centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:06

Aangezien in het zelf ook altijd leuk en interessant vind om feedback te krijgen, ga ik het zelf ook maar eens wat uitgebreider geven...

Romylover: Leuk idee, maar ik denk dat je meer uit de foto kan halen :))
Ik zou het persoonlijk mooier vinden als de horizon recht zou zijn en er geen huizen en paaltjes te zien zouden zijn. Ook is het denk ik mooier als het paard in de juiste belichting stond. Deze is nu wat donker.

Nightingale: Leuke foto. De bloemetjes en de hommels? :)

Tirza: Voel je niet gehaast om meteen iets te posten als je nog niet helemaal tevreden bent zelf. We hebben altijd ruim de tijd om een inzending te plaatsen. Wel leuk hoe je de haas te pakken hebt gekregen. :)

En zojuist ben ik naar het bos geweest. Eens zien of ik tevreden ben met de resultaten of dat ik nog verder op pad moet :)

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:07

Lijst schreef:
Citaat:
Thema: Natuurfotografie
Insturen van zaterdag 23 augustus 20:00 tot zaterdag 6 augustus 20:00.
Stemmen vanaf zaterdag 6 augustus 20:00 tot maandag 25 augustus 20:00.

Voltooide thema's: Boek, Beweging, Drieluik, Bokeh, Zelfportret, Straatfotografie, Levitation, Two of a kind, Tegenlicht, Spring, Nachtfotografie, Vervoer, Liefde, Railroad tracks, Warmte, Oud, Fashion, Papparazi, Muziek, Candy, Found Faces, Veloren,Snelheid, Detail, Inspiratie, Eten/drinken, Een nieuw begin, Kracht, Moeder liefde, Geheim, Beroepen, Band, Color/kleur, Magic, Reizen, Feest, Onscherp, Water, Schaduw.

romyloverrr - Foto
Nightingale - Foto
_Tirzaaaaaa - Foto

Even een lijstje gemaakt, kloppen de tijden en data zo?

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:09

Afbeelding

Lijst schreef:
Thema: Natuurfotografie
Insturen van zaterdag 23 augustus 20:00 tot zaterdag 6 augustus 20:00.
Stemmen vanaf zaterdag 6 augustus 20:00 tot maandag 25 augustus 20:00.

Voltooide thema's: Boek, Beweging, Drieluik, Bokeh, Zelfportret, Straatfotografie, Levitation, Two of a kind, Tegenlicht, Spring, Nachtfotografie, Vervoer, Liefde, Railroad tracks, Warmte, Oud, Fashion, Papparazi, Muziek, Candy, Found Faces, Veloren,Snelheid, Detail, Inspiratie, Eten/drinken, Een nieuw begin, Kracht, Moeder liefde, Geheim, Beroepen, Band, Color/kleur, Magic, Reizen, Feest, Onscherp, Water, Schaduw.

romyloverrr - Foto
Nightingale - Foto
_Tirzaaaaaa - Foto
JonneN - Foto
Laatst bijgewerkt door JonneN op 23-08-14 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:10

Niet helemaal. hihi

Ik zou van 6 augustus - 6 september maken hihi
En van maandag 25 augustus 8 september :))

magda_90

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:12

*veegt stof van de stoel*.

Ik weet nog niet of ik actief mee ga doen (ik moet eerst weer even warm draaien hier), maar ik wil zeker weer gezellig meekijken en tips geven als jullie dat goed vinden. :)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:16

Natuurlijk Magda!

En mooie sfeer heeft je foto Jonne! Ik mis alleen een beetje detail in het zwarte midden van de vlinder. :)

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:17

Ik weet dat het geen haast heeft maar ik vind het gewoon zo leuk en wil graag weten wat mensen van mijn foto vinden. En ik heb komende weken ook niet superveel tijd omdat ik weer naar school moet enzo hah

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:22

Bij deze de beoordelingen tot nu toe:

Jonne
Qua idee is de foto mooi "natuurlijk". Ik mis zelf wat licht op de vlinder gezien dat nu een zwarte vlek is. Qua compositie is het mooi, maar de foto springt er nog niet echt uit.

romyloverrr
Zoals reeds aangegeven, jammer van de achtergrond. Wellicht had je de foto iets kunnen croppen. Ik denk ook dat je hier iets meer uit had kunnen halen qua belichting. Het paard staat nu in de schaduw, als je had gewacht tot de zon er was (en dat dit moment gaat plaats vinden dan in de zon) had je meer sfeer gekregen denk ik. Het is wel een heel mooie plek zo, mooi water, een paard dat er rustig door heen loopt. Alle ingrediënten heb je, nu nog zon en hij is echt klaar denk ik.

Nightingale
Qua onderwerp en kleuren heel mooi. Ik had persoonlijk alleen alles naar rechts geplaatst want nu ging mijn aandacht in eerste uit naar het steeltje.
Verder is de kwaliteit wat minder wat denk ik door het uploaden komt.

_Tirzaaaaaa
Ja, nee. Sorry. Hier kan ik op fototechnisch gebied niets mee. Is het een still? Waarom groen en die zwarte rand?

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:32

Wat bedoel je met is het een still? Omdat dat het nachtcamera effect is :)

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:34

Naja.. ik trek me wel terug omdat mn foto lelijk is.. volgende keer beter.. :(

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:38

Je hoeft je niet terug te trekken Tirza.

Ik denk dat Magda met een still bedoelt dat het lijkt of het een screenshot/still uit een filmpje is. Of ik moet het verkeerd begrepen hebben.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:39

Het lijkt inderdaad net of je dit gefilmd hebt met een camera en daar een still/screenshot uit gemaakt hebt en geplaatst. Als het een foto is, wat is dan de originele foto? In normale kleuren is het denk ik zeker de moeite waard (al mag je die dan niet meer inleveren).

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:43

Dat zou jammer zijn. Ik vind het wel geinig bedacht wat je gedaan hebt. Het beoordelen ervan wordt inderdaad moeilijker, omdat fototechnisch niet meer te zien is hoe de foto was. Maar het idee is leuk.
En hey, ik schiet ook geen perfecte platen hoor. We zijn hier immers vrijwel allemaal amateurs :) Trek het je niet teveel aan en blijf lekker meedoen ;)

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:43

Nee het is gewoon een foto..
Dit is het orgineel..

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:44

We leren er allemaal van. Tijdens je loopbaan zul je ook moeten leren om met wat minder leuk commentaar om te gaan, trek er lering uit zeg ik altijd. :j
Niet terugtrekken hoor, borsten vooruit en gaan met die banaan. ;)

[edit] Het origineel vind ik al vele malen mooier! _/-\o_

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:48

Ik vind deze foto veel mooier Tirza! Ik dacht dat het hele slechte kwaliteit zou zijn omdat je zei dat je hem daarom had omgezet naar nachtfotografie. Maar dat is niet zo hoor...

Overigens heb ik laatst ook geprobeerd een haas te fotograferen die weg schoot. En ze zijn verdraait snel en het is inderdaad verdraait lastig.

En verder sluit ik mij bij Magda aan. :j

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:54

Nou ik vind de kwaliteit barslecht.. maarja t boeit nu niet meer want ik mag toch niets meer inzenden.. volgende keer beter

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:11

Alvast bedankt voor de tips iedereen!
Ik zag ergens voorbijkomen dat mijn foto eigenlijk niet vanuit de juiste hoogste genomen is.
Hoe zou dat beter zijn? hoger of net lager?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:12

Ik zou dan persoonlijk voor lager gaan. :j
Vooral omdat je dan denk ik de achtergrond (huizen enz) al meer "elimineert". Tenminste, meestal, ik ken de plek niet. :+

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:18

Gave foto JonneN!

Bedankt voor het commentaar magda, ik zoek nog naar een betere uploadsite. Volgende keer even Flickr proberen. Ik doe het nu via Imageshack.

Edit: ik zag dat jij upload via google, hoe stel je daar de juiste afmetingen in?
Laatst bijgewerkt door Nightingale op 23-08-14 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:28

Ik heb deze op mijn google-account gezet en ik moet zeggen; de kwaliteit daarvan valt me niet tegen (zeker vergeleken met facebook)!

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:41

Zo ik heb even wat gemist geloof ik :') tof nieuw thema! Ik ga weer proberen in te zenden deze keer :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:45

Terschelling

Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 19:07

Ik zet zo ook,online via google. Bevalt super.

Tirzaa, iedere goede fotograaf heeft ergens moeten beginnen. Alleen van (opbouwende) kritiek leer je iets van. Niemand kraakt je af of zegt iets negatief. Wat ik er in zie is dat mensen willen zien wat jij ziet, en je tips geven. Daar kan je alleen maar van leren. Probeer iets met de tips te doen. Kijk of dat effect heeft. Je word er nooit dommer van :)

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 19:30

En hoe verklein je ze dan? Die van mij werd automatisch verkleind naar ongeveer 1000x800, en ik kon niet helemaal vinden hoe je dat kan aanpassen.