - Leuke foto. Ik heb alleen ergens het idee dat de foto net wat scheef is.
Week 10 - Leuke foto. Achtergrond is wel wat licht, terwijl ik het paard nog iets donkerder zou verwachten.
Week 11 - Mooie foto.
Week 12 - Ook een mooie foto.
Week 13 - En ook dit is een mooie foto. Ik zou zelf misschien minder gras en meer lucht hebben laten zien op de foto.
Week 14 - Mooie foto. Goede belichting.
Week 15 - Op zich ook een mooie foto, maar hier vind ik de belichting te koud aan voelen, te blauw.

Racheel
Week 8 - Leuke foto! Ik denk allene dat de foto net iets te veel verscherpt is.
Week 9 - Deze foto vind ik leuker dan de vorige, verteld meer een verhaal en vind ik qua scherpte ook mooier.
Week 11 - Mooi moment, maar het is jammer dat je net de achterhoeven niet kan zien. Ook is de achtergrond wel echt niet zo mooi.
Week 12 - Ook een mooie foto. Jammer dat deze bloem niet in de zon hangt. De achtergrond is misschien net iets te druk.
Week 13 - Mooie foto, maar qua scherpte diepte mag het echt kleiner. Je achtegrond is nu gewoon erg druk. Let ook op schaduwen van personen en andere objecten. Nu heb je rechts nog een schaduw die niet van het paard is.
Week 14 - Qua algemene compositie en scherpte een prima foto. Je achtergrond is alleen niet echt interessant. Qua compositie zou ik alleen nog links de nek er helemaal opgezet hebben, of juist ook een stuk van de borst eraf gehaald hebben. Nu zit het er net tussenin.
Week 15 - Mooie foto. Misschien had je links nog net iets meer ruimte kunnen nemen.

Revanches
Week 8 - Grappige foto. Jammer van de gekreukte achtergrond.
Week 9 - Leuke foto en grappige nabewerking, maar ergens vind ik het jammer dat niet haar hele staart erop staat.
Week 10 - Mooie foto, die blikken zo.
Week 11 - Ook een mooie foto.
Week 12 - Leuke foto.
Week 13 - Mooie foto. Ik weet niet hof het door de nabewerking kmot, maar haar haar rechts ziet er donkerder uit dan links. Links is het lastig onderscheid maken tussen het haar en de hoofddoek.
Week 14 - Mooie foto.
Week 15 - Ook een mooie foto, maar qua witbalans vind ik hem niet helemaal mooi. Ik kan alleen niet precies zeggen waar het aan ligt.

Riane_
Week 8 - Mooie foto, mooie compositie, maar wel net iets té blauw.

Robin_rikkie
Week 8 - Op ziche en prima foto, maarh het is wel heel jammer dat alleen het paard scherp is en niet de ruiter. Verder zou ik qua witbalans meer naar het roze/paars gaan.
Week 9- Leuke foto. De zwarte tinten zijn misschien net iets te doenkr, maar verder prima. Het is misschien ook net jammer van het gaas op de achtergrond. Als die paal er niet op had gestaan was het ook al beter gewest.
Week 10 - Mooie foto. Wel wat bleek in de achtergrondkleuren. Ik denk dat er misschien net iets te veel geel in de kleuren zit, in plaats van blauw. Dan wordt waarschijnlijk de lucht sterker van kleur, en wordt de foto ook sterker.
Week 11 - Mooie foto, maar jammer dat er rechts boven nog net een stuk boom te zien is.
Week 12 - Mooie actiefoto, wel wat grauw van kleur.
Week 13 - Ook weer een mooie acitefoto, maa rnu heb ik het diee dat paard en ruiter net niet schepr zijn, maar de takken erachter wel.
Week 14 - Leuke foto. Het groen is wel iets te aanwezig. Misschien komt dat doordat er over het geitje ook een groene gloed lijkt te zitten. Misschien de witbalans iets aanpassen.
Week 15 - Mooie foto, maar ik vind hem net wat te contrastrijk. De zwarte tinten zijn wel heel zwart, waar het wit tegen het overbelichte aan zit.

rosslover
Week 8 - Interessante foto. Ik zou de achtergrond nog net iets lichter maken. Dan komt het contrast beter uit.
Week 9 - Lieve foto. Wel is de foto scheef en zijn de kleuren wat grauw.
Week 10 Leuke foto, prima compositie en kleuren, maar de kwaliteit van deze foto (en de vorige) is wel heel erg laag. Ik kan slecht zien of er iets goed scherp is.
Week 11 - Leuke foto. Hij is wel iets scheef. Als je iets had uitgezoomd, dan had je ook net de top van de manen erop kunnen zetten.
Week 12 Hmm. Ik weet niet zo goed wat ik met deze foto moet. De achtergrond is erg rommelig voor een silhouet foto, maar daar is het paard niet donker genoeg voor. Maar voor een gewoon portret is het paard dan weer te donker en is de achtergrond nog steeds wat te rommelig.
Week 13 - Aandige foto. Misschein zou het mooier geweest zijn als de donkere tinten een stuk zwarter waren. Dan zou je bijvoorbeeld de huizen niet meer zien.
Week 14 - Leuke foto. Misschien wel net wat scheef. Wat ook interessant kan zijn voor zo'n foto is om op de menen in de achtergrond scherp te stellen. Dan heb je echt een doorkijkje en blijf je wat langer naar de foto kijken.
Week 15 - Leuke creatieve compositie. He tis jammer dat nu de achtergrond net niet interessanter of juist eenvoudiger is. Ik denk dat ik dit de leukste foto vind van de laatste weken van jou. Er zit misschien wat van je eigen stijl in.

Sanne_com
Week 8 - Leuke foot. Misschien wel wat te groen/geel ingesteld in de witbalans.
Week 9 - Kan ik helaas neit meer zien
Week 10 Mooie sfeervolle foto. Jammer dat het rechter voetspoor er net niet helemaal op staat rechts, klein detail.
Week 11 - Mooie foto.
Week 12 Ook een mooie foto.
Week 13 - En ook weer een mooie foto.
Week 14 - En wederom een mooie foto, maar nu denk ik dat de witte tinten toch iets te overbelicht zijn. De glans leidt mij nu persoonlijk net iets te veel af.
Week 15 - Mooie foto, maar in vergelijkeing met je vorige is hij toch een beetje gewoontjes. Alleen maar positief over de vorige foto!

SharonPlugge
Week 8 - Mooei foto, misschien nog net iets te donker.
Week 9 - Aardige foto. Het is jammer dat de maan niet zo veel op valt. Ik denk dat als je een nog iets grotere groothoek had kunnen gebruiken, de compositie wat interessanter zou zijn, met meer takken en bomen rechts op de foto. Verder is je foto wel erg onnatuurlijk blauw van kleur.
Week 10 - Mooie foto. Ook hier zou ik een iets grotere groothoek gebruikt hebben, maar duin juist om nog net iets meer lucht op def oto tezetten.
Week 11 - Mooie foto, maar net als je vorige zwart-wit (week 8) mag hij van mij iets lichter, met name in de schaduw kant van het gezicht.
Week 12 - Mooei foto. Ik heb alleen het idee dat het voorste bovenste blaadje niet scherp is, maar die erachter wel. Ik zou op die voorste scherpgesteld hebben.
Week 13 - Mooie foto! Misschien nog niet iets te donker weer.
Week 14 - Leuke foto. Grappige blik.
Week 15 - Mooie foto, maar ergens vind ik hem iets gewoontjes. Ik denk dat dat komt doordat er niet echt kleurverschillen in de foto voorkomen. Het zijn vooral bruin tinten.

showteam
Week 8 - Erg mooie foto.Ik heb alleen het idee dat de foto net scheef is, hellend naar rechts.
Week 9 -Hele mooie foto, heerlijk zwoele blik. Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat ik de snorharen amper kan onderscheiden.
Week 10 - Ook een erg mooie foto.
Week 11 - Mooie foto. Ik moet wel 3 keer kijken naar z'n mond. Boven z'n tong heb je een doorkijkje naar de rest van z'n vacht, maar het lijkt dus alsof ie iets op z'n lip heeft, of in z'n mond vast houdt.
Week 12 - Mooie foto, maar ik heb het idee dat z'n neus nu iets te wazig is. Ik denk doordat er net wat voor zit.Wel grappig dat precies de punten van die vrolijke oortjes ook scherp zijn.
Week 13 - Mooie foto.Misschien met zo'n witte hond wel iets te licht., bijna overbelicht. Ik kan namelijk moeilijk details zien in z'n vacht.
Week 14 - Leuke foto. Ik vind de kip alleen iets te veel naar rechts geplaatst.
Week 15 - Leuke foto.

S_imonee
Week 8 - Mooie foto, maar wel echt in de schaduw tinten te grauw. Ik vind ook dat je bosjes gras wel erg aan de paarse kant uitgevallen zijn.
Week 9 - Mooie foto. Hier vind ik je witbalans dan weer te geel.
Week 10 - Op zich een mooie foto, maa rik vind het nu heel jammer dat er links een onscherp boompje op staat en rechts boven die tak. Anders had je een hele mooie verdeling in 3 eenvoudige, maar toch interessante vlakken gehad op je foto.
Week 11 - Mooie foto. Jammer dat nog net een stuk dak er links op staat. Verder zou de foto in het geheel wel lichter mogen, terwijl je eigenlijk de bomen nog zwart zou willen.
Week 12 - Leuke foto, maar heir vind ik dan de witbalans weer iets te blauw. Kijk maar naa rhet wit op de hond, die is erg blauw.
Week 13 - Erg grappig gedaan. Doet aan een van mijn eerste POTW foto's denken. Probeer volgende keer wel met een statief te werken, zodat de achtergrond lampjes niet bewogen zijn.
Week 14 - Leuke foto, maar hij kan beter. Het is erg jammer dat de voeten en hoeven eraf gesneden zijn. Probeer ze of er helemaal op te zetten, of gewoon nog meer bij te snijden, zodat het niet meer zo op valt. Verder zijn je schaduwen hier wel erg zwart. Qua witbalans is deze foto dan wel weer goed.
Week 15 - Toffe foto!

Sicayes
Week 8 - Op zich een mooie foot, maar ik denk dat door de naberwerking er heel veel lijntjes in gekomen zijn. Als je hem net wat donkerder maakt en ik denk iets minder verzadigd, dat hij al weer natuurlijker wordt.
Week 9 - Mooie foto. Misschien wel net iets te groen/geel van kleur.
Week 10 - Mooie foto. Deze foto zou ik zelf in z'n geheel net iets donkerder maken.
Week 11 - Toffe foto. Hier blijf ik echt naar kijken. Misschien zou er nog iets meer contrast in mogen.
Week 12 - Ook weer een toffe foto. Klein puntje, rechtsboven aan zit net een streepje dat toch jammer is omdat de rest van de achtergrond geheel zwart is.
Week 13 - Haha, vet. Jammer van de achtergrond links. En misschien zou je iets met de witbalans kunnen spelen. Ik denk dat hij net iets te geel is.
Weej 14 - Erg mooie foto. Hier denk ik alleen dat de witbalans net iets te paars is. Kijkmaar naar de zwarte benen en hanen van het paard, daar zit duidelijk paars door heen.
Week 15 - Mooie foto, maar de bloem is wel echt te fel om lang naar te kunnen kijken.

