Omdat mijn document ondertussen wel erg lang wordt, hierbij alvast de bijlees van week 10!
Vanaf pagina 136 Rest van week 10
S_imonee Er is veel te zien op je foto, dat wel maar mijn oog wordt niet bewust naar één plek getrokken. Ik denk dat je net iets te veel op je foto hebt, en daarbij te rechtlijnig. Ik denk dat als je een stuk van links had weggesneden dat je dan meer de focus had gekregen op het mos en de paddenstoelen.
_Patriciaa Dat is een leuke foto van het eekhoorntje inderdaad, mooie kleuren en mooie DOF. Wellicht had je hem nog iets minder centraal mogen plaatsen.
Bellatrix Netjes gedaan in de bijwerking. Wellicht eens proberen met een zwarte achtergrond voor het complete “griezelige” plaatje?
Eline91 Het onderwerp en de fotobewerking, jij en de vlinders, vind ik prachtig gedaan! De achtergrond stoort mij alleen wat, wellicht was het mooier geweest om een egaal witte achtergrond te kiezen? Nu lijken het twee stukken die niet geheel bij elkaar passen. Is overigens een smaakkwestie hoor.
Taarss Prachtig in kleur en DOF! Heel zacht. Wel persoonlijk iets te centraal en daardoor wat loze ruimte linksboven.
it_is_me Hele mooie sfeerfoto van de keuring in een binnenbak. Mooi helder en goed van kleur.
Billionache Groot gelijk dat je de hand hebt laten bewegen op je foto, daar wordt ie absoluut dynamischer van. De omzetting naar zwart/wit is mooi gedaan, past er goed bij. Persoonlijk vind ik de loze ruimte links jammer en had ik meer van de gitaar aan de rechterkant willen zien.
Lipydo In alles vind ik hem mooi, maar persoonlijk vind ik het naakt gedeelte niet perse nodig om het gevoel te creëren. Een badjas o.i.d. was mooier geweest. Doch, een mooie foto die goed bij je titel past.
Showteam Dat is een mooie surrealistische foto, niets op aan te merken.
k_m Over het geheel vind ik het model iets te ongemakkelijk op de foto staan, ik kan het niet precies plaatsen maar echt lekker kijken doet het niet zo. Qua techniek zelf is de foto netjes.
Louiisaa Welkom nog als eerste! Het moment tussen baas en hond is erg mooi, maar de foto slaat hier erg paars/roze uit. Heb je daar bewust voor gekozen? [verbeterede versie gezien], die is stukken beter!
LauraBloem Om je foto donkerder te krijgen, had je je sluitertijd kunnen verhogen. Wat waren je instellingen? Verder is je foto scheef (probeer de bakrand recht te houden op de achtergrond) en slaat de foto wat blauw uit. Verder een mooi begin voor je eerste rijfoto’s.
Mariett De focus op je ogen is prachtig, mooi helder, zacht maar toch gedetailleerd. Ik kan alleen niet goed de achtergrond, de bubbels en je gezichtsuitdrukking combineren tot één foto. Qua uitvoering had ik denk ik meer laten lijken alsof je echt gefocust bent op de bubbels ipv de camera?
NESCAFE Ik snap de uitvoering, maar qua bewerking is hij imo te verscherpt en te korrelig. Over het geheel is hij erg pixelig en links wat onderbelicht waardoor ik de foto niet fijn vind kijken. Ik zou hem de volgende keer minder verscherpen en zachter maken.
Verosjaak Wat een prachtige, diepe en dynamische foto van het Alblasserbos!
Marit Niets op aan te merken, gewoonweg prachtig! De bewegingsonscherpte vind ik juist versterkend werken gezien het nu eenmaal een snel vogeltje is.
Killyenn Het moment is zeker spontaan, maar toch trekt de foto mij weinig op de een of andere manier. –O-
Jilinda Altijd mooi om te zien die oefeningen van defensie he? Een mooie foto, wellicht dat hogere contrasten de kersen op de taart kunnen zijn?
XiiaaooNaa Ondanks dat het veld in een boog loopt, kun je de horizon beter nog even rechttrekken. De kijker weet het namelijk niet dat het veld in een boog loopt en zal het opvatten als een scheve horizon. Desondanks, een mooi actiemoment! Qua schaduw, blijft altijd lastig met actiefoto’s.
Joysieee Technisch, qua kleur en scherpte is het een nette foto. De uitsnede is een smaakkwestie, zelf vind ik hem nu net niet. Liever iets minder oor naar mijn smaak dan. Let er wel op dat je nu de haren van de eigenaresse aan de rechterkant ziet.
GerdjeHoran Een prachtige foto qua achtergrond en onderwerp (die hondenhalsband is erg leuk haha). Maar ik mis helaas een stapel scherpte, er lijkt een waas overheen te zitten? De kleuren hadden ook wat explosiever gemogen naar mijn mening.
Kanzi Geweldig uitgevoerd, Danbo in het ziekenhuis! Erg leuk uitgevoerd, complimenten! Die van alleen zijn hoofd is ook geniaal!
IsaCalixa Leuk zelfportret, maar hij slaat wel roze aan?
Jespri Ik vind hem prachtig uitgevoerd, heel mooi gedaan.
Maaaarije Leuk uitgevoerd! Wellicht iets minder voorgrond? Die leidt namelijk een beetje af nu van de geconcentreerde poezenblik.
Kimmetjee04 Vind je het gek dat mensen in dat jaargetijde je gek aankijken met dat jurkje en blote voeten. Ze zouden het eindresultaat eens moeten zien, wat prachtig uitgevoerd, mijn complimenten!
horserider22 In eerste instantie vond ik hem niks. Erg veel ruis en niet een duidelijk verloop. Maar toch bleef hij mijn aandacht houden en nu kan ik erg waarderen als een rustig landschap met een prettige diepte om naar te kijken.
Joeluna Je logo suggereert dat je alleen paarden fotografeert, nu zie ik hem op een landschapsfoto en dat kan vertekenen bij potentiele klanten, mogelijk althans. De foto vind ik wat minder, de takken storen op de voorgrond. Beter had je duidelijk één onderwerp op de voorgrond kunnen plaatsen en dan met de rustige achtergrond (die mooie kleuren bevat) erbij.
SharonPlugge Zeker een prachtige lucht, mooi gedaan!
xFace Dat alleen het middelste bolletje en die van linksboven haarscherp zijn, heeft te maken met het feit dat deze op dezelfde hoogte zitten. De andere bolletjes zitten dan net lager of hoger waardoor deze niet scherp zijn. Een diafragma van bijvoorbeeld A maakt alles op afstand A scherp. Maar zit een onderwerp op afstand B, dan wordt deze niet scherp. Tenzij je het diafragmagetal verhoogt, dan is B wel weer scherp. Speel er maar eens mee.
Quartel Je eigen commentaar geef je al aan. Maar, als je nu de achtergrond ook wit maakt, dan heb je een mooie white foto. Dat staat denk ik wel erg mooi hierbij.
_Elke Ik snap wat je bedoeld met het tegenlicht en het onderwerp, maar toch pakt de foto niet gehaal. Wellicht had je de boom minder centraal kunnen plaatsen bijvoorbeeld? Qua instellingen is hij verder goed.
MZorro De linkerkant is inderdaad ietsje te donker, maar voor de rest vind ik het absoluut een prachtige, liefdevolle en sfeervolle foto!
Brechtjee De blik van je poes heb je zeker mooi vastgelegd. Wellicht had je voor de puntjes op de i nog wat meer ruimte kunnen hebben links/boven, zodat je de kijker meer meeneemt in de foto?
Sanne_com Prachtig, niets op aan te merken!
Manonfleur Qua kleuren, scherpte en achtergrond is hij netjes en rustig (positief). Wellicht had je nog iets meer body en iets minder loze ruimte kunnen doen? Doch, de blik is heel liefdevol en zacht.
Murthul Netjes.
KimdeGroot94 Inderdaad iets meer ruimte aan de onderkant, maar toch een prachtige foto zo van hun samen.
Calice Dat is een mooie en zachte foto. Wellicht had je ze beiden iets kunnen laten draaien om die schaduwvlek te voorkomen in het gezicht?
