[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apostrof

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:43

Die hebben een beste overvoorraad dan :+

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:38

Niemand hier ervaring met de Sony Nex 5?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:59

Psydoxy schreef:
Kom even tussen door het topic binnenvallen.
Even ter info het gaat om deze camera http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=68&t=1280035

Ik heb deze week m'n foto boeken en vergrotingen binnengekregen. Werkelijk fenominaal! Nog veel beter als welke op de computer staan. Echt haarscherp!

Als je geen spiegelreflex wilt en toch behoorlijk wilt zoomen, is deze een overweging.

Is idd een fijn cameraatje :j gebruik m vaak voor ff snel een foto en vind het een leuke camera :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:28

Nouks schreef:
@Kiwi: welk Kingston kaartje heb je? Ik heb er ééntje (die hieronder) en die is verschrikkelijk traag. Mocht je een vergelijkbaar kaartje hebben zou idd bijvoorbeeld een SanDisk Extreme III of zelfs al een Ultra II waarschijnlijk veel schelen.
Kingston 16 GB class 4 :=
Dan zal Ultra II al wel schelen toch?

Is dit iets trouwens in een 450D? http://www.bol.com/nl/p/elektronica/san ... escription

Margy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:11

Hoop dat jullie me wat kunnen helpen! Ben op zoek naar een nieuwe compact camera.
De vereisten: goede foto's kunnen maken in donker, bij beweging en van landschappen. Daarnaast gemakkelijk in gebruik en makkelijk mee te nemen.
Budget: max 200 euro
Wat denken jullie van de olympus digital 600?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:31

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:05

Maar welk kaartje kan ik dan kiezen dat hij wel sneller wegschrijft dan nu?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:39

Kiwipitje schreef:
Maar welk kaartje kan ik dan kiezen dat hij wel sneller wegschrijft dan nu?
die kaart zal sneller zijn, maar hoeveel sneller is maar de vraag. Je kan het een beetje vergelijken met auto's: Michael Schumacher zal in mijn auto ongetwijfeld sneller een circuit kunnen rijden dan ik, dan heb je nl. het gegeven dat ie sneller kan rijden in dezelfde auto. In dit geval weten we alleen dat een andere bestuurder een snellere auto heeft dan ik. Gezien ik gewoon een gemiddelde veelrijder ben is de kans groot dat een andere gemiddelde veelrijder met een snellere auto sneller is, maar da's ook afhankelijk van of ie gelijk of beter kan rijden dan ik (is de kaart in een nieuwere camera alleen sneller omdat ie over nieuwere technieken beschikt of is ie technisch ook echt van een hoger niveau?) en hoeveel sneller die auto is (gebruikt de nieuwe kaart nog steeds hetzelfde protocol of kan ie doorschakelen naar een iets snellere variant in dezelfde camera?).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:15

@Kiwi: is er niemand in je omgeving die ook een DSLR heeft? Misschien kun je van diegene eens wat kaartjes proberen :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:00

Nee helaas niet :n

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:18

Na lang láng aarzelen, twijfelen, nog meer uitzoeken, teveel willen uitzoeken heb ik vanmiddag een Nikon D90 met 18-105VR gekocht!
Ben er tot nu toe heel blij mee :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:47

@kiannah
Ik ben het toestel gaan opzoeken en dat ziet er een goede koop uit!! Je kan er ook mee filmen als een camcorder....zoiets zoek ik ook...laat eens een foto zien hé :D ben erg benieuwd

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:37

Ik had net een vriend die tips vroeg voor een eerste SLR, dus ik vraag wat zijn vereisten zijn/wat hij ermee wil doen.
"Ik wil minstens 18 MP."
"Waarom?"
"Eh..."
Snugger :+

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:58

iana schreef:
@kiannah
Ik ben het toestel gaan opzoeken en dat ziet er een goede koop uit!! Je kan er ook mee filmen als een camcorder....zoiets zoek ik ook...laat eens een foto zien hé :D ben erg benieuwd

Heb niet helemaal teruggelezen, maar heb je het hier over met een spiegelreflex filmen zoals een camcorder? Nee, alles behalve! Met een spiegelreflex filmen is een stukje ingewikkelder dan met een camcorder en vereist heel wat oefening voor je gelijk aan je camcorder presteert. Ga je dan echter naar de beeldkwaliteit kijken, dan is die ineens veel mooier dan uit een camcorder. Dus ja: Ik ben voor filmen met een spiegelreflex, maar het vergt wat "skill".

Yasmine schreef:
Ik had net een vriend die tips vroeg voor een eerste SLR, dus ik vraag wat zijn vereisten zijn/wat hij ermee wil doen.
"Ik wil minstens 18 MP."
"Waarom?"
"Eh..."
Snugger :+
Da's precies waarom je camera's met 18MP ziet onder de 1000,- ;)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:11

Ik zie door de bomen het bos niet meer!
Mijn plan was om de Canon Powershot SX210 te kopen, maar door mijn 'vereisten' twijfel ik of ik niet goedkoper uit kan zijn.
Ik wil niet te veel poespas, ik zal de camera vooral op automatische stand gebruiken, máár het toestel moet echt mooie heldere foto's maken (landschap en portret). Het is bedoeld om mee op vakantie te nemen, dus het moet een handzaam formaat zijn. Ik heb al een Canon spiegelreflex (350D geloof ik?), heerlijke toestel, maar echt te groot en te zwaar om op reis te nemen. Geen Olympus, waar daar heb ik te veel ellende mee gehad (meerdere toestellen, zelfde softwarefout komt terug).
En ik wil ook nog eens kunnen filmen :')
Prijsklasse tot 200 euro (maar liefst lager).