Sodeletuut
Week 8 - Erg grappige foto. Jammer dat niet het hele plukje hooi erop staat.
Week 9 - Leuke foto. Voor mijn persoonlijke smaak wel echt te scheef.
Week 10 - Leuke foto. Maar de lucht is iets te fel voor mij om naar te kijken.
Week 11 - Mooie foto! Jammer dat de overhangende takken niet helemaal scherp lijken. Daarbij is ook je foto wat scheef.
Week 12 - Leuke foto. Volgende keer de 2 draadjes wegwerken? En dan misscihen ook dat hopje mest? Wel erg grappig met die stofwolkjes erachter.
Week 13 - Mooie foto, goed scherp. Maar ik vind de witbalans te blauw. De bles is in de schaduw namelijk echt blauw.
Week 14- Leuke foto, maar de deken is misschien net iets overbelicht.
Week 15 - Mooie foto. Voor mij mag het frisse groen nog wel meer uit de foto knallen, door bijvoorbeeld het groen (en misschien ook geel tinten) van de blaadjes iets meer te verzadigen .

sorsie
Week 8 - Leuke foto, maar hij mag van mij een tikkeltje donkerder.
Week 9 - Leuke creatieve foto.

SternPhoto
Week 8 - Leuke foto, grappige blik. Het onderscheid tussen kin en borst is nu alleen niet te maken.
Week 9 - Leuke foto, maar ik kan door de kwaliteit niet zien of z'n ogen ook echt scherp zijn.
Week 10 - Leuke foto, maar ik dnek ne t iets te licht.Er staat denk ik ook net een voetje op rechts onder de kin aan de rand, en dat is toch nét jammer, omdat het een beetje afleidt.
Week 11 - Leuke foto. Probeer iets meer ruimte onder te nemen, z'n pootjes zijn er bijna afgesneden. Qua witbalans is je foto wel écht heel blauw, dat kan je vooral zin in de lichtere plekken op de hond waar de vacht zwart is.
Week 12 - Leuke foto! Ik denk dat als je de horizon meer naar boven had gezet, dus de pony op 1 derde verticaal gezien, of de horizon op 1 derde van onderen, de foto een interessantere compositie krljgt.
Week 13 - Leuke foto, maar voor mijn smaak is de achtergrond wel echt te roze/paars.
Week 14 - Leuke foto, maa rook hier vind ik de witbalans net iets te rozig.
Week 15 0 Leuke foto!

SuperLiesje
Week 12 - Mooie foto. Er had misschien nog net iets meer contrast in gemogen denk ik.
Week 14 - Mooie foto, leuk detail met die fiets. Alleen is het jammer dat je niet reacht voor de deur stond, zodat de horizontale lijnen allemaal parallel waren.
Week 15 - Mooie foto, zeker voor een binnenbak, maar ik vind de witbalans iets te geel.

Suuszels
Week 8 - Leuke foto, als je nog meer in hand kunnen zoomen was het misschien nog wel mooier geweest.
Week 9 - Mooie foto. Je achtergrond is wel wat scheef. Ik ik denk dat ik de schaduwen wat te donker vind.
Week 10 - Mooi moment. Het contrast is misschien alleen net wat te hoog.
Week 11 - Hele toffe foot. Jammer dat de achtergrond niet geheel wit is, maar dat er wat vlekken in zitten.
Week 12 - Mooie foto, maar hier mag het contrast denk ik iets hoger. De achtergrond mag voor mijj wat lichter en de voorgrond donkerder, want je kan (vind ik persoonlijk) te veel details zien, meer dan alleen het silhouet, maar dus ook wat kleuren.
Week 13 Erg leuke foto! Maar ik vind de danbo's van kleur net iets te geel/oranje.
Week 14 - Erg leuke foto. Twee dingen zouden beter kunnen. Je witbalans is iets te geel dnek ik, en het is jammer dat de schoft er net afgesneden is.
Week 15 - Mooie foto. Steekt er nu een pluk gras uit z'n mond?

