Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shiloh schreef:Als je wilt uitproberen of je het echt leuk vind, zoek dan gewoon eens iemand in je omgeving die ook een camera heeft. Ga eens een paar keer met diegene op stap en laat diegene je de dingen een beetje zien. Of je het dan leuk vind kom je snel genoeg achter.
Als je er energie in steekt pik je het redelijk snel op en dan ben je met zo'n oud model er sowieso binnen een jaar op uit gekeken.
ikke schreef:Shiloh schreef:Als je wilt uitproberen of je het echt leuk vind, zoek dan gewoon eens iemand in je omgeving die ook een camera heeft. Ga eens een paar keer met diegene op stap en laat diegene je de dingen een beetje zien. Of je het dan leuk vind kom je snel genoeg achter.
Als je er energie in steekt pik je het redelijk snel op en dan ben je met zo'n oud model er sowieso binnen een jaar op uit gekeken.
Maar dan heb je wel een jaar kunnen sparen.
Kom op zeg, er zijn volksstammen die dat er fluitend doorheen jagen op een avondje stappen en dan doen we hier alsof er een klein fortuin wordt uitgegeven!
anke_e schreef:Hallo, ik kom even binnenvallen. ik wil graag een spiegelreflexcamera kopen. Nu wordt mij een canon 300d aangeboden voor €50 incl. Lens 18 - 55 & 2 accu's. Alles doet het nog. Is dit een redelijke prijs? En verstandig om deze te kopen als instapmodel?
Shiloh schreef:Ze geeft zelf aan niet na een jaar al een andere camera te moeten kopen. Ik zeg, spaar dan even door, want dat gaat met zo'n oud model wel gebeuren.
En je kunt voor een ander niet oordelen of een bedrag voor die persoon een fortuin is of niet. Ik heb geen idee hoe oud ze is, maar voor sommige mensen is 135 euro wel degelijk een fortuin.
anke_e schreef:Dankjewel voor de informatie!
Mijn doel is wel, om ervan alles mee te leren. maar wil ook niet over een jaar een nieuwe moeten kopen. Nu staat er in mijn woonplaats een canon 400d te koop(voor 135 incl. 3 maand garantie). Dit zou de opvolger zijn van de 300? Wil liever een niet te dure camera omdat ik niet weet of ik het leuk ga vinden.
Bagheera_206 schreef:De D4 heeft jullie voorkeur boven de D5?
Helaas kan ik mij niet het vlaggenschip van Canon permitteren. Dan maar een segment eronder.
Sicayes schreef:Ik ben erg tevreden over mijn 70D
Qua specs ga je er sowieso op vooruit ( http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-7 ... _EOS_1000D )
Emmaa_ schreef:Je bent nooit uitgeleerd, en ook met een instapmodel zal je niet binnen een paar maanden de ins en de outs weten. Je weet misschien wat hij kan, maar je kan altijd betere foto's maken.
Lonneke2001 schreef:Bedankt voor de reacties, dan ga ik idd voor de 1200D
Edit:
Nog 1 vraagje, want op de een of andere manier kan een vriendin van mij echt geen foto's maken van dravende/galopperende paarden, dat is allemaal wazig. Ligt dit aan de camera of aan verkeerde instellingen?
ikke schreef:Lonneke2001 schreef:Bedankt voor de reacties, dan ga ik idd voor de 1200D
Edit:
Nog 1 vraagje, want op de een of andere manier kan een vriendin van mij echt geen foto's maken van dravende/galopperende paarden, dat is allemaal wazig. Ligt dit aan de camera of aan verkeerde instellingen?
Ik zou toch ook kijken voor de 1300D (nieuwer). Zit weliswaar net boven je budget, maar toch....
Bewegende foto's kan instelling zijn maar ook geen vaste hand van de fotograaf.