centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:18

Feedback ~ Thema: water

Heavenslove: Mooie foto, heel apart zo het water. Heb je de foto veel bewerkt?
Jolandaa_: Ik vind het jammer dat de foto zo donker is. (De bomen) De weerspiegeling van de lucht in het water vind ik wel heel erg mooi!
Aurelia: Vind het een hele aparte foto, knap gemaakt. Ik vind alleen de weerspiegeling aan de bovenkant van het glas best jammer, dat leidt de aandacht een beetje af.
Leonie: Bij deze foto lijkt het net alsof hij een beetje ondersteboven is, je kijkt een beetje raar tegen het water aan heb ik het idee. Ook vind ik het thema niet helemaal goed naar voren komen, de aandacht staat vooral op de bloem en niet op het water ;)
xMartJuH: Het is een nette foto, persoonlijk vind ik hem alleen niet zo interessant om naar te kijken.
NAIWHL: Mooie scherpe foto, en een leuk idee! Had de foto liever iets meer van voor gezien, zodat zijn/haar koppie er meer volledig op stond :)
Calice: Hele leuke foto, waar je spontaan van begint te glimlachen :) Alleen jammer dat er niet echt een focus in de foto zit, heb het idee dat alles onscherp is.
Melody7: Ik vind het een niet zo hele duidelijke foto, je kunt niet zo goed zien dat het een ‘blad?!’ is. Ook zit er veel ruis in de foto en hij is niet helemaal goed scherp.
_Kiki_: Hele gave foto, maar hij lijkt niet helemaal scherp te zijn?
Quartel: Mooie foto, van mij had de achtergrond wel iets waziger mogen zijn, zodat het onderwerp wat meer de aandacht trekt.
Singasong: Je –opdegrondliggende- vijverfoto is goed gelukt :) Alleen ietsje overbelicht aan de rechterkant
Manonnevot: Heel simpel maar toch heel mooi, ook op precies de goede plek scherp gesteld!
IVfotos: Ook hier had ik liever een iets wazigere achtergrond gezien, toch een hele mooie foto!
Suuszels: Waaw, hoe heb je dit gedaan met de pony? Ik vind het een hele leuke foto!
Tesseke: Echt een hele mooie foto, maar zoals je zelf al zei valt het water hier een beetje weg en is het jammer genoeg niet echt die veel met het thema te maken heeft.
_Tirzaaaaaa: Als de achtergrond net wat waziger was, was de foto net wat interessanter om naar te kijken. Er is nu niet echt 1 punt die de aandacht trekt, terwijl het mooi zou zijn als dat het water zou zijn ;)
JewEmm: Ik had persoonlijk liever 1 punt gezien die de aandacht trekt, maar ik vind het toch een mooie foto!
Binky: Leuke foto, en een leuke compositie uitgekozen. Ook mooi scherp op het juiste punt, goed gedaan!

Zie dit zeker niet als commentaar, ik heb zelf ook maar een simpele camera waar je lang niet zoveel mee kunt ;) En ik ben ook niet zo heel goed hoor. Ik vond het wel heel lastig, hihi. Zoveel goede foto's :j

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:19

Ik had hem al aangepast, nu staat er een stem teveel _/-\o_ _O-

Edit: bedankt voor je feedback Joeluna
Laatst bijgewerkt door NAIWHL op 04-08-14 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:20

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:20

joeluna schreef:

Suuszels: Waaw, hoe heb je dit gedaan met de pony? Ik vind het een hele leuke foto!

Hihi ik moet hier stiekem wel om lachen, maar ik heb eigenlijk niks bijzonders gedaan. Pony was lekker aan het zwemmen aan een longeerlijn en trok precies een grappig gezicht toen ik deze foto maakte (en verder de longeerlijn even weggehaald)
Bedankt in elk geval!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:21

:oo oops :')

Dank je wel joeluna, dit was de eerste keer dat ik bij een marathon ging kijken.
Je hebt daar wel een punt inderdaad, maar ik was al heel erg blij dat het een beetje gelukt was :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:29

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:30

@Suuszels: Nu denk ik echt, duuhhh! Dacht die ie gewoon los aan het zwemmen was :+ Had niet gedacht aan photoshop hahaha
@quartel: Gelukt is ie zeker hoor :) Misschien een beetje overbelicht, en die 2 mensen daarachter leiden mij af :Y) haha

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:32

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:48

Citaat:

Mijn stem gaat naar HeavensLove.

En op veler verzoek mijn foto van vorig jaar. Overigens zie ik nu dat ik inmiddels wel gegroeid ben in de fotografie en had deze best nog een keer kunnen doen, maar dan beter... O:)
Afbeelding

joeluna

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:51

Vind het knap als je hem nog beter zou kunnen doen, echt een super mooie foto! _/-\o_

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:53

Dank je wel. :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:55

:wow: wauw agossie _/-\o_ _/-\o_

Schitterende foto zeg!!!!