taarss
Week 8 - Erg mooie foto.
Week 9 - Mooie foto, maar ik dnek dat er iets te veel lokaal contrast in zit, of dat hij iets te veel verscherpt is.
Week 10 - Mooie foto. Ik zou alleen net iets meer zwarte tinten in het hoofd willen zien, zodat die wat scherper lijkt en meer de aandacht trekt. Nu lijkden de pootjes het scherptst te zijn.
Week 11 - Op zich een mooie foot, maar ik vind de afsnijding van de kont niet heel mooi.Verder is je foto opvallend scheef. Doordat de foto naar rechts helt, lijkt de kont hoger dan de schoft en lijkt het paard dus overbouwd.
Week 12 -Erg leuke foot, mooie kleuren, mooi contrast. Maar persoonlijk zou ik dan de scherpe bloemen op de voorgrond er helemaal afgesneden hebben, of er een stuk meer opgezet.
Week 13 - Mooie foto. Persoonlijk zou ik nog net de aanzet van het ook, de neusvleugel en de bitring eraf gesneden hebben.
Week 14 - Mooie foto. Misschien is de witbalans wel net iets te blauw.
Week 15 - Toffe foto, maar ik vind hier, net als bij week 10 dat binnen je object (je paard, met name hethoofd van het paard) er iets meer contrast, met name zwarte tinten mogen zitten. Dat contrast zie je wel in de bloemen.

tesseke
Week 8 - Leuke foto, maar wua witbalans net iets te geel/groen. De poten lijken iets te groen, waar het wit op de borst weel ietss te geel is. Probeer ook een kleinere scherpte diepte te gebruiken, dan wordt de achtergrond wat waziger, en stat de hond losser van de achtergrond.
Week 9 - Leuke foto, maar hier zou ik toch een grotere scherpte diepte willen zien, of de verzadiging wat omlaag en het contrast om hoog, zodat de bloem, of daar waar je op focust, wat scherper lijkt.
Week 10 - Mooie foto, maar je witbalans is iets te blauw. Kijk maar naar de kleuren op het hoofd, die zijn wat blauw uitgevallen.
tWeek 11 - Leuke foto. Colgende keer misschien het lijntje weg werken?
Week 12 - Erg gafe foto. Misschien had je nog net iets van onderen kunnen bijsnijden, zodat de glimlachende mondhoeken er niet meer o zouden staan. Dan zou de blik nog strakker en sterker worden.
Week 13 - Erg mooie foto. Hij zou nog iets lichter mogen.
Week 14 - Erg mooi.
Week 15 - Mooie foot. Maar qua kleuren of contrast is hij misschien net iets te grauw.

TeSsZz
Week 8 - Erg mooie foto.
Week 9 - Leuke foto, maar ik zou er net iets meer contrast in gebruiken, met name voor de voorste eend.
Week 10 - Op zich een leuke foto, maar ik vind het groen wel té groen. Als je een nog lager standpund hat genomen, dan zou dat de compositie denk ik iets interessanter maken. Op zo'n statische foto zou je bijvoorbeeld het takje dat tegen de voorste stman ligt nog weg kunnen halen voordat je de foto maakt.
Week 11 - Mooie foto, maar je witbalans is iets te blauw. Kijk maar naar het wit op de hond links, dat is wel echt blauw.
Week 12 - Mooie foto. Dit vind ik echt een foto waarbij juist een grote scherpte diepte interessant is. Dan heb je namelijk de vogel en alle andere details, het zijn er namleijk niet veel, 2 schoorsteentjes en het muurtje, ook scherp hebben.
Week 13 - Leuke foto. Jammer dat de achtergrond wat druk is.
Week 14 - Mooie foto!
Week 15 - Ook een erg leuke foto. Ik zou zelf msischen het onderste randje eraf halen met de kant erop.