TeSzZz Je schrijft dat je het moeilijk vind om andere onderwerpen dan honden te fotograferen. Deze vind ik erg mooi gelukt, heel mooi van kleur en diepte, ga zo door!
crazy_horses Het paardenoog is mooi scherp en helder van kleur, maar ik ben niet zo te spreken over de gekozen compositie. Het paard lijkt nu een lang hoofd te hebben namelijk. Je hebt je instellingen nog gegeven mbt tot de foto van week 9. Doordat je sluitertijd te traag is, is je tulp onscherp geworden. Probeer de volgende keer deze instellingen te doen icm met een statief.
Monbyou Nette foto!
PenS De uitsnede is hierbij wat krap aan de onderkant en daarbij is het onderwerp wat te donker. Probeer meer borst erbij te krijgen, ook heeft ie nu een onderhals erop gezet, probeer dan het hoofdje wat naar beneden te lokken.
LOVESUSHI Ik ben bang dat ik je foto te rommelig vind met die voorgrond. Wellicht kun je nog iets meer croppen? Ook doet de foto erg oranje aan en ik zie van die zogenaamde contrastringen, voornamelijk linksboven. Het water is wel mooi vastgelegd.
JewEmm Prachtig, niets meer aan doen!
WiancaR Daar mag je zeker trots op zijn, een mooie foto!
Sodeletuut Dat is een mooie en spontane foto.
Agossie Prachtig, niets meer aan doen, echt voor aan de muur!
Cleo_ Probeer de volgende keer meer borst erbij op te zetten zodat het hoofd niet zo groot lijkt. Met wat voor apparatuur fotografeer je?
elle108030 Echt een schande dat je zo’n mooi stuk stilleven gefotografeerd hebt inderdaad. Ietwat jammer van het wazige stukje voor het mos, maar voor de rest vind ik het een hele fijne foto om naar te kijken.
Ponyaddicted Het is een leuk plaatje, maar niet echt een foto waar ik feedback op zou kunnen geven helaas (omdat het meer een kiekje oogt).
Bumblehorse Leuk portret, maar ook bij jou zou ik iets meer body van het paard willen zien. En let daarbij op je achtergrond, het schuine dak is iets storend aanwezig namelijk. De volgende keer zou je de mevrouw ook kunnen vragen om iets naar boven te kijken zodat ze wat minder een tweede kin heeft.
Suuszels Nog gefeliciteerd met je nieuwe camera en lens! Je hebt een mooi moment gefotografeerd, maar persoonlijk had ik haar/zijn hand of bij zijn mond willen zien, of meer de vingers bij elkaar. Nu is het moment nét niet namelijk.
Sicayes Het is een mooie evenementenfoto inderdaad, niets op aan te merken (gelet erop dat je bij evenementen vaak weinig keuze hebt mbt achtergrond etc). En nog gefeliciteerd he met de behaalde prijs!
Gub Wat een prachtige foto, ik blijf er naar kijken, wauw! De kleuren zijn imo juist perfect!
CrazyIris Een mooie nette foto.
wendy1987 Ik sluit mij aan bij je eigen commentaar, de volgende keer beter inderdaad.
Jessica_1998 De foto spreekt mij nu niet aan omdat de hond er niet helemaal op staat en te centraal geplaatst is. Bij dit soort foto’s, waarbij je de zijkant van het hoofd wilt fotograferen, is het imo het mooiste om het koppie dan geheel beeldvullend te plaatsen en daarbij uiteraard de riem aan de andere kant te leggen.
Caaramel Mooie foto, ze blijven leuk. Al vind ik persoonlijk wel dat er iets te veel loze ruimte boven zit, daardoor wordt de foto ook iets te druk.
Deetjeeuh Prachtig, creatief uitgevoerd! Ik ben er nog niet helemaal uit of de scheve horizon iets stoort of niet, maar dat is mierenn*.
HeavensLove Heel goed gefotografeerd en samengevoegd in een collage. Niets op aan te merken.
Nefertarie Blijft altijd jammer die hekken ervoor he. –O- Wellicht kun je hem voor de puntjes op de i nog meer croppen gezien er boven veel loze ruimte is? Maar verder vind ik hem absoluut prachtig!
SternPhoto Leuke foto van het ratje, al mis ik wel veel scherpte helaas.
