Zo, net terug van de fotograaf, had besloten mijn Canon toch maar eens te laten nakijken. Zoals verwacht zal het waarschijnlijk een zandkorrel ofzo zijn die ergens tussen is geraakt (hoe zou dat toch komen?
). Konden ze wel in orde brengen maar ze hebben mij aangeraden hem gewoon "op" te gebruiken, zeker omdat hij het nog gewoon goed doet. Het herstellen zou echt zinloos zijn, kon ik beter een nieuwe camera kopen 
Nu ik toch daar was van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens te informeren naar nieuwe dingen. Ik had graag iets gehad met meer optische zoom omdat ik altijd het idee heb dat de paarden net niet dicht genoeg staan
En bij voorkeur ook Canon omdat ik de camera die ik nu heb gewoon super vind 
En ze kwamen met: Canon PowerShot SX200IS
Info die ik zo bij de hand heb en verschilt met wat ik nu heb:
- 12,1 MP - 28 mm groothoeklens
- 12x optische zoom (!!!)
- 1280 x ??? film (HD-kwaliteit)
Dus zoals gezegd spreekt die zoom mij wel aan
Ook de betere kwaliteit van filmpjes vind ik echt super, al is dat niet het belangrijkste bij een fotocamera, maar toch gebruik ik die optie best wel veel 
En natuurlijk: camera is klein en compact.
Ok, iets groter (vooral breder) dan wat ik nu heb, maar nog zeer klein in vergelijking met die "zwarte" die meestal hebt als je over 10-12-15x optische zoom praat 
Verder kan je alles zelf manueel instellen (sluitertijd, diafragma, ...) dus dat is gewoon super.
En, nog héél erg leuk: ik kan mijn 2 batterijen + geheugenkaartjes van mijn oude camera gewoon voor die gebruiken. Hoe super is dat
(en zo op het zicht past hij ook nog net in mijn tasje
).
Ik ben dus zo goed als verkocht 
Iemand anders er toevallig ervaring mee? Of zijn er dingen die ik misschien over het hoofd zie die toch een nadeel (kunnen) zijn?
Nu ga ik internet afschuimen op zoek naar meer info (eventueel vergelijkbare camera's) ... 
Edit; Even wat info die ik meteen gevonden heb:
Citaat:
Canon PowerShot SX200 IS digital camera : Canon versterkt zijn PowerShot camera assortiment met de Canon PowerShot SX200 IS - een nieuw superzoom model in een opvallend compacte body. Daarmee lijkt Canon antwoord te hebben gevonden op het succes van de Panasonic LUMIX TZ serie camera’s. Met een groothoekobjectief (28 mm) met 12x optische zoom en aangestuurd door Canons DIGIC 4-processor die razendsnel een voortreffelijke beeldkwaliteit produceert, is de 12,1 Megapixel Canon SX200IS camera de ideale reisgezel. Movies vol details kunt u vastleggen in High Definition (720p, 30 bps) en via de ingebouwde HDMI-aansluiting bekijken op een HD-televisie. De Manual mode verschaft gebruikers volledige controle op het moment dat zij dat willen.
http://www.letsgodigital.org/nl/news/ar ... 21484.html
Dit is 'm dus:

(het bedieningswieletje bovenaan ziet er net hetzelfde uit als bij de canon 450D van mijn vader
alleen heeft die van mijn vader geen filmmogelijkheden
)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-09 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt