[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:18

Ik heb het altijd gewoon met de portret stand gedaan Nagelbijten / Gniffelen.
Maar dit is volgens mij offtopic Knipoog

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:24

Weet ik Tong uitsteken, maar als nog meer mensen het weten wat ik het beste kan doen mogen ze het ook naar me pmen Knipoog, voordat er straks idd iets van wordt gezegd Tong uitsteken.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:26

Wie heeft er ervaring met de Olympus E330?
Mijn vader wil die misschien gaan kopen, maar hij kan nergens voorbeeldfoto's oid. vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:29

x_Lys schreef:
Mag ik dat weten hoe je dat doet Tong uitsteken, op welke standen enzo. Ik heb ook alle standen van een SLR, ik wil het van het weekend ook proberen. IK weet dat je het tegen een donkere achtergrond aan moet doen, bijvoorbeeld in een stal, maar verder?

Alle standen van een SLR maakt niets uit, zolang je maar handmatig kan instellen (datis het makkelijkste). Deze vraag is al heel vaak gesteld overigens. Kijk eens op http://www.bokt.nl/wiki/Fotografie

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:41

Avanti_HVJ schreef:
Wie heeft er ervaring met de Olympus E330?
Mijn vader wil die misschien gaan kopen, maar hij kan nergens voorbeeldfoto's oid. vinden.

Op de volgende site staat alle info en voorbeeld foto's http://www.dpreview.com/reviews/olympuse330/

De Olympus E330 is inderdaad een eigenzinnige dslr. Olympus maakt erg goede dslr's en gebruikt het fourthirds systeem. Dat is aan de ene kant een voordeel, het idee achter dit systeem is op zich goed. Maar er kleeft ook een nadeel aan. Ten eerste ben je zeer beperkt in de keuze van je objectieven, want naast Olympus zelf zijn er op dit moment nog maar 2 a 3 van Sigma. Dat houdt in dat je duur uit bent met je objectieven. Mocht je besluiten een topobjectief te willen aanschaffen, ben je aangewezen op de Olympus 35-100 F/2.0, die je kunt vergelijken met de 70-200 F/2.8 van Canon. De Canon kost 1695,00 en de Olympus 2099,00.
Olympus is er vanuit gegaan dat meer camera fabrikanten dit systeem ook zouden gaan maken. Echter van degenen die hebben toegezegd dat te gaan doen is er nog geen enkele ddie dat gedaan heeft. Olympus gaf en geeft als reklame aan dat een objectief voor hun camera's eenvoudiger en compacter gemaakt kunnen worden en dat is ook wel zo maar de prijs is dus niet compacter, integendeel.
Bovendien heeft de Olympus een kleinere sensor dan Canon en Nikon. Hierdoor komen er meer pixels per mm om dezelfde Mp te hebben en dat heeft tot gevolg dat de ruis eerder te zien is. Daardoor heb je veel lichtsterkere objectieven nodig om toch bij wat minder licht te kunnen fotograferen. Ook zit Olympus door die kleinere sensor sneller aan het mogelijke aan. De pixeldichtheid maakt het noodzakelijk dat hun objectieven 2x zo goed moeten zijn om dezelfde scherpte te geven als een full-frame Canon.

Ik wil je vader niet van de koop afhouden, want het is een uitstekende keus, maar neem bovenstaande mee in de overdenking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:57

Hoi,
Heeft iemand informatie over de Fujifilm FinePix S5500?
Ik weet dat het al een vrij 'oude' camera is, maar ik kan hem voor €160,- kopen.. Ik zou eigenlijk voor een spiegelreflex camera gaan, maar met deze is het ook wel liefde op het eerste gezicht.. Maar, weet iemand of hij makkelijk in de hand is, en goede foto's schiet?
Bijvoorbaat dank Lachen

