[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon_Jims

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:30

Ja dat is ook waar! Maarja heb liever de optie stuurbekrachtiging er standaard bij zitten als die keuze er is.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:32

ik zou het daar absoluut niet om laten hangen!! Ik zou kijken naar de kwaliteit van de foto's, de prijs/kwaliteitsverhoudingen, de snelheid van de camera, de resolutie van de foto's, de beeld gevoeligheid, of die tegen een stootje kan ed! Dat zijn zaken waar je veel meer mee te maken krijgt dan met stabilisatie van een lens.. het is niet zo dat je beeld net zo snel gaat als bij het volledig inzoemen op een compact camera, het klinkt mooier dan het is!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:35

Oke als je het daarover hebt moet ik je echt zeggen dat ik meer naar de prijs/kwaliteit gekeken heb naar hetgene wat het toestel kan.

Maar als ik dat ga doen kom ik uit op de Canon450D en de Nikon D90...

Ik heb een budget tot 550 euro en volgens mij kan ik daar een leuke kit van kopen met (het liefst) twee lenzen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:42

om eerlijk te zijn ben ik niet zo thuis in de prijzen! Mijn camera is nu 2,5 jr oud (nikon D50) dus dat is alweer even terug.. Maar voor €550 kan je en nikon D90 kit + 2 lenzen kopen!!? (dat kan ik me nl niet voorstellen, al mijn lenzen waren rond de 500 a 800 euro!)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:44

Ik bedoelde als ik ga kijken naar prijs/kwaliteit, dan kom op toestellen uit die voor mij boven mijn budget uit...

Ik zou dan alleen een body kunnen kopen, maarja zonder goede lens heb je daar weinig aan volgens mij!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:47

met een kitlens kom je echt wel een heel eind!

kijk, jij wilt gewoon leuke foto's maken van je ebestje, vrienden en vakantie.. Dan is het helemaal niet van belang of je een foto tot bushokje formaat kan printen zonder kwaliteitsverlies! Dan is het belangrijk dat je voor een leuke prijs een goede camera kan kkopen waar je idd mee aan de slag kan!

Ik bedoelde alleen te zeggen dat je je niet blind meot staren op die gastabiliseerde body omdat het minder belangrijk is dan dat ze verkopen!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:49

Dat is helemaal waar!

En ik wil ook een leuke camera waarmee ik weer een aantal onder de pannen kan.

En dan blijf ik toch twijfelen tussen beide toestellen. Lastig hoor!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:53

mijn camera was al verouderd toen ik hem kocht! Een maand later was die al nergens meer te krijgen, nu 2,5 jaar later is het dus bijna een antiek ding maar doe en kan er alles mee!! Ik neem het met mijn camera op tegen grotere, betere, duurdere en nieuwere camera's en mijn foto's komen zeker goed mee kwa kwaliteit! Dus met beide toestellen kan je zeker nog jaren mee vooruit! JE zal met de sony alleen altijd goedkoper uit zijn

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:56

Met een pc net zo helaas...

De lens 18-55mm IS van Canon kun je daar ook al leuke foto's mee maken?

Al die technische dingen zeggen me helemaal niets...

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:57

Hallo, kom even binnenvallen.

Ik heb sinds 3 maanden een Nikon D90 met 2 lenzen en was met nog wat aantal toebehoren €1700 kwijt. (Grote tas, uv filters, batterypack, extra geheugenkaartje enz.)

Dixons (is duur) is ie nu in de reclame voor €1150 dacht ik en dan is het met een standaard lens en nog een 55-200 lens. Met tasje.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:01

ja daar kan je zeker wel leuke foto's mee maken! In het begin meot je toch je camera ed. leren kennen! Als je echt super goed wilt worden ga je op een gegeven moment tegen beperkingen aanlopen, maar dat heb je niet als je gewoon recreatief blifjt schieten..

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:18

Zal ik dan toch de Canon Eos 450 D kopen...

Pfff ga vrijdag wel kijken!

Thanks voor je hulp!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:30

Ik ben echt helemaal niet thuis in de spiegelreflexcamera's, maar wilde vragen of je met een Nikon D60 bijvoorbeeld
ook mooie/leuke plaatjes kunt schieten zonder lens erbij.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:47

graag gedaan en succes!! Laat me maar even weten wat je keus geworden is :D

@cameee, je hebt ALTIJD een lens nodig! Je kan een kit kopen, waar een lens bij zit en daar kan je zeker hele mooie foto's mee maken!!!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:21

Hihi, ja zonder lens kom je niet echt ver. :') Ik heb op dit moment ook alleen maar een kitlens en die is verder hartstikke goed en daar kun je ook zeker hele mooie foto's mee maken! Ik mis zelf alleen al snel het zoom bereik, vandaar dat ik binnenkort een andere lens aanschaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:00

Zo, net terug van de fotograaf, had besloten mijn Canon toch maar eens te laten nakijken. Zoals verwacht zal het waarschijnlijk een zandkorrel ofzo zijn die ergens tussen is geraakt (hoe zou dat toch komen? :o ). Konden ze wel in orde brengen maar ze hebben mij aangeraden hem gewoon "op" te gebruiken, zeker omdat hij het nog gewoon goed doet. Het herstellen zou echt zinloos zijn, kon ik beter een nieuwe camera kopen :+

