Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

_Lott schreef:lifaya schreef:is ook zeker een fijn lensje
mijn voorbeeld topics:
[FK] voorbeeldfoto's Canon EOS 50D (voornamelijk dus de 50-150mm F2.8 gebruikt
en deze:
lifaya @ [FK] voorbeeldfoto's Sigma APO 50-150mm F2.8 II EX DC HSM
mijn broer heeft die lens
als ik jou foto's zo zie moet ik die lens maar eens snel uitproberen
ben er wel blij mee
ik loop niet met een hernia rond want die lens is erg lichtgewicht
nee klopt je kan er niet mee zoomen maar die lens is wel ideaal voor portret foto's enzo

Hangt er dus vanaf of je er een 5D, een 1D of een 50D aanknoopt
). Gebruik de 50 vaak op concertshoots, het grote diafragma zorgt ervoor dat m'n scherpstelling echt nóóit twijfelt (dat is met een f/4 tele op een xxD nog wel anders... m'n 1D deed dat beter) en zolang ik niet verder ga dan f/2.8 haal ik er hele krasse plaatjes uit.

kakanox schreef:85 en 100 liggen idd vrij dicht bij elkaar, maar na die 100 2.0 eens geprobeerd te hebben was ik echt verbaasd over hoe weinig het ding verkocht wordt.
De 50 1.4 en 1.8 zijn primes van de "oude" stempel. Iedere ouderwetse fotograaf is opgevoed met terugstoppen, terugstoppen, terugstoppen. Buiten dat de 50 1.4 en 1.8 beide een wat ouder ontwerp hebben is het moeilijker om een scherpe prime te maken in het standaardbereik dan in het telebereik. Een groothoekprime is meestal in het centrum weer héél scherp en in de hoeken wat "soft". Ik heb me ooit uit laten leggen hoe dat komt, maar weet het niet zeker genoeg meer om het zomaar even over te brengen (daarbij... weer iets met 20 pagina's
).
Ik vond m'n xxD's telkens al als speelgoed aanvoelen na het vasthouden van de 1D
).
(Melkweg Oude Zaal, a.k.a. Rotown II)