[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:59

Thoraklover, dankjewel! Hier vind ik hem niet heel donker, maar ik heb mijn beeldscherm misschien niet goed staan? Zou best kunnen hoor. :)

Hafjesliefde, heel mooi! Vooral de onderste spreekt me aan, de bovenste vind ik persoonlijk erg druk, maar wel mooi! Onderste is wat rustiger. Mooi! :)

Ik heb er nog eentje van net.. :)
Afbeelding

hafjesliefde

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 09:35

sodeletuut: leuk sfeertje zit daarop! :) is die buiten genomen of met een licht ofzo?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 09:39

De zon, ja! :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:36

Een paar dagen vakantie gevierd met m'n ma in Mont Saint Michel.

Afbeelding

In de 'Abbaye'.

Afbeelding

En nog een poging tot panorama, bijna geheel rond, helaas geen ruimte meer op mijn kaartje en onze gids vroeg zich af of het wel goed met me ging, dus het maar hier bij gehouden en richting de groep gerend om te laten zien dat ik niet aan het verdwijnen was in het drijfzand :')
Even om te laten zien waar het was. Het doet me nog steeds denken aan het begin stukje van Disney films :=
http://i299.photobucket.com/albums/mm31 ... sklein.jpg

Binnenkort weer eens bijlezen :)

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:03

Gave platen Colorado _O_

Gisteren hond gefotografeerd (doe ik anders nooit) en vind ze best gelukt :) Vies in de ogen moet nog weggewerkt worden maar zit op mn oma haar laptop en dat kan ik beter thuis even doen.
Afbeelding

Afbeelding

Auto is hier alleen heel erg storend.. niet op gelet :=
http://3.media.hyves-static.net/1485371 ... 71626.jpeg

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:45

maandag tot vrijdag naar londen geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:32

Ik ga zo even bijlezen! Dat wordt een huge bijleespost, heb wel steeds meegekeken en meegelezen, maar nu nog reageren.

Eentje van mij. In het zwart/wit. Helemaal niet mijn ding en doe het ook nooit eigenlijk, maar wilde het toch eens proberen. :) Tips?
Afbeelding

Zo, dan ga ik nu met mijn bijleespost beginnen, haha.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:36

Heel mooi Jor! Knappe Barka! <3 Ik vind hem heel goed geslaagd, alleen rechts misschien een beetje krap.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:08

Fee_ Heel netjes, het musje door de ruit! Kijkt schattig en is mooi scherp.

HorseyDude Dolfijn spreekt me totaal niet aan. Neus is aan de bovenkant afgesneden.

ThreeFingers Grappige foto, met die beweging, maar niet dat ik zeg "wauw".

Ivonka Wauw wat een toffe plaat van het Konicks veulentje! Wat een schatje :D

Bailey_4ever Leuke foto van het hertje, maar had hem misschien iets meer ingezoomd willen zien, dus wat dichterbij, met wat minder omgeving.

Romana01 Ik kan zo vrolijk worden van dat er weer blaadjes aan de bomen komen haha! Nette foto's van de jonge blaadjes.

Hazira Jammer dat het koppie van de hond zo donker is! Anders was het een hele nette foto geweest. De andere hond vind ik heel krap en niet fijn wegkijken.

ThreeFingers De beweging heb je super vastgelegd! Jammer dat de cap is afgesneden, net zoals de benen. Jammer dat het niet het "goede galopmoment" is, maar het plezier spat er vanaf!

xTitanic Toffe foto zo zeg, van de zee! +:)+

Fiffill Hele gave foto's op de scanner! Moest er even naar kijken, maar heel tof!

Mossel Foto van de Haflinger vind ik een beetje flets en had hem iets meer naar beneden willen zien, verder heel netjes!

Milan_Lover Nette foto's van Blue, had van mij nog wat meer contrast in gemogen.

Mossel Die foto is veel beter, met meer borst! Nog steeds wat flets.

xMendy Die spin is heel goed gelukt, net zoals het katje! Lief ding!

Foto van het verkeer en (hetzelfde?) katje zijn ook heel netjes.

DesireeK Leuke foto van de meerkoet! Bruggetje is ook netjes, jammer dat er mensen op de foto staan, maar daar heb je natuurlijk niets over te zeggen, haha.

ThreeFingers Die eerste doet het hier niet meer, de tweede vind ik te donker (van het bos, denk ik?)

