Liesje89 schreef:HLPhoto: Jouw linkjes werken niet
fixed! maarre.. in hemelsnaam, wat fotografeer je dt je tegen burstgrenzen in een 40d aan loopt?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dynamiek schreef:Wat een verschil he of je je camara koopt bij een fotozaak of via het internet, kan zo een paar honderd euro schelen.
Ik denk dat via internet ga kopen, zou dat wel safe zijn qua garanties?
Nouks schreef:In het verleden wel eens klachten over gehad maar dan was altijd de camera de beperkende factor (20D, 400D).
_Arwen_ schreef:Ik hoop dat jullie me ook kunnen helpen met deze vraag over SD-kaarten en batterijen.
Ik heb net via MP de Casio EX-FH20 aangeschaft. Ik moet er nog een geheugenkaartje bij kopen. De EX-FH20 heeft de functie burst-shooting, 40 beeldjes per seconde. Dat zal wel wat vragen van je kaartje.
Wat is een SD-kaart die dat aankan, en wat is daar de prijs van? Ik heb namelijk geen idee wat een goed formaat kaart is. Ik heb er thuis een van 265 MB maar dat lijkt me wat klein.
En tot slot: wat zijn goede, sterke oplaadbare batterijen waar ook een flinke camera het even mee uithoudt?
HLPhoto schreef:Hier loop ik ook wel eens tegen aan (450D). Heb nu een standaard Kingston SD kaart. Heeft het zin om een beter kaartje te kopen?Nouks schreef:In het verleden wel eens klachten over gehad maar dan was altijd de camera de beperkende factor (20D, 400D).
20D schrijft nauwelijks trager weg dan de 40D (in verhouding, controller is iets trager maar de bestanden zijn ook kleiner). De buffer is wat kleiner, maar da's een hele andere grens
Liesje89 schreef:Hahahaha grapjas. Ik durf niet eens te raden wat 'ie kost![]()
Kiwipitje schreef:Kijk even op die site die ik plaatste, misschien kan je daar wat meer info vinden over de prestaties van je kaart.Hier loop ik ook wel eens tegen aan (450D). Heb nu een standaard Kingston SD kaart. Heeft het zin om een beter kaartje te kopen?
Eliine schreef:Liesje89 schreef:Hahahaha grapjas. Ik durf niet eens te raden wat 'ie kost![]()
Heb helaas 1 klein minpuntje aan mijn Nikon ontdekt. De batterij houdt het niet echt lang volVrees dat ik er zeer snel een batterij bij moet gaan kopen, want zo kun je niet fatsoenlijk een dagje op pad met de camera.
Is dit een bekend probleem van Nikon?
MelanieB schreef:Geen problemen mee hoor, kan met 1 batterij een hele dag foto's maken!
Ik heb er nu wel een Batterygrip onder zitten dus met 2 batterijen.
monique1983 schreef:hier ook en nikon en ik doe makkelijk lang met 1 battrij eigelijk
Kiwipitje schreef:Die maken ze ook bij TranscendOoh maar jij hebt ook CF zie ik. Ik zit met SD te koekeloeren. Zie alleen maar extreem dure, maar zal vanavond eens op m'n gemak op die laatste site kijken. Handig!