[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:39

Nee ik ben niet op zoek naar een objectief, maar wat de volgende camers gaat worden. Ik bedoelde hierboven te zeggen dat mijn groothoek op ene fullframe me gaaf lijkt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:03

Dan begreep ik je niet goed. Sorry... := Wie weet de 5D4? :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:20

ikke schreef:
Wellicht breng ik anderen hier ook op een idee :D

En voor de snuffelaars: ze hebben ook enkele jonge 1Dx occasions in de aanbieding. 1Dx voor de prijs van een 5DIII. Je zult maar op zoek zijn.......

Gave aanbieding! Toch even 3.000 lager dan nieuwprijs. Maar toch een 1.000 hoger dan mijn absolute grens :')

Ik heb geprobeerd de hoeveelheid cameraclicks van mijn camera op te zoeken, zowel op camerashuttercount.co alsook via ps > bestandsinfom beiden zeggen 0. Ik reset de telling altijd manueel omdat je dan mapjes krijgt, dus heb ook geen doorlopend nummer. Zijn er nog andere manieren?

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:38

Is dit een goed instapmodel om mee te beginnen?
http://www.camerashop.nl/product/702929 ... is-ii.html
Er werd me laatst verteld dat de 1200D een verouderd model is, dus dat ik beter deze, de 1300D kan nemen. Echter zegt hij dat er bij een hoge ISO veel ruis is. Heeft de 1200D dit ook en is dit erg storend of kan het ermee door? Ook vraag ik me af of de lens die hierbij zit goed is, of dat iemand een betere lens weet zodat ik body en lens los van elkaar kan kopen?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 07:01

Dat is een prima model om mee te beginnen. :j

Als je paardjes wilt fotograferen kun je er later bijvoorbeeld een Canon 55-250mm bij kopen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 07:09

Of even zoeken naar een leuke aanbieding. Soms wordt er een kit aangeboden waar de 55-250 bij zit.

Ruis bij hoge ISO klopt inderdaad, maar of je daar echt last van hebt, kun je je afvragen. Fotograferen in een donkere binnenbak is voor vrijwel elke camera lastig. Dat kun je deels oplossen met grote gaten (f2.0 en f2.8 lenzen) maar op enig moment houdt ook dat op en heb je alleen nog de optie van zelf licht meebrengen, heeeel veeeel licht en dat vergt niet alleen specifieke kennis maar ook een investering in flitsmateriaal waar je alleen al een leuke camera voor koopt.......

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:03

ikke schreef:
Of even zoeken naar een leuke aanbieding. Soms wordt er een kit aangeboden waar de 55-250 bij zit.

Ruis bij hoge ISO klopt inderdaad, maar of je daar echt last van hebt, kun je je afvragen. Fotograferen in een donkere binnenbak is voor vrijwel elke camera lastig. Dat kun je deels oplossen met grote gaten (f2.0 en f2.8 lenzen) maar op enig moment houdt ook dat op en heb je alleen nog de optie van zelf licht meebrengen, heeeel veeeel licht en dat vergt niet alleen specifieke kennis maar ook een investering in flitsmateriaal waar je alleen al een leuke camera voor koopt.......

Wat zouden jullie aanraden, een DSIII lens of een iSII lens?
Zit hier beeldstabilisatie op?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:22

Lonneke2001 schreef:
ikke schreef:

IS is beeldstabilisatie bij Canon.
Ik zou altijd voor IS kiezen. Bij paarden is het overbodig volgens sommigen hier, maar in andere, zeker de niet zo lichtsterke situaties, kan het het verschil maken tussen een bewogen foto of een scherpe foto.
Het feit dat ik 3 sec scherp uit de hand schiet, wil niet zeggen dat iedereen dat kan (en ik ook alleen als ik daar ECHT een punt van maak). In alle andere gevallen helpt IS.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:32

ikke schreef:
Lonneke2001 schreef:

IS is beeldstabilisatie bij Canon.
Ik zou altijd voor IS kiezen. Bij paarden is het overbodig volgens sommigen hier, maar in andere, zeker de niet zo lichtsterke situaties, kan het het verschil maken tussen een bewogen foto of een scherpe foto.
Het feit dat ik 3 sec scherp uit de hand schiet, wil niet zeggen dat iedereen dat kan (en ik ook alleen als ik daar ECHT een punt van maak). In alle andere gevallen helpt IS.

Oke dan neem ik die sowieso, ik heb niet de stilste hand (maar het gaat wel redelijk) en denk dat het het geld dus wel waard is om de IS erbij te nemen :) Bedankt voor de info! Is dit een goeie 'aanbieding', of kan er meer uitgehaald worden?
http://www.kamera-express.nl/product/12 ... 5mm-is-ii/
Uiteraard koop ik hier later een 55 - 250 lens bij, maar ik denk dat ik het voor nu nog wel even met 1 lensje red (die andere komt er niet veel later bij, maar ik wil eigenlijk graag mijn camera vast hebben :') )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:46

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:19

ikke schreef:
Klinkt wel als een fatsoenlijke prijs.

https://www.cameratools.nl/shop/product ... 200D1855IS
Z'n voorganger in dezelfde setting als "open box" en dus scherp geprijsd, als vergelijk.

Pfft nu zit ik wel erg te twijfelen hoor, ik wilde graag de nieuwere variant omdat mij verteld werd dat dat beter is (weet eigenlijk niet zo goed waarom, oeps :+) maar deze is wel 200 euro goedkoper en zou ik nu al kunnen kopen, en er zit dus ook de lens bij die ik wil. Nadeel is wel dat het open box is maar is er dan ook al mee gefotografeerd? Zit erg te twijfelen, of deze meteen kopen, of eerst een half jaar aan het werk gaan om de 1300D te kopen %)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:31

Lonneke2001 schreef:
ikke schreef:
Klinkt wel als een fatsoenlijke prijs.

https://www.cameratools.nl/shop/product ... 200D1855IS
Z'n voorganger in dezelfde setting als "open box" en dus scherp geprijsd, als vergelijk.

Pfft nu zit ik wel erg te twijfelen hoor, ik wilde graag de nieuwere variant omdat mij verteld werd dat dat beter is (weet eigenlijk niet zo goed waarom, oeps :+) maar deze is wel 200 euro goedkoper en zou ik nu al kunnen kopen, en er zit dus ook de lens bij die ik wil. Nadeel is wel dat het open box is maar is er dan ook al mee gefotografeerd? Zit erg te twijfelen, of deze meteen kopen, of eerst een half jaar aan het werk gaan om de 1300D te kopen %)

Open box wil zeggen dat de camera binnen twee weken terug gestuurd is. Er kan dus wel mee gefotografeerd zijn maar er zit volledige garantie op alsof ie nieuw is. Voor jou als koper dus eigenlijk geen risico.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:32

ikke schreef:
Lonneke2001 schreef:

Open box wil zeggen dat de camera binnen twee weken terug gestuurd is. Er kan dus wel mee gefotografeerd zijn maar er zit volledige garantie op alsof ie nieuw is. Voor jou als koper dus eigenlijk geen risico.

Denk jij dat het voor mij als 14-jarige beginnend-fotografe zinvol is om de 1300D te nemen, of gewoon lekker aan de slag gaan met de 1200D? Het prijsverschil is voor mij erg groot (mag nog geen bijbaan) dus zit er erg over te twijfelen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:47

Lonneke2001 schreef:
ikke schreef:

Denk jij dat het voor mij als 14-jarige beginnend-fotografe zinvol is om de 1300D te nemen, of gewoon lekker aan de slag gaan met de 1200D? Het prijsverschil is voor mij erg groot (mag nog geen bijbaan) dus zit er erg over te twijfelen.

Ik snap je overweging en ik denk eerlijk gezegd dat je prima met een 1200D uit de voeten kunt. Op het moment dat je meer wil ben je waarschijnlijk ook in een situatie dat je dat wat gemakkelijker kunt betalen.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:50

ikke schreef:
Lonneke2001 schreef:

Ik snap je overweging en ik denk eerlijk gezegd dat je prima met een 1200D uit de voeten kunt. Op het moment dat je meer wil ben je waarschijnlijk ook in een situatie dat je dat wat gemakkelijker kunt betalen.

Bedankt voor de hulp, dan ga ik toch voor de 1200D open box (hopen dat hij niet al te toegetakeld is :') )
Alleen nog even kijken of ik ergens een cursusje/assistentie kan vinden zodat iemand mij wat meer kan leren over de camera. (maar dat doen we pas als ik hem heb :Y) )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:56

Lonneke2001 schreef:
ikke schreef:

Bedankt voor de hulp, dan ga ik toch voor de 1200D open box (hopen dat hij niet al te toegetakeld is :') )
Alleen nog even kijken of ik ergens een cursusje/assistentie kan vinden zodat iemand mij wat meer kan leren over de camera. (maar dat doen we pas als ik hem heb :Y) )

Kijk even of er een fotoclub in je omgeving zit. Dat is vaak een leuke, ontspannende manier om wegwijs te worden in de wereld van de fotografie.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:39

Lonneke, ik heb gister een fotocursus van Fotel gevolgd, ontzettend leuk en praktisch als eerste opstap! Goed geregeld, lekkere lunch en geen 'ouwelu-llengroep'

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:57

Hoi allemaal,
Ik kom hier een beetje binnenvallen, maar ik heb jullie hulp nodig. Ik heb echt helemaal geen verstand van camera's en fotografie, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. :)
Ik zit er al een tijdje over na te denken, maar het lijkt mij toch erg leuk om een goede camera te kopen. Ik bezoek veel races, en het lijkt mij heel leuk om hier af en toe wat foto's van te maken. Ook kart ik zelf en zou het leuk zijn als mijn vader er af en toe wat foto's mee kan maken. Maar ik heb dus geen enkel idee welke camera hiervoor geschikt is. Even wat "eisen" op een rijtje, mochten jullie nog meer belangrijke dingen weten, dan hoor ik het graag!

- Makkelijk in gebruik
- Hoeft niet nieuw te zijn, mag best een tweedehands camera zijn
- Goed kunnen inzoomen, soms sta je op best een redelijke afstand dus dat is dan wel belangrijk
- Mooie foto's in het donker zou ook fijn zijn, is echter geen vereiste :)

Kortom, ik zoek een camera die goed is om mee te beginnen. Ik heb er echt geen verstand van, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen! De foto's zijn voor eigen gebruik +:)+

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:42

Ben je bereid om tijd te steken in het leren kennen can een camera en eventueel cursussen te volgen? Of wil je liever een camera die het automatisch goed doet?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:52

In het begin liever een camera die het automatisch goed doet. Mocht het na een tijdje zo zijn dat ik de smaak goed te pakken heb en ik het echt leuk vind om te doen, dan wil ik wel overwegen om een wat betere camera aan te schaffen en wat cursusjes te doen :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:54

Dan is een spiegelreflexcamera niet de meest voor de hand liggende optie. Die vragen kennis en kunde. Ze kunnen wel op de automatische stand, maar dat is zonde van het geld.

Dan kun je beter kijken naar een goede compact of bridge camera. Deze zijn goedkoper in de aanschaf en makkelijk in gebruik.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:27

Misschien niet helemaal het goede topic hiervoor, maar kan jij mij een goede aanraden? :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:04

Citaat:
Ik heb even gekeken naar bridgecameras. Je zou kunnen kijken of de Panasonic lumix FZ330 iets is. F2.8 aperture over het gehele zoombereik. Dit maakt dat hij in slecht licht zich beter redt. Daarnaast is het volgens de specs mogelijk om 12 fps te schieten. Daarnaast is de video redelijk. Kosten ongeveer 500-600 euro (schatting)

Even een quote van pagina's terug.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:38

Dankjewel! Ik ga me er even in verdiepen :D

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:51

Hmmw, vandaag even naar de fotowinkel om nog meer info te winnen.

Ik twijfel tussen:
Nikon D3300
Nikon D5200
Nikon D5300

5300 is weer boven m'n budget want een lens moet er natuurlijk wel even bij, maar lijkt wel een stapje voor te liggen op de andere 2. Qua budget zou het de D3300 worden, maar er staat bij reviews 'beginner' bij, wat houdt dat allemaal in dan? :)