Jolijnn Ik snap je twijfels. Wat mij opvalt is dat je achtergrond wat overbelicht is (zon) maar je model in de schaduw staat. Ik denk dat een andere locatie (model meer in de zon) de foto sterker had gemaakt. Verder vind ik de foto van flauw, je hebt hem omgezet naar zwart/wit maar hij is wel vlak. Ik denk dat het punt vooral is dat het model in de schaduw staat.
Jacobeho Wat een waanzinnige gave foto zeg! Die zou je moeten inzenden in een krant!
Ingvild De achtergrond, kleuren, helderheid en scherpte vind ik erg mooi, dito met de hoofdhouding. Wel vind ik hem wat krap, ik zou meer borst hebben willen zien voor het complete plaatje.
Tivara Mooi boekje, verder heb ik niet heel veel met dit soort stillevens, daardoor kan ik slecht tips geven.
MyHu Het is een mooi portret bij een mooie achtergrond. Rustig en vriendelijk beeld. Waarom heb je in deze situatie gekozen voor manueel scherpstellen?
Dandy200 Het paard loopt inderdaad niet gunstig tov het zonlicht. Het is een leuke foto, alleen jammer van de deken.
Hanna_94 Niets op aan te merken.
Ylvy Het is zeker een mooie foto voor een binnenbak. Helder, goed moment, rustige achtergrond, goede beenzetting. Niets op aan te merken.
MarBri Dat vind ik een heel mooi konijnenportret, niets op aan te merken.
Tesseke Mooie foto.
MarijeR Een beetje te donker naar mijn smaak, maar zeker prachtig in compositie, kleur en scherpte!
Leonyr Absoluut prachtig, niets meer aan doen!
Iejoorr Succes met alles, is het gelukt met je toetsen etc? Leuke foto.
Robin_Rikkie Nette foto.
Cathyenbeau Een mooie rustige foto met warme kleuren en een fijne blik.
Femmelz Die spreekt mij niet zo aan helaas.
Astor Zoals eerder gezegd, an sich een mooi portret, mooi nabewerkt, goed scherp en fijne kleuren. Persoonlijk vind ik de make-up bij de ogen alleen erg storend.
LinSa Een prachtige foto!
Fellow Hoewel een beetje rommelig op de achtergrond, wel een leuke foto.
Revanches Heel leuk gedaan dat hond en baas elkaar zo aankijken, complimenten! Persoonlijk vind ik de nabewerking alleen net niets, hij is mij iets te geel/bruinig.
Gekregen feedback
Iedereen Graag gedaan hoor met de statjes, het is leuk om te doen! Die van maart zullen hopelijk volgende week volgen, ben momenteel een beetje druk.
Eline91 Bedankt voor de feedback. Week 10: Het was juist de bedoeling om op de neus scherp te stellen ipv de ogen, even een gekke foto ipv een correcte.
Sicayes Bedankt voor de feedback. Die eetfoto van de wolf, waar hij net wegkijkt is wel retegaaf zeg. Week 9: Bedankt!
Monbyou Bedankt voor de feedback. Week 8: Bedankt!
MZorro Bedankt voor de feedback. Week 10: Ik snap hem hoor, maar de concentratieboog van mijn pup is nog niet groot, als ik met een speeltje naar boven wees, ging ie van zijn plek af, we moeten nog even oefenen daarmee.
louiisaa Bedankt voor de feedback. Week 10: Het was juist de bedoeling om op de neus scherp te stellen ipv de ogen, even een gekke foto ipv een correcte.
hilly200 Bedankt voor de feedback en graag gedaan met de statjes. Week 10: Het was juist de bedoeling om op de neus scherp te stellen ipv de ogen, even een gekke foto ipv een correcte.
Joeluna Bedankt voor de feedback. Week 10: Het was juist de bedoeling om op de neus scherp te stellen ipv de ogen, even een gekke foto ipv een correcte.
Kimmetjee04 Week 9: Bedankt!
Jespri Week 9: Bedankt!
Iejoorr
Geplaatst: 29-04-15 20:40
magda_90 schreef:
Iejoorr Succes met alles, is het gelukt met je toetsen etc? Leuke foto.