[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:09

@ Oneilltje: om eerlijk te zijn vind ik dit één van je wat mindere werken. Alsof er op de één of andere manier wat minder aandacht aan is besteed, of sneller gewerkt? Je stijl vind ik leuk, speelse toets, maar spreekt mij persoonlijk niet zo aan. Ik vind het erg moeilijk hier een waarde-oordeel aan te koppelen

=klopt, het probleem was dat ik maar iets uit mn hoofd aan het doen was, zonder iets van foto`s erbij. Al mn leuke plaatjes heb ik al gehad en ik ben op zoek naar leuke nieuwe foto`s van paarden tijdens een bokkesprong, of een mooi arabierenhoofd, of steigerend ofzo. Dus als iemand nog een leuke foto van zoiets kan pb-en? Of weet iemand een leuke site met foto`s?
Deze positie hieronder ie een voorbeeld van wat ik zoek:
Afbeelding

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:17

IcePrincess schreef:
Tot nu toe alleen Ellende 'goede' antwoorden zien geven

Lontje: A4 rond de 25 euro (voor 1 paard, een tweede erbij zou ik toch aan de 35/40 gaan zitten, in je profiel staat vooral met meerdere dieren vandaar )

Naomi21: Nog wel een beetje oefenen, vooral hoe je je papier indeelt , maar dan zou ik toch wel beginnen met A4 voor een euro of 25.

valiente: zelfde als Ellende, je potlood vind ik niks maar je verf daarentegen is super. A4 aquarell zou ik ook op 40 zetten, A4 acryl vanaf 50, doe je olie ook? want die zou nog wat hoger zetten als die hetzelfde resultaat geeft)

En de rest, daar kan ik eigenlijk niet veel meer over zeggen dan meer oefenen en zelf eens kritisch naar je tekeningen kijken.
Soeskia, kan ik ook niets over zeggen, is absoluut mijn stijl niet dus te moeilijk voor mij om daar een prijs aan te binden.

En even voor de leuk :
Afbeelding
A4 en A3, vergelijken met de prijzen die ik ervoor vraag (en krijg) .

ik vind deze geweldig!! is het pajas van manon toevallig?

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:48

dank voor je reactie fnanna
ben er heel blij mee
@oneilltje79: deze wat minder leuk ( wat een zeur :y) )
ik vind de achtergrond van dei ander mooier. maar heir vind ik eht paard weer leuker
toch vind ik eht knap gedaan en ik vind wel dat je compinatie kleur achtergrond en de houding van het paard perfect bij elkaar past

azriM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:01

@Oneilltje79: Heel eigen stijl, ik hou er wel van! Vrolijke kleuren, en het geheel straalt echt actie en energie uit. Ik vind het hoofd van het paard alleen een beetje eng overkomen doordat daarin veel blauw/groen? is verwerkt, in tegenstellig tot het lichaam, waardoor het voor mij een rare overgang is. Ik weet niet waarop ik dit moet taxeren, ken niet echt andere dingen die ik hiermee kan vergelijken, het is zo'n aparte stijl. Je vindt het mooi of niet denk ik.
@de pasteltekening uit Nimmedor's quote: Super, echt een prachtig pastel! Zo moet ik ze nog maar zien te krijgen . €50 ofzo, voor een a3?
Laatst bijgewerkt door azriM op 13-01-06 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:02

oneilltje79 schreef:
Het viel me op dat hier erg veel foto`s met flits gemaakt zijn en erg onduidelijk. Ook zelf deed ik dat. Nu een tip voor iedereen: zet de tekeningen buiten in daglicht op de foto. Zie hier het verschil:

Afbeelding

Afbeelding

wauw ik vind die van jou erg mooi!
Weet Gerco (volgens mij is het Gerco, of iig iemand van eurocommerce) dat je hem geschilderd hebt?
Denk dat hun er ook veel geld voor over zouden hebben

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:35

hihi, nee het is onze stalruiter op z`n grand prix-paard terwijl hij naar het water gallopeerd.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:35

@ oneiltje, is die laatste die je plaatst ook van jou? Die spreekt me veeeel meer aan dan je andere schilderijen, voor die zou ik zo een paar honderd euro neertellen .

@ Nimmedor, bedankt , de foto die ik ervoor heb gebruikt was van palhacio (oid ), maar heb hem verder zonder foto ingekleurd omdat die te klein was, dus hij lijkt er niet helemaal op.

@azriM: Voor A3 vraag ik minstends het dubbele , deze is op A4 (welke overgens ook nog meer kost dan jij taxeerd )

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:50

Als je dat paard met die zwarte fantasieachtergrond bedoeld: ja. Helaas is dit 1 van de weinige schilderijen op papier en niet op doek. Het laatste schilderij hier van mij had ik al veel eerder geplaatst en komt hier terug in een quote, ik weet dus niet welke hiervan je bedoelt.

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:57

Die met die fantasyachtergrond bedoel ik.
Zonde dat die op papier is, maar als je hem laat plakken en inlijsten zie je daar ook niet veel meer van.

MisterGi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:28

haha ik moet zeggen dat jullie nogal mild voor m'n tekening zijn, tis namelijk m'n eerste in 5 jaar, paar dagen geleden getekend tegen 12en on bed omdat ik niet kon slapen, en 't is sowieso mn eerste paard

Maar goed, even terug naar 't topic, waar letten jullie zoal op met het taxeren?
Ik hoor namelijk overal bedragen (en bedragjes ) maar oordelen jullie op bepaalde aspecten of gewoon recht op je gevoel af?

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:33

En hier gaan we dan, wat vind ik ervan:

Remy: die Haf en Fjord wil ik gerust ingekaderd zien. Ik vind je stripachtig tekenen, maar dan wel heel gedetailleerd.
Nikky_Jimmy: de verhoudingen lijken niet helemaal te kloppen, maar het paard heeft al een uitdrukking.
Mistergi: ineens moeilijk, een liggend paard. Ik denk dat het hoofd hier vooral gedetailleerder moet en dan nog meer (spier)structuur mbv schaduwen.
Pony25: Die Haf vind ik mooi. En idd, de benen vallen me op, echt mooi gedaan. Het alcohol-paard lijkt me weggelopen uit een stripalbum . Leuk gedaan.
Nevony: aan schilderen ben ik nog lang niet toe, ik vind het wat te vlak getekend.
Josav: Zeer mooi, maar niet mijn stijl. De Akhel-Teke lijkt me - door de kleuren - net een houten paard dat overtekend is.
Mliez88: bij de hond zou ik proberen de strepen weg te werken. De ogen komen raar over, maar je tekent al wel realistisch. En over schilderijen weet ik niks.
Oneilltje79: chique stijl, dat weet je al. Achtergrond is speciaal.

Ik ga op mijn eigen gevoel af. Mijn smaak is niet gelijk aan die van een ander. Ik kan 50 euro geven voor een tekening waar een ander geen geld voor wil geven.

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:36

Ik let vooral op wat iemand kan wat diegene ermee doet. Eigen stijl vind ik ook heel belangrijk. En er moet iets inzitten, het moet iets uitstralen, een gevoel bij je opwekken. Als iemand gewoon gevoelloos heeft zitten tekenen zie je dat direct (heb ik zelf vaak ook moeite mee).
Maar je persoonlijke smaak heeft er ook wel veel mee te maken, als ik iets niet mooi vind kan ik er ook geen topprijs op plakken terwijl die dat misschien wel waard is.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:40

Ik kijk naar vaardigheid, stijl, compositiekeuzes, kleurkeuzes, manier waarop het materiaal gebruikt wordt en gelijkenis, mits die te traceren is voor ik er een prijskaartje aan plak. Ik kijk niet naar of ik het mooi vind of niet, want dat doet geheel en al niet ter zake. Ik koop het gewoon NIET als ik het niet mooi vind, niet voor 1000 euro, niet voor 1 euro.

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:12

het is inderdaad minder leuk om niet te taxeren maar wel een tekeing te plaatsen.. maar hoe kan een leek als ik zelf nou ander mans werk gaan beoordelen:)
daar heb je toch een gewoon topic voor? ik wil nu van de mensen die ervaring hebben met tekenen en schilderen horen wat zij voor zo'n tekening of schilderij zouden geven...
er zitten tekeningen bij dat ik dnek.. dit meen je toch zeker niet?!
En daar zou ik dan serieus op in moeten gaan.. zo ben ik niet...

of zie ik dit nu helemaal verkeerd ??

groetjes,
Marlies

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:24

Thanks voor alle leuke reacties
En de benen zijn inderdaad wel de dingen die meestal wel OK gaan
Daar begin ik ook wel vaak mee is een gewoonte
Ik moet toch leren met het hoofd te beginnen dan klopt alles denk ik beter

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:09

@pony25 :ik begin altijd aan de achterkant an eht paard, ik wil neit zeggen dat bij mij altijd alles klotp maar gemiddeld kloppen mijn verhoudingen wel dus ik denk niet dat het licht aan waar je begint maar meer aan waar je het het makkelijkst vind om aan te beginnen.

waar ik op let als iik taxeer :
ik let nergens op want ik taxeer neit
wel geef ik commentaar en tips en ik hoop dat jullie hier ook tevreden mee zijn. als ik commentaar geef dan is dit vooral gebouwd op:
verhouding, kleurgebruik, schaduw, vachtsstructuur,
de uitrdrukking van het paard.
noudat was het wel z`n beetje.
taxeren doe ik gemiddeld neit (soms wel)
omdat ik te veel denk aan wat ik er zelf voor zou geven en dat soms niet eerlijk overkomt

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:26

Ah, ik loop alweer 5 pagina's achter, eens kijken :

Myra: Mooi! Ik vind de dieptewerking zo leuk, tis net alsof t paard "uit" de tekening kijkt! ong 25 euro?

Silver12: nog eventjes oefenen

FlynnlOver: jouw foto doet t niet meer?

Vajente: met houtskool: knap! Rotspul om mee te werken naar mening, ik krijg er alleen maar vieze vingers van!
Ik vind t geheel mooi maar t lichaam lijkt iets vlekkerig. Hoe leg ik dit uit? Want ik vind m absoluut niet lelijk!
20 euro?

babe: is dat niet Nikita van Smeetjoew? Ik vind alles mooi behalve dat oog, dat lijkt erg alienachtig. De vorm zou wat beter mogen. Daar zou ik even op oefenen .
15 euro?

Lunas: t rechteroogje lijkt wat in t hoofd getrokken, alsof er n deukje zit aan die kant van t paardje? Ik zou nog iets naar de verhoudingen kijken maar hij is zeker niet slecht! 5 -7.50?

Myra: t lijkt wel n foto! deze 25-30 euro?

Nevony: ik vind de uitsnede n beetje raar, alsof t hoofd van t lichaam af is gesneden . De oortjes hebben wel weer heel mooi diepte! Ik zou nog eventjes dooroefenen .

elovesp: dat hoofdstel is knap gelukt! De lippen lijken raar wit miss omdat daar n bles zit? Ze springen er nu ietsje vreemd uit. 5 - 7,50?

wolfie: wat ik jammer vind is dat je de ogen en neus uitdrukt als n zwart vlak, daar zou ik nog op oefenen. 5 euro?

neillo: mooi! 10-15 euro?

alena: grappig, wat anders dan n heel hoofd! Sommige lijnen zouden iets zachter/verfijnder mogen maar verder is ie mooi! 10-15?

Mik_: oeh n heel mooi, zacht geheel! 25-30?

Myra: n cavia! Leuk! 10?

Lunas: ja, zo is ie n stuk mooier! Hij oogt meer "af" nu . Zo zou ik er gerust 10 euro voor willen geven!

Myra: hee, jij weer! Maar deze vind ik echt knap, mooi gevoel voor diepte! 20-25 euro?

Remy: ben jij n hafjesfan? Ik vind ze beiden heel mooi, vooral de borstelige vacht bij t fjordje is knap gelukt, die manen kun je zo doorwoelen met je handen! 20?

Michje: voor n 1e poging is ie heel goed en leuk gelukt! om geld te vragen, zou ik nog wel eventjes dooroefenen .

Nikki_jimmy: de oortjes zijn iid ietjes ongelijk. De tekening is miss per detail niet perfect maar je hebt wel n paard met n heel lieve uitstraling neergezet . Ong 5 euro?

oneilltje79: heb ik al meermalen getaxeerd

MisterGi: lief! Maar ik zou iid proberen t vegen achterwege te laten

pony25: de 1e vind ik heel mooi, de 2e lijkt net uit t leger gestapt met zijn vlekken . Wrs komt dat door je stiften iid.. 7.50?

Nevony: wel n mooi kleurgebruik! 5 euro?

JoSav: de 1e vind ik heel mooi, de kleur lijkt t paard ongelooflijk glad en glanzend te maken! De 2 is ook mooi maar n blauw gezicht spreekt mij gewoon niet aan (wel erg kil). T gezicht heb je wel echt heel knap neergezet net als t truitje! 30-35?

MlieZ88: met beide materialen heel mooi! 20-25 voor n schilderij, 15-20 voor potlood?

Klaarrr...

En natuurlijk is t leuker als meer mensen mee taxeren, n taxatie hoeft toch ook niet perfect te zijn? Lijkt mij dat n ieder die n taxatie ontvangt ermee kan doen wat ie wil .

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:29

zoo daar was je vast lang mee bezg O
ben blij met je taxatie

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:51

@Naomi21 bedankt voor de taxatie en het is inderdaad het paardje van smeetjoew het oog is inderdaad wat raar maar ik ga het maar niet meer uitgummen

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:07

@Alena: t houdt je bezig hé? Ik vind t wel leuk om alle tekeningen op n rijtje goed te bekijken .

@babe: zou ik ook niet doen! T geheel van je werk is niet lelijk en t is ook niet zo dat dat oogje er nou echt zoveel afbreuk aan doet.
Ik zou de volgende keer opletten dat je de oogjes wat ronder maakt, gewoon als tip en onderbouwing bedoeld bij de taxaties .
Nu weet ik -uit mijn hoofd- ook geen andere tekeningen van jou voor de geest te halen, dus wie weet zijn de ogen normaal wel heel anders!
Nikita, staat ook nog op mijn to-dolijstje!
Nog 3 daagjes en dan ga ik weer hard aan t pastellen, nu eerst nog even sleutelen aan mijn laatste tentamen

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:15

Hij is nog niet helemaal af, moet nog een paar dingen veranderen (oog donkerder, oren donkerder, schaduw plekken op neus verbeteren.)

Afbeelding

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:10

@Naomi26: haha ja daar heb je ookw eer gelijk in

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:26

ik heb de tekening gratis gedaan

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:32

De teken stijl van linzz spreekt mij het meest aan, vooral dat meisje. Echt sprekend.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:21

Ik zat net een beetje te neuzen in de websites van de tekenaars hier. Daar zit echt mooi spul tussen!
En over prijzen gesproken, bijna niemand geeft op die sites hun prijzen door...ik denk dat dit wat dat betreft een moeilijk topic is.