Ben er ook niet bang voor hoor, wat moet, dat moet. Maar mooi is anders (vooral ook omdat ik de sensor van mijn 20D ervan verdenk langzaam aan het overlijden te zijn...)
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kakanox schreef:@ [***]: Wat heb je dan toch met die sensor gedaan?![]()
Zack schreef:Dus Raw is in feite beter dan jpg?
kakanox schreef:Afhankelijk van waar je het voor wil gebruiken en hoe goed jij met RAW om kan gaan.
Uit RAW valt altijd meer te halen dan uit JPEG, maar als je bij sportfotografie een moment moet missen omdat je zat te wachten tot je buffer weer leeg was was JPEG een handiger keuze geweest
Nouks schreef:kakanox schreef:Afhankelijk van waar je het voor wil gebruiken en hoe goed jij met RAW om kan gaan.
Uit RAW valt altijd meer te halen dan uit JPEG, maar als je bij sportfotografie een moment moet missen omdat je zat te wachten tot je buffer weer leeg was was JPEG een handiger keuze geweest
On the other hand: als je met indoorsport je witbalans verkloot en je JPEGs zijn allemaal groen uitgeslagen, dan baal je ook
kakanox schreef:Markkie8 schreef:Overigens dat met sport fotografie valt ook wel mee. met een beetje goede timing zorg dat je eigenlijk maar 1 foto hoeft te maken. Dus dan is je buffer geheugen ook niet vol.
Juist. Probeer dat maar eens bij een bokswedstrijd, praten we daarna verder
manzano schreef:Jij had het over sportfotografieOp een paardenforum is het niet zo raar dat je dan aan paardensport denkt......... toch?
kakanox schreef:manzano schreef:Jij had het over sportfotografieOp een paardenforum is het niet zo raar dat je dan aan paardensport denkt......... toch?
Ik denk plotseling aan die situatie waarin een ruiter van z'n paard afgebokt wordt. Die leg je niet vast in één foto.
En of het nou een leuke situatie is of niet... onafhankelijk van of er foto's van zijn gaat die ruiter eraf. Dan zou ik als ruiter zelf de foto's eigenlijk ook wel willen hebben![]()
Om maar niet te spreken van hoe interessant dat voor een krant is als het op hoog niveau gebeurt.
Desalniettemin reageerde ik vooral wat pittig omdat degene voor mij z'n post plaatste alsof Canon en Nikon voor niks een buffer in hun camera's plaatsen en je eigenlijk net zo goed zonder kan... dat vond ik nogal onzin.