[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:52

WildChild schreef:
Ik vroeg me trouwens ook af of de mensen die een spiegelreflex of semi-spiegelreflex hebben, ook een speciale tas hebben gekocht voor hun camera. En zo ja, wat voor één dan? Ik ben namelijk een sloddervos, en ik denk dat zo'n tas me wel helpt met alles een beetje netjes te houden.

Ja heb een rugzak van lowepro, vind 'm wel handig, onderin een vak voor camera & lenzen en dan daarboven nog een ruimte dus als ik een keer een dag weg ben hoef ik geen aparte tas voor eten en drinken mee te nemen.
Kost wel iets van 100 euro geloof ik, ik had toen heel veel korting op de tas gekregen omdat ik 'm anders niet kon betalen Schijnheilig

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:53

Ik heb die camera nu ook even bekeken, maar ik wil liever een camera met wat meer zoom. Verder iemand nog ervaring met die A570? Zie mijn berichtje:
Ik heb nu even verder gekeken bij de digi's, en de powershot A570 ziet er ook goed uit. Het grote verschil tussen de A570 en A550 is toch dat er bij de A570 een beeldstabilisator inzit, en dat je ook handmatig de scherpte e.d. kan instellen. Klopt dat? En heeft iemand ervaring met de A570?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:07

Alison schreef:
Citaat:
Oke, ik denk dat het dan wel een goede keus is. Het hoeft echt geen heel goed ding te zijn, ik zal er het meest mee fotograferen en ik ben nog maar heel beginent. (Lees: Heeft ong. 0,0 ervaring met digitale camera's) Ik zoek gewoon een camera om een beetje mee te experimenteren en een paar leuke plaatjes te schieten.

Ik heb sinds eergisteren de Canon Ixus 60 gekocht. Ook ik ben 'beginner' en wou gewoon een simpele camera , maar met toch wat dat extra *LOL* Ik vind het een erg fijna camera! Dit zijn trouwens enkele foto's die ik ermee genomen heb : viewtopic.php?f=149&t=789369&hilit= en viewtopic.php?f=149&t=789082&hilit= .Over het algemeen denk ik dat de Powershot reeks van Canon hele goeie cameratjes zijn Knipoog
Ben allesinds heel erg tevreden met mijn Canon

Kodak EasyShare Z*getal* reeks zijn ook erg fijne cameratjes. Ik zelf heb nu de Kodak EasyShareZ740. Hier voor had ik een Kodak Easyshare *geenidee* Tong uitsteken Iig een met maar 2 megapixels en 3x digitale zoom en geen optische zoom. Ik wou ook wel wat beters, je kon er niets mee en toen had mijn vader de kodak die we nu hebben gekocht. Met deze camera ben ik toch zeker anderhalf jaar zoet geweest Lachen.

Alleen omdat ik echt proffesioneel wil gaan fotograferen en ik alle hoekjes en kieren van de kodak al ken en er niets meer uit kan halen, en de kwaliteit voor mij gewoon niet goed genoeg meer is stap ik over op een DSRL. Heb veel geleert van de Kodak, en dus kan ik hem je echt aanraden. Snelle sluitertijd en goede optische zoom en de macro functie en portret functie is ook erg goed Lachen. En als je hem echt door en door kent kun je er echt heel veel uit halen Knipoog

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:14

DarkDreamer schreef:
@ Kokomo: Ah bedankt! Lachen Dan ga ik kijken naar de Nikon D80 en de Canon EOS 400D.
De actie waar jij het over hebt, waar is dat? Die klinkt namelijk wel oké Vork

Had nog een vraagje over de lensen.
Bij de Nikon kan je er ook lensen van andere merken op doen, kan dit bij de Canon ook? Canon lensen zijn namelijk vaak aardig prijzig Nagelbijten / Gniffelen Het lijkt me aan een kant van wel, maar bij de camera van mijn moeder (canon) kan dit niet.

