Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karlli schreef:Esaqar schreef:Had je het eigenlijk tegen mij?
Zoja.... m'n lens wil ik ook wel upgraden maar dat kan later ook nog wel haha.
Persoonlijk zou ik eerst het glas upgraden voor de body, ik heb een hele tijd kwalitatief goede foto's gemaakt met mijn Canon 400D icm 70-200 2.8, (nu sinds bijna jaar een 7DII) en dat ging prima (oke binnenbak alleen wanneer deze een goed dak had, maar dat lukte uiteindelijk ook) een 70D icm een kwalitatief slechte lens wordt je echt niet blijver van, aangezien vooral de lens de kwaliteit bepaald in verhouding tot de body

Emmaa_ schreef:Megapixels zijn wel degelijk belangrijk, maar het verschil tussen 13 en 20 zie je pas als je de foto heel erg uitvergroot.

Bagheera_206 schreef:F_Orumster schreef:Nu mijn canon 40d uit 2008 wat gebreken begint te vertonen, ga ik ook maar weer eens oriënteren naar een opvolger. Soms wil hij even niet meer aan, of is de sluiter even opgeklapt waardoor het vizier zwart geeft en je niks kunt, en soms zegt ie opeens 'volle cf card' terwijl ik net 5 foto's heb geschoten en weer moet formatteren. Ik hecht me altijd aan spullen, maar ik besef me ook wel dat de nieuwe cameras verbeterd zijn. Zoals de fikse ruis die de 40d geeft als je de iso soms noodzakelijkgewijs moet opschroeven.
Welnu.. ga ik gewoon voor de jonge broer zoals een 70d of zal ik meer neerleggen en voor een fullframe gaan? Wat natuurlijk super is om zonder die cropfactor te zitten. Gaaf voor mijn groothoek.
Wat denken jullie? Is de meerprijs van een fullframe het absoluut waard? Ik zal even kijken of mijn lenzen wel allemaal op fullframe kunnen.
Canon en Nikon zijn even goed. Ze Hebben allebei voor- en nadelen.
Let je er op dat op een voelvreempje alleen de EF objectieven passen en niet de EF-S en EF-M objectieven?
Wil je nu een 6D of 5D3 kopen? Wellicht gaat de 5D3 in prijs dalen als de 5D4 uit komt?
F_Orumster schreef:Ik fotografeer vooral (stads)landschappen, groothoek op ff lijkt me wel gaaf, al vrees ik voor teveel vervorming en vignettering.
F_Orumster schreef:Dat is weer een EF-S, kan dus niet op ff. Ik heb nu een sigma 10-20mm en heb nog geen last van vignettering, dat zou ik dus eerst eens willen proberen denk ik.
Toch bedankt, wel een leuke occasion!
F_Orumster schreef:Ik fotografeer vooral (stads)landschappen, groothoek op ff lijkt me wel gaaf, al vrees ik voor teveel vervorming en vignettering.