[VRAAG] Fotoshoot aanbieden; wat doen wij fout?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:49

bokkers altijd

zijn de foto's zwart wit is er comentaar om dat het geen kleur heeft
zijn de foto's in kleur commentaaar dat het te veel kleur is
en zijn de foto's niet gekleurd is er comentaar dat er geen kleur is

Wat soort foto is dan wel goed met kleur?

sorry dat moest er even uit want zo is het meestal wel zo.

maar goed Ts

gewoon oefenen en misschien eerst gratis modellen op de foto zetten

Edit: ik bewerk vaak juist geen foto na met kleuren alleen als het weer of licht slecht is

tip: fotografeer met witbalans bewolkt ook al is het zonnig hier mee krijg je toch de mooiste kleuren
Als je in de studio fotografeerd zou ik het niet bewolkt doen
Laatst bijgewerkt door Pandameisje op 11-12-14 12:51, in het totaal 2 keer bewerkt

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:49

Ik vraag me stiekem ook wel een heel klein beetje af waarom je zo'n foto pakt om je Photoshopkunsten uit te proberen. Je vindt het zelf geen goede foto maar je bied jezelf wel aan als fotograaf :D?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:51

Ach, ik kies ook wel eens random een foto uit om iets uit te proberen. Niet erg toch?
Ik vind dat je TS nu wel erg 'probeert te pakken' ... Als ik 't even zo mag zeggen.
Laatst bijgewerkt door laughterline op 11-12-14 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:52

Hoe kalibreer je je beeldscherm? :o

Die foto is geen fotoshoot foto, het was de eerste op deze computer waarin veel kleur zat en waarmee ik dus lekker kon oefenen.

Zaterdag staat trouwens onze eerste betaalde shoot op de planning. :j
Niet via Bokt en ik heb het paardje al eens eerder op de foto gezet.
N.a.v dit topic heb ik gezegd dat we haar 10 euro korting geven.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:53

Ik persoonlijk zou er zoiets van maken.

Afbeelding

Niet te maar ook niet zo flets als het origineel. Het ziet er nog steeds realistisch uit.
Op mijn beeldscherm tenminste. := Die is een maand of 2 geleden voor het laatste gekalibreerd. Geen idee of hij nu nog goed staat...

Anoniem

KoudbloedKim schreef:
Maar... is het niet belangrijk dat je achter je eigen stijl staat?
Als ik ALLE tips op zou volgen die hier zijn gegeven, zou het niet mijn stijl, maar de stijl van een ander zijn.
Dan maak je misschien 'perfecte' foto's, maar als je daar zelf niet tevreden over bent, is het werk dan nog wel leuk?

Niemand zegt toch ook dat je álle tips op 'moet' volgen?

Tuurlijk is het heel belangrijk om achter je eigen stijl te staan, absoluut, alleen is je 'stijl' wel je visitekaartje en een slechte eerste / tweede indruk is snel gemaakt en staat dan vaak 'geprent'.
Enerzijds snap ik je frustratie heus wel, je hebt iets gevonden wat je leuk vind om te doen en in je ogen is het vervolgens nooit 'goed genoeg' in de ogen van anderen, maar het wordt echt niet bedoeld om je te plagen maar ook om je vooruit te helpen en je horizon te verbreden.

Wat je met de tips doet moet en mag je natuurlijk helemaal zelf weten, maar de ene keer is het wel 'werk' of een 'bedrijfje' of 'moeite' en de andere keer moet het allemaal wel leuk blijven en is het voor de fun. Maar of het nou fun is of werk is; het is toch fijn om je te kunnen blijven verbeteren?

Overigens nog een kleine note; in je onderschrift staat een fotoshoot door 2 fotografen voor maar 30,- , maar op je tarievenpagina staat 20 euro ;)

Pandameisje

SSDesign schreef:
Ik vraag me stiekem ook wel een heel klein beetje af waarom je zo'n foto pakt om je Photoshopkunsten uit te proberen. Je vindt het zelf geen goede foto maar je bied jezelf wel aan als fotograaf :D?

ik krijg het idee dat je niet wilt dat ze shoots gaat doen omdat jij dat wil doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:54

Bellatrix, die vind ik erg gaaf!
Met wat voor programma heb je dat gedaan?

Rachelle, heb het inderdaad nog niet aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:55

Pandameisje schreef:
SSDesign schreef:

ik krijg het idee dat je niet wilt dat ze shoots gaat doen omdat jij dat wil doen?
Dat idee heb ik trouwens niet, helemaal niet bij haar.

MarlindeRooz

Wat bellatrix doet kun je gok ik met meerdere programma's, zekers met photoshop/gimp.

Mandarijn12

Maar KBK, je vraagt tips om beter te worden en je staat er niet achter omdat je je eigen stijl wilt bepalen. Dan weet je toch allang wat je wilt?