De goedkopere merken Sigma, Tamron en Vivitar maken objectieven voor bijna alle merken dslr en dus zeker voor Canon. Niet alle Canon objectieven zijn erg duur. De L-objectieven zijn duur doordat daar speciaal erg duur glas in zit. Maar ze hebben ook erg goede objectieven waar dat glas niet in zit en dus voordeliger zijn. Canon staat bekend om zijn erg goede kwaliteit objectieven. Zo is er een 70-300 die redelijk voordelig is en bijna zo scherp als zo'n speciaal L-objectief.

Die aktie is overal in Nederland. Het maakt niet uit waar je hem koopt. Wel moet je dan een formulier er bi krijgen waar ook prcies de instrukties in staan. Je moet dan oa. een streepjescode naar Canon sturen en dan krijg je van hen je geld terug.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:30

Ja dat over de Tamron lensen had ik net al ontdekt Lachen
Dat is mooi want ik wou graag een Tamron lens er bij kopen. (Had er al een op het oog, al een tijdje Knipoog)

Nou dan ga ik nog even vergelijken enzo! Bedankt voor je hulp iig! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 00:45

Wat zouden jullie kopen?
Camera 1 die 399 kost (zonder iets)
Camera 2 die 399 kost en daar zit een tas + SD-kaart van 1 GB bij. Ook hoort die camera bij een actie waarbij ze tot 100 euro voor je oude camera teruggeven (afhankelijk van wat die nog waard is dus die van mij komt volgens mij echt niet aan 100 euro Clown).

Camera's zijn van dezelfde serie, alleen is camera 1 de nieuwe versie. Enige verschil (voor zover ik weet) is dat camera 1 8 megapixels en 4x optische zoom heeft en camera 2 heeft 7.1 megapixels en 3.8 optische zoom.

(ook is het zo dat in de winkel van camera 1 je levenslange uitleg krijgt moest je die nodig hebben, dus telkens je tegen een probleem aanloopt of iets niet lukt bekijken zij dat en leggen het uit hoe het wel moet. En dat heb je volgens mij ook niet in veel winkels).

Wat zouden jullie doen?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 01:25

[***] schreef:
Wat zouden jullie kopen?
Camera 1 die 399 kost (zonder iets)
Camera 2 die 399 kost en daar zit een tas + SD-kaart van 1 GB bij. Ook hoort die camera bij een actie waarbij ze tot 100 euro voor je oude camera teruggeven (afhankelijk van wat die nog waard is dus die van mij komt volgens mij echt niet aan 100 euro Clown).

Camera's zijn van dezelfde serie, alleen is camera 1 de nieuwe versie. Enige verschil (voor zover ik weet) is dat camera 1 8 megapixels en 4x optische zoom heeft en camera 2 heeft 7.1 megapixels en 3.8 optische zoom.

(ook is het zo dat in de winkel van camera 1 je levenslange uitleg krijgt moest je die nodig hebben, dus telkens je tegen een probleem aanloopt of iets niet lukt bekijken zij dat en leggen het uit hoe het wel moet. En dat heb je volgens mij ook niet in veel winkels).

Wat zouden jullie doen?

Moeilijk te zeggen als ik niet weet over welke 2 camera's het gaat. Het lijkt me zo dat camera 1 een nieuwe versie is van camera 2. Dan zal camera 1 dus beter zijn dan 2. Maar ik kan er zo verder niets over zeggen want 7.1 of 8 Mp merk je verder niets van.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 09:48

Laatst bijgewerkt door Pistasche op 17-06-07 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:11

En aan welke prijzen moet ik denken bij een Canon 400D?
(heb niet erg veel verstand van lenzen) met/zonder lens?
En wat houd precies de kitlens in? En de 18-55 lens oid (weet niet meer precies wat het was).
Want je ziet vaak staan: met kitlens
Of die 18-55 lens..

En voor welke lenzen kan ik het beste ook maar gaan sparen en wat zijn de algemene kosten? Ik wil vanalles gaan fotograferen.. Van paarden tot insecten Clown

Zijn er ook nog goedkope en goede sites waar bijv. veel aanbiedingen zijn?

Als ik dit weet heb ik een beetje een richtlijn Lachen Dus alvast bedankt Knipoog

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:56

traan_beauty schreef:
En wat houd precies de kitlens in? En de 18-55 lens oid (weet niet meer precies wat het was).
Of die 18-55 lens..

En voor welke lenzen kan ik het beste ook maar gaan sparen en wat zijn de algemene kosten? Ik wil vanalles gaan fotograferen.. Van paarden tot insecten Clown

Als ik dit weet heb ik een beetje een richtlijn Lachen Dus alvast bedankt Knipoog

De EOS 400D +kitlens is bij de Media Markt 639 euro ná de 80 euro cashback van Canon. Dit is tot nu toe nog de laagste prijs die ik ben tegengekomen. De 18-55 lens is de kitlens, een standaard objectief. Hier kan je al een heel stuk mee vooruit. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om alleen de body te kopen, en daarbij meteen een objectief wat goed bij jou past.

Er zijn zoveel verschillende objectieven, die zo sterk varieren in prijs. Als je van paarden tot insecten zou willen fotograferen, is de 70-300 misschien een leuk objectief. Die heb je ook in verschillende prijsklasses, verschillende kwaliteit en verschillende merken. Op sommige van deze objectieven zit ook een macro-functie, wat leuk is voor fotografie van insecten bijvoorbeeld.

Bijvoorbeeld Fotokonijnenberg en Digitalstreet zijn goede sites om eens een kijke op te nemen

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:17

Nog een klein vraagje over de Nikon D80 en de Canon 400D.

Las in het berichtje van WildChild over de actie van de 400D. Ik vind dat een intressant prijsje Lachen en de media markt licht niet ver hier vandaan. Maar ik vroeg me af hoe duur is een 400D gemiddelt zonder lens. Dus alleen de Body.
En hoe duur is de Nikon D80 gemiddelt als je alleen de Body neemt?

Want dan zou ik eventueel (als het echt een stuk goedkoper is) een goedkopere lens er bij kunnen kopen waardoor ik alsnog goedkoper uit kom. Lachen

*sorry maar ben graag goed geïnformeert voordat ik zoiets aanschaf Bloos

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:18

djoni schreef:
Ik heb die camera nu ook even bekeken, maar ik wil liever een camera met wat meer zoom. Verder iemand nog ervaring met die A570? Zie mijn berichtje:
Ik heb nu even verder gekeken bij de digi's, en de powershot A570 ziet er ook goed uit. Het grote verschil tussen de A570 en A550 is toch dat er bij de A570 een beeldstabilisator inzit, en dat je ook handmatig de scherpte e.d. kan instellen. Klopt dat? En heeft iemand ervaring met de A570?

Als je mijn reacties even had gelezen,paar pagina's terug.
Ik was eerst ook helemaal verkikkerd op de A570 ivm de beeldstabilisator.
Uiteindelijk is'm dat niet geworden. Maar ben ik voor de Panasonic lumix gegaan.
2x zo plat,en klein. Met beeldstab. en een zeer kwaliteitsvolle lens=> LEICA. Haha!
(Canon heeft een hele simpele lens er in zitten! Dat de beeldkwaliteit kan benadelen).

En nog goedkoper ook! En toch met veel meer kwaliteit!

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:21

traan_beauty schreef:
Of die 18-55 lens..

Een kitlens is en objectief die zo goedkoop mogelijk is om de totaalprijs van een camera met kitlens zo laag mogeijk te houden. Gevolg is wel dat die kitlens ook niet echt goed is in kwaliteit. Nu kun je daar de eerste tijd uitstekend mee vooruit, want ik heb ook best hele goede foto's gezien van dit objectief. Je kunt, omdat je ni niet precies weet wat je allemaal wilt, eerst eens met die kitlens aan de slag gaan. Eerst je toestel leren kennen en de mogelijkheden, maar ook de beperkingen, van die kitlens bekijken. Dan heb je beter zicht op waar jouw beperkingen liggen en wat voor objectief je er bij wilt kopen en of je de kitlens inruild tegen een betere of met een ander bereik.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:23

Oproep

Ik ben 18 september jarig en wil graag een nieuwe camera vragen.
Ik nu een Canon PowerShot S40, een fijne camera maar wil iets verder en we hebben dat ding al 3 jaar ofzo.
Nu ben ik op zoek naar een goede nieuwe camera.
Ik wil nog geen spiegereflex maar gewoon een goede camera waar ik mooie foto's mee kan maken.
Wie weet een leuke camera?
ik heb namelijk niet zo veel tijd/zin om de beginpost camera's door te lezen etc

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:26

DarkDreamer schreef:
Nog een klein vraagje over de Nikon D80 en de Canon 400D.

