Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
minka schreef:Ik zou graag jullie hulp willen vragen
Ik fotografeer momenteel met een Nikon D80, body is inmiddels bijna 10 jaar oud, maar werkt nog prima. Af en toe is er op lichte ondergrond wel stof te zien, dus denk dat de sensor wel een keer gereinigd moet worden, maar dat is ook in al die jaren nog nooit gedaan.
Nou twijfel ik of het niet tijd is voor een nieuwe body. Heb voor mijn D80 4 lenzen, waarvan er 2 niet over een eigen motor beschikken. Om deze reden ben ik ''verplicht'' een body te kopen waar de motor in zit. Mijn oog is gevallen op de D7100 of D7200. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heb al het halve topic doorgelezen en las dingen over dat de D7100 duur glas eist. Wat wordt hier precies mee bedoeld? En ga ik het verschil tussen de D80 en D7100/7200 echt in de foto's terug zien of zal dit tegenvallen.
Wat is jullie advies?
ikke schreef:Wie zocht er ook alweer een toeter-met-groot-gat?
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... 0l-is-usm/
Heel veel groter ga je ze niet vinden.........
Fem schreef:Voor artistieke foto's kun je de 50mm wel gebruiken bij paarden, maar voor echte portretten krijg je daar naar mijn mening te veel vervorming door... Persoonlijk heeft mijn voorkeur 70mm als minimale brandpuntafstand bij paarden...
Ik vind 50mm toch bij uitstek echt een mensen portret lens...
Jamess schreef:Lange tijd zit ik al te twijfelen tussen 2 lenzen. Sowieso de Canon 70-200, maar de f2.8 of f4, daar twijfel ik tussen.
Is er iemand die ervaring heeft met beide lenzen of een van de twee? Wie kan mij helpen??
De lens zal gebruikt worden voor sport en portret.
Jamess schreef:Lange tijd zit ik al te twijfelen tussen 2 lenzen. Sowieso de Canon 70-200, maar de f2.8 of f4, daar twijfel ik tussen.
Is er iemand die ervaring heeft met beide lenzen of een van de twee? Wie kan mij helpen??
De lens zal gebruikt worden voor sport en portret.