Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renske_NW schreef:Is bij de meeste camera's zo. Sterk afhankelijk van de belichting + een binnenbak met paarden erin is meestal wat minder contrast- en kleurrijk dan een heftig belicht concert. Daarnaast is het nog zo dat een sensor gevoeliger of minder gevoelig is voor ruis bij bepaalde kleuren en het is zo dat je ogen niet op alle kleuren even heftig reageren v.w.b. het herkennen van detail (en dus ook ruis).Ja, dat stoort inderdaad niet zo. Ik moet ook zeggen dat het (voor die A350) bij concertfotografie een stuk beter eruit ziet op ISO 800 dan in een binnenbak: hele andere belichting.
Renske_NW schreef:@ SimoneDV
Klinkt alsof je de Olympus PEN/Sony NEX wel wat zou vinden, maar die zijn wel buiten jouw budget. Wel goede kwaliteit voor "een zak formaat camera", wat jij zoekt eigenlijk.
Renske_NW schreef:@keeliie
Er zijn nog meer verschillen tussen die A33 en A55 behalve de sensor, die laatste schiet 10 fps ipv de 7 fps die de A33 schiet.
Nu even over die camera's in het algemeen: het zijn Translucent Mirror-camera's (SLT ipv SLR). Dit betekent dat de spiegel niet opklapt, maar transparant (licht doorlatend) is (afbeelding: http://www.photofacts.nl/fotografie/fot ... oncept.jpg ). Voordeel is dus dat je tijdens het filmen een betere autofocus hebt. Nadelen zijn dat je 1/3 stop lichtverlies hebt, omdat er een deel van het licht naar de autofocussensor gaat. Ook is er sprake van meer ruis, dit komt doordat de sensor continu actief blijft om het live beeld weer te geven (de sensor wordt warmer). Derde nadeel is dat de accu niet lang meegaat, minder dan de helft van de duur bij een spiegelreflex.
Dat is wat ik er van weet (en daarom voor een DSLR ga), misschien nog anderen die meer informatie of evt. ervaringen ermee hebben?
SimoneDV schreef:bedankt voor je reactieze zijn idd wel buiten mijn budget. Punt is namelijk dat mn laptop het ook aan het begeven is, komt lekker tegelijk
Zijn olympus en sony sowieso merken die je zou aanbevelen voor een camera?