[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 00:14

Zondas snelle reactie.
Thx !! Ja ruis zag ik maar komt van uploaden. In de echte foto zit t niet.

Eb nu met tinypic geupload

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:18

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:22

tnx voor de feedback Sodeletuut! :) De kleuren waren inderdaad heel gaaf, en qua vliegtuig heb ik mazzel dat ik in de buurt van schiphol woon, heb er denk ik 20 minuten gestaan ofzo, en in die tijd kwamen er zeker 5 vliegtuigen voorbij :P

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:26

Dankjewel voor het feedback sodeletuut! Je hebt gelijk, de tekst zou inderdaad achter wegen kunnen blijven. :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:35

Bedankt voor de feedback Sodeletuut!
Scherpte is bij het verkleinen altijd een ramp op een of andere manier, als ik hem op groot formaat open kan ik inzoomen en zie ik de druppels ervanaf spatten.. Maar als ik hem verklein zie ik al direct pixels erin komen etc..

sdvfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:36

Week 27 totaal gemist dus nu voor week 28. Resultaatje van een shoot van gisteren in Emmen centrum met model Jari

Excuus voor de facebook kwaliteit

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:47

Denk niet dat ik deze week (prut regen) mijn camera nog pak dus hier is alvast mijn week 28.

Afbeelding

Bokker Jesser met haar Querido. <3
Baal dat de benen niet helemaal scherp zijn...

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:55

Agossie schreef:
Feedback week 27 - 2014:

Agossie verzamelt hier Erg gave foto! Lekker scherp en belichting is ook goed +:)+

Asselruiter Ik had graag wat meer contrast gezien in de foto. Ook storen alle spinnenwebben, maar daar kan je niks aan doen natuurlijk :')

Bellatrix verzamelt hier Wat een gáve foto zeg! :D

binky Ik vind hem net niet helemaal scherp op het hoofd. Kleuren zijn verder wel goed!

Bumblehorse Het lijkt net alsof het hoofd erop geplakt is qua kleuren, het hoofd is heel anders gekleurd dan de rest. Ook zit er een beetje een groene gloed overheen. Compositie spreekt me wel aan!

calice Mooie foto! Ik had zelf alleen nog iets meer tekst leesbaar gelaten

C_estmoi Hele gave foto zeg! Vliegtuig maakt het echt af :j

CrazyIris Nette foto! Had zelf denk ik het paard iets meer centraler gefotografeerd, de kapjes af gelaten en het is jammer dat deze kant van het hoofd in de schaduw valt

Dandy200 Ik had de foto denk ik nog ietsjes opgelicht, vind hem nu zo donker overkomen. Ook dat steeltje erboven had ik weg gelaten

Deetjeeuh Lekker scherpe foto! Hoe krijg jij die achtergrond zo vaag?

Djura99 Het zwarte is goed zwart :j wel had ik het meisje en de pony graag wat meer belicht gezien, dus ze hadden iets meer naar voren moeten gaan staan. Hij is nu best donker

Dshots Ik vind het effect wat er overheen zit, dat zachte, niet zo bij de foto passen. Hij is wel goed scherp

faatxhorse Mooie scherpte! Jammer dat het witte overbelicht is

Fenneeee Lieve foto! Jammer van de muur op de achtergrond

Gub verzamelt hier Mooie foto! Heb wel het idee dat de lucht iets overbelicht is. Denk trouwens dat de foto in kleur ook wel heel gaaf is! :D

Hanna_94 verzamelt hier Ik had de foto denk ik verticaal en meer ingezoomd genomen. Vind de foto erg leeg. Ook is ie wat donker

HeavensLove verzamelt hier Echt een gave foto met hele fijne kleuren!

Irene96 verzamelt hier Leuke foto! Er klopt naar mijn idee iets niet in de belichting, maar ik zou ook niet kunnen zeggen wat er mis aan is

ismy Ik vind dat onscherpe gedeelte niet zo geslaagd, vind het er een beetje vreemd uit zien. Ook is de foto wat donker

Jessica_1998 Ik mis wat scherpte en de foto is ook vrij donker. Had hem zelf wat meer opgelicht en er nog wat contrast aan toegevoegd

JewEmm verzamelt hier Gave foto! Belichting is ook prima :j

jilinda Ik vind het echt een hele geslaagde foto!