Nu ik toch daar was van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens te informeren naar nieuwe dingen. Ik had graag iets gehad met meer optische zoom omdat ik altijd het idee heb dat de paarden net niet dicht genoeg staan :P En bij voorkeur ook Canon omdat ik de camera die ik nu heb gewoon super vind :Y)

En ze kwamen met: Canon PowerShot SX200IS

Info die ik zo bij de hand heb en verschilt met wat ik nu heb:
- 12,1 MP - 28 mm groothoeklens
- 12x optische zoom (!!!)
- 1280 x ??? film (HD-kwaliteit)

Dus zoals gezegd spreekt die zoom mij wel aan :+ Ook de betere kwaliteit van filmpjes vind ik echt super, al is dat niet het belangrijkste bij een fotocamera, maar toch gebruik ik die optie best wel veel ;)

En natuurlijk: camera is klein en compact.
Ok, iets groter (vooral breder) dan wat ik nu heb, maar nog zeer klein in vergelijking met die "zwarte" die meestal hebt als je over 10-12-15x optische zoom praat ;)

Verder kan je alles zelf manueel instellen (sluitertijd, diafragma, ...) dus dat is gewoon super.
En, nog héél erg leuk: ik kan mijn 2 batterijen + geheugenkaartjes van mijn oude camera gewoon voor die gebruiken. Hoe super is dat :D (en zo op het zicht past hij ook nog net in mijn tasje :Y) ).

Ik ben dus zo goed als verkocht :+
Iemand anders er toevallig ervaring mee? Of zijn er dingen die ik misschien over het hoofd zie die toch een nadeel (kunnen) zijn?

Nu ga ik internet afschuimen op zoek naar meer info (eventueel vergelijkbare camera's) ... :Y)

Edit; Even wat info die ik meteen gevonden heb:
Citaat:
Canon PowerShot SX200 IS digital camera : Canon versterkt zijn PowerShot camera assortiment met de Canon PowerShot SX200 IS - een nieuw superzoom model in een opvallend compacte body. Daarmee lijkt Canon antwoord te hebben gevonden op het succes van de Panasonic LUMIX TZ serie camera’s. Met een groothoekobjectief (28 mm) met 12x optische zoom en aangestuurd door Canons DIGIC 4-processor die razendsnel een voortreffelijke beeldkwaliteit produceert, is de 12,1 Megapixel Canon SX200IS camera de ideale reisgezel. Movies vol details kunt u vastleggen in High Definition (720p, 30 bps) en via de ingebouwde HDMI-aansluiting bekijken op een HD-televisie. De Manual mode verschaft gebruikers volledige controle op het moment dat zij dat willen.

http://www.letsgodigital.org/nl/news/ar ... 21484.html

Dit is 'm dus:
Afbeelding

Afbeelding

(het bedieningswieletje bovenaan ziet er net hetzelfde uit als bij de canon 450D van mijn vader :+ alleen heeft die van mijn vader geen filmmogelijkheden :Y) )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-04-09 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:03

Oke bedankt! Ik bedoelde een extra lens bij:
Canon EOS 1000D + Canon 18-55 IS lens (Zwart) :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:06

de lens die erbij zit is een KIT lens.. hier kan je zeker hele mooie foto's mee maken maar uiteindelijk zal je wel tegen de beperkingen aan lopen.. Als dat zo is, kan je voor jezelf op een rijtje zetten wat je graag wilt en kijken naar een goede vervanger.. Daar zou ik nu nog niet aan beginnen omdat je eerst je camera maar eens moet leren kennen en moet uitzoeken voor jezelf wat je er allemaal mee wilt ;)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:10

We moeten nog een camera kopen :) .
[***] ; die camera klinkt zeker goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:24

Cameee, misschien moet je je eerst zelf wat meer verdiepen in camera's? :) Niet om je aan te vallen, maar een DSLR koop je niet zomaar en het is fijn als je ook zelf camera's kunt beoordelen ipv alleen af te gaan op ervaringen van anderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:41

www.dpreview.com is een fijne site. Weet alleen niet welke er precies op staan. Veel iig. :D

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:43

Nueve schreef:
Cameee, misschien moet je je eerst zelf wat meer verdiepen in camera's? :) Niet om je aan te vallen, maar een DSLR koop je niet zomaar en het is fijn als je ook zelf camera's kunt beoordelen ipv alleen af te gaan op ervaringen van anderen!

Je hebt zeker gelijk hoor, het lijkt me gewoon heel gaaf om te hebben :) . Maar hij komt er sowieso
niet binnen nu en een jaar ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:46

Ohh nee okee! Zou zonde zijn als je halsoverkop een camera kooppt, en achteraf toch blijer zou zijn met een andere. Maar dan is het goed dat je je nu alvast oriënteert. :D
Heb ik nu ook, wil na mijn examens (volgend jaar pas..) écht een DSLR kopen, maar ik houd nu gewoon alles in de gaten enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:47

Nueve schreef:
http://www.dpreview.com is een fijne site. Weet alleen niet welke er precies op staan. Veel iig. :D

Dank je :)
Maar ofwel ben ik slecht in zoeken, ofwel staat die er net niet op := :+