Lifaya Nette foto van de stad! Super scherp en lekkere felle kleuren!

Astor Had de hond nog wat dichterbij willen zien, hij "verzuipt" nu een beetje in de omgeving vind ik.

Channiiiej Leuke foto van de boom! Het gebouw stoort me niet eens zo heel erg.

xWelsie De foto van de narcis vind ik niet heel spannend, de bloem staat heel centraal. De tweede is wel netjes, alleen ietsjes overbelicht lijkt wel.

Mossel Derde foto van de Haf is ook erg netjes, maar mag ook iets meer contrast in :P

Fee_ Nette foto's van het meisje, maar ga met de rest mee; de eerste pose lijkt iets te geposeerd.

HorseyDude Vind de papegaai helemaal niet boeiend. Hij vliegt het beeld uit, en is erg donker. Lijkt ook niet helemaal scherp helaas.

Tweede foto is wel wat lichter, maar nog steeds niet hoe ik het graag zie. Je had de papegaai beter aan de linkerkant van de foto kunnen zetten, want hij vliegt nu echt het beeld uit.

Fee_ Die in link is heel leuk, veel spontaner! Ik zie liever foto's met een (glim)lach, dan foto's met zo'n strak gezicht.

HorseyDude Ook deze dolfijn is niet spannend. Groot gedeelte van het koppie is donker en ik vind 'm toch te dichtbij...

De zwaan is wat donker. De springende dolfijnen geven wel een leuk beeld.

Romana01 Leuke foto van de haan, misschien iets oplichten? :)

Nooor_ De eerste foto van de kat vind ik rechts en bovenin wat te krap, verder netjes scherp! Tweede idem dito.

Hafjesliefde Leuke foto van de bloemen! Ook leuk dat ze niet "standaard" in het midden van de foto staan.

Goof Nette foto's van de cross :)

Milan_Lover Nette foto van Flip zeg! Haarscherp. Heel jammer van het derde ooglid inderdaad..

Lipydo Wauw! Héle nette studiofoto's! +:)+

Astor Nette foto's van het donkere paard op de Soesterduinen!

HorseyDude De foto van de zwaan had je misschien iets meer naar linksonder kunnen nemen, zodat je wat meer zwaan en iets minder water op de foto had. Verder leuke foto hoor.

Liins Nette rijfoto's! Niets op aan te merken.

Kaaaren Ik ben niet zo'n fan van foto's van bovenaf, maar verder een nette foto.

Nadineex Hele toffe foto van de zonsondergang! Heel leuk detail zijn ook die 2 personen linksonderin! Top!

DesireeK Grappige foto van de Haf :) Bovenin wat te krap. De tweede foto is netjes.

Nooor_ Leuke foto van de hond, je had hem misschien iets meer naar links kunnen nemen, vind de hoeveelheid duin/zand die erop staat iets teveel :P

HorseyDude Wat een eng ding, die eerste haha. Wel een nette foto. Tweede is ook leuk.

Browniee Nette foto van de boot. Had links en rechts misschien iets ruimer gemogen, maar stoort niet enorm verder.

Astor Weer een nette foto van het paard! +:)+

Saskiaa_ Leuke foto van de Labrador, ik vind dat sneeuwvlokje juist wel grappig! :)

Nadineex Nete foto van de zon die door de takken schijnt :)

ThreeFingers Volgens mij hou jij van foto's met beweging, of niet? Foto's van de paarden voor de kar zijn beide netjes!

Hafjesliefde Leuke foto van de zonsondergang.

HorseyDude Dat vind ik nou een leuke foto! Heb er even naar moeten kijken, en zag later pas je reactie, anders had ik er waarschijnlijk nog langer naar gekeken, haha. Leuk!

Myou Leuke foto, had misschien iets meer naar links genomen kunnen worden (vind 'm bij de kont van het paard wat krap), en jammer dat het hoofd eraf is gehakt, haha.

Mossel Netjes scherp, maar heel jammer dat het koppie in de schaduw zit, vind 'm nu wat te donker.

Sodeletuut Wauw, wat een súpergave foto van Storm!

DesireeK Foto op de berg vind ik wat minder, vind de achtergrond echt te druk en te aanwezig. Jammer! Wel een knap paardje!

HorseyDude Grappige foto van die kwallen! Misschien kan je dat ding (geen idee wat het is) aan de onderkant in het midden wegwerken?

Channiiiej Nette foto van de... libelle? :o Vind 'm in ieder geval erg netjes!