Las in het berichtje van WildChild over de actie van de 400D. Ik vind dat een intressant prijsje Lachen en de media markt licht niet ver hier vandaan. Maar ik vroeg me af hoe duur is een 400D gemiddelt zonder lens. Dus alleen de Body.
En hoe duur is de Nikon D80 gemiddelt als je alleen de Body neemt?

Want dan zou ik eventueel (als het echt een stuk goedkoper is) een goedkopere lens er bij kunnen kopen waardoor ik alsnog goedkoper uit kom. Lachen

*sorry maar ben graag goed geïnformeert voordat ik zoiets aanschaf Bloos

Als je op de linken klikt die Wildchild gaf kun je zo de prijzen nakijken.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:29

Astor schreef:
Oproep

Ik nu een Canon PowerShot S40, een fijne camera maar wil iets verder en we hebben dat ding al 3 jaar ofzo.
Ik wil nog geen spiegereflex maar gewoon een goede camera waar ik mooie foto's mee kan maken.
ik heb namelijk niet zo veel tijd/zin om de beginpost camera's door te lezen etc

Kodak EasyShare Z*nummer*.
Super cameratjes, als je hem van binnen en van buiten kent (bij wijze van) krijg je er echt goede foto's uit.

Ik zelf heb de kodak EasyShare Z740 en ben er altijd er blij mee geweest. Een vriendin heeft de Kodak EasyShare Z710. Net iets betere kwaliteit. (Meer megapixels Knipoog)
Andere vriendin van mij heeft ook een leuke camera maar daar weet ik het merk niet van uit mijn hoofd. Kan het voor je navragen. Lachen

Foto's van mijn camera staan in mijn profiel. En ik heb nog wat voorbeelden mocht je echt intresse hebben Knipoog.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:34

Ik weet niet of de prijs die ik zojuist noemde geldt in alle Media Markten, aangezien deze winkels prijzen hanteren per vestiging. De prijs die ik zojuist noemde hoort bij de vestiging in Eindhoven.De cashback actie is overigens geldig tot en met 30 Juni, maar zoals Kokomo eerder al zei, is er een kans dat dit verlengt wordt.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:39

@ WildChild: Ik heb al besloten. Ik neem de Canon Knipoog.
De Nikon is over het algemeen op alle sites die ik heb bekeken schokkend duur (vind ik persoonlijk Nagelbijten / Gniffelen)

Edit: Vooral ook omdat dit mijn eerste DSRL wordt, kan ik beter eerst ervaring op doen met een goedkopere camera. Mischien dat ik later nog overstap ofzo. Maar dan zal er inmiddels alweer een betere camera dan de Nikon D80 uit zijn denk ik Knipoog

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:45

DarkDreamer schreef:
Astor schreef:
Oproep

Kodak EasyShare Z*nummer*.
Super cameratjes, als je hem van binnen en van buiten kent (bij wijze van) krijg je er echt goede foto's uit.

Ik zelf heb de kodak EasyShare Z740 en ben er altijd er blij mee geweest. Een vriendin heeft de Kodak EasyShare Z710. Net iets betere kwaliteit. (Meer megapixels Knipoog)
Andere vriendin van mij heeft ook een leuke camera maar daar weet ik het merk niet van uit mijn hoofd. Kan het voor je navragen. Lachen

Foto's van mijn camera staan in mijn profiel. En ik heb nog wat voorbeelden mocht je echt intresse hebben Knipoog.

Ik ga even kijken in je proviel Lachen

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:57

Ik heb even de gegevens van mijn huidige camera op gezocht.
Ik wil zowieso een betere camera dus meer pixels