Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_Rebecca schreef:Ik heb sinds dinsdagavond mijn d5000 gekocht. Ben er gisteren even het bos mee in geweest en het is me best tegen gevallen. Normaal maak ik altijd leuke foto's, niet fantastisch, maar wel leuk en krijg ik de instellingen nog redelijk oke, maar dat is me gisteren niet geluktIk loop echt tegen het witbalans en de belichting aan.
Maargoed, ik oefen nog even verder en dan hopen dat ik in Letland mooie plaatjes kan schieten! Na een uurtje hoeft het natuurlijk ook nog niet perfect te zijn. Ik ben in elk geval verder wel helemaal in de wolken met mijn d5000 en ga binnenkort het boekje maar eens even lezen
chelss schreef:De Mediamarkt. Toevallig weet ik uit héle betrouwbare bronnen (ja meerdereNou ik ging gister naar de mediamarkt om eindelijk de spiegelreflex te kopen die ik zo graag wou, hadden ze me toch een ander aangeraden, want die bleek veel beter te zijn en kwaliteit beter en hij was wat kleiner. Het was alleen geen spiegelreflex maar voor de rest kon hij wel alles hetzelfde zeiden ze. Nou ik heb ik dus besloten het een kans te geven, want hij was iets goedkoper, maar ben er helemaal niet tevreden mee. (het is een Olympus pen pl-1 en ik wou de Canon EOS 500d) ik had al wel vaker met de Canon gewerkt en daar was ik altijd heel tevreden mee, maar ik vind de Olympus toch niet echt iets voor mij. Zit nu te denken om hem toch terug te brengen en de Canon EOS 500d te halen. Of moet ik de Olympus toch nog een kans geven?
HLPhoto schreef:Kiwipitje schreef:Kijk even op die site die ik plaatste, misschien kan je daar wat meer info vinden over de prestaties van je kaart.Hier loop ik ook wel eens tegen aan (450D). Heb nu een standaard Kingston SD kaart. Heeft het zin om een beter kaartje te kopen?
@ Eliine: Let me guess: Je was buiten in de kou aan het fotograferen?
Zou nog heel ff wachten met extra accu trouwens. Er is nog geen kloon, origineel = onnodig duur.
chelss schreef:Nou ik ging gister naar de mediamarkt om eindelijk de spiegelreflex te kopen die ik zo graag wou, hadden ze me toch een ander aangeraden, want die bleek veel beter te zijn en kwaliteit beter en hij was wat kleiner. Het was alleen geen spiegelreflex maar voor de rest kon hij wel alles hetzelfde zeiden ze. Nou ik heb ik dus besloten het een kans te geven, want hij was iets goedkoper, maar ben er helemaal niet tevreden mee. (het is een Olympus pen pl-1 en ik wou de Canon EOS 500d) ik had al wel vaker met de Canon gewerkt en daar was ik altijd heel tevreden mee, maar ik vind de Olympus toch niet echt iets voor mij. Zit nu te denken om hem toch terug te brengen en de Canon EOS 500d te halen. Of moet ik de Olympus toch nog een kans geven?
HLPhoto schreef:veel liveview gebruikt? accu eerst helemaal doorgeladen?
Nouks schreef:@Kiwi: welk Kingston kaartje heb je? Ik heb er ééntje (die hieronder) en die is verschrikkelijk traag. Mocht je een vergelijkbaar kaartje hebben zou idd bijvoorbeeld een SanDisk Extreme III of zelfs al een Ultra II waarschijnlijk veel schelen.
Nouks schreef:Deal (heb er één)Ben niet zo technisch, maar kan je wel vertellen dat deze kaart uitgebreid getest is in iedere Canon body die ik in handen heb gehad WAARONDER de 5D2 die je zelf net ook noemt...
Als je ervan overtuigd bent dat ik ongelijk heb zou ik willen zeggen: ik ruil 'm zo tegen 8 gb's SanDisk Extreme III als je die hebt, want ik gebruik hem alleen bij hoge nood...
Nouks schreef:Nou ja, maar wat mij betreft is die ruil een deal dus
En wellicht heeft Kiwi er wat aan, gezien zij ook last heeft van een trage Kingston...