HorseyDude De waterpret-foto's vind ik dan weer niet boeiend. Roept wel jeugdherinneringen op, haha :P

Goof Nette foto van het vogeltje, grappig zo er tussendoor! Schildpad is ook erg netjes.

Channiiieh De tweede vind ik wat te donker hier.

Marit De foto lijkt hier niet helemaal scherp... Wel op de vacht, maar niet op het oog en dat is toch eigenlijk vaak wel het eerste waar ik naar kijk op een foto van een dier/mens.

xMendy Heb je dat schattige katje weer <3 Leuke foto zo, met dat bewegende pootje! Foto van de 2 meiden is ook netjes.

HorseyDude Leuke foto's van het perspectief. Eerste vind ik leuker als de tweede.

Nadineex Vind de foto van de beentjes met peesbeschermers eigenlijk helemaal niet boeiend :o Maar dat zal smaak zijn. Wel leuk bewerkt.

Bailey_4ever Nette foto's! Kan alleen bij de eerste niet goed het scherpstelpunt vinden.

Channiiiej Hele nette foto van de meeuw! Doe het je niet na hoor!

xMendy De "bewogen foto" is niet helemaal mijn ding..

Lifaya Leuke foto, haha. Is wel echt jouw ding :P

xMendy Hele toffe landschapsfoto! +:)+

HorseyDude Jammer dat de zebra zijn oog dicht heeft. Dat andere ding (geen idee wat het is) spreekt me niet heel erg aan.

Channiiiej Leuke foto van de hond, zou 'm alleen inderdaad wel even rechttrekken.

Sodeletuut Nette foto van Misty :D Je had Misty misschien iets meer naar rechts kunnen zetten, dan stond ze niet heel centraal, maakt een foto "spannend" :)

Hafjesliefde Nette foto's allebei.

Sodeletuut Super gave foto van de blaadjes! +:)+

Colorado As usual weer hele nette foto's.

Nadineex Alledrie netjes hoor! Wel jammer van de auto inderdaad, maar dat had je zelf al genoemd.

Jennsoof Eerste foto is netjes, de tweede spreekt me niet zo aan, is niet helemaal scherp.

Zo... Dat was mijn bijleespost vanaf 28 maart.
Wel grappig, bij sommige mensen is het heel duidelijk wat ze leuk/interessant vinden om te fotograferen! :)

Merk wel dat ik foto's snel te donker vind, maar dat kan aan mijn beeldscherm liggen.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:50

Mooie bijlees jorinda! Ja die eerste was eigenlijk een ongeluksplaatje :+ Drukte per ongeluk in terwijl ik hem voor me vast had. Vond het effect wel grappig maar fototechnisch natuurlijk niet heel bijzonder. Dat je het scherpstelpunt niet kan vinden, dat klopt dus :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:19

Holy crap jorinda _O- Die is enorm XD

Ik ga zo ook ff bijlezen, maar ik heb niet zo'n enorm geduld als jorinda :o

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:22

Laatst bijgewerkt door Rosie op 08-04-12 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:23

Ik verveel me gewoon heel erg _O- Moet vandaag verplicht de hele tijd in bed/op de bank blijven, en dat ben ik niet (meer) gewend :') Maar dank jullie, haha.

Jammer dat ie niet scherp is Mendy! Maar je bent een knap meisje hoor, helemaal niets om bang voor te zijn :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:35

:o
Heb m iets verscherpt en erbij gezet.. wordt er niet echt mooier van, beetje ruis enzo.. maar vind het op zich niet storend omdat ie BW is.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:35

Het geeft wel een leuk effect inderdaad! :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:04

Ben op bladzijde 19 begonnen xD

HorseyDude Kijk dat is nou nog eens een toffe foto :D Leuk bedacht, in een plas gemaakt of?
Misschien eens iets gaan spelen met de nabewerking (: ?

Myou Die overbelichting stoort mij nog niet eens zo, alleen het afgehakte hoofd van de ruiter wel.. Vooral omdat je haar hals nog wel ziet enz, en dan het hoofd niet, dan zou ik hem wat lager afsnijden zodat je zowieso al minder dan de ruiter ziet. Want nu mist ze alleen een ministukje schouder en dr hele hoofd.

Mossel Opzich is hij netjes, maar mij trekt hij niet zo.. Ik vind hem wat saai (:

Sodeletuut Die is gaahaaf :D Lekker sfeertje zit erin, en mooie kleurtjes!

