Steefvicky Ik vind het nog steeds hetzelfde idee :p Ik verbaas me echt wel steeds over de scherpte en de scherptediepte van jouw foto's. Hoe doe je dat met scherpstellen? Heb je een afstandsbediening?
Fiffil Ik had de foto in eerste instantie ook in zwart wit omgezet maar mijn moeder en mijn vriend vonden de versie met het rood juist het mooiste en omdat ik niet zo goed kon kiezen ben ik op hun keus af gegaan.
Ja je hebt gelijk hoor! Haha oh das positief toch? Ja ik woon in de polder dus de achtergronden zijn ver genoeg om deze onscherp te laten zijn. Ja ik heb een afstandsbediening! Eigenlijk doe ik het maar op de gok en gewoon proberen. Of ik stel scherp op de grond precies waar ik sta. En dan is het meestal goed scherp.
EmmyJoycee
Geplaatst: 06-02-14 14:51
Lig een weekje achter maar hier is mijn week 5
Fenrir
Geplaatst: 06-02-14 17:22
steefvicky week 6: inderdaad weer een beetje dezelfde soort foto, het licht is wel mooi warm!
EmmyJoycee week 5: jammer dat je ze zo klein upload, maar mooie foto! Leuk zo met je sproeten ook en je haar, krijg je een mooie textuur van
Week 4
Zat wat te lezen over de 10 plagen uit de Bijbel en toen kreeg ik inspiratie Sprinkhaan is dood trouwens (ja, ik heb een insect op mijn gezicht gelijmd ).
Mijn afstandsbediening (een werkende, want de eerste die ik had gekocht werkte niet ) is trouwens binnen dus ik kan ook weer wat meer gaan variëren
xRiiannex
Geplaatst: 06-02-14 17:40
@EmmyJoyce prachtige foto!
@Fifill zat die sprinkhaan echt op je wang? Of heb je dat bewerkt. Lijkt mij doodeng zo'n beest op me gezicht
Mooie foto Yvette! Ben ff inspiratie loos aankomende maandag moet ik mijn week 2 leveren. Ga alvast maar wat foto's maken :p
MariaMaaike
Geplaatst: 06-02-14 22:49
Thanks voor het feedback! Ik ben later pas hier gestart, dus ik ben ook zomaar ergens begonnen met het feedback geven. Anders word het zon lange lijst Vanaf nu ga ik het bijhouden
@ismy, week 5: Mooie zachte kleuren! Ik vind de foto alleen wel een beetje licht
@Detroit, week 6: Jij bent zelf erg donker, vind ik zelf een beetje jammer (kwestie van smaak )maar het geeft toch weer een mooi licht/donkercontrast met de achtergrond.
@xRiiannex, week 1: Gave blik, overlay vind ik er ook mooi bij
@Irene96, week 6: Hele gave foto! vind het toch een beetje jammer van de ruis
@colorado, week 10: Wauw! Je foto straalt echt wat uit!
@marit, week 5: Lieve foto
@Fiffill, week 3: Mooi uitgevoerd!
@Annetje, week 6: Leuke foto, de kleuren passen mooi bij je gezicht!
@ XxJustinexX, week 4&5: De foto met het sterretje vind ik erg leuk! Mooie scherptediepte. Ook bij de andere foto heb je daar iets moois mee gecreëerd!
@Steefvickey, week 6: Je foto lijkt zomers mooie foto, en een mooie scherptediepte.
@EmmyJoycee, week 5: Gave foto
@Fiffill, week 4: Mooi met die sprinkhaan! Vind je wel heel dapper dat ding erop te plakken
@Yvettee week 14: Een lieve foto
Hier ook mijn week 6: Het is niet veel bijzonders aangezien ik mijn voet gebroken heb. Nooit gedacht dat je je voet zoveel gebruikte bij het foto's maken Ik heb geprobeerd er nog wat moois van te maken, maar echt tevreden ben ik niet. Dat moet maar wachten tot mijn voet weer uit het gips is
Edit: En ik ben ook nog niet zo'n ster in blackfoto's maken zoals je ziet
Oei beterschap met je voet Vind het wel een leuke foto, z/w had van mij nog wel wat feller mogen zijn.
Yvettee leuke foto ik vind vooral de achtergrond mooi zo met die luxaflex en die bokeh onderin
xRiiannex
Geplaatst: 07-02-14 22:12
Sterkte met je voet! Zelf had ik zeg maar meer van de gitaar aan de rechterkant willen zien, maar iedereen heeft zijn eigen stijl Voorderest mooie foto! Zwart wit past hier zeker bij
xLoki
Geplaatst: 07-02-14 22:45
Hoi!
Colorado, aan de ene kant vind ik hem erg gaaf, aan de andere kant 'net niet'. Ik vind je armband/horloge storend voor het 'pure effect' en ik denk dat het komt doordat je een deel van je haar niet kan zien door de overbelichting. Verder wel een hele gave pose en setting.
Marit, technisch prima foto! Echter stoor ik me aan de 'zon'/licht op je foto, dat met die rode gloed er omheen. Vind dat er nep uitzien en denk dat de foto zonder mooier is.
Fiffil, gaaaaf! Misschien kan je de volgende keer nog iets extremer zijn in de 'verschillen', nu is het nog wat braafjes.
Annetje, leuk idee qua compositie, helaas vind ik de uitwerking wat minder. Vind het jammer dat de foto onscherp is en zo donker!
XxJustinexX, week 4 doet mij niet zoveel, omdat je eigenlijk je gezicht amper ziet. Week 5 daarentegen vind ik errug gaaf! Geen commentaar, gaaf gedaan. Is het verband ofzo om je hoofd?
steefvicky, om heel eerlijk te zijn, vind ik je pose weinig veranderd. Je armen hangen nog steeds, je zet een mooie lach op en je hebt dezelfde uitdrukking in je ogen. Enkel je lichaam is gedraaid! Probeer echt wat extremer te veranderen, stap uit je comfortzone. Verder nette foto hoor!
EmmyJoycee, super gaaf. Enkel beetje jammer van de ruis, maar dat is detail!
Fiffil, ieeeeuw wat eng! Gaaf dat je wimpers nu bijna op insectenpootjes lijken door die belichting. Zou zelf wel het zwarte om je ogen hebben weggelaten!
Yvettee, lieve, zachte foto. Niet zeer bijzonder, maar wel fijne sfeer.
mm_paarden03, wat rot van je voet. Ennehhh... D-akkoord is niet vanaf de lage E-snaar he! Leuke foto, maar had hem liever óf in kleur, óf in zw gezien.
Afgelopen week vreselijk weinig tijd gehad voor een foto, dus maar even eentje van de week ervoor gepakt.. Ben er niet erg tevreden mee qua kwaliteit, maar vond 'm wel wat hebben.
Week 6
xRiiannex
Geplaatst: 07-02-14 22:50
@xLoki mooie foto! Alleen had het haar liever iets naar achteren gezien. Kwaliteit heeft eigenlijk wel iets, een soort effect lijkt het wel
xLoki dankjewel, ik vond het moeilijk om extremer te zijn want echt heel veel meer make-up kan ik denk ik niet op doen en ik heb mijn huid aan de rechterkant (voor de kijker) al 'slechter' moeten maken omdat je anders te weinig verschil zag (ik heb een vrij goede huid)
@steefvicky; mooie plaat maar mag iets origineler veel hetzelfde, misschien met voorwerpen gaan werken? @Emmy; had hem ook liever wat groter gezien maar super mooi! @fifill; super nice, vind hem echt heel mooi. Stoor me miss alleen een beetje aan de donkere hoek in de achtergrond. @Yvette; Ik vind de kleuren bewerking mooi maar idd wel zoals de rest van je portetten @mm_paarden; leuk dat je je gitaar erin hebt meegenomen! Misschien had je de foto iets abstracter / interessanter kunnen maken door hem vanuit een andere hoek te nemen. @xloki; mooie foto! geen aanmerkingen op hou wel van die felle bewerking @ xRiannex; nice foto! mooie houding en leuke make-up. Je had hem iets dramatischer kunnen maken door met licht te spelen. Nu is het een beetje saai.
Nou mijn camera krijg ik maandag meer nieuws over, wanneer en waar hij gerepareerd en nagekeken kan worden. Het wordt in elk geval vergoed door de verzekering. Ik ga morgen de foto's die ik er nog op had in elk geval bewerken zodat ik week 5 en 6 kan inleveren.
Ten eerste bedankt allemaal voor het commentaar en voor de leuke reacties. Fiffil ik verbaasde me er eigenlijk over dat niemand anders dat gezegd heeft over mijn week 5. Ik vind het zelf heel erg goed gelukt, maar de foto heeft te weinig detail (door de ruis en doordat het donker is) en is te flets denk ik om echt interessant te zijn. Wie weet doe ik het nog een keertje over als ik een week meer tijd heb. Ik vind het effect wel erg leuk van al die Annes in een ruimte in elk geval.
Ismy week 5: ik zag dat je erg veel positief commentaar kreeg. Ik ben er niet echt gecharmeerd van eigenlijk. Ik vind dat er bovenaan de foto teveel ‘lucht’ zit en de kleuren vind ik net een beetje gek. Alsof je het teveel hebt opgelicht. Je gezichtsuitdrukking vind ik wel fijn om naar te kijken en je houding ook.
Detroit week 6: mooie foto. Hier houd ik wel van! Jammer alleen van de dwarsligger op het raam, dat trekt de aandacht een beetje. Misschien had je die weg kunnen werken?
Irene week 6: ook deze vind ik erg leuk gelukt! Mooi met de ruis. Het geeft een beetje een naarstig sfeertje waar ik wel even naar zou kunnen blijven kijken.
Colorado week 10: erg gaaf gedaan! Ik heb er niets op aan te merken. Knap inderdaad dat je jezelf zo op internet durft te zetten. Ik vind het een mooie foto.
Marit mooi met dat licht zo! Heb je dat erin bewerkt of was dat er echt zo? De foto is ook mooi scherp, de kleuren zijn mooi en je uitdrukking is fijn om naar te kijken. De enige opmerking die ik erbij kan plaatsen is dat het een beetje een standaardportret is. Dat hoeft in principe niet erg te zijn natuurlijk.
Fiffil gaaf gedaan! Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag? Twee foto’s gemaakt of een van de twee gezichten gewoon bewerkt op de computer? Ik vind het sowieso een mooie foto. Echt zo’n BAM in your face-foto door het hardere licht en je blik.
Justine week 4 vind ik een leuke foto voor met kerst of oud en nieuw, maar verder snap ik niet echt de meerwaarde van het sterretje. Week 5 daarentegen vind ik echt GE-WEL-DIG! Echt super vet! Daar kan ik naar blijven kijken. Je ogen, het licht, het verband, het past allemaal precies en het geeft een mysterieuze sfeer aan de foto. Knap ook dat je ogen zo ontzettend scherp zijn terwijl je haren alweer wat wazig worden.
Steefvicky ik had al even gereageerd op je foto, maar om je toch in het lijstje toe te voegen: Ik vind je foto’s allemaal erg mooi, vooral de scherpte diepte vind ik geweldig. Dat wil ik ook altijd maar dat lukt mij niet met de zelfontspanner. Ik vind je alleen nog erg standaardfoto’s maken en dat is jammer, juist omdat je foto’s technisch fijn zijn om naar te kijken. Als je wat meer ‘out of the box’ zou denken (jaja nog meer!) dan krijg je straks echt een geweldige foto!
Emmyjoycee erg gave plaat! Het zwart wit past er ook mooi bij. Je haren rechts lijken alleen wat geblurred?
Fiffil week 4: ook weer erg gaaf! Alleen vind ik het jamer dat je gezichtsuitdrukking en de houding van je gezicht veel weg heeft van de vorige week. Foto is mooi scherp, super helder en je make-up is mooi gedaan.
Yvettee wow! Echt ontzettend mooie foto en ik kn niet precies zeggen waarom. Voor mijn gevoel zou deze foto zo in een blad kunnen als reclameplaat ofzoiets.
MMpaardjes. De foto doet me niet heel erg veel. Ik vind het idee wel leuk. Jammer dat de foto scherp lijkt te zijn op je knie en niet op bv je gezicht of je handen. Sterkte met je voet.
Loki. Wat is er mis met de kwaliteit? Ik vind het licht erg mooi. Vrij scherp. Ik vind de foto ook echt boeiend, maar denk dat er wat kleine puntjes anders hadden gekund om het nog boeiender te maken. Je handen zou ik ietsjes meer uitelkaar geplaatst hebben en je haar iets minder voor je gezicht zodat je ook de neiging krrijgt om je gezicht te willen zien. Nu is het ‘gordijntje’ net te dik voor mijn gevoel.
Rianne week 2: ik vind het een beetje lijken alsof je snel snel een foto gemaakt hebt en die zo uit de camera hebt geplaatst. Wellicht had je de uitsnede wat spannender kunnen maken. Nu is er veel ruimte zonder betekenis en daardoor gaat voor mij ook de betekenis of de meerwaarde van je make-up verloren.
Lieke week 6 erg mooi met de lichtinval op je gezicht, de scherptediepte en gewoon het idee zo. Ik vind het een erg geslaagde foto.