[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:32

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:45

lovey_ou schreef:
Fijne feestdagen iedereen!

Kunnen jullie zo mijn foto zien?

https://plus.google.com/u/0/photos?part ... 0803601560

Ik moet wel eerst inloggen op google+, nou is dat voor mij niet een probleem maar ik weet niet of iedereen google+ heeft!

Wel een hele toffe foto!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:50

Lipydo schreef:
Weer de enige foto van deze week :)

[ Afbeelding ]

Ik wil deze foto graag omwisselen voor deze als dat nog kan! Was iets te snel hihi.

Afbeelding

verwijderd13

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:52

Ik word er duizelig van :o

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:53

Geheel de bedoeling haha!

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:56

Hoe moet ik er naar kijken ? lekker ingewikkeld XD

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:59

Misschien als je je scherm kwart slag naar rechts draait dat je hem dan snapt haha :P (levitation foto)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:00

Afbeelding

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:01

Ik snap het !! (niet dus :') ) Leuk bewerkt !!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:10

{:) Fijne feestdagen allemaal!!! {:)

Mijn week 51:

Afbeelding

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:51

Iejoorr schreef:
lovey_ou schreef:
Fijne feestdagen iedereen!

Kunnen jullie zo mijn foto zien?

https://plus.google.com/u/0/photos?part ... 0803601560

Ik moet wel eerst inloggen op google+, nou is dat voor mij niet een probleem maar ik weet niet of iedereen google+ heeft!

Wel een hele toffe foto!

Ik word knettergek van Google :Y) het is dat ik me foto's daar ooit heb geüpload en nu geen pc tot me beschikking heb maar anders :=

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:53

Lipydo schreef:
Lipydo schreef:
Weer de enige foto van deze week :)

[ Afbeelding ]

Ik wil deze foto graag omwisselen voor deze als dat nog kan! Was iets te snel hihi.

[ Afbeelding ]

Ohhh waaaaaaaaaauuuw! Ik wist wel dat jij geweldig kan fotograferen, maar dit! :wow: Sprakenloos...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 23:38

Zo... hier mijn foto! (had wat problemen met internet net, duurde dus iets langer dan ik had gehoopt)

Afbeelding

Dan nu de lijst. De op één na laatste lijst van het jaar!
Dan moeten we even gaan bedenken hoe we het met het topic volgend jaar gaan doen en wat we doen met allen die hier trouw elke week hebben geplaatst.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 00:10

Samenvatting van week 51:

Agossie
Ann_Pam
Ash_ verzamelt hier
binky
calice
chip
Iejoorr verzamelt hier
ismy verzamelt hier
JewEmm verzamelt hier
Lipydo
lovey_ou
magda_90 verzamelt hier
NatassJa verzamelt hier
Sodeletuut
tesseke verzamelt hier
Tinky12 verzamelt hier
Unleash
XiiaaooNaa verzamelt hier
xxanoukxx1

Ik heb 2 inzendingen er tussenuit gelaten. MyHu en Deijs, omdat ik het een beetje laat vind om nu nog in te rollen. We moeten nu nog één week inzenden, dan is het jaar voorbij en in 2014 maken we vast een nieuw topic (Deel II) om schoon te beginnen. Het zou heel leuk zijn als jullie dan mee willen doen, net als een paar anderen die hier gereageerd hebben dat ze graag mee willen doen.

Dan wens ik nu iedereen hele fijne feestdagen!!!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 08:26

Dit is dus ook geen inzending ;)

Afbeelding

Voor iedereen fijne dagen en een gezond en gelukkig nieuwjaar!! :)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 09:02

Oei, te laat :S

Ik heb maar een stuk of 5 foto's gemaakt deze week (nieuwe motor gekocht). Gewoon verslagleggingsfoto's, niet bijzonders helaas en sorry. wéér een motor :p

Afbeelding

Ook wéér gezeur met een website omdat ze een logo en de EXIF informatie van een foto van mij afgehaald hebben. Zucht. Ze hebben het wel best knap gedaan trouwens, dat moet ik ze nageven.

Iedereen hier ook fijne dagen toegewenst!!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 09:04

Trouwens weer erg mooie foto's deze week, die van Lipydo springt er weer uit. Wow.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 10:27

MichieldeM schreef:
Trouwens weer erg mooie foto's deze week, die van Lipydo springt er weer uit. Wow.

Je zegt het goed: "weer" :)

Overigens is jouw foto ook bijzonder mooi detail van de motor.

Wat irritant dat die foto's van jou zo gebruikt worden. Wat doe je daar aan? Stuur je een brief of een dikke factuur?

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:32

Agossie schreef:
MichieldeM schreef:

Je zegt het goed: "weer" :)

Overigens is jouw foto ook bijzonder mooi detail van de motor.

Wat irritant dat die foto's van jou zo gebruikt worden. Wat doe je daar aan? Stuur je een brief of een dikke factuur?

Soms wel, soms niet. Ik heb het een keer gehad met een motorblad (Duits) die heb ik een factuur gestuurd, maar ja, daar hebben ze niets mee gedaan en mijn rechtsbijstand dekt natuurlijk weer geen copyright dingen (zucht).

In dit geval heb ik een facebookbericht geplaats (je hebt me op facebook, dus je kan het zien :P) met een linkje naar een site over copyright en een berichtje gestuurd met het verzoek de foto te verwijderen.

Het is echt heel vervelend, die foto's gaan een eigen leven leiden en worden verspreid van site naar site en de bron is dan eigenlijk niet meer te achterhalen. Ik kom regelmatig op fora foto's tegen zonder logo die ik gemaakt heb en dat zijn dan weer reposts van reposts en dan is het echt niet meer te achterhalen wie het gedaan heeft.

Toch reageer ik er elke keer op, ook al is het in 95% van de gevallen zinloos, gewoon uit principe.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 10:38

Vriendin van mij uit Luxemburg heeft ooit een concert van Bon Jovi gefotografeerd. Zij ziet ook telkens weer foto's van haar (print-screens) met logo verwijderd en zelfs met een ander logo erop verschijnen op fan sites. Ze heeft nu alles van haar site gehaald en als het erop gaat, gaat het met een dik vet watermerk er doorheen.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:49

Jammer dat ze er niet tussen mogen, want we doen gewoon mee.
Maar goed.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:23

Gewoon een groot watermerk erdoor...enige oplossing,Die is namelijk erg lastig om weg te halen.

Michiel...logo wat je nu hebt staan op je heb ik ook zo weggepoetst,geen enkel punt.
Belangrijk is om het logo op die delen te zetten die moeilijk te bewerken zijn of gewoon een logo transparant door je werk heen.
Als mensen zo asociaal zijn om ongevraagd geld aan je foto te verdienen,moeten ze er ook maar wat voor doen.

Copywright erop zitten is een ding....het ook krijgen is een heel ander verhaal :\

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 11:37

Tinky, dat is het punt juist. Je zou er geen watermerk op hoeven zetten. Een foto mag gewoon niet zomaar zonder toestemming van de maker (de fotograaf) gebruikt of gekopieerd worden. Dat is diefstal. En de mensen die een foto op een dergelijke manier gebruiken, zijn dus in overtreding, alleen is het gewoon heel moeilijk om dit helemaal na te zitten. Mensen zijn asociaal, maar vaak begrijpen ze ook niet dat het gewoon niet mag. Ze begrijpen niet dat er een © op foto's zit.
Magazines zoals Michiel omschrijft, weten dondersgoed hoe het zit, maar zijn gewoon aso's die vinden da ze niet hoeven te betalen. Het is heel moeilijk om daar wat aan te doen. Michiel, is het een idee om je rechtshulp verzekering aan te passen? Het staat natuurlijk wel flink dwingend als je een rekening kan sturen naar een misbruiker, met een brief van een advocaat erbij...

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:44

* Dit is geen inzending :) *
Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:57

Agossie schreef:
Tinky, dat is het punt juist. Je zou er geen watermerk op hoeven zetten. Een foto mag gewoon niet zomaar zonder toestemming van de maker (de fotograaf) gebruikt of gekopieerd worden. Dat is diefstal. En de mensen die een foto op een dergelijke manier gebruiken, zijn dus in overtreding, alleen is het gewoon heel moeilijk om dit helemaal na te zitten. Mensen zijn asociaal, maar vaak begrijpen ze ook niet dat het gewoon niet mag. Ze begrijpen niet dat er een © op foto's zit.
Magazines zoals Michiel omschrijft, weten dondersgoed hoe het zit, maar zijn gewoon aso's die vinden da ze niet hoeven te betalen. Het is heel moeilijk om daar wat aan te doen. Michiel, is het een idee om je rechtshulp verzekering aan te passen? Het staat natuurlijk wel flink dwingend als je een rekening kan sturen naar een misbruiker, met een brief van een advocaat erbij...

Ik weet dat er op elke foto een copywright zit,dat hoort iedereen te weten.Sommige mensen weten het niet en sommigen doen alsof ze het niet weten.
Van zo'n blad is het gewoon ronduit asociaal,pure diefstal.

Je recht halen op dit punt is vaak niet te doen,vriendin van mij heeft afgelopen jaar zo'n rechtzaak meegemaakt.Echt een drama...