centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:43

Misschien moeten mensen niet te snel hun drieluik plaatsen maar er even een dag naar kijken.
Ze verbeterde nav wat mensen ervan vonden, dat kan als dat de strekking van het topic is.

Laten we het deze keer toestaan en afspraken maken voor het vervolg? Is iedereen dan tevreden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:28

Inderdaad je hebt twee weken de tijd, ben je zelf niet tevreden, dan wacht je toch gewoon met plaatsen? Want anders is het wel gemakkelijk. Iets posten, kijken hoe de reacties zijn en dan nog eens wat anders proberen. Dan moet je naar mijn idee niet in dit topic zijn. Vallen de reacties tegen, jammer... kan je van leren en volgende keer beter. Of je gaat er mee aan de slag en maakt nieuwe foto's voor jezelf.

Voor mij is dit een motivatie om m'n camera erbij te pakken, ook in de winter. En om dingen te proberen. Met tips, commentaar kan ik dan weer verder. Dat is dan puur voor mezelf. Een foto per fotograaf lijkt mij het toch duidelijk benoemen. Maar goed, voor sommige dus niet. Geeft ook niks, maar dan weet nu iedereen voor de volgende keer hoe of wat :)

Ik ga zo eerst eten en dan aan de slag. Nog nooit met kunstlicht foto's gemaakt (iig niet serieus). Dus ben heel benieuwd of het beetje wat gaat worden. En hopelijk werkt laptop mee, die ik hier heb moet echt aangezwengeld worden :')

Ash_

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:37

Ik heb besloten geen nieuwe te plaatsen. Had ik maar kritischer moeten zijn.IK Dacht te snel tevrede te zijn. Voor de volgende keer een verbeter punt voor mezelf. Eerst tevrede zijn dan pas plaatsen. (Geen aanval voor andere dit gaan puur over mijzelf)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:39

Sommigen postten nog dezelfde dag. Het ebthousiasme vind ik heel leuk, maar een.paar dagen later schiet je misschien wat meer te binnen :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:50

Misschien de regels even aanpassen en zetten "1 inzending per fotograaf"...
Zoals het er nu staat, kun je inzenden, peilen wat men ervan vindt en eventueel deze inzending vervangen met een nieuwe.
Ik vind 1 inzending overigens terecht hoor. Anders kun je blijven inzenden...

(zeg ik die nog geen enkele inzending heeft geplaatst... :o )

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:51

Ben ik het mee eens hoor, Agossie! Die van mij ga ik nu bewerken & in drieluik zetten, en dan komt ie eraan!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:58

:= Misschien moet ik toch ook maar eens even "mijn studio" in om een drieluik te maken...

"Mijn studio" is een lege slaapkamer met 2 flitslampen! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:57

Dat klinkt toch al veel beter als: witte keukentafel met frutverlichting erboven :+

Het idee was er... de uitvoering is lichtelijk waardeloos... zo eens zien of ik er iets mee kan op de laptop. Zit natuurlijk geen fatsoenlijk programma op dat ding (Word loopt er al op vast namelijk). Vrees dat het via paint moet, dat kan die nog wel aan... maar goed camera was weer even in actie en daar gaat het ook om :)

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:09

Helaas heb ik geen tijd gehad om het idee wat ik in gedachten had uit te werken -O- maar ik wilde toch iets inleveren dus ben ik net in mijn kamer maar even wat lensjekeer fotos gemaakt.

Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:37

Met lensjekeer bedoel je je telelens omdraaien met een tussenring ertussen? Daar hoor ik mijn collega ook weleens over.

Ik ga nu zoeken hoe ik het 3luik shoppen moet...

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:31

Met slecht licht en nog rampzaliger bewerkingprogramma (eigenlijk geen bewerkingsprogramma : paint, want daar loopt oude laptop maar 4x op vast := ) gemaakt. Maar vond het al heel wat dat ik inspiratie had voor een drieluik. Overigens heb ik met de 'nieuwe' photobucket ook het probleem dat ik niet meer kan vinden waar je het formaat in kan stellen. Te groot formaat is nu geen ramp, kan die mooi in een link verstopt.

Slechte kwaliteit dus en ook verschillen in belichting (foto 1 ... soep warmen *camera met statief veilig op de grond, dat katlief het niet van de tafel gooit*... alles weer neerzetten voor foto 2 ... tafel dekken en eten ... afruimen en foto 3). De tekst was tijdens bewerken wel duidelijk leesbaar, maar na opslaan dus niet zo bijster. Gaat dus meer om het idee dan de kwaliteit deze keer :') Nog een keer niet meedoen vond ik ook niet leuk, nu is camera iig alweer keer tevoorschijn gehaald. Bedacht toen soep op was dat het misschien ook wel leuker was geweest als de middelste links stond en dan in midden een kom met nog maar de helft soep.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:56

Je foto is er niet bij indin?

Hier ook kwaliteitsverlies door mijn geklungel met shop.
Mijn bedoeling was, als ik wist hoe het moest, het linker en rechterraam smaller zodat de brug niet geknipt was en de boom de kracht rechts zou zijn, maar ik snap nie :D
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:59

Erg mooi, F_Orumster! Ik snap wat je bedoelt met de beide zijkanten smaller en de middelste breed. Dat is eigenlijk een ècht "drieluik", zoals vroeger de schilderijen gedaan werden.

