[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:13

Liesje89 schreef:
HLPhoto: Jouw linkjes werken niet :)

fixed! maarre.. in hemelsnaam, wat fotografeer je dt je tegen burstgrenzen in een 40d aan loopt?

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 01:35

Hmmm. Ik gebruik Extreme III kaartjes, maar heb met verreweg de meeste camera's die ik gebruik (WAARONDER de 40D) geen klachten over de wegschrijfsnelheid. In het verleden wel eens klachten over gehad maar dan was altijd de camera de beperkende factor (20D, 400D).

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 06:31

Wat een verschil he of je je camara koopt bij een fotozaak of via het internet, kan zo een paar honderd euro schelen.

Ik denk dat via internet ga kopen, zou dat wel safe zijn qua garanties?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:20

dynamiek schreef:
Wat een verschil he of je je camara koopt bij een fotozaak of via het internet, kan zo een paar honderd euro schelen.

Ik denk dat via internet ga kopen, zou dat wel safe zijn qua garanties?

Ik heb het wel via internet gedaan. Wel even gecheckt of die winkel bij een organisatie was aangesloten. En er stond bij het artikel dat er garantie op zat. Heb ook keurig het garantiebewijs erbij ontvangen. En inderdaad, het scheelt een hoop hoor als je even goed zoekt!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:26

Nouks schreef:
In het verleden wel eens klachten over gehad maar dan was altijd de camera de beperkende factor (20D, 400D).

20D schrijft nauwelijks trager weg dan de 40D (in verhouding, controller is iets trager maar de bestanden zijn ook kleiner). De buffer is wat kleiner, maar da's een hele andere grens ;)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:56

hoi hoi,
lang lang geleden in dit toppic eens om advies gevraagd over een digitale camera, ben inmiddels in het bezit van een spiegelreflex! canon eos 1000D :) ben aan het sparen voor een andere lens, zit nu de standaard lens op. wel fijn ding, moet alles nog uitvogelen haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:20

Gefeliciteerd, Ruth :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:25

Ik hoop dat jullie me ook kunnen helpen met deze vraag over SD-kaarten en batterijen.

Ik heb net via MP de Casio EX-FH20 aangeschaft. Ik moet er nog een geheugenkaartje bij kopen. De EX-FH20 heeft de functie burst-shooting, 40 beeldjes per seconde. Dat zal wel wat vragen van je kaartje.

Wat is een SD-kaart die dat aankan, en wat is daar de prijs van? Ik heb namelijk geen idee wat een goed formaat kaart is. Ik heb er thuis een van 265 MB maar dat lijkt me wat klein.

En tot slot: wat zijn goede, sterke oplaadbare batterijen waar ook een flinke camera het even mee uithoudt?

:)

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:46

Heeft iemand ervaringen met de Sony Nex 5? :)
Heb hem vandaag in de winkel gezien, super daaf ding!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:55

_Arwen_ schreef:
Ik hoop dat jullie me ook kunnen helpen met deze vraag over SD-kaarten en batterijen.

Ik heb net via MP de Casio EX-FH20 aangeschaft. Ik moet er nog een geheugenkaartje bij kopen. De EX-FH20 heeft de functie burst-shooting, 40 beeldjes per seconde. Dat zal wel wat vragen van je kaartje.

Wat is een SD-kaart die dat aankan, en wat is daar de prijs van? Ik heb namelijk geen idee wat een goed formaat kaart is. Ik heb er thuis een van 265 MB maar dat lijkt me wat klein.

En tot slot: wat zijn goede, sterke oplaadbare batterijen waar ook een flinke camera het even mee uithoudt?

:)

Ik heb voor m'n externe flitster bij de fotospeciaalzaak batterijen gehaald. Ze zijn iets duurder dan gewone oplaadbare batterijen, maar deze gaan niet leeg als je ze niet gebruikt en dus een hele poos mee. Ik vind het zelf erg fijne dingen :j (was voor 4 batt + oplader 20.- kwijt)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:28

Je kan ook naar de Aldi gaan en oplaadbare batterijen halen als je 'm regelmatig gebruikt. Zijn behoorlijk krachtig, kosten 3,95 en houden het 3 complete evenementen uit in mijn flitsertje.
Zijn alleen wél van het type dat leegloopt als je ze laat liggen. Verder: Als gewone oplaadbare batterijen "trager" worden, even een paar nachtjes in een vochtvrije verpakking in de vriezer en ze zijn weer als nieuw!

wat betreft die CF-kaartjes waar we het hier laatst over hadden...

Afbeelding

:+

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:52

Hahahaha grapjas. Ik durf niet eens te raden wat 'ie kost _O- :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:56

HLPhoto schreef:
Nouks schreef:
In het verleden wel eens klachten over gehad maar dan was altijd de camera de beperkende factor (20D, 400D).

20D schrijft nauwelijks trager weg dan de 40D (in verhouding, controller is iets trager maar de bestanden zijn ook kleiner). De buffer is wat kleiner, maar da's een hele andere grens ;)
Hier loop ik ook wel eens tegen aan (450D). Heb nu een standaard Kingston SD kaart. Heeft het zin om een beter kaartje te kopen?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:56

Liesje89 schreef:

*gaat het opzoeken :)) *

Jeetje dat is nog eens een geheugenkaart zeg :=

Heb helaas 1 klein minpuntje aan mijn Nikon ontdekt. De batterij houdt het niet echt lang vol :\ Vrees dat ik er zeer snel een batterij bij moet gaan kopen, want zo kun je niet fatsoenlijk een dagje op pad met de camera.

Is dit een bekend probleem van Nikon?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:04

Slechts $1,499.99 dat is in euro €1.135,24 :Y)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:59

Kiwipitje schreef:
Hier loop ik ook wel eens tegen aan (450D). Heb nu een standaard Kingston SD kaart. Heeft het zin om een beter kaartje te kopen?
Kijk even op die site die ik plaatste, misschien kan je daar wat meer info vinden over de prestaties van je kaart.

@ Eliine: Let me guess: Je was buiten in de kou aan het fotograferen?
Zou nog heel ff wachten met extra accu trouwens. Er is nog geen kloon, origineel = onnodig duur.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:16

Ik las op de vorige pagina dat jij geen geheugenkaarten hebt die duurder zijn dan €30,-. Welk merk geheugenkaarten heb jij en hoeveel GB hebben ze dan?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:21

Transcend, compactflash, 16GB. Verder een enkele Sandisk 16GB en 8GB UltraII of ExtremeIII.

deze, prijzen stijgen weer zie ik.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:25

Ooh maar jij hebt ook CF zie ik. Ik zit met SD te koekeloeren :j. Zie alleen maar extreem dure, maar zal vanavond eens op m'n gemak op die laatste site kijken. Handig!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:47

Eliine schreef:
Liesje89 schreef:

Heb helaas 1 klein minpuntje aan mijn Nikon ontdekt. De batterij houdt het niet echt lang vol :\ Vrees dat ik er zeer snel een batterij bij moet gaan kopen, want zo kun je niet fatsoenlijk een dagje op pad met de camera.

Is dit een bekend probleem van Nikon?

Geen problemen mee hoor, kan met 1 batterij een hele dag foto's maken!
Ik heb er nu wel een Batterygrip onder zitten dus met 2 batterijen.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:52

hier ook en nikon en ik doe makkelijk lang met 1 battrij eigelijk

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:07

MelanieB schreef:
Geen problemen mee hoor, kan met 1 batterij een hele dag foto's maken!
Ik heb er nu wel een Batterygrip onder zitten dus met 2 batterijen.

monique1983 schreef:
hier ook en nikon en ik doe makkelijk lang met 1 battrij eigelijk

Beide totaal niet vergelijkbaar.
De Nikon D90 heeft de EN-EL3e, dat is de oude accu uit de semi-pro serie (D90, D300, D700). Die is aanzienlijk krachtiger dan de EN-EL14 die in de D3100 gebruikt wordt.

Wat betreft die grip: Ik heb een aantal keer met een Canon 5D Mk1 + 24-105L IS USM in vergelijkbare omstandigheden moeten schieten. De oude 5D staat bekend om z'n eigenlijk te zwakke accu voor de hoeveelheid stroom die het ding zuipt.

Met beide accu's uit m'n grip enkel onderin de camera schoot ik dan ~200 foto's en dan was de accu LEEG, zo leeg dat de camera uitviel. (Dezelfde accu in een 20D.. en waarempel, je kan gewoon nog even doorschieten).

Met hetzelfde objectief en onder dezelfde omstandigheden en een grip eronder met beide accu's erin? 750 sluiterbewegingen en nog niet eens een knipperend batterijtje in m'n scherm ;)

Kiwipitje schreef:
Ooh maar jij hebt ook CF zie ik. Ik zit met SD te koekeloeren :j. Zie alleen maar extreem dure, maar zal vanavond eens op m'n gemak op die laatste site kijken. Handig!
Die maken ze ook bij Transcend :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:13

Ik heb sinds dinsdagavond mijn d5000 gekocht. Ben er gisteren even het bos mee in geweest en het is me best tegen gevallen. Normaal maak ik altijd leuke foto's, niet fantastisch, maar wel leuk en krijg ik de instellingen nog redelijk oke, maar dat is me gisteren niet gelukt := Ik loop echt tegen het witbalans en de belichting aan.

Maargoed, ik oefen nog even verder en dan hopen dat ik in Letland mooie plaatjes kan schieten! Na een uurtje hoeft het natuurlijk ook nog niet perfect te zijn :'). Ik ben in elk geval verder wel helemaal in de wolken met mijn d5000 en ga binnenkort het boekje maar eens even lezen :))

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:26

Nou ik ging gister naar de mediamarkt om eindelijk de spiegelreflex te kopen die ik zo graag wou, hadden ze me toch een ander aangeraden, want die bleek veel beter te zijn en kwaliteit beter en hij was wat kleiner. Het was alleen geen spiegelreflex maar voor de rest kon hij wel alles hetzelfde zeiden ze. Nou ik heb ik dus besloten het een kans te geven, want hij was iets goedkoper, maar ben er helemaal niet tevreden mee. (het is een Olympus pen pl-1 en ik wou de Canon EOS 500d) ik had al wel vaker met de Canon gewerkt en daar was ik altijd heel tevreden mee, maar ik vind de Olympus toch niet echt iets voor mij. Zit nu te denken om hem toch terug te brengen en de Canon EOS 500d te halen. Of moet ik de Olympus toch nog een kans geven?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:59

@chelss
als je hem kan terugbrengen, zou ik het doen. Je hebt goede ervaringen met de Canon, dus waarom niet?
Ik heb ook destijds de fout gemaakt en me laten inpakken om een goedkopere met Optische zoom te kopen...heb spijtig genoeg toen naar de voordelige prijs gekeken waar ik nu heel veel spijt van heb.

Doen dus, voor het te laat is...veel succes met je beslissing!!