Heb je nog over m'n vraag nagedacht?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:56

Vind juist de bewerking van Bellatrix minder. Die zachte kleuren vind ik mooier dan dat felle groen.
Maar het is net wat je stijl en smaak is.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:56

Pandameisje schreef:
SSDesign schreef:

Sorry maar wat is dit voor ontzettend vage reactie? :')
Dit slaat nergens op naar SSDesign toe :')

Bella, die foto komt hier inderdaad ook prachtig tot zijn recht na jouw nabewerking :j
Maar goed, ik hou van contrast :')

Anoniem

Re: Fotoshoot aanbieden; wat doen wij fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:58

Tot nu toe vind ik die van Bellatrix de mooiste versie. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:58

LR5 gewoon. Heb de zwarte tinten naar -71 gezet en bij Kleur nog iets geschoven met de groentinten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:59

Dan zit ik volgens mij gewoon veel te moeilijk te doen. :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:59

Op mijn laptop zijn de foto's die jij plaatst (koudbloedkim) behalve het orrigineel heel flets en naar mijn idee net iets te groen/geel. Ik vind het moeilijk uit te leggen maar ik vraag me af of jij het ook zo ziet of dat de kleuren van jouw laptop gewoon heel anders staan.
Ik vind het goed van je dat je lekker aan het experimenteren bent maar om eerlijk te zijn zou ik er (op dit moment) zelf (nog) geen 30 euro voor neerleggen.

Edit; ik zie dat er al veel verder gepraat is, ik kwam er niet tussendoor mijn reactie is niet heel relevant meer haha excuses!
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 11-12-14 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:00

_O-
Dat denk ik dan ook. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:02

Britt_Sisi, op de vorige pagina (of is het alweer 1 eerder?) staat een foto van het verschil tussen mijn mac en de laptop en het origineel, ik denk echt dat ik al die tijd een verkeerd beeld had.

Haha, ik ben daar trouwens heel goed in; dingen moeilijk doen als het ook makkelijk kan... in alles eigenlijk. :+
Hoor dat regelmatig van mijn vriend.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:05

@koudbloedkim ja ik zag het maar ik probeerde al een tijdje tussen de reacties te komen (en ondertussen mijn college te volgen) dus ik liep wat achter haha!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:07

Tigress schreef:
Pandameisje schreef:

Sorry maar wat is dit voor ontzettend vage reactie? :')
Dit slaat nergens op naar SSDesign toe :')

Bella, die foto komt hier inderdaad ook prachtig tot zijn recht na jouw nabewerking :j
Maar goed, ik hou van contrast :')

Aaah nee... Ik twijfelde nog of ik deze reactie moest plaatsen, maar dat had ik dus beter niet kunnen doen. Dit is gewoon écht niet mijn bedoeling, ik probeer deze fotografen te helpen met nuttige tips. Ik heb alleen de fout gemaakt om pas na een heel aantal jaren fotografie mijn beeldscherm te kalibreren. Zonde, want ik kwam er toen achter dat ik jarenlang veel te gele foto's heb afgeleverd en bovendien kon ik heeeeel veel foto's opnieuw gaan bewerken :) Dus ik hoop dat de TS iets met deze tip kan.

Ik zie mijzelf overigens niet als concurrent van de TS :) Woon zeg maar 'aan de andere kant van het land', dus ik denk niet dat ik de TS in de weg zit :)

Maar nogmaals sorry dat mijn reactie misschien te hard over kwam. Ik wilde TS helpen met mijn eigen ervaring :)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:09

KoudbloedKim schreef:
Tot nu toe vind ik die van Bellatrix de mooiste versie. :j

Daar ben ik het mee eens!
Maar de kleuren van je orgineel zijn ook helemaal niet verkeerd hoor! Een beetje flets, dat wel maar de bewerking van Bellatrix laat dat weer verdwijnen, mooi!
Je eigen bewerking vind ik nog niet helemaal top.
De eerste is wat te bewerkt. (Als je begrijpt wat ik bedoel.) Het ziet er wat nep uit.
En de 2e foto is te groen-geel.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:10

Is het misschien een idee om een van je beste foto's te gaan bewerken, kijken wat daar uit komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:11

Concurrenten; wat een naar woord. :o
Ik wil helemaal niemand in de weg lopen of iets voor een ander verpesten.

Yellowtje8, dat is inderdaad wel een goed idee. :j
Ga er gelijk mee bezig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:16

Ts, zoek nu eens een foto op waar je wel helemaal achter staat? Vind jammer dat je telkens weer je eigen werk naar beneden haalt door te zeggen ' dit is geen goede foto maar kon hier op oefenen'. Etc. Als fotograaf laat je enkel je beste werk zien en upload je die ook via een site waar de kwaliteit goed blijft.

Toen ik net begon met fotograferen heb ik ook een hoop commentaar gehad, geloof me, was het er ook niet altijd mee eens. Maar nu begrijp ik het wel en ben ik het ook met hen eens. Je moet als fotograaf je eigen stijl ontwikkelen maar geloof me, slechts een klein percentage kan zich echt onderscheiden en herkenbaar maken zonder een logo op de foto :) je bent pas net komen kijken bij fotografie, ik blijf erbij, ga eerst wat gratis fotoshoots doen om je portfolio te kunnen updaten en zodra je een beetje een overzichtelijk portfolio hebt, kan je ook echt kwaliteit aan de klanten garanderen. Maar ik heb je nog geen een keer horen zeggen dat je dat gaat doen, misschien lees ik er overheen? Maar praktisch elke fotograaf is begonnen met gratis reportages dus er is niks mis mee.