[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:02

ik ga proberen om morgen fotos te maken, heb t steeds zo druk gehad en weinig tijd om fotos te maken

maari k wil fotos maken in t natuurgebied bij mn verzorgpaarden, maar dan is t schemerig en mooie fotos maken lukt me dan niet :(

dus morgen maar even een poging wagen :P

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:03

Agossie schreef:
XiiaaooNaa schreef:
Haha oke, wist ik niet. Dat hij op Facebook staat betekend bij jou dat het een goede foto is?(:
Vervelend die fotojatters...zij denken heel anders over foto's op het internet.

Bedoel met je copyright niet de tekst...maar ik dit geval de kleur...maarja(:

Dat hij op Facebook staat betekend dat het een goede foto is, maar niet top. Hij gaat niet in mijn portfolio, om het zo maar te zeggen.
Tja, het jatten is niet toegestaan, maar helaas was het een één of andere russische site en ik heb pogingen gedaan om hem eraf te krijgen, maar die zijn jammerlijk mislukt. Ook een hele discussie met een (nogal domme en zeer schreeuwerige) Amerikaanse die beweerde dat zodra je een foto op internet zet, er geen copyright meer op zit... Dus ik ben er voorzichtig mee geworden.

Ah! De kleur!! Ja, die probeerde ik dus subtiel te houden en hem dus ook lichtblauw, net als de lucht, en niet over/door het paard heen... := Missie mislukt! :') Ik zal volgend keer eens kijken of ik hem anders kan zetten.

Je staat er trouwens ook bij mij bij op de lijst, hoor! :j

Echt vervelend! Zoveel mensen beweren dat als een foto op internet staat dat de rechten weg zijn...
Echt heel jammer! Zit er eigenlijk ook over te denken om vanaf nu mijn copright duidelijker neer te zetten.

Voor je copyright tip misschien, als je hem in het zwart erop zet...
dan hoef je alleen de dekking wat lager te zetten en hij staat ook prima!

Welke lijst?:P

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:04

magda_90 schreef:
Jaloers. :+

Mijn foto's die ik gisteravond nog heb gemaakt zijn mislukt. -O- Dus ik zal kijken of ik er iets van kan maken en anders morgen nog een poging!

Wat voor foto's? :Y)

magda_90

Re: [FOTO] Picture of the week!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:06

Ik ben wat aan het experimenteren met mijn macrolens geweest, onder andere met mijn horloge en jonge voorjaarsbloemetjes die opkomen. Maar de foto's zijn het gewoon nét niet. Misschien dat het morgen bij daglicht beter lukt dan bij mijn kamerverlichting.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:09

mijn week 2:
Afbeelding

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:10

ik ga vanaf nu ook tekst op me foto's zetten,
vandaag mijn roos ook op een andere hyves gevonden ;(
ondertussen er af gehaald, gelukkig maar..

ik ga morgen op alle foto's van week 2 reageren :j

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:10

Jammer dat hij niet in de lens kijkt en ik zou nog meer op ooghoogte gaan zitten....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:12

Iets meer door je hurken inderdaad, daarnaast is hij een tikkeltje onderbelicht. Dat hij niet in de lens kijkt is imo geen probleem, zolang je dan maar wel ruimte creëert naar de kant waar hij naar kijkt. En dat heb je. :)

Overigens mijn foto zend ik nog niet in, wil het morgen bij daglicht nogmaals proberen.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:17

Bij mij is hij nergens onderbelicht?
Maar bedankt voor de tips verder (: Zal proberen om inderdaad meer op ooghoogte te gaan zitten.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:21

Hier mijn foto voor week 2.
Ik heb erg lopen knoeien met het licht, het wilde maar niet lukken. Ik kreeg niet de hele foto netjes hetzelfde belicht, wat op deze foto erg duidelijk is. De hals van de pony is donker van de schaduw en op het voorhoofd van het meisje zit een overbelichte vlek. Verder heb ik nog een beetje het gevoel wat scherpte te missen in het gezicht van het meisje, klopt dit?
Afbeelding

Ik ga nu even op iedereen reageren! :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 22:25

XiiaaooNaa schreef:
Echt vervelend! Zoveel mensen beweren dat als een foto op internet staat dat de rechten weg zijn...
Echt heel jammer! Zit er eigenlijk ook over te denken om vanaf nu mijn copright duidelijker neer te zetten.

Voor je copyright tip misschien, als je hem in het zwart erop zet...
dan hoef je alleen de dekking wat lager te zetten en hij staat ook prima!

Welke lijst?:P

De samenvattingslijst. Die houd ik helemaal bij hier en daar heb ik je verzamelplaats bij gezet.

Goed idee van de dekking. Dat doe ik normaal inderdaad met foto's die voor "een klant" zijn, zodat ze ze niet van de site kopiëren. (printscreen, Ctrl+c of via eigenschappen kan niet) Dan ga ik volgende keer mijn logo op die manier doen! Dank je!

Nooor_ Mooie foto, alleen ik vind hem juist wat te donker, en dan met name de hond zelf. Ik weet hoe moeilijk het is om een zwart onderwerp buiten goed te belichten en ik zie ook dat hij niet onderbelicht is (alle informatie is er nog), maar het contrast is op de foto erg hoog. Compositie vind ik wel heel mooi! Zelfs de halsband zit mooi. Hij zou inderdaad misschien in de lens kunnen kijken, maar ik vind dat niet storen.

KirstenVosje, ik ben het helemaal met je eens. Het eerste dat ik zag op de foto was het overbelichte voorhoofd. Moeilijk, hè, zo de juiste belichting vinden. Volgende keer misschien aan de andere kant gaan staan van de combi, dan heb je ook het paard in de zon en kun je wellicht meer met je belichting.
Laatst bijgewerkt door Agossie op 12-01-13 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:27

Nooor_ schreef:
Bij mij is hij nergens onderbelicht?
Maar bedankt voor de tips verder (: Zal proberen om inderdaad meer op ooghoogte te gaan zitten.

Ik vind de hond net iets te donker ogen. Bij wat meer licht zou ik hem persoonlijk mooier vinden. Onder onderbelicht vallen bij mij overigens alle "te-weinig-kleur/contrast" om misverstanden uit de weg te ruimen. :o

KirstenVosje, ietsje scherpte inderdaad. Verder een mooie, sfeervolle foto. :j Wellicht kun je met tools van fotoprogramma's alleen de randen wat oplichten?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:35

Agossie: Bedankt voor je tip, dat zo inderdaad beter zijn geweest. :)
magda_90: Ik ben niet zo into de fotoprogramma's, haha. Volgensmij waren de randen op het orgineel nog net wat lichter. Ik heb een klein beetje proberen te nabewerken om de kleuren net iets zachter te laten lijken, maar het kan best zijn dat ik hierdoor per ongeluk de randen te donker heb gemaakt. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:36

Op die manier ja, dat is het lastiger. Het een zo aanpassen en de ander zo laten.

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:41

Bij deze ook mijn inzending week 2.
Heb deze week aardig wat gefotografeerd. Had dinsdag een workshop indoor fotografie. Was erg interessant. Helaas kan mijn camera de hoge ISO niet zo goed aan, heb er dus niet veel mooie foto's aan over gehouden. Toch vandaag weer een poging geprobeerd om foto's te maken tijdens het internationale springen. Heb de foto's nog niet uitgezocht, maar weer net zoals de vorige keer; erg veel ruis.. Daarna nog even met mn vriendin mee geweest naar haar bijrijdpaardje. Was inmiddels al later op de middag, dus zon was al vrij vlot weg, helaas. Maar vond deze foto wel leuk om in te zenden voor deze week. Eens wat anders.. Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik vind het zelf wel wat hebben, maar smaken verschillen. Heb verder ook nog 'normale' rijfoto's gemaakt. Daar zat ook nog wel wat leuks tussen, maar ga toch voor deze foto. Zal verder zelf geen commentaar geven deze keer. :P

Afbeelding

Mijn feedback voor week 2. Ik ben zelf ook nog maar een beginner, maar hoop dat jullie er wat aan hebben. :)

Agossie; leuke foto, maar zoals je zelf ook al aan geeft geen spannende compositie. Misschien is bijsnijden eventueel een optie?
Ash_; leuk idee! Ik vind het alleen wel veel zwart en mis wat scherpte.
Blacky; Mooie foto, ook een erg leuk moment! Jammer van het halstertouw en achtergrond.
Carice; Gave foto! Al zou ik hem in kleur denk k nog leuke vinden.
F_Orumster Mooie foto, wat staat het water daar hoog! Heb niet echt 'commentaar' verder. Hij oogt wat scheef, maar dat is hij volgens mij niet als je goed kijkt.
Iejoorr; Je foto oogt helaas niet erg scherp, vind het stapmoment en de achtergrond ook niet erg mooi. Ik ben er zelf deze week ook weer achtergekomen hoe moeilijk/lastig indoor fotografie eigenlijk is.. Geef mij de zomer maar, met een fijn zonnetje en mooie achtergronden. :D
ismy; leuke foto, jammer dat het hoofd van het model er niet helemaal op staat.
Jolijnn; leuke foto, het idee erachter is ook mooi! mis helaas wel wat scherpte.
Lara; leuke foto, alleen jammer dat het hoofd wegvalt in het zwarte van de rest van het lichaam zegmaar.
_l_amanda_l_; Mooie foto, ik vind ruis vaak niet mooi, maar vind het hier eigenlijk wel bij de foto passen.
__Lauraa; Leuke foto, en mooie kat! Vind de ogen er mooi uitspringen, ook al staan ze in het midden..
Leonyr; Mooi moment in je foto. Misschien was het mooier geweest als je hem wat meer bijsnijd? Er is nu nutteloze ruimte waardoor de aandacht afgeleid wordt van het onderwerp.
Monster_tos; Hij lijkt niet helemaal scherpgesteld op het oog, helaas. Verder wel een leuke foto.
NatassJa; Gave foto! Mooie scherptediepte en ik vind de reflectie in de spiegel ook erg leuk!
Nefertarie; Vind het een leuke foto!
Robinbuck; leuke foto. Mooi scherp ook. Een echte teddybeer in de sneeuw.
tesseke; Mooie foto, vind het wel wat hebben zo'n lege wei met die dreigende lucht!
Tinky12; Vind het een mooie foto! Mooie kleuren ook, past goed bij de foto.
XiiaaooNaa; Leuke foto! I like veertjes! haha. Verder geen 'commentaar.'
xJitske; Leuke foto, hij heeft een aparte scherpte..
xliisa; Mooie foto. Mooie scherptediepte ook, of hoe je het ook maar precies noemen wil. ;p
xMayo Mooie foto, leuke compositie ook. Vind alleen het bovenste randje 'eiland' jammer, maar anders kwam de staart er niet helemaal op, dus kun je ook weinig aan doen verder. Vind het een gave hond!
KirstenVosje; Mooie foto! Mooie kleuren en scherptediepte (alsin mooie onscherpe achtergrond).
Nooor_; leuke foto, maar denk dat een lager standpunt leuker was geweest, dat je meer op ooghoogte van de hond zit.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:47

