[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:04

Mijn week 3 :D
Foto werd eigenlijk gemaakt toen er een klein laagje sneeuw lag hier, maar op deze foto zie je al dat het weg was :=

Foto is wel verkleind geupload en mega verscherpt door flickr zie ik.
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:09

ismy schreef:
Tigress schreef:
[ Afbeelding ]
Week 3, lekker in het bos geweest gisterochtend :D

Aah wat grappig hahahaha dat is onze hond! Lieve Quispel, mijn moeder had al een 'fotograaf' in het bos gespot! Leuke foto!

_O_ geweldig! Wat een heerlijke hond hebben jullie! Ik heb zo genoten gisteren :D

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:11

Week 2(in overleg met Agossie)
Afbeelding

Week 3 - had het standpunt lager mooier gevonden, maar ik wilde de chauffeur niet laten schrikken :') En het is dat het zo koud was, anders had ik het nog een keer geprobeerd.. Vind hem niet heel geslaagd, maar het heeft ook wel weer iets vind ik.
Afbeelding

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:42

Week 3 :)
Afbeelding

Heeft iemand dit ook gehad met Flickr?
http://oi63.tinypic.com/24l7ea1.jpg
Ik kan hem dus niet op 'original' instellen als ik een link wil pakken. Hij staat automatisch op het boktformaat, maar nu schijnt het dat, als je de foto gewoon zelf het boktformaat geeft in ps, en hem vervolgens op 'original' upload, hij dan niet zo oververscherpt wordt. De link kopieer ik nu via ctrl+c :')

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:45

Op die manier doe ik het eigenlijk altijd... Zelf verkleinen en dan op Flickr plaatsen. Ik ga echt geen originele formaten online zetten. Met dit formaat kunnen ze vrij weinig ;) en het scheelt echt een hele hoop opslagruimte op je flickr account.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:49

JewEmm schreef:
Op die manier doe ik het eigenlijk altijd... Zelf verkleinen en dan op Flickr plaatsen. Ik ga echt geen originele formaten online zetten. Met dit formaat kunnen ze vrij weinig ;) en het scheelt echt een hele hoop opslagruimte op je flickr account.

Ja, ik wil het ook graag op die manier doen, maar dat kan dus niet (zie linkje).. Ik upload nu altijd mijn instagramformaat (1400 x 900 geloof ik), maar dat werkt niet zo heel fijn samen met Flickr.

rosslover

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:59

Week 3 :)
Afbeelding

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:11

Dankjewel Tigress! Het is zo'n spontane vrolijke hond inderdaad, echt mijn maatje, leuk dat je deze foto hebt gemaakt! Had je nog meer gemaakt?

Helaas ben ik 24/7 met mijn (fotografie)stage bezig en heb dus weinig tijd om nog wat te plaatsen. Weet ook niet wat ik wel en niet zo kan plaatsen, kijk daar nog een beetje mee uit.. Hierbij dus mijn week 3, een zelfportret voor mijn ouders op de vrachtwagen, die wilden deze foto heel graag heel groot hebben. (eindelijk overheen gezet om het openbaar te zetten :') )

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:12

Voor het eerst eens een fb upload.. Helaas erg weinig tijd := En voordat ik het straks vergeet door de drukte..

Week 3:
Afbeelding

Super leuke foto Ismy!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:13

'Even snel', maar wel m'n camera vastgehad deze week.
Helaas bokt-upload, hij wil met tinypic niet goed overeind.

Week 3

Afbeelding

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:23

Week 3
Afbeelding
Ik ben erg benieuwd wat jullie van de foto zelf vinden en van de bewerking.
Wat had je graag anders gezien en hoe had je dat dan precies gedaan? :)
Flickr heeft wat verscherpt

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:23

Joysieee, ik heb je een pb gestuurd.

Mijn week 3, gisteren in Delft.
AfbeeldingIMG_7104

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:03

Week 3,
Zelf helemaal niet tevreden over deze foto. Erg drukke week gehad en daardoor geen tijd om een foto te maken. Deze foto vanavond gemaakt.
Afbeelding

Its_Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:05

Even geen tijd om tips te geven, volgende week weer! :)

Mijn week 3
Mevrouw de oude chagrijn vond het maar mishandeling dat ze op de foto moest :')
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:20

CastaMickey
Jammer dat de vogel wat wegvalt in de achtergrond en niet helemaal scherp is, desondanks wel een machtige foto!

Gub
Wat een mooi familieportret! _O_
Wellicht nog ietsje het overbelichte gedeelte op het hoofd van het jongetje wegwerken.

Jespri
Leuke foto!

