[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:35

Bij de Aldi en bij de Makro hadden ze 2 gig kaartjes voor nog geen 20 euro incl btw. zijn vast niet de allerbeste, maar ik denk dat ik er eentje ga halen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:00

capopjekop schreef:
Bij de Aldi en bij de Makro hadden ze 2 gig kaartjes voor nog geen 20 euro incl btw. zijn vast niet de allerbeste, maar ik denk dat ik er eentje ga halen

Maar hebben ze daar ook CompactFlash kaardjes? Want SD en XD zijn inderdaad een stuk goedkoper, maar deze passen niet in de meeste spiegelreflexcamera's. (Die dus CompactFlash kaartjes nodig hebben..)

Als ze ook CF kaarten hebben, ben ik zeer geintresseerd!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:15

Dat weet ik niet, ik heb zelf sd, dus niet op de andere gelet, zou je op de site moeten kijken

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:18

WildChild schreef:
Oh jongens ik word gek, ik weet niet welke beslissing ik moet nemen.

Wat zouden jullie doen?

Canon EOS 400D + kitlens
OF
Canon EOS 350D + 18-200 Sigma objectief

Zit er nou echt zoveel verbetering in de 400D? Ik weet gewoon ff niet wat ik moet doen nu. Ik wil echt graag een goede beslissing maken, so please help me guys.

Net als Renza zegt is een 18-200 geen goede keus. Als je toch geen objectieven wilt wisselen hoef je net zo goed geen dslr te kopen. Natuurlijk is de 400D in een hoop punten verbeterd tov. de 350D anders hadden ze geen nieuw model uitgebracht. Iets verder terug hier heb ik de verschillen tussen de 350 en de 400 staan.

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:33

Ik ben wel erg aan het zeuren vandaag Bloos , maar ik heb een paar camera's gezocht die me wel interesant lijken, en nu kan ik het vergelijkings tabeletje niet hierheen krijgen, maar ik heb wel een link:

http://www.letsgodigital.org/nl/camera/ ... -1200.html

Dus als julie zo vriendelijk zouden willen zijn even te kijken, en te zeggen welke het best is, of als iemand ervaringen heeft met 1 van die camera's. Ook als iemand nog een andere goede camera weet, ik hoor het graag.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:36

Kan iemand me vertellen hoe dat met die 80 euro terug actie is?
Die gaat tot 30 juni oid? Is dat in elke winkel waar de canon te koop is?
En als ik hem nú koop, krijg ik dus 80 euro terug? Of wordt dat van de prijs afgehouden Clown ?

80 euro minder zou wel héél fijn zijn.. Maar eigenlijk ben ik nog aan het sparen..

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:48

traan_beauty schreef:
Kan iemand me vertellen hoe dat met die 80 euro terug actie is?
Die gaat tot 30 juni oid? Is dat in elke winkel waar de canon te koop is?
En als ik hem nú koop, krijg ik dus 80 euro terug? Of wordt dat van de prijs afgehouden Clown ?

80 euro minder zou wel héél fijn zijn.. Maar eigenlijk ben ik nog aan het sparen..

Dat geldt in heel Nederland en is een aktie van Canon zelf. Je moet dan na aankoop de streepjescode ed. opsturen en dan krijg je de 80 euro op je bankrek. bijgeschreven.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:51

Oké, bedankt Lachen
Nu moet ik wel heel erg gaan nadenken of ik hem nú al koop, of toch later zodat ik niet zoveel van mijn bankerekening hoef te halen..

Maar 80 euro is niet niks (nog wat eurotjes erbij en je hebt alweer een nieuwe lens Clown )

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:52

ja en ik krijg die cashback actie nog steeds niet voor elkaar en die domme hummels daar kramen er gelijk computer termen uit dat ik t ook niet meer weet Hyper!

Maar hebben jullie een tip misschien?? voor een foto? moet een foto van me broer zijn auto maken....rijdend...en dan wil die dat je ziet dat de wielen draaien etc. iemand tips?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:05

Texas1 schreef:
ja en ik krijg die cashback actie nog steeds niet voor elkaar en die domme hummels daar kramen er gelijk computer termen uit dat ik t ook niet meer weet Hyper!

Maar hebben jullie een tip misschien?? voor een foto? moet een foto van me broer zijn auto maken....rijdend...en dan wil die dat je ziet dat de wielen draaien etc. iemand tips?

Meepannen met een sluitertijd van 1/60 ongeveer.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:06

Texas1 schreef:

Om te oefenen, laat hem eerst langzaam rijden, dus niet te snel, maar ook weer niet stapvoets. Volgens mij, als je dan op de autodeur of raam scherpsteld, en een niet al te kleine sluiterstijd kiest, worden de velgen dan wat onscherp zodat je ziet dat de auto rijdt. Maar dit heb ik nog nooit in de praktijk gedaan, dus het kan zijn dat ik er helemaal naast zit.

@Kokomo: Ik heb me rot gezocht, maar kan jouw post over het belang van de verschillen tussen de twee niet meer vinden. Wat vind je zo belangrijk aan eht verschil tussen deze twee camera's? Het lcd scherm en 2 mp meer lijkt me namelijk niet iets om 200 euro verschil voor neer te tellen.. De extra scherpstelpunten klonk me wel goed in m'n oren.. maar is er nog een reden om écht voor de 400 te gaan? Kom maar op! Knipoog

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:04

Dan nog maar een keer.

Summary of changes (compared to the EOS 350D / Digital Rebel XT)
10.1 megapixel CMOS sensor with improved microlens array, fill factor and lower noise
EOS Integrated Cleaning System
Anti-static coatings on sensor surfaces plus anti-dust materials in the camera body
Separate low pass filter with ultra-sonic vibration
Software based dust mapping / removal
Nine point Auto Focus sensor (same as EOS 30D) with F2.8 support
Continuous shooting burst up to 27 JPEG and 10 RAW images
Single large, bright, 2.5" LCD monitor with 160° viewing angles (horizontal and vertical)
Camera settings and adjustment on LCD monitor
Proximity sensor below viewfinder eyepiece to disable the LCD during composition
New viewfinder view includes 9 AF points as well as EOS 30D style status bar
Picture Styles, larger range of image parameter adjustment (same as EOS 30D)
Improved user interface
Image magnification available in record review
Histogram available as brightness (Luminance) or RGB (Red, Green, Blue)
Three settings for long exposure noise reduction (adds Auto option)
Auto rotation with three options (not recorded, record don't rotate, record and rotate)
Additional custom functions (magnified view in record review, LCD display at power on)
Up to 9999 images per folder on storage card
Automatic storage of setting adjustments (no longer requires a press of the SET button)
Improved print / share / direct print features
Lower introductory list price ($100 lower)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:23

@ WildChild: O wat fijn dat er eindelijk iemand met het zelfde probleem rond loopt. (Klinkt l*llig maar oké Tong uitsteken)

Ik was vandaag bij de mediamarkt en begon toch wel te twijfelen welke ik nou moet nemen. Canon 350D is goedkoper dan de 400D. Dus mits de 400D niet écht beter is kan ik net zo goed de 350D kopen. Maar laat ik nou overal lezen en horen dat de 400D beter is Nagelbijten / Gniffelen.

Ik weet het niet meer Clown Eerst wou ik de 400D maar als je 400D zegt lijk je automatisch ook op de 350D te botsen.

Denk toch dat ik alsnog voor de 400D ga, het is de verbeterde versie van de 350. En dat zal hij wel niet voor niets zijn denk ik zo Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:17

Autofocus van de 400D is ook over het algemeen merkbaar beter dan die van de 350D, nog een reden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:19

WildChild schreef:
Maar hebben ze daar ook CompactFlash kaardjes? Want SD en XD zijn inderdaad een stuk goedkoper, maar deze passen niet in de meeste spiegelreflexcamera's. (Die dus CompactFlash kaartjes nodig hebben..)

http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=708

Ultra II kaartjes (SanDisk) voor €28,50, de "standaard"kaartjes €23,00. Zo duur zijn die krengen nu ook weer niet hoor... (In dit voorbeeld ook ff de 2GB genomen)

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:56

Bedankt! Bij de mediamarkt zijn ze toch wel een stuk duurder! Maar het enige nadeel is wel, ik ben niet in de gelegenheid om de kaartjes op te halen, dus zal ik 6,50 verzendkosten moeten betalen. En da´s wel veel, voor zo´n frutskaartje. Maar ik denk dat dat met verzekering enz. te maken heeft. Ik zal het eens met mijn vader overleggen Lachen

@DarkDreamer: Ik denk dat ik ook maar voor de 400D ga. Aangezien Nouks en Kokomo dat toch aanraden (En zij toch wel een beetje de proffessionals zijn hier Knipoog ..) denk ik dat het verstandig is om eerst te investeren in een goede body, en dan later nog objectieven erbij te kopen, dan in een keer alles te willen en dan na een tijdje toch balen omdat je bepaalde functies mist.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:41

WildChild schreef:
capopjekop schreef:

Bij opusshop op internet hebben ze 2Gb CF kaarten van ongeveer 20 euro.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:47

Sorry dat ik hier zo even middenin kom vallen.

Ben op zoek naar een nieuw cameraatje om vaak mee te nemen naar de paarden. Mn vriend heeft een 20D voor speciale foto's, ik zoek meer iets om op buitenrit mee te nemen, wat in je jaszak past.

Mijn eisen:
minimaal 5 megapixel
4x of meer zoom
filmpjes kunnen maken onbeperkte lengte, 640x480 groot
kunnen zoomen tijdens het filmen
vooral buiten goede foto's
vrij licht en klein (geen SLR dus, maar ook niet perse credit-card formaat)
op penlites (dus geen interne accu ofzo)
prijs: rond de 200 euro

Ik kwam hierbij uit op een panasonic LZ7, een vrij nieuw model dat aan al mijn eisen voldoet (alleen zoom tijdens filmen weet ik niet zeker).

Is hier iemand die dit type camera heeft en hier wat over wil vertellen?

Heb de zoek-functie gebruikt, maar kon geen posts vinden over de LZ7

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:32

Panasonic is een van de betere merken compactcamera's. Door hun samenwerking met Leica staan de camera's op hoog niveau.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:49

Ik heb adviesen nodig:D

Iemand die mij wilt helpen?

ik wil een niet al te dure camera, zo tot de 600 euro.
ik wil hem gebruiken om leuke actie foto's te maken van vrienden die paard rijden, of van mijn hondje.
gewoon omdat ik er erg plezier in heb.

Ik wil een niet te ingewikkeld ding, omdat ik totaal niet technies ben.

ik zat zelf aan de D400 te denken, maar is deze te ingewikkeld en is deze voor 600 euro te koop?

nogmaals ik heb er geen proffesionele bedoelingen mee.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:04

Sorry dat ik jullie nu alweer lastigval, maar morgen ga ik mijn camera (400D+18-55 is het toch geworden Knipoog ) kopen, en nu heb ik dus ook een geheugenkaartje+tas nodig. Ik ga denk ik in de buurtwinkel het kaartje van 30 Euro voor 2gig kopen, maar nu was ik aan het zoeken voor een tas. Ik stuitte toen op een pakket van de mediamarkt; starterspakket voor de 400D. Het bevat een snuittas, UV-filter voor de kitlens en een extra accu. Samen kost het €50,-. Doen? Of juist niet? Ik weet het niehiet!

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:09

Ik had even een vraagje:
weet iemand misschien wat voor geheugen kaartjes er gaan in de canon EOS 400D?

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:07

tinkerliefde schreef:
Ik had even een vraagje:
weet iemand misschien wat voor geheugen kaartjes er gaan in de canon EOS 400D?

Ja, Compact Flash (CF) kaartjes.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:10

WildChild schreef:
Sorry dat ik jullie nu alweer lastigval, maar morgen ga ik mijn camera (400D+18-55 is het toch geworden Knipoog ) kopen, en nu heb ik dus ook een geheugenkaartje+tas nodig. Ik ga denk ik in de buurtwinkel het kaartje van 30 Euro voor 2gig kopen, maar nu was ik aan het zoeken voor een tas. Ik stuitte toen op een pakket van de mediamarkt; starterspakket voor de 400D. Het bevat een snuittas, UV-filter voor de kitlens en een extra accu. Samen kost het €50,-. Doen? Of juist niet? Ik weet het niehiet!

Ik denk dat dat best een goede deal is, maar let wel op dat als je er nog een lens bij wil kopen in de toekomst dat het dan handiger is om een tas te kopen waar de lens bij in past. Verder heb ik niet zo'n goede ervaring met een snuittas: de mijne kieperde steeds om als ik 'm om had hangen. Ook een keer toen mijn camera er in zat en de tas nog niet dicht zat: camera valt eruit, recht op de telelens, lens kapot.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:42

xjudithx schreef:
WildChild schreef:

Ik denk dat dat best een goede deal is, maar let wel op dat als je er nog een lens bij wil kopen in de toekomst dat het dan handiger is om een tas te kopen waar de lens bij in past. Verder heb ik niet zo'n goede ervaring met een snuittas: de mijne kieperde steeds om als ik 'm om had hangen. Ook een keer toen mijn camera er in zat en de tas nog niet dicht zat: camera valt eruit, recht op de telelens, lens kapot.

WOW. Had je de lens verzekerd of niet? Wat een rotverhaal. Ik zat inderdaad ook te denken aan een grotere tas, aangezien ik in een niet al te groot termijn waarschijnlijk een tweede lens wil aanschaffen.

Mijn vader las trouwens in een recensie op het internet dat de autofocus van de 400D wat onwillekeurig is, door de extra scherpstelpunten schijnt de camera onlogische keuzes te maken w.b. scherpstelling. Iemand ervaring hiermee?

Ik word hier thuis nog steeds overgehaald om de 350D te kopen, simpelweg omdat ik dan meteen een goede lens erbij kan kopen. Ik zit dus eigenlijk te twijfelen tussen deze keuzes:

400D + kitlens + snuittas/ andere tas..
350D+kitlens+telelens(weet absoluut nog niet welke) + grotere tas
350D body + telelens + grotere tas.

Steeds als ik een beslissing heb genomen, wordt deze toch weer door anderen beinvloed. Ik weet het nu echt niet meer. Dus nogmaals, sorry voor mijn vervelende vragen, maar binnen een paar dagen zal ik niets meer vragen, alleen nog maar antwoorden als ik iemand kan helpen Lachen.