Tivara
Week 14 - Erg mooie foto. Mooie gekaderd.
Week 15 - Mooie foot. Lekker strak. Jammer dat je niet helemaal recht ervoor staatl. Dan zou je namelijk de horizontale lijnen van de plank helemaal parallell hebben (en dus beiden recht).

verosjaak
Week 8 - Mooie foto, vooral de sfeefr. Maar ik vind het werg jammer dat de wimpers scherp zijn en niet het oog.
Week 9 Erg leuk. Qua witbalans misschien net iets meer paars gebruiken ipv goren. Kijk maar naar de vacht in het midden, die is wat groen uitgevallen.
Week 10 Mooie foto! Op zo'n foto is het wel tof om als je in de achter grond gras ziet (net onder de scheve boomstam), ook op de voorgrond het gras mee te nemen. In dit geval zou die scheve boom er dan ook net iets meer op staat en maakt dat de foto nog wat interessanter, Of juist helemaal ervoor te zorgen dat er geen bodem op de foto staat, zodat je echt in het oneindige weg kijkt, maar dan zou je in dit geval die scheve boom voor een groot deel verliezen.
Week 11 - Leuke blik! Met een kleinere scherpte diepte zou je nog meer op die ogen kunnen focussen. Maar ook met de uitsnede zou je dat iets meer kunnen doen, door nog iets in te zoomen en de oor-aanzet eraf te snijden. Óf je zou juist deze scherpte diepte kunnen behouden en wat uitzoomen, zodat de snorharen links en onder er nog helemaal op staan.
Week 12 - Mooie foto.
Week 13 - Leuke foto, maar het is ergens wel jammer dat van die achterste schoorsteen er niet meer op staat.
Week 14 - Erg gave lucht zo. Jammer dat de voorgrond dan nog wat te doner is eigenlijk. Er staat nu veel voorgrond/gras op en daar zou je dan ook meer detail in willen zien. Je zou dit ook kunnen oplossen door maar een klein gedeelte voorgrond erop te zetten, zeg vanaf net iets onder die twee bomen in het weiland, en dan met meer lucht. Dat geeft net wat meer rust (zonder slootkant), en legt je aandacht nog meer op de wolken.
Week 15 - Aardige foto. Hier doe je meer inderdaad wat ik op de vorige foto bedoelde met lucht/voorgrond verhouding. Alleen hier is de lucht dan weer minder indrukwekkend en zou ik toch meer op de zon inzoomen.

Wendy1987
Week 8 - Mooie foto, maar ergens lijkt het alsof zijn gezicht niet scherp is. Misschien komt dit ook wel dorodat ikd e foto net wat te donker vind.
Week 9 - Erg tof.
Week 10 - Erg mooie, maar ik heb het idee dat er iets te veel verzadiging in de kleuren zit. De algen op de bomen en stenen zijn onnatuurlijk groen.
Week 11 - Mooie foto. Ik denk alleen dat je nog wat kan spelen met de witbalans, zodat de achtergrond iets minder groen lijkt, terwijl de klimop bladeren wel gewoon groen blijven.
Week 12 - Mooie foto, maar van mij zuo er iets meer contrast in mogen.
Week 13 - Grappig moment, maar fototechnisch kan er veel beter. Je foto's zijn wat grauw. Zo mis ik binnen de hond wat contrast. Verder is het handig dat wanneer je een drieluik plaatst, de foto's hetzelfde formaat hebben en er een kader rond elke foto zit, zodat je de 3 foto's netjes van elkaar kunt onderscheiden.
Week 14 0 Mooie foto. Mooie kleur blauw ook. Hier zou ik zelf de scherptediepte iets naar achteren gelegd hebben. Zodat het "silhouet" van het oog scherp is.
Week 15 - Interessante compositie. Ik weet nog niet helemaal of het mijn smaak is. Het enige wat ik wel kan zeggen is dat ik het jammer vind dat z'n oren overbelicht zijn.