Jis_ Ik had de foto zelf nog wat lager genomen en er wat contrast aan toegevoegd

Joey Gave foto, alleen jammer dat het meisje haar ogen dicht heeft

Joeluna Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken, aangezien alles even scherp is. Ook mag er wat meer contrast in

kani_ejj Gave kleuren! Ruis is zonde en die sterretjes voegen voor mij niks toe, aangezien je heel erg ziet dat ze nep zijn

_Kiki_ verzamelt hier Pony is lekker scherp! Foto had wel wat lichter gemogen

kimberley23 verzamelt hier Mooie foto en fijne kleuren! Ook hier vind ik dat de sterretjes niks toevoegen

Kimmm_1 Had de foto iets lager genomen en het wondje op de neus van de pony een beetje weg gewerkt

KletsKoekje De kat mag wat lichter en de ramen wat minder overbelicht

laurajoy15 Ik vind het een erg mooie foto! :D

Lipydo Wat een gave lensflare zeg! <3 <3 Vind het wel jammer dat je het hoofd van de persoon niet zo goed meer kan zien

Lizaa01 Fijne scherpte en kleuren!

manonnevot Er had van mij wel wat meer contrast in gemogen, ook mag de foto wel wat lichter. Ik mis hier echt de kleuren, het is nu zo flets

MarijeR Wat een heerlijke scherpte! _/-\o_

Marit Hele gave foto weer!

Marjoow verzamelt hier Ik vind het moment niet zo geslaagd, pony ziet er nu heel suf uit. Ook heb ik het idee dat de horizon wat scheef is en mag de foto ook wel ietsjes lichter

Mb_foto De baby mag wel wat donkerder met wat meer contrast

monbyou Ik had de foto denk ik horizontaal genomen, de ruimte bovenin voegt niet zo heel veel toe en ik vind hem bij de leeuw zelf wat krap. Ook had er wat meer contrast in gemogen

MyHu De foto spreekt mij niet zo aan. Scherpte etc. is prima. Ik denk dat het interessanter had geweest als er bijvoorbeeld in de weides een paar paarden gestaan hadden

NatassJa Die paarsige vlekken (zijn het bloemen?) lijden mij heel erg af van het onderwerp, dus die hadden van mij niet op de foto hoeven staan

Nefertarie Leuke foto! Had hem zelf denk ik iets meer gecropt en wat meer contrast toegevoegd

Revanches Jammer dat het net lijkt alsof de vrouw geen armen meer heeft

Robin_Rikkie verzamelt hier Fijne scherpte :j Foto had nog wel iets lichter gemogen

Sanne_com Ik vind de foto heel flets, had wel wat meer contrast in gemogen. Ook storen die onscherpe sprietjes voor het paard

showteam Erg gave kleuren!

Sodeletuut Leuke foto! Waterdruppels geven een leuk effect :j

Suuszels Gaaf moment! Er lijkt alleen wel wat scherpte te missen

tesseke verzamelt hier Wat een schattig beestje! <3 Houding van de hond spreekt mij niet zo aan, had liever gehad dat hij naar de camera keek. Scherpte en kleuren zijn goed!

Tinky12 verzamelt hier wat een lieve foto! <3

XiiaaooNaa Ik moest even goed kijken hoe het nou zat met die armen _O- fijne scherpte!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:58

@Sodeletuut; dankjewel! Bedoel je de foto of de pony? Ik heb de foto verkleind naar 800x600 namelijk, dat doe ik eigenlijk altijd omdat ik dacht dat hij niet groter kan/kon op bokt?
@Racheel; bedankt voor je feedback, maar kan het zijn dat jou scherm niet heel helder staat? Ik ben het er bij mij namelijk wel mee eens dat de foto iets lichter had kunnen zijn maar ik zie het erg vaak terugkomen in je feedback ook bij foto's die op mijn scherm mooi licht/helder ogen? (Niet vervelend, maar dat kan ook lastig zijn met het nabewerken van je eigen foto's)

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:02

Scherm staat gewoon op 100% helderheid :P

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:05

Sodeletuut schreef:
HeavensLove schreef:
Mijn week 27

[ Afbeelding ]

Heeeel gaaf! Creatief zeg! Mooie kleuren ook, goed gedaan! Heb je die kleuren erin bewerkt?

ja de kleuren heb ik toegevoegd, ik was een wat aan het testen met PS ^^

@Racheel: dank je!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:33

Sodeluut, Bedankt voor je commentaar.
Gelukkig vond je, het lijntje niet in de weg zitten.

Racheel, Jij ook haha.
Ja de ene vond wel het effect leuk, en de andere niet!
Ik ben nog heel erg bezig met een effect uit te vinden hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:46

Mag ik mij hier ook melden :) ?

Zie heel wat gave platen voorbij komen!

Vind die van jouw erg mooi marlies :j

Dan heb ik er ook wel één voor week 28 :j , afkomstig van een shoot in het Valtherbos.

