Loolotte schreef:Hallo, gezien ik eindelijk de tijd + budget heb voor een spiegelreflexcamera ga ik toch een poging wagen hierIk heb al wat research gedaan op internet en in de mediamarkt maar kom er toch niet helemaal uit. Mijn grootste vraag is eigenlijk hoe praktisch wifi is op je camera. Mij leek het handig omdat ik enigszins actief ben op social media dus het is handig als ik de foto's direct naar mijn IG of naar mijn telefoon kan uploaden. Ik kan echter niet zo goed vinden online hoe makkelijk dat nou gaat en of er ook nadelen aan zitten. Kan iemand me daarbij helpen en misschien een beginnerscamera aanraden? Voorkeur voor Nikon of Canon heb ik niet per se, heb bij beide merken een aantal modellen opgeschreven die ik fijn in de hand vond liggen maar als ik wifi wil heb ik bij Nikon volgens mij niet zoveel keuze?
Van Nikon hebben de D5300 en hoger en de D7100 en hoger en een aantal fullframe camera's WiFi. De D 5300 is een instapcamera. De meest budget instapserie, de 3000 serie heeft geen WiFi, maar dit is makkelijk te omzeilen met een klein extern kastje dat als Dongen fungeert.
Of het handig is, geen idee. Ik loopt rond met een ouder model (D300s). Mijn vriend heeft een Canon waar het wel op zit en het is leuk om even snel wat te delen. Maar omdat we beide in RAW schieten staan we nog wel even de bewerken in de Photoshop app. Praktisch is het niet en voor echt mooie foto's moeten we toch echt de camera's aansluiten op de computer, maar voor de leuk is het wel een leuke gadget.