maar met mijn olympus e500 zag je echt vreselijk veel ruis als je hoge ISO deed, dus zag er niet uit. Met de Canon EOS 50D merk je niet veel van het ruis, als ik op ISO 2000 fotografeer ziet het er nog goed uit, bij de olympus schrok ik al bij 800 en kreeg bijna hartaanval bij 1600
Hmm lichtgevoelige lens.. Eens uitzoeken wat dat inhoud.. Ik heb net een nieuwe telelens gekocht *zucht*
Honeybee
Geplaatst: 20-11-09 13:55
Een lichtgevoelige lens. Dat draait om diafragma. Het F getal. Een veelgebruikte standaard lens is 55-200 mm F4-5.6
F4-5.6 staat voor de hoeveelheid licht die doorgelaten word. Hoe lager het getal, hoe beter. Voor binnenbakken is F2.8 vrij standaard.
Maar het hangt ook weer helemaal van de locatie af. Welke bak etc. De ene is donkerder dan de andere. Op sommige locatie's heb je zelfs niets aan een F2.8 lens. Tot nog toe heb ik één locatie meegemaakt waar ik zelfs met een F4-5.6 lens foto's kon maken.
Dan ook nog, wat veel mensen niet weten... F4-5.6 betekend in een voorbeeld van 55-200 mm, dat, wanneer je niet inzoomt (dus 55mm), de diafragma maximaal F4 is. Bij 200 mm is dat F5.6 Wanneer er geen streepje tussenstaat zoals bij F2.8 dan betekend dat, dat wanneer je wel of niet inzoomt, dit niets uitmaakt. Diafragma blijft F2.8, tenzij je dit zelf wijzigt.
Nee, maar aangezien hier continu hetzelfde wordt gevraagd.......
_Denise
Geplaatst: 20-11-09 17:20
Ik ben nog op zoek naar een leuke macro lens.. Ben me een beetje aan het oriënteren en vind wel leuke dingen. Het liefst zou ik (gewoon) een canon lens willen. Ben benieuwd wat jullie me aanraden?
Ik fotografeer met een Canon 450D (binnenkort een 50D) Mijn budget zit tot ongeveer 500 euro