Ik snap die eeuwige strijd ook niet. Maar ik snap de megapixelrun/vernieuwslag ook niet. Waarom zou je steeds een nieuw camera moeten kopen als er een nieuw model uit komt? Voldoet de oude dan ineens niet meer? Uiteindelijk wordt de kwaliteit van een foto maar voor 10% door de camera bepaald, voor 20% door de objectieven en voor 70% door de fotograaf. Dus waarom focussen op iets wat maar voor 10% van belang is? Focus liever op die 70%!
Ik ben helemaal blij, wij gaan vanavond mijn nieuwe camera bestellen!! De Canon 600D met de 18-55 IS II en de 55-250 IS II Maar nu, er zitten natuurlijk nog geen geheugenkaartjes bij, welke kan ik het beste erbij bestellen?? Ik ben nu aan de Olympus kaartjes gewend
De 600D kan maximaal 3,7 foto's per seconde maken als je burst. Stel dat je fotografeert in RAW en dan zijn je foto's ongeveer 20 a 25 MB groot. Dat betekent in het ergste geval dus bijna 90 MB/s. Je kunt in de buffer van de camera een beperkt aantal foto's maken voordat deze vol zit en hij je foto's vanuit de buffer weg begint te schrijven naar je kaartje. Meestal burst je niet zo heel lang en zou je daar geen last van moeten hebben. Dat is eigenlijk het enige verschil met snelle kaartjes je kunt net een paar foto's langer bursten dan met een goedkoper/trager kaartje. Of dat de meerprijs waard is... Class 6 of 10 zou ruim voldoende moeten zijn qua snelheid.