Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wie weet de 5D4?
ikke schreef:Wellicht breng ik anderen hier ook op een idee![]()
En voor de snuffelaars: ze hebben ook enkele jonge 1Dx occasions in de aanbieding. 1Dx voor de prijs van een 5DIII. Je zult maar op zoek zijn.......

ikke schreef:Of even zoeken naar een leuke aanbieding. Soms wordt er een kit aangeboden waar de 55-250 bij zit.
Ruis bij hoge ISO klopt inderdaad, maar of je daar echt last van hebt, kun je je afvragen. Fotograferen in een donkere binnenbak is voor vrijwel elke camera lastig. Dat kun je deels oplossen met grote gaten (f2.0 en f2.8 lenzen) maar op enig moment houdt ook dat op en heb je alleen nog de optie van zelf licht meebrengen, heeeel veeeel licht en dat vergt niet alleen specifieke kennis maar ook een investering in flitsmateriaal waar je alleen al een leuke camera voor koopt.......
Lonneke2001 schreef:ikke schreef:Of even zoeken naar een leuke aanbieding. Soms wordt er een kit aangeboden waar de 55-250 bij zit.
Ruis bij hoge ISO klopt inderdaad, maar of je daar echt last van hebt, kun je je afvragen. Fotograferen in een donkere binnenbak is voor vrijwel elke camera lastig. Dat kun je deels oplossen met grote gaten (f2.0 en f2.8 lenzen) maar op enig moment houdt ook dat op en heb je alleen nog de optie van zelf licht meebrengen, heeeel veeeel licht en dat vergt niet alleen specifieke kennis maar ook een investering in flitsmateriaal waar je alleen al een leuke camera voor koopt.......
Wat zouden jullie aanraden, een DSIII lens of een iSII lens?
Zit hier beeldstabilisatie op?
ikke schreef:Lonneke2001 schreef:Wat zouden jullie aanraden, een DSIII lens of een iSII lens?
Zit hier beeldstabilisatie op?
IS is beeldstabilisatie bij Canon.
Ik zou altijd voor IS kiezen. Bij paarden is het overbodig volgens sommigen hier, maar in andere, zeker de niet zo lichtsterke situaties, kan het het verschil maken tussen een bewogen foto of een scherpe foto.
Het feit dat ik 3 sec scherp uit de hand schiet, wil niet zeggen dat iedereen dat kan (en ik ook alleen als ik daar ECHT een punt van maak). In alle andere gevallen helpt IS.
Bedankt voor de info! Is dit een goeie 'aanbieding', of kan er meer uitgehaald worden?
) ikke schreef:Klinkt wel als een fatsoenlijke prijs.
https://www.cameratools.nl/shop/product ... 200D1855IS
Z'n voorganger in dezelfde setting als "open box" en dus scherp geprijsd, als vergelijk.
) maar deze is wel 200 euro goedkoper en zou ik nu al kunnen kopen, en er zit dus ook de lens bij die ik wil. Nadeel is wel dat het open box is maar is er dan ook al mee gefotografeerd? Zit erg te twijfelen, of deze meteen kopen, of eerst een half jaar aan het werk gaan om de 1300D te kopen
Lonneke2001 schreef:ikke schreef:Klinkt wel als een fatsoenlijke prijs.
https://www.cameratools.nl/shop/product ... 200D1855IS
Z'n voorganger in dezelfde setting als "open box" en dus scherp geprijsd, als vergelijk.
Pfft nu zit ik wel erg te twijfelen hoor, ik wilde graag de nieuwere variant omdat mij verteld werd dat dat beter is (weet eigenlijk niet zo goed waarom, oeps) maar deze is wel 200 euro goedkoper en zou ik nu al kunnen kopen, en er zit dus ook de lens bij die ik wil. Nadeel is wel dat het open box is maar is er dan ook al mee gefotografeerd? Zit erg te twijfelen, of deze meteen kopen, of eerst een half jaar aan het werk gaan om de 1300D te kopen
ikke schreef:Lonneke2001 schreef:Pfft nu zit ik wel erg te twijfelen hoor, ik wilde graag de nieuwere variant omdat mij verteld werd dat dat beter is (weet eigenlijk niet zo goed waarom, oeps) maar deze is wel 200 euro goedkoper en zou ik nu al kunnen kopen, en er zit dus ook de lens bij die ik wil. Nadeel is wel dat het open box is maar is er dan ook al mee gefotografeerd? Zit erg te twijfelen, of deze meteen kopen, of eerst een half jaar aan het werk gaan om de 1300D te kopen
Open box wil zeggen dat de camera binnen twee weken terug gestuurd is. Er kan dus wel mee gefotografeerd zijn maar er zit volledige garantie op alsof ie nieuw is. Voor jou als koper dus eigenlijk geen risico.
Lonneke2001 schreef:ikke schreef:Open box wil zeggen dat de camera binnen twee weken terug gestuurd is. Er kan dus wel mee gefotografeerd zijn maar er zit volledige garantie op alsof ie nieuw is. Voor jou als koper dus eigenlijk geen risico.
Denk jij dat het voor mij als 14-jarige beginnend-fotografe zinvol is om de 1300D te nemen, of gewoon lekker aan de slag gaan met de 1200D? Het prijsverschil is voor mij erg groot (mag nog geen bijbaan) dus zit er erg over te twijfelen.
ikke schreef:Lonneke2001 schreef:Denk jij dat het voor mij als 14-jarige beginnend-fotografe zinvol is om de 1300D te nemen, of gewoon lekker aan de slag gaan met de 1200D? Het prijsverschil is voor mij erg groot (mag nog geen bijbaan) dus zit er erg over te twijfelen.
Ik snap je overweging en ik denk eerlijk gezegd dat je prima met een 1200D uit de voeten kunt. Op het moment dat je meer wil ben je waarschijnlijk ook in een situatie dat je dat wat gemakkelijker kunt betalen.
)
) Lonneke2001 schreef:ikke schreef:Ik snap je overweging en ik denk eerlijk gezegd dat je prima met een 1200D uit de voeten kunt. Op het moment dat je meer wil ben je waarschijnlijk ook in een situatie dat je dat wat gemakkelijker kunt betalen.
Bedankt voor de hulp, dan ga ik toch voor de 1200D open box (hopen dat hij niet al te toegetakeld is)
Alleen nog even kijken of ik ergens een cursusje/assistentie kan vinden zodat iemand mij wat meer kan leren over de camera. (maar dat doen we pas als ik hem heb)

Citaat:Ik heb even gekeken naar bridgecameras. Je zou kunnen kijken of de Panasonic lumix FZ330 iets is. F2.8 aperture over het gehele zoombereik. Dit maakt dat hij in slecht licht zich beter redt. Daarnaast is het volgens de specs mogelijk om 12 fps te schieten. Daarnaast is de video redelijk. Kosten ongeveer 500-600 euro (schatting)