Maar dit is volgens mij offtopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
x_Lys schreef:Mag ik dat weten hoe je dat doet, op welke standen enzo. Ik heb ook alle standen van een SLR, ik wil het van het weekend ook proberen. IK weet dat je het tegen een donkere achtergrond aan moet doen, bijvoorbeeld in een stal, maar verder?
Avanti_HVJ schreef:Wie heeft er ervaring met de Olympus E330?
Mijn vader wil die misschien gaan kopen, maar hij kan nergens voorbeeldfoto's oid. vinden.
Kokomo schreef:De Olympus E400 is inderdaad een hele compacte dslr. Olympus maakt erg goede dslr's en gebruikt het fourthirds systeem. Dat is aan de ene kant een voordeel, het idee achter dit systeem is op zich goed. Maar er kleeft ook een nadeel aan. Ten eerste ben je zeer beperkt in de keuze van je objectieven, want naast Olympus zelf zijn er op dit moment nog maar 2 a 3 van Sigma. Dat houdt in dat je duur uit bent met je objectieven. Mocht je besluiten een topobjectief te willen aanschaffen, ben je aangewezen op de Olympus 35-100 F/2.0, die je kunt vergelijken met de 70-200 F/2.8 van Canon. De Canon kost 1695,00 en de Olympus 2099,00.
Olympus is er vanuit gegaan dat meer camera fabrikanten dit systeem ook zouden gaan maken. Echter van degenen die hebben toegezegd dat te gaan doen is er nog geen enkele ddie dat gedaan heeft. Olympus gaf en geeft als reklame aan dat een objectief voor hun camera's eenvoudiger en compacter gemaakt kunnen worden en dat is ook wel zo maar de prijs is dus niet compacter, integendeel.
Bovendien heeft de Olympus een kleinere sensor dan Canon en Nikon. Hierdoor komen er meer pixels per mm om dezelfde Mp te hebben en dat heeft tot gevolg dat de ruis eerder te zien is. Daardoor heb je veel lichtsterkere objectieven nodig om toch bij wat minder licht te kunnen fotograferen. Ook zit Olympus door die kleinere sensor sneller aan het mogelijke aan. De pixeldichtheid maakt het noodzakelijk dat hun objectieven 2x zo goed moeten zijn om dezelfde scherpte te geven als een full-frame Canon.
Samantha_ schreef:Niet bij alle mediamarkten dan?
WildChild schreef:Samantha_ schreef:Niet bij alle mediamarkten dan?
Klopt, de Mediamarkt doet aan aanbiedingen per vestiging. Dat wil zeggen dat aanbiedingen overal anders zijn. Bij de Mediamarkt in Eindhoven geldt nu de actie tot en met 28 juni dat de EOS 350D 466 euro is. Maar, ik vrees dat ze allemaal al weg zijn, ze vliegen de deur uit..
LCharlotte schreef:Wilt iemand mij helpen en mijn post lezen alsjeblieft
Zazoe schreef:Hoi,
Heeft iemand informatie over de Fujifilm FinePix S5500?
Ik weet dat het al een vrij 'oude' camera is, maar ik kan hem voor €160,- kopen.. Ik zou eigenlijk voor een spiegelreflex camera gaan, maar met deze is het ook wel liefde op het eerste gezicht.. Maar, weet iemand of hij makkelijk in de hand is, en goede foto's schiet?
Bijvoorbaat dank