WiancaR
Week 8 - Mooie foto. Let er volgende keer op dat je de schadue van het touw over de benen ook weg werkt!
Week 9 - Toffe foto. Ik vind het wel gaaf zo doe zwarte ogen, oren en neus op een erg witte achtergrond. In dit geval zou een nog extremer effect (witte tinten richting overbelicht) misschien ook wel heel gaaf geweest zijn.
Week 10 - Prima foto, maar persoonlijk vind ik hem wat minder. De combinatie van de felle zon nabewerking met een best wel drukke achtergrond en voorgrond is voor mij iets te. De boom op de achtergrond is bijvoorbeel nog erg scherp. Zeker de dubbele stam net achter de hoofden leidt iets af.
Week 12 - Mooie foto, maar in vergelijking met de vorige foto's vind ik hem wat minder bjzonder.
Week 13 - Mooie foto. Ik vind het alleen wel jammer dat de achtergrond nogal veel kleur heeft, terwijl de onderkant van de foto erg donker is.
Week 14 - Erg goede foto voor een binnenbak. Wel erg scheef (kijk maar naar de verticale balk in het midden van de foto. Jammer ook dat dat bosje er net achter staat, anders zou de pony nog nét iets meer los komen van de achtergrond.
Week 15 - Mooie foto. Interessante naberwerking.

xFace
Week 8 - Mooie foto, maar wel wat donker. Ook is het jammer dat de oren bijna van de foto afgesneden zijn. Ik zou daar iets meer ruimte nemen.
Week 9 - Mooie foto. Probeer volgende keer zo'n stokje dat erachter staat even weg te halen. En zo'n dood takje ook. Daar wordt de foto nog wat rustgevender van.
Week 10 - Mooie foto, maar wel erg grauw.
Week 11 - Mooie foto, maar ook een beetje grauw. De houding van de hond zit er niet heel ontspannen uit.

XiiaaooNaa
Week 8- Aardige foto, maar de achtergrond (die best wel druk is) lijkt scherper dan de gezichten. De kleuren vin dik dan wel weer sfeervol voor de foto.
Week 9 - Mooie foto, maar voor mij persoonlijk is de achtergrond iets te schefe. Aan de andere kant dank ik dat dat minder uit zou maken als het linker voorbeen er net niet op zou passen.
Week 10 - Leuek foto. Jammer dat de achtergrond net iets scheef is. Als je die recht zou trekken, dan zou de sprong er nog imposanter uit zien, omdat hij dan nog iets meer naar links helt.
Week 11 - Leuke foto. Jammer dat de achtergrond deels erg fel is.
Week 12 - Hele mooie en lieve foto. Veel beter dan de vorige!
Week 13 - Erg leuke foto. Wel jammer data het scherpte punt niet in het midden van danbo's gezicht ligt.
Week 14 - Mooie foto.
Week 15 - Hele lieve foto.Het zou misschien mooier zijn als het rood ook echt een stuk roder was en er zo meer uit zou springen.

Ylvy
Week 8 - Mooie foto.
Week 9 - Ook een mooie foto, Ik denk dat ik die vorige qua contrast en scherpte diepte toch mooier vond. Hier ligt de focus nét iets te ver naar voren, op 1 oog en de snorharen, waar misschien op 2 ogen mooier was.
Week 10 - Leuke foto, mooie compositie ook, met een rustige achtergrond.
Week 11 - Haha, ik moet spontaan laggen van die onderbeet. Leuke foto, maar qua kleuren misschien iets te grauw.
Week 12 - Hele leuke foto. Een klein beetje jammer dat de het zadek eb beugel er net niet op staat.
Week 13 - Mooie foto, maar over het algemeen zijn de witte tinten iets te licht, waar ik dan ook nog wat meer contrast met schaduwen verwacht.
Week 14 - Leuke foto!
week 15 - Mooie foto. Misschien had hij net iets lichter gemogen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:27

_/-\o_ wauw!!

Dank je wel voor je feedback!!