Damn ik moet nog veel leren :=

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:56

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:05

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:17

Suuszels schreef:
Ik heb alvast gestemd. Vind het een prachtige foto, wil ook nog eens met die lange sluitertijden gaan oefenen eigenlijk. Had je er nog een filter voor zitten zodat het niet werd overbelicht?

Ik ben nu wel benieuwd Agossie :j

ja een Lee Filter, de big stopper :) anders zou hij idd overbelicht zijn :)

joeluna schreef:
Heavenslove: Mooie foto, heel apart zo het water. Heb je de foto veel bewerkt?

wat bedoel je met bewerkt?
het water is zo getrokken omdat ik met een lange sluitertijd heb gefotografeerd en een filter :)

Euhm ik weet het niet goed hé, maar omdat ik de reacties lees, zie ik dat mensen plots een andere quote kopieren en dat sommigen niet juist zijn ^^
zoals de quote opeenvolgend waar het misgelopen is:

NAIWHL haar quote

Citaat:

XxLiEsJuHhxX haar quote

Citaat:

_Tirzaaaaaa haar quote

Citaat:

ik ga even alles gaan bekijken van de stemmen en de optelling doen, dus die komt in een nieuw bericht te staan met mijn stem erbij dan ;)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:28

Citaat:

De stemmen apart:
- Suuszels --> HeavensLove
- joeluna --> Suuszels
- melody7 --> Aurelia
- JewEmm --> HeavensLove
- NAIWHL --> singasong
- quartel --> singasong
- _Sofie --> calice
- XxLiEsJuHhxX --> HeavensLove
- _Tirzaaaaaa --> singasong
- Agossie --> HeavensLove
- Aurelia --> HeavensLove
- Petrichor --> HeavensLove
- HeavensLove --> calice

Ik was zelf aan het twijfelen tussen tesseke en calice, vind beide een hele mooie foto
maar calice heeft mij weten te overtuigen, ik vind het een leuk idee en de foto is heel leuk getrokken, er is mss geen schertepunt, maar eigenlijk stoort mij dat persoonlijk niet

Als er ergens iets niet klopt, kwa stem, zeg het dan hé ^^

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:30

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:32

Mijn stem mag ook naar Calice > orgineel daar hou ik van! Wil iemand mijn stem erbij plaatsen?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:34

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:47

Citaat:

Ik vond alle foto's mooi, incl. die van mezelf :D

Mijn stem gaat naar Melody omdat voor mij op deze foto het onderwerp 'water' duidelijk naar voren kwam. Hij is ook mooi subtiel!

De meeste sfeer vond ik de foto van Jolandaa hebben.

Het is zoiets persoonlijks. Eigenlijk heeft het meestal niet te maken met hoe professioneel een foto is gemaakt, maar met persoonlijk smaak en een gevoel die de foto je geeft.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:54

Citaat:
Thema: Water
Insturen van maandag 21 juli 20:00 tot maandag 4 augustus 20:00.
Stemmen vanaf maandag 4 augustus 20:00 tot woensdag 6 augustus 20:00.

Voltooide thema's: Boek, Beweging, Drieluik, Bokeh, Zelfportret, Straatfotografie, Levitation, Two of a kind, Tegenlicht, Spring, Nachtfotografie, Vervoer, Liefde, Railroad tracks, Warmte, Oud, Fashion, Papparazi, Muziek, Candy, Found Faces, Veloren,Snelheid, Detail, Inspiratie, Eten/drinken, Een nieuw begin, Kracht, Moeder liefde, Geheim, Beroepen, Band, Color/kleur, Magic, Reizen, Feest, Onscherp, Water.

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:59

Citaat:

Voltooide thema's: Boek, Beweging, Drieluik, Bokeh, Zelfportret, Straatfotografie, Levitation, Two of a kind, Tegenlicht, Spring, Nachtfotografie, Vervoer, Liefde, Railroad tracks, Warmte, Oud, Fashion, Papparazi, Muziek, Candy, Found Faces, Veloren,Snelheid, Detail, Inspiratie, Eten/drinken, Een nieuw begin, Kracht, Moeder liefde, Geheim, Beroepen, Band, Color/kleur, Magic, Reizen, Feest, Onscherp, Water.

Mijn stem gaat naar Calice. Prachtige foto. Ik had de handjes iets scherper willen zien maar de kleur, Het subtiele water. Ik vind het een top plaat

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:25

Heyy, mag ik even jullie mening vragen over een foto die ik net heb gemaakt en bewerkt?
Ik heb hem expres overbelicht gemaakt omdat ik vind hat het een mooi effect geeft.
En de achtergrond donker gemaakt zodat de focus ligt op de bloem.
Foto

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:15

Citaat:

Mijn stem gaat ook naar Heavenslove.

In de herfst kun je leuk met spinnewebben spelen.
Afbeelding

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:45

F_Orumster schreef:
In de herfst kun je leuk met spinnewebben spelen.
[ Afbeelding ]

dat is inderdaad echt prachtig gedaan!