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:55

Kokomo schreef:
De Olympus E400 is inderdaad een hele compacte dslr. Olympus maakt erg goede dslr's en gebruikt het fourthirds systeem. Dat is aan de ene kant een voordeel, het idee achter dit systeem is op zich goed. Maar er kleeft ook een nadeel aan. Ten eerste ben je zeer beperkt in de keuze van je objectieven, want naast Olympus zelf zijn er op dit moment nog maar 2 a 3 van Sigma. Dat houdt in dat je duur uit bent met je objectieven. Mocht je besluiten een topobjectief te willen aanschaffen, ben je aangewezen op de Olympus 35-100 F/2.0, die je kunt vergelijken met de 70-200 F/2.8 van Canon. De Canon kost 1695,00 en de Olympus 2099,00.
Olympus is er vanuit gegaan dat meer camera fabrikanten dit systeem ook zouden gaan maken. Echter van degenen die hebben toegezegd dat te gaan doen is er nog geen enkele ddie dat gedaan heeft. Olympus gaf en geeft als reklame aan dat een objectief voor hun camera's eenvoudiger en compacter gemaakt kunnen worden en dat is ook wel zo maar de prijs is dus niet compacter, integendeel.
Bovendien heeft de Olympus een kleinere sensor dan Canon en Nikon. Hierdoor komen er meer pixels per mm om dezelfde Mp te hebben en dat heeft tot gevolg dat de ruis eerder te zien is. Daardoor heb je veel lichtsterkere objectieven nodig om toch bij wat minder licht te kunnen fotograferen. Ook zit Olympus door die kleinere sensor sneller aan het mogelijke aan. De pixeldichtheid maakt het noodzakelijk dat hun objectieven 2x zo goed moeten zijn om dezelfde scherpte te geven als een full-frame Canon.

Bedankt voor je antwoord, ik kan dus beter kiezen voor een canon of nikon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:24

Als je wilt kunnen kiezen tussen een hele hoop objectieven wel, ja.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:26

Dan ligt mijn keuze nog tussen de canon 350d, of de nikon d40.
Nou brand los, waarom de canon, of waarom de nikon?

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:33

Canon omdat op Nikon alleen maar dure lenzen passen (en niet veel keus qua lenzen) en op Canon passen veel lenzen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:03

De canon 350d met 18-55 mm lens zie ik nu ergens voor 529 euro.
Is die lens geschikt om mee te beginnen, en is dit een mooie aanbieding?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:12

Bij de mediamarkt was is 466 met kitlensje geloof ik Ja

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:33

Niet bij alle mediamarkten dan?

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:43

Samantha_ schreef:

Klopt, de Mediamarkt doet aan aanbiedingen per vestiging. Dat wil zeggen dat aanbiedingen overal anders zijn. Bij de Mediamarkt geldt nu de actie tot en met 28 juni dat de EOS 350D 466 euro is. Maar, ik vrees dat ze allemaal al weg zijn, ze vliegen de deur uit..

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:55

Dat was in eindhoven zie ik?
Dan kan ik m net zo goed voor 529 hier kopen, de meerprijs ben ik anders aan benzine al kwijt...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:03

Hooooi foto experts Knipoog ! Wij gaan over een dikke week op vakantie en nu wilde ik graag een nieuw fototoestel kopen.
Nu heb ik een 4 MP fototoestel ( was toen modern ) maar ik merk dat hij echt gewoon geen mooie foto's meer maakt.
Welk fototoestel raden jullie aan? Ik vin dhet belangrijk dat hij snel reageerd, superscherpe foto's maakt, makkelijk is in gebruik en het moet een goede kwaliteit zijn.

Brand los Pling

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:26

WildChild schreef:
Samantha_ schreef:

Klopt, de Mediamarkt doet aan aanbiedingen per vestiging. Dat wil zeggen dat aanbiedingen overal anders zijn. Bij de Mediamarkt in Eindhoven geldt nu de actie tot en met 28 juni dat de EOS 350D 466 euro is. Maar, ik vrees dat ze allemaal al weg zijn, ze vliegen de deur uit..

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:33

De nikon heeft dure lenzen, maar heeft minder softwarefouten (ben ff de revieuws kwijt, maar je kunt op http://www.kieskeurig.nl kijken etc etc) Verder klapt de flitser bij de canon er vaak uit tijdens foto's maken, is bij de nikon niet. Bovendien zeg je wel: de lenzen van de nikon zijn duurder: waaraan ligt dat?
1. Nikon heeft geen ingebouwde stabilisator, dus je moet passende AF lenzen kopen om de autofocus te kunnen gebruiken - andere lenzen kunnen erop maar dan werkt de autofocus niet (je meot dus handmatig instellen/draaien)
2. Nikon D40 is een vrij nieuw model dat alleen in een KIT te koop is, afhankelijk van de kit zitten daar 1,2 of meer lenzen bij. De body van de D40 is niet los te koop, die van de D40X (luxe uitvoering) wél

Back to the point: ik heb de nikon besteld omdat er nog een 90 cashback op zit én ik toch alleen de handmatige focus gebruik. Dit speeltje kost mij inclusief lenzen (gloedjenieuw!) 498 euro.. dan komt daar nog bij dat ik 90 euro terug krijg, dus voor 408 euro heb ik een spiegelreflex - voor die 90 euro die je uitspaart heb je al bijna wéér een nieuwe lens Knipoog (de 90 euro is landelijk!!)

*edit* De canon mag dan wel meer megapixel hebben, maar veel megapixels is géén garantie voor goede foto's. Tot nu toe heb ik gebruik gemaakt van de Fuji Finepix S602 Zoom (3 megapixel), kijk even in het testtopic voor voorbeeldfoto's en die doet het nét zo goed als een camera met veel meer megapixel!
Laatst bijgewerkt door Flutterby op 22-06-07 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:36

Waar heb je die besteld dan, Flutterby?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:39

Wilt iemand mij helpen en mijn post lezen alsjeblieft Lachen

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:40

http://www.digitalstreet.nl
mocht je het niet zomaar vertrouwen: shop review
Ik hoop trouwens dat ik het een beetje duidelijk heb gemaakt, dat er wel degelijk goedkopere lenzen op een nikon passen (maar dat de AF dan niet werkt, de MF wel dús je kan er gewoon foto's mee maken!)

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:42

LCharlotte schreef:
Wilt iemand mij helpen en mijn post lezen alsjeblieft Lachen

Het is moeilijk om een camera aan jou toe te 'wijzen' zonder te weten wat je ermee wilt, wat je eraan uit wil geven en wat je ervaring bijvoorbeeld is. Ben dus iets specifieker in de eisen die je stelt aan de camera.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:44

Zazoe schreef:
Hoi,
Heeft iemand informatie over de Fujifilm FinePix S5500?
Ik weet dat het al een vrij 'oude' camera is, maar ik kan hem voor €160,- kopen.. Ik zou eigenlijk voor een spiegelreflex camera gaan, maar met deze is het ook wel liefde op het eerste gezicht.. Maar, weet iemand of hij makkelijk in de hand is, en goede foto's schiet?
Bijvoorbaat dank Lachen

Kijk eens op pagina 1 van dit topic... Daar staan allemaal foto's van dit toestel.
Of ie lekker in de hand ligt? Dat is voor iedereen verschillend!
Ik zou zeggen, als je hem gaat kopen, hou hem zelf vast, schiet er een paar plaatjes mee, draai hem eens rond, hou hem langer vast. Zo krijg je een indruk of ie lekker in de hand ligt, want wat de een lekker vind, kan de ander te zwaar, licht, lomp of onhandig vinden.
Succes met je keuze, over het algemeen ben ik erg te spreken over de Fuji reekst (S5500, S7000 )

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:44

Ik zoek een betaalbare spiegelreflexcamera (±(max.) €500).
Het gaat erom dat ie kwalitatief oké is en dat de camera onder normale omstandig heden goed functioneerd.
De camera is bedoeld voor een dierenarts, die foto's maakt van paard (gedeeltes) en andere dieren.

Wie o wie kan mij helpen?
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 22-06-07 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:45

Oke, ik wil max 400 uitgeven denk ik, hij is voor vakantie foto's, paarden foto's en foto's voor op de website van mijn zaak. Ik heb echt niet veel ervaring, wat betreft technische snufjes enzo, daarom moet hij wel makkelijk in gebruik zijn. En het liefst niet al te groot, maar dat is geen pré. Lachen

Kan je hier wat mee?