Kan iemand mij een goede tip geven? :')

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:53

Ik kom hier ook even meningen vragen,
ik mag misschien een camera uitzoeken voor mijn verjaardag, nou zat ik te kijken naar de canon EOS 1000D en de canon EOS 450D.
Ik wil er graag portret foto's mee maken maar ook beweeg foto's, nu heb ik een gewoon huis tuin en kuiken cameratje dus het wordt wel mijn eerste slr.
Dus eigenlijk wil ik vooral weten hoe het zit met de canon EOS 1000D en of die je niet snel beperkt zeg maar?
Ik hoop dat iemand hier me weer even verder kan helpen, ik zit al uren te googelen :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:58

1000D is een prima instapmodel! Maar de 450D ga je volgens mij nergens meer nieuw vinden.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:17

Ik las hier laatst ergens dat ze nog hier en daar overvoorraad schijnen te hebben. Een 1000D is ruim voldoende voor heel veel fotografie, de speciale toepassingen moet je in je eigen kunnen en in andere objectieven zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:50

Alkmaar was dat geloof ik, die overvoorraad?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:52

Ja, klopt. Mediamarkt in Alkmaar. :j

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:35

Hoi,

Ik ben van plan een spiegelreflex-camera aan te schaffen. Ik heb er géén verstand van, maar ik ben bezig hier verandering in te brengen. Ik ben langs de Foka geweest en daar kwamen drie modellen uit: de Canon 550D, de Nikon D3100 en de Nikon D5000. Ik vind het altijd al leuk om te fotograferen en hiermee te experimenteren, als hobby, niet professioneel. Mijn budget was tegen de 600 euro, dus eigenlijk viel de Canon hierdoor wel af. Ik neig nu meer naar de Nikon D3100, omdat ik toch wel het idee heb dat deze voor mij wat beter geschikt is dan de D5000. Nu ben ik naar lenzen aan het kijken. Ik vind het moeilijk te bepalen wat voor lens ik er het beste bij kan kopen (18-55 of 18-105?). Ik vraag me af hoe jullie tegen deze keuze aankijken en of iemand misschien advies voor mij heeft? O:)

Het zou mijn zoektocht waarschijnlijk een beetje makkelijker maken...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:02

Heb je de camera's al uitgeprobeerd? Ga eens naar een winkel waar je camera's mag uitproberen en kijk dan eens of je Nikon of Canon het makkelijkste in gebruik vindt, qua hoe je in het menu werkt en hoe je de instellingen instelt.

Kijk ook eens voor de 1000D van Canon, is ook een prima instapmodel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:36

Inderdaad eerst eens bekijken wat voor merk je voorkeur heeft, en dan kiezen voor een model dat netjes binnen je budget past (overweeg idd ook de 1000D van Canon), zodat er ook nog wat geld over blijft voor objectieven :)

VWB je objectieven-vraag: wat wil je precies gaan fotograferen? Indien bijvoorbeeld veel paarden of honden zou ik je aanraden de standaard kitlens (18-55) te nemen plus een telelens. Dan kun je wel een 18-105 aanschaffen, maar dan ben je onnodig duur uit voor je kitlens en kun je bovendien nog steeds geen kant uit bij de fotografie die je graag wil doen.

Er zijn echter best fotografen die helemaal geen telebereik nodig hebben en voor wie een 18-105 ideaal is, dus vandaar: wat wil je gaan fotograferen?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:55

Nouks schreef:
Er zijn echter best fotografen die helemaal geen telebereik nodig hebben en voor wie een 18-105 ideaal is, dus vandaar: wat wil je gaan fotograferen?
Idd! Zowel de 18-55 Nikkor als de 18-105 zijn uitstekende objectiefjes, de 18-105 denk ik nog wel iets beter dan de 18-55. Ding is behoorlijk scherp over het hele bereik en komt vrij dicht in de buurt van macro @ 105mm, verder werkt VR erg goed. Wil je nog iets meer kwaliteit: Zoek een goede 18-70 f/3.5-4.5 AF-S. Goedkoop as hell op marktplaats en een HEEL goed kitlensje.

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:56

Hoi! Heel erg bedankt voor het advies, Yasmine, Nouks & HLPPhoto! Ik heb ze in de winkel inderdaad in mijn handen gehad, maar misschien moet ik nog maar eens gaan, want ik vind die toestellen altijd zo indrukwekkend dat ik er bijna niets mee durf te doen! :') Ik zal ook eens naar Canon 1000D kijken. Is er veel verschil met de Nikon D3100? Hij is een stukje goedkoper, maar hij is beste koop (v.d. consumentenbond) geweest zie ik? Wat ik heb gezien en opgezocht, heb ik het idee dat de Nikon iets makkelijker te bedienen is.

Ik wil de camera goed kunnen meenemen op wandelingen (weet niet hoeveel groter de 18-105mm is?), om in de natuur mooie foto's te maken. Ook zal ik (natuurlijk :P ) ook foto's van paarden gaan maken. Ook vind ik macrofotografie erg leuk, maar wil daar niet persé veel extra geld voor uitgeven. Ik wil vooral gewoon veel experimenteren, het lijkt me leuk hier wat beter in te worden. Op zich kan ik het geld voor een 18-105 mm wel kwijt, maar als het geen zin heeft... dan liever niet.

Elke keer als ik denk dat ik eruit ben, wordt ik weer aan het twijfelen gebracht :+. Maar dit is alleen maar goed, wil wel zeker weten dat ik de goede keuze maak.

Edit: ik zie dat ik met de Canon 1000D geen film opnamen kan maken, heeft geen prioriteit, maar heb ik er liever wel opzitten :)
Laatst bijgewerkt door Smartiej op 17-01-11 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt