[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:05

Dank je wel voor de feedback :)
Ik zal er eens mee gaan stoeien. :j

S_imonee

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:23

Bedankt voor de feedback Magda_90! Respect dat je nu nog alles gaat beoordelen _/-\o_

Ik loop ook een klein beetje achter, maar dan het laatste deel van week 17 en week 18.. Ik logeer een week bij mijn vader omdat hij op vakantie is en daar nog geen tijd gehad om even achter de PC te kruipen. Moet ook nodig even fotograferen, want ik vind het niet zo leuk om oude foto's in te leveren hihi.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:31

Graag gedaan hoor dames. Ik kan niet tegen achterstand, dus dat wordt flink aanpoten de aankomende tijd. Daarbij vind ik het ook erg leuk om de vooruitgang bij iedereen te zien. :)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:38

Magda dankjewel!
Ik zit nogal vaak tegen het probleem aan dat mijn scherpte niet goed ligt, en zo'n beweegelijk dier is natuurlijk een hele uitdaging, dus ik heb daar even flink op zitten oefenen, zodat ik het ook sneller zie en kan doen.
Van de bloemetjes had ik even genoeg hahah.
Het was dus puur om te oefenen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:59

Feedback week 18 tot nu toe.

Mariett
Heel mooi hoe jouw zelfportretten altijd zo scherp zijn! Ik vind deze goed gelukt, maar wel vies :+

Glenstorm
Mooi silhouet. Persoonlijk vind ik het jammer dat er geen enkel detail meer zichtbaar is waardoor de foto een beetje plat wordt.

Tivara
Echt prachtig! Helder en scherp, heel mooi!

MarijeR
Wat een leuk perspectief. Ik voel me net een mier, die kijken ongetwijfeld ook op die manier naar een Madelief. :D

Bellatrix
Mooi moment en fijne sfeer. De foto is wel erg korrelig, wat ik persoonlijk jammer vind.

quartel
Mooi portret. Geen commentaar eigenlijk :+

Tigress
Leuk effect geeft het meetrekken. Jammer dat de banden niet helemaal scherp zijn, maar aan de andere kant geeft dat wel mooi de beweging weer.

WiancaR
Wauw, wauw wauw! prachtige sfeer, kleuren en de hond kijkt zo ontzettend lief. Of eigenlijk vooral heel trouw. Als ik een hond zou hebben die elke dag zo naar mij kijkt, dan smelt je toch?!

goriginal
Heerlijke serie. Lekker kleurrijk, mooie poes! Gaaf ook dat de ogen zo mooi bij de omgeving passen.

NESCAFE
Bijzondere bloem! Persoonlijk vind ik de rode vlek links een beetje storen. Ik vind de foto iets dramatisch uitstralen, door de grauwheid denk ik.

Jolandaa_
Smelt! Wat een heerlijke foto. Leuk moment gepakt met dat lipje zo. Niets meer aan doen!

Racheel
Netjes scherp, mooi moment. De achtergrond is wat druk, maar daar doe je in een bak vaak vrij weinig aan.

Valerie98
Stoer moment! leuke compositie ook, vaak zie je dit soort foto's van de zijkant, maar jij staat echt achter het bruine paard.

GerdjeHoran
Heerlijke foto, heel zacht. Ik moet stiekem wel lachen om de hond, die kijkt echt: jaaaaa? Klaaaaar?

Maaaarije
Wat een heerlijk moment! Die tóng!

K_m
Heel sterke foto. Prachtig scherp en erg stoer.

Taars
Je hebt de blik van de hond mooi vastgelegd. Hij kijkt echt heel verwachtingsvol. Persoonlijk had ik de uitsnede iets ruimer gelaten.

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:19

LinSa, je bent mij vergeten :o

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:27

In feedback worden wel vaker mensen overgeslagen, ik ga er dan altijd maar vanuit dat ze geen commentaar hadden :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:30

@linsa: Dank je! Het is ook echt een super lieve hond! Hij is van xGoldenhero op bokt. Zij heeft nog veel meer mooie foto's van hem!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:27

Week 18
Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:52

rosslover schreef:
LinSa, je bent mij vergeten :o

Echt? :wow: ik ga snel kijken!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:56

rosslover schreef:
week 18
[ Afbeelding ]

Gevonden! *D

Mooie DOF, lekker sfeertje geeft dat! Ik had persoonlijk het hoofd of iets krapper uitgesneden of juist ruimer. Het oogt net niet helemaal lekker bij de oren, daar zie je eigenlijk net iets te veel of te weinig. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. :o

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:35

Hier mijn week 18!

Afbeelding

Heb het geluk dat de bloesem in mijn straat bloeit :D Dalijk hoop ik even wat lammetjes op de foto zetten maar weet niet of ze buiten staan. Zo wel, heb ik vast een week 19 want dan zit ik in Duitsland met PHE! (Horse Photo Experience)

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:47

Ik sta er ook niet tussen, maar ga er vanuit dat je dan geen tips hebt:)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:49

Bedoel je met mijn bijlees Anouska? :o?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:30

Week 18

Nog een gebouw uit Londen waarvan ik de naam zo snel even niet weet. Helaas met digitale camera genomen, en niet met mijn spiegelreflex, dus kan mindere kwaliteit zijn.

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:53

Ik maak er een rotzooitje van. Ik weet niet of ik een week 18 heb ingeleverd. Maar even terug kijken :Y)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:02

Anouska15 schreef:
Ik sta er ook niet tussen, maar ga er vanuit dat je dan geen tips hebt:)

Mocht je op mij doelen: Ik heb de feedback voor week 18 gegeven, en jij hebt nog geen foto voor week 18 ingeleverd ;)

Overigens probeer ik ook over foto's waar ik niets op aan te merken heb iets te zeggen. Ik vind het zelf ook prettig als benoemd wordt wat de foto nu precies goed maakt. :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:06

LoveUggs schreef:
Hier mijn week 18!

[ Afbeelding ]

Heb het geluk dat de bloesem in mijn straat bloeit :D Dalijk hoop ik even wat lammetjes op de foto zetten maar weet niet of ze buiten staan. Zo wel, heb ik vast een week 19 want dan zit ik in Duitsland met PHE! (Horse Photo Experience)

Ik heb mijn foto trouwens even aangepast maar kan mijn bericht helaas niet meer wijzigen.. :( -O-

Dus sorrie TS, moet even zo! :(:) :o

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:07

Heb je hem rozer gemaakt? Die andere vond ik mooier.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:09

Ja klopt, ik twijfel een beetje :=
Ik laat altijd nog even een van mijn ouders kijken, even vragen of ze op of aanmerkingen hebben, en mijn moeder vond dit weer mooier, dus nu twijfel ik :=

In de eerste zit meer 'rust' en de tweede spat mn onderwerp er meer uit.. En het vervelende is dat ik van allebei wel hou.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:13

Bijlees week 11
Agossie @ [FK] [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015
De foto's waren over het algemeen zo goed, dat ik bij de meesten weinig inhoudelijks kon zeggen. :)

Cioccolato
Een prachtige zachte en lieve blik heb je daar gevangen in de blackphoto. Hij is hier mooi belicht.

Glenstorm
Heel mooi voor een binnenbak + springfoto, niets op aan te merken.

Brechtjee
Een hele mooie gedetailleerde foto. Wellicht mag hij nog iets explosiever van kleur.

Billionache
Mooi gedaan, ook niets op aan te merken.

Rosslover
Leuke foto.

Kanzi
Wederom weer een prachtige, creatieve foto! <3

Bellatrix
Mooie creatieve foto zo in hoge contrasten met zwart/wit. :j

Maaaarije
Ik snap de gedachte dat je niet zou gaan liggen met die koeien haha. Wellicht had je wel iets meer zonnige zijde mee kunnen nemen, aangezien de schaduw zijde nu wat opvalt? Verder heel mooi inderdaad.

Binky
Hoe is je operatie gegaan? Alsnog heel veel beterschap gewenst. :(:)
Wat een mooie foto heb je daar, mooie zachte uitdrukking en DOF erbij. Wel zou er imo iets meer licht in mogen en wat explosiever van kleur.

Marijepagter
Leuke vogel en foto. :)

GerdjeHoran
Mooi moment heb je vastgelegd met de meerkoeten. Jammer dat de foto alleen niet scherp is, maar het moment heb je toch wel eventjes.

Taarss
Mooie foto. Wellicht als tip, zou je de foto iets kunnen kantelen waardoor je pony niet overbouwd lijkt.

Murthul
Origineel, creatief en mooi uitgewerkt. :j

XiiaaooNaa
Wat een prachtige pupselfoto, niets op aan te merken! <3

S_imonee
Het schuurtje zou je natuurlijk nog dmv klonen weg kunnen halen. Voor een ondergaande zon mis ik erg veel warme kleuren in je foto, wellicht kun je dat nog terughalen? Wat waren je instellingen?
Maar voor de rest, een prachtige foto!

Calice
Prachtig, werkelijk w aar! <3 _O_

LinSa
Mooie heldere en warme foto. Al zou ik hem persoonlijk compleet met benen hebben willen zien, of met minder been.

Jolijnn
Leuke, spontane foto. :j

k_m
Wat het onderwerp ook is, ik vind hem prachtig abstract met een goed contrast. :j

hilly200
Mooie, warme foto. Wel ben je qua beenzetting iets te laat/vroeg, het actiemoment mist net even waardoor het een sukkeldrafje lijkt. Dit is bijvoorbeeld een beter moment: http://boktimg.nl/sites/default/files/2 ... 10d60e.JPG.
Waarom heb je gekozen voor f/11?
[reden gelezen] Wat bedoel je met erg hard? Een grotere diafragma gaat tegelijk met een snellere sluitertijd, desnoods kun je nog f/6 kiezen. F/11 haalt best wat diepte eruit namelijk.

Manonfleur
Nog even de horizon rechttrekken en je hebt een nette springfoto. :j

wendy1987
Dat is zeker een prachtige natuurfoto, mooi gedaan. :j

MarijeR
Het veulentje lijkt zo uit mijn beeldscherm te stappen. Prachtig gedaan! <3

Quartel
Netjes gedaan voor de eerste keer. :j

Mariett
Absoluut prachtig, niets op aan te merken! _O_ <3

Suuszels
Dito! _O_ <3

Jespri
Dito! _O_ <3

Showteam
Dito! _O_ <3

MarBri
Nette foto qua compositie en scherpte (vooral die ogen <3 ). Ik vind hem wel ietsje te donker en net niet levendig van kleur. Wellicht kun je dat met nabewerking nog bereiken?

elle108030
Heb je de kleurtjes achteraf erin gezet of mazzel gehad qua licht? De kleurtjes en DOF zijn inderdaad mooi, maar het onderwerp spreekt mij niet echt aan.

Gub
Wat een kleurrijke, spontane en prachtige actiefoto van die hond! <3

TeSzZz
Leuke foto zo met zijn drietjes, al zou ik persoonlijk de kleuren nog iets warmer en helderder hebben gemaakt.

Marit
Wederom weer een prachtige haarscherpe en kleurrijke foto! <3 _O_

Sicayes
Mooi gedaan met die diepte en patronen in de vorst. :j

EskeGirl
Leuk moment met die andere meeuwen er ook bij op de achtergrond. Al moet ik ergens wel aan de film The Birds denken. _O-

Agossie
Leuke foto. Al vind ik hem wel wat dof in kleur en ik mis de diepte in zijn zwarte vacht als ware, hij lijkt nu wat bruin/grijzig.

Ylvy
Leuk portret van de boxer. Jammer van de vele ruis. Was het wat grauw op dat moment? Wellicht kun je de kleuren nog wat oppoetsen?

Monbyou
Heel leuk uitgevoerd. Als je de volgende keer je diafragma wat kleiner maakt, heb je Danbo én het bloemetje compleet scherp. :)

crazy_horses
Heel leuk gedaan het drieluik zo. :j

Sanne_com
Leuke uitsnede van het paardenhoofd. Al zou ik die boomdinges even weggepoetst hebben aangezien het er nu wat vreemd uitziet. Ook erg jammer van de vele ruis en dat de foto wat vlak qua contrast is.

NESCAFE
Prachtig, niets op aan te merken! <3

Racheel
Week 10: Mooie foto, jammer van de drukke achtergrond en dat de oogjes dicht zijn.
Week 11: Mooie springfoto.

Robin_Rikkie
Een mooi zacht en aandoenlijk portret van je pony. :)

Hanna_94
Mooie actiefoto met een mooie achtergrond. Niets op aan te merken.

Ponyaddicted
Ik vind het een sterk portret, krijg er een verdrietig gevoel bij omdat het net lijkt alsof diegene flink geslagen is. Was dat je bedoeling ook?

Louiisaa
Mooi portret, ietwat jammer van de vieze deken en de missende scherpte.

Verosjaak
Wat een prachtige, gedetailleerde en haarscherpe foto van die kat met prachtige ogen! <3

Ingvild
Leuk portret. Al mis ik wel wat licht (zat ze in de schaduw?) en de kleuren zijn wat dof.

Ash_
Leuk portret. :j

Ismy
Zowel je week 10 als 11 zijn weer adembenemende foto’s van Nepal! _O_

MZorro
Mooie foto zo van het voorjaar. :)
Wellicht hadden de kleuren nog iets explosiever gemogen.

Cleo_
Mooi gedetailleerd die vlinder, ietwat jammer dat de focus niet op het lichaampje zelf ligt.

Sodeletuut
Desondanks dat het een telefoonfoto is, vind ik hem wel sfeervol.

Marjoow
Mooie actiefoto. :j

Eline91
Leuke ‘straatfoto’ inderdaad, ik vind het een sterke foto. Wellicht nog wat ruis eruit halen?

Kimmetjee04
Wederom een sterke en mooie zelfportret. :j Zeker door blijven gaan hoor!

Killyenn
Mooie foto.

SternPhoto
Ik heb even smakelijk moeten lachen om die pretkop van die hond haha. :):)
Jammer dat FB de ogen wat pixelig heeft gemaakt, desondanks een heerlijk portret!

Astor
Een hele leuke foto qua positie, kleuren en afwerking. Als kersen op de taart: wellicht had het model meer naar de camera kunnen kijken.

KimdeGroot94
Mooi zacht en warm portret. :j

it_is_me
Mooi portret, een mooie rustige achtergrond, bij elkaar passende kleuren. Wellicht had er alleen iets meer ruimte aan de rechterkant gemogen.

LOVESUSHI
Wat jammer van het halster zeg, het moment is namelijk erg mooi! De achtergrond en de omzetting naar zwart/wit maken het geheel mooi af. :j

horserider22
Mooie foto, zou zo op een canvas kunnen. :j

Caaramel
Een mooie stadsfoto, netjes gedaan. :j

Cathyenbeau
Leuk gedaan inderdaad met die krokus op de voorgrond en de lenteklokjes die erom heen gekaderd zijn. Wellicht mocht de foto nog iets lichter?

Asselruiter
Leuk gedaan. :)

_Patriciaa
Mooie foto, mooi diep, warm van kleur en fijn om naar te kijken. Persoonlijk had ik hem nog iets lichter gezien.

Joysieee
Wat een prachtig portret van een prachtige pony! _O_
Die blik is zo lief. <3

MyHu
Ik sluit mij aan bij je eigen commentaar. :j

Bumblehorse
Mooi moment. Wellicht nog even de roze waas wat wegpoetsen?

LauraBloem
Dan kijkt de ruiter zo lief maar heeft het paard de oortjes naar achter, jammer! Ondanks wel een mooi portret.

Jacobeho
Het is een mooi landschap wat je gefotografeerd hebt, maar je kunt er nog veel meer uithalen. Ten eerste zit je eigen schaduw in de weg (kun je wegpoetsen). Verder zijn de kleuren erg flets en ontbreekt er een dosis contrast. Is de foto met een mobiel gemaakt toevallig?

SharonPlugge
Mooie spontane lach, die helaas wegvalt in de schaduw en de vlakke tonen van de foto. Wellicht kun je het gezicht nog wat oplichten en de contrasten wat verhogen?

Nefertarie
Dat vind ik een heel leuk spontaan portret waar alles gewoon bij elkaar past. +:)+

Deetjeeuh
Ik vind hem net niet scherp en wat vlak van kleur helaas, maar wel een mooie diepte. :j

Tesseke
Beetje grauw, maar een leuke foto. :j Daar lijkt wel veel karakter in te zitten.

xFace
De omgeving, kleuren en scherpte zijn mooi. Persoonlijk vind ik de houding van de hond alleen niet echt mooi. :o

Jessica_1998
Behalve het afgesneden voetje, is de houding van de hond ook niet optimaal, hij kijkt wat bangig nu namelijk. Ik zou de hond toch even herpositioneerd hebben. :j Wellicht ook iets meer contrast?

Femmelz
Leuk gedaan. :j

iiSunshine
Een erg leuke foto. :j

HeavensLove
Wauw <3 Wat een onwijs prachtig portret. <3

Tivara
Wat een leuk, interessant onderwerp! Is het echt een voorwerp of een knap staaltje fotobewerking?

Joeluna
Boomsilhouetten doen het altijd goed bij mij, ook deze vind ik weer erg leuk om naar te kijken. :j

CrazyIris
Toch is een beregend raam altijd wel leuk om te fotograferen. Op zoek naar patroontjes, reflecties etc. :j

Dandy200
Mooie foto. :j Dat oogje ziet er alleen erg eng uit. :’)

Iejoorr
Ondanks dat het een ‘snelle’ foto is, vind ik hem wel erg leuk. Vrolijk van kleur, voorzien van diepte en een rustige achtergrond. :)

IsaCalixa
Mooi portret, de omzetting naar zwart/wit is ook goed uitgewerkt. :j

Fellow
Dito. :j

Leonyr
Jouw foto is niet meer zichtbaar helaas, welke was het?

Jilinda
Ik denk dat deze foto mij niet aanspreekt omdat je een sierlijke beweging maakt in alledaagse kleding. :o

Revanches
Jammer dat de eigenaresse net de verkeerde kant op kijkt, maar desondanks een mooie foto. :j

_Elke
De focus van de bal is inderdaad mooi vastgelegd. :j Qua bewerking kan ik het eindresultaat zeker waarderen. :)

JewEmm
Mooie natuurfoto. :j

Gekregen feedback
S_imonee
Week 10: Bedankt en graag gedaan hoor met de statjes. :)

Jespri
Week 10: Bedankt!

Eline91
Week 11: wat een lief bericht, bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:19

Bedankt voor de feedback! Ben het met je eens. :D

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:28

Magda_90: Bedankt voor de feedback! Ik kom nog even terug op de vraag wat de instellingen waren voor die foto. Ik ben nu wel thuis, maar had vanochtend mijn externe harde schijf meegenomen naar mijn vader. Dus ik kan nu niet bekijken wat de instellingen waren. Die houdt je nog tegoed.
Ik weet nog dat ik juist geprobeerd had er wat meer warmte in te krijgen. Dit was overigens ook de laatste foto van mijn vorige camera (canon450D).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:30

Graag gedaan. :) Fotografeer je in RAW of JPG? Bevalt je nieuwe apparatuur goed?

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:59

magda_90 schreef:
Graag gedaan. :) Fotografeer je in RAW of JPG? Bevalt je nieuwe apparatuur goed?

Zeker weten! Ben er heel blij mee. Was het zeker waard. Ben soms nog wel aan het klooien met instellingen en zo, maar zo heel veel fotografeer ik de laatste tijd ook niet meer.
Ik fotografeerde eerst in RAW, maar met de nieuwe fotografeer eerst nog even in JPG.