Nienke
Mooi silhouet. Wellicht een beetje een drukke achtergrond maar anderzijds is dat niet echt storend.
Wat wel wat storend is, is dat het vogeltje centraal in de foto staat, probeer eens andere composities uit.

Marinda
Imo iets te donker maar desalnieteplus een prachtig portret. Het licht valt mooi in het oogje!
De DOF is ook prachtig!

Asselruiter
Bedankt. :)

Sanne
Als ik naar de oortjes en schoft kijk, vind ik de achtergrond daar nog iets te gepoetst. Verder mis ik de scherpte op de ogen. Ook vind ik de compositie niet voordelig tov het paard, schoft te hoog en lange nek namelijk. Kan beter. :j

Biebz
Hij is wat flets/paarsig van kleur en bevat veel ruis, desondanks een mooi portret.

Sylvana
Wat zonde van Flickr het doet jouw mooie foto met heldere kleuren en mooi compositie echt teniet zeg, gadver. -O-

LOVESUSHI
Twee verschillende onderwerpen maar beiden erg mooi. Bij de eerste had ik wellicht nog die boomstam links weggehaald.

Joys
Wat zonde van die verscherping...
Wel een mooi portret met goede compositie en mooie lichtinval op het oog.

rosslover
Ik zou het oog ietsje lager geplaatst hebben, dan was het net iets sprekender. Jammer dat de foto niet scherp is.

Froukje
Wat een leuke foto, echt mijn complimenten. _O_

Desiree
Het standpunt is imo iets te laag gezien je mooi tussen de achterbenen kunt kijken nu namelijk. Verder een net portret met mooie kleuren op de voorgrond.

Eske
Leuke sfeervolle foto.

Amy
Imo mag hij nog een stuk lichter en dan is hij naar mijn smaak "af" en heb je een mooi winters detail. :j

Irene
Prachtig! _O_

Ingvild
Leuk eigenwijs koppie, jammer dat de oogjes niet scherp zijn.

Julia
Even kwijlen hoor.... <3 <3 Wat voor lens heb jij, wat een prachtig portret! Wil ik ook van mijn mopsie. :~ :~ :~

Its_Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:27

magda_90: Dankjewel!! Ik heb de 50mm f/1.8 (Nikon) gebruikt bij deze foto :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:28

Wil ik ook. -O- Kom je niet eens naar Leeuwarden toe? O:)

Its_Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:30

Jeetje, dat is wel een end voor mij haha! Maar wie weet, wel leuk ;D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:30

Wauw Julia, wat een prachtige foto! De gehele achtergrond lijkt rondom de hond gemaakt te zijn. Heb je dat op die manier bewerkt of was de bomen al een beetje op die manier? Erg gaaf! Ook de kleuren werken erg goed met de hond. En de lichtval is ook al erg mooi!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:39

Ik blijf er naar kijken inderdaad. <3

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:52

Week 3

Een foto uit de oude doos.

Afbeelding

De kwaliteit is jammer genoeg achteruit gegaan door het uploaden.
Laatst bijgewerkt door jesicaaaa op 24-01-16 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Its_Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:53

Ik heb hem kwa kleuren heeel extreem bewerkt voor mijn doen haha! Ik zal eventjes in een linkje het origineel plaatsen :) Die soort circulatie (ik denk dat je dat bedoelt Marriet?) komt gedeeltelijk door de lens zelf, ik heb het wel nog wat versterkt in photoshop met een radius blur :)

http://i65.tinypic.com/34qkxzp.jpg

Dank voor de complimenten :) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:57

Bedankt voor de fb magda! :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 23:18

Mijn week 3:

Afbeelding

Was van een shoot van vandaag in een zeer slecht belichte kerk. Ik ben nog niet tevreden, maar dit is wel het mooist dat ik ervan kon maken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:49

Asselruiter schreef:
Marjoow schreef:

Foto vind ik niet bijzonder. Pony is erg vies en het hele onderwerp spreekt me niet aan. Maar door je omschrijving betekent hij toch wel iets. Misschien dat je hem met wat nabewerking wat meer sfeer kan geven :)

Dank je voor je feedback Marjoow. Foto is technisch gezien inderdaad echt nul. Pony was op dat moment nogthans bijna klaar gepoetst - witte pony's zijn moeilijk terug wit te krijgen in de winter :p ik heb hem een beetje nabewerkt: wat belichting omhoog en contract heel klein beetje, alsook de kleuren wat feller gemaakt. Wat zou jij er van nabewerking nog aan doen? Alle tips en idee'tjes zijn welkom want ik leer nog steeds vollenbak met nabewerken.

Ook aan alle anderen dank voor de feedback!

Ik weet niet precies wat je bewerkingsprogramma is maar in lightroom kun je presets instellen met mooie filters en effecten :)