Helaas gaat kwaliteit door uploaden wel erg achteruit :+

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 20:58

Natuurlijk mag je ook meedoen, Yvank_. Ik verwacht nu wel dat je trouw elke week een foto plaatst, hè? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:00

Ja dat snap ik :P en aangezien ik nog 12 personen op de wachtlijst heb voor shoots verwacht ik wel het één en ander te maken de komende tijd :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:46

Bedankt voor de feedback beide! :D
Hoe ik aan de onscherpe achtergrond kom? Goede afstand, laag diafragma getal.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:03

Fotoshoots zijn afgezegd vanwege het slechte weer en heb deze week niets meer gepland staan en weinig tijd. Van mij een foto van 2 weken terug;

Afbeelding

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:13

Deetjeeuh schreef:
Bedankt voor de feedback beide! :D
Hoe ik aan de onscherpe achtergrond kom? Goede afstand, laag diafragma getal.

Welke lens heb je gebruikt? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 02:09

Week 28 already! Love from Northport, NY :)

Afbeelding

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:04

Hier al m'n POTW #28, aangezien ik door het slechte weer toch niet meer veel ga fotograferen deze week.
Afbeelding

Heb ook wat geknutseld aan m'n watermerk, want het andere was een standaard in m'n bewerkprogramma die ik maar op 3 verschillende plaatsen kon zetten. En was nogal basic. Vind 'em nog best goed gelukt voor er voor de eerste keer een te maken. :)

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:48

Ik heb zondag nog een fotoshoot gepland, maar omwille van het weer wat onzeker of die doorgaat...
Vandaar deze zonnige foto, maandag genomen! week 28
Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 18:57

Week 28

Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:04

sdvfoto schreef:
Week 27 totaal gemist dus nu voor week 28. Resultaatje van een shoot van gisteren in Emmen centrum met model Jari

Excuus voor de facebook kwaliteit

[ Afbeelding ]

Ik mis persoonlijk wat scherpte en een blik van het gezicht. Locatie en kleding zijn goed. Positie ook, maar ik mis net iets voor mijn gevoel

Bellatrix schreef:
Denk niet dat ik deze week (prut regen) mijn camera nog pak dus hier is alvast mijn week 28.

[ Afbeelding ]

Bokker Jesser met haar Querido. <3
Baal dat de benen niet helemaal scherp zijn...

Jesus christus.. wat een mega scherpe foto. Waarmee fotografeer je?
Wauw wat gaaf deze foto!

Yvank_ schreef:
Mag ik mij hier ook melden :) ?

Zie heel wat gave platen voorbij komen!

Vind die van jouw erg mooi marlies :j

Dan heb ik er ook wel één voor week 28 :j , afkomstig van een shoot in het Valtherbos.

Helaas gaat kwaliteit door uploaden wel erg achteruit :+

[ Afbeelding ]

de kleuren van het haar van de ruiter komen vreemd hier over? net of ze paars zijn :?
Wel heb je een mooie sfeer gecreerd. Fijne foto!

Marit schreef:
Fotoshoots zijn afgezegd vanwege het slechte weer en heb deze week niets meer gepland staan en weinig tijd. Van mij een foto van 2 weken terug;

[ Afbeelding ]

tja hier heb ik geen tips voor :') wauw netjes!

Irene96 schreef:
Week 28 already! Love from Northport, NY :)

[ Afbeelding ]

Dit zou zo een voorkant zijn van een boek. Heel mooi gedaan!
welke instellingen gebruikte je? en wat voor lens ?

Djura99 schreef:
Hier al m'n POTW #28, aangezien ik door het slechte weer toch niet meer veel ga fotograferen deze week.
[ Afbeelding ]

Heb ook wat geknutseld aan m'n watermerk, want het andere was een standaard in m'n bewerkprogramma die ik maar op 3 verschillende plaatsen kon zetten. En was nogal basic. Vind 'em nog best goed gelukt voor er voor de eerste keer een te maken. :)

Heel mooi scherp. Watermerk vind ik mooi :j

Hanna_94 schreef:
Ik heb zondag nog een fotoshoot gepland, maar omwille van het weer wat onzeker of die doorgaat...
Vandaar deze zonnige foto, maandag genomen! week 28
[ Afbeelding ]

mooie fijne kleuren zeg. erg leuk gedaan :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:13

Bedankt voor het commentaar!
Eos 700D met een vervelende Sigma 70-300. :+ Vind de lens niet fijn, hij zoomt heel stroef en ik vind de scherpte dus vaak niet goed...deze foto is wel okee. :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 20:17

Hé! Dat heb ik ook met mijn Sigma!! Ik heb de 24-70 2.8 van Sigma en ik merk gewoon dat hij echt zwaarder gaat dan mijn Canon lenzen... Wil hem graag vervangen, maar de vervanging is een beetje boven mijn budget... :=