DesireeK Paard vind ik er heel gaaf opstaan, maar ik vind de compositie niet zo. Ik vind hem aan de onderkant te krap en aan alle andere kanten iets te ruim (:

HorseyDude Die vind ik opzich nog wel wat hebben, is wel een beetje mysterieus zo!

Channiiiej Tof! Mooie scherptediepte en ook redelijk scherp. Alleen jammer dat het takje(?) waar het beestje opzit een beetje aan de lichte kant is.

Goof Vind ze allebei tof! Eerste vind ik het effect van de blaadjes die ervoor hingen heel tof, echt zo'n spiekgevoel krijg ik erbij haha.

Marit Mooi sfeertje, vind hem alleen een beetje aan de krappe kant (:

xMendy Die zijn gaaf! Eigenlijk weinig op aan te merken :D

HorseyDude Je bent al een meer dingen aan het uitproberen zie ik :D Misschien ook wat meer gaan doen met de nabewerking (: ? Ik denk dat dat best wat toe kan voegen.

Nadineex Ik heb niet zoveel met benen van paarden en peeskappen haha. Vind de sfeer die je met de nabewerking hebt gecreeerd wel heel mooi!

Bailey_4ever Mooie kleurtjes! Tweede vind ik wat saai, bij de eerste leuk gespeeld met de scherptediepte!

xMendy Hmm, ik weet niet zo goed wat ik er van vind.. vind hem denk ik toch teveel bewogen.

Lifaya Haha ik had hem al op fb gezien, gave foto!

xMendy Die vind ik echt ontzettend gaaf! Prachtig!

HorseyDude Zebraa! Jammer dat ie op sommige plekken erg overbelicht is! Tweede doet me niets.

Channiiiej Jammer dat ie scheef hangt, wel een lieve foto.

Sodeletuut Lief, alleen verder doet hij me niet zo heel veel :P

hafjesliefde Vind ze beide een beetje aan de donkere kant, terwijl ik me bij die bloesem juist een zachte foto voor zou stellen (:

Sodeletuut Had ik al op fb gezien, vind hem heel gaaf!

Colorado Ik hou van jouw foto's <3 Hele mooie sfeer vastgelegd!

Nadineex Ten eerste echt een super mooie hond, en ook nette foto's!

jennsoof Ze doen me niet zo veel, vind ze beide een beetje saai. Die eerste foto maakt iedereen wel denk ik als ze in london zijn, en er mist een stukje van brug aan de bovenkant. Tweede had je denk ik nog wel wat meer uit kunnen halen met nabewerking..

Jorinda__ Heuuu, is dat die knappe hond die ik zag lopen XD? Die met al dat haar XD? Hele gave foto! Zwart wit vindt ik ook mooi staan, en de oogjes komen mooi sprekend over (:

xMendy Wat maak jij eigenlijk gave foto's zeg xD Vind deze ook mooi, alleen jammer dat je ogen niet scherp zijn. Maar dat is natuurlijk heel moeilijk bij een zelfportret, haha. Vind de compositie wel gaaf (:

Nou, heb ik ook weer aardig mijn best gedaan haha :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:06

En dan natuurlijk zelf ook nog even wat posten, lol

Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:07

Haha ja, dat is die ene hond die je zag lopen met al dat haar _O- Van Claudia.

Nette foto!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:09

Dat vond ik echt een gaaf beest _O-

en thankyou (:

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:15

Het is ook een gaaf beest, haha :D Ons fotomodelletje :D

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:26

Jorinda, ik vind hem gaaf! Zwart wit doet de foto goed imo. :)
Mendy, jammer dat ie niet scherp is. Je bent een mooie meid hoor, niets om je voor te schamen!
Navatu, fijne foto en zwart wit omzetting. :)

Ik heb vandaag foto's gemaakt van lammetjes. <3 Morgen even nabewerken (kan niet op de laptop) en dan zal ik ook nog wat spammen. :))

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:43

Nog eentje (: *is hardeschijf aan het bewonderen en oude foto's aan het nabewerken, haha*

Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:52

Wauw die vind ik gaaf! Heel sprekend :j

Misschien dat iemand hier ervaring heeft? Kan het altijd even vragen natuurlijk.
Omdat het niet in dit topic hoort wel even in het klein :P
[ED] Zadelmakerij Willems

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:28

Ik zet even een stipje.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:22

Afbeelding