Ik vind hem wel erg sfeervol, leuk gedaan zo. :j

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:56

Agossie Leuke foto, ik stoor me wel aan het mijnalbum logo. De compositie vind ik niet helemaal geweldig, maar het heeft ook wel wat..
Ash_ Sfeervol inderdaad. :)
Blacky Leuke foto van Blacky! Alleen heel jammer van de achtergrond..
carice Nette foto, ik ben zelf ook wel benieuwd naar de kleur versie. :)
F_Orumster Niets op aan te merken. :)
Iejoorr De foto is niet scherp, compositie is niet geweldig, paard op de achtergrond, dit vind ik niet zo'n geslaagde foto.
ismy Ik vind het model erg gespannen kijken, ik mis wat scherpte en ik vind het haar van je model niet mooi zitten, zo naar achteren gekamd.
Jolijnn Het idee is erg mooi, maar ik vind de uitvoering (nog) niet super. Ik mis wat scherpte, de nabewerkte versie die iemand stuurde vind ik daarintegen wel erg mooi.
Lara Gave foto! Misschien niet de meest gunstige positie voor een shilouette, maar dat maakt de foto ook wel weer anders dan anders.
_l_amanda_l_ Mooi!
__Lauraa Leuke compositie, zoiets ben ik nog niet vaak tegengekomen. :)
Leonyr Mooi moment zeg!
Monster_tos Mooie foto!
NatassJa Ook geen commentaar, nette foto! :)
Nefertarie Wat een prachtig moment zeg! Echt heel gaaf!
RobinBuck Nette foto, jammer van de achtergrond.
tesseke Wauw... _/-\o_
Tinky12 Prachtige foto!
XiiaaooNaa Wat een mooie kleuren! :)
xJitske De foto spreekt mij niet echt aan, wat zijn die wazige vlekken bij de blaadjes?
xliisaa Mooi!
Jacobeho Sfeervolle foto!
Nooor_ Ik had de foto mooier gevonden als hij op ooghoogte was gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Fellow op 12-01-13 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:56

Vind m nét te vroeg, nu valt nog vrij veel weg door de zon, als het paard nog klein stukje verder was, had je t zelfde effect maar wat meer body :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:15

Afbeelding

Ik krijg dit als ik een foto wil plaatsen op de site, hoe kan ik een zichtbare foto plaatsen? Vorige week deed hij het wel gewoon..

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:22

Noor: leuke foto, zou het indd ook mooier vinden als je iets lager had gezeten.

Kirstenvosje: erg leuke sfeer en compositie. Heb ook het gevoel iets van scherpte te missen.

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 00:06

heel erg bedankt iedereen voor de comentaren!
volgende week ga ik ook maar is proberen wat meer tips en tops te leveren... :)
erg leuk!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:38

Ik krijg trouwens wat commentaar dat t paard te zwart is, en ik snapte het al niet, want hier op de lap valt het heel erg mee, maar ging terug kijken en zag dat ie hier er wel wat zwart uitziet inderdaad. Tja van facebook geplukt dus dat verklaard natuurlijk een hoop :)

Hier de versie van mijn inzending zoals ie vanaf het begin gewoon op mn laptop staat :)
Afbeelding
(enigste verschil is dat bij deze de teugels nog niet weggewerkt waren)

Commentaren op de pose: ik vond zelf deze pose absoluut het mooiste :)
Maar heb natuurlijk ook nog meer dan 1 foto gemaakt :) KLIK

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 11:44

Ik wilde hem op de lijst zetten, maar je staat er al op! :=

Tja, ik vind het een heel mooi silhouet. Ik had je andere foto's gezien en daar zitten in mijn ogen ook hele mooie bij.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:06

Vind hem indd mooier in deze versie.

Jessica_1998

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:14

Ik zal zo even een foto maken
Heb ik nog helemaal niet gedaan deze week