Ik heb van alles klaar gezet, maar ik heb geen inspiratie... Ik heb geen idee wat ik moet fotograferen. Heb net een paar schoenen gedaan, maar niet naar mijn zin... zucht... I'm lost here.

(overigens zit ik op dit moment met mijn werk in een heel moeilijke situatie en dat is ook een groot deel waarom ik geen inspiratie heb)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:01

Doe je toch fijn met de volgende opdracht mee Agossie :)
Dat geeft toch helemaal niks. Hoop dat je je beter gaat voelen.

Ja, ik moet maar eens gaan oefenen met echte drieluiken, want wil eigenlijk hier een drieluik aan de muur :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:04

Dat riep ik vorige opdracht ook al! :=
Het wordt tijd dat ik eens iets ga doen... Misschien heb ik wel een idee, al weet ik 100% zeker dat ik niet ergens bovenaan eindig, maar dat maakt niet uit. Als ik maar een begin heb!

Dames, ik ga even aan de slag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:06

Ik zie de bedoeling er wel in inderdaad. Maar zoals die nu is heeft ook al wel wat :j Vind het ook een mooie foto, zeker met die lucht erbij.

Mijn foto staat gewoon onder het woordje link :+ Althans bij mij wel als ik er op klik. Of kan photobucket ook op privé staan? Want dan moet ik dat even aan gaan passen..

Agossie, onderaan eindig je ook niet, daar sta ik al :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:14

idinn schreef:
Mijn foto staat gewoon onder het woordje link :+ Althans bij mij wel als ik er op klik. Of kan photobucket ook op privé staan? Want dan moet ik dat even aan gaan passen..

Ik had het niet gezien haha :o Heb een tijdje zo'n virus gehad dat veel woorden als link stonden, ik denk dat ik niet meer zo oplet daardoor.
Ik vind jouw idee erg grappig, creatief! Hij is er alleen qua belichting niet als ik dat eerlijk mag zeggen. Erg donker en de boerenbond kleuren vallen weg.
Heb je een bureaulamp die je ernaar kan richten? En de witbalans op kunstlicht zetten.

Ik had de vorige keer wel een idee, maar wat tijdgebrek. Deze opdracht moet je echt creatief voor zijn, dat ben ik meestal niet.

Agossie, gewoon meedoen, je komt er vanzelf inrollen dan ;)

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:17

Ben benieuwd naar t volgende thema! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:35

Nee klopt, hele uitvoering is wat bagger haha. Heb ook geen losse bureaulamp helaas, had enkel de keukenlamp en die is ook niet echt jofel. In de originele foto's zie je de boerenbond kleuren wel duidelijk. Maar dan zat er absoluut geen geheel in, alleen zo donker was het nog een beetje iets :+ Wil deze voor mezelf nog een keer overdag opnieuw doen. En dan ook even op schotel en kom aanstippen dat die op elke foto precies gelijk staat. Ook dat is nu wat verschoven telkens. En de kat de kamer uit, dan hoeft statief ook niet van zijn plek af. Alleen ik was al hele dag weg en dan kat uit de kamer verbannen .. hij kijkt dan zo zielig :o Wil dan ook een drieluik met links volle kom, midden halfvolle en rechts lege kom maken.

Wilde 'm eerst eigenlijk ook niet plaatsen. Maar ik weet een beetje hoe ik ben, als ik nu niks zou doen met dit thema, dan komt er volgende thema's ook niks van terecht en verander ik in een stille meelezer. En dit topic moet juist beetje zorgen dat ik meer met camera bezig ga.

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:57

F_Orumster schreef:
Met lensjekeer bedoel je je telelens omdraaien met een tussenring ertussen? Daar hoor ik mijn collega ook weleens over.
Ik ga nu zoeken hoe ik het 3luik shoppen moet...

Ik gebruik altijd mijn kitlens met lensjekeer, en ik heb geen tussenring dus hou die lens gewoon zelf voor de body :)

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:42

Nou, mn zaterdag avond besteed aan photoshoppen, maar het is aardig gelukt.
Vind het alleen jammer dat de fotos niet echt zo mooi als een echt drieluik bijelkaar passen zegmaar.
Je moet trouwens wel even op de foto klikken om m te vergroten om de ogen goed te bekijken, dat vond ik ook erg jammer, dat je dat niet op 'normaal' klein formaat ziet.
De foto uit stukjes van mn leven, 2 lieve paarden, en de plaatjes in de ogen, maar dat begrijpen jullie vast wel :)

http://i48.tinypic.com/2cqbqzc.jpg

Volgende keer doe ik iets beters en leukers, beetje krap tijd nu.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:44

Tips zijn trouwens heel erg welkom :=

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 00:12

Ehm... Hoe maak ik een drieluik in PSE11???? |o %)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 00:15

In lightroom moet je naar afdrukken gaan, maar heb me laten helpen door een tutorial, die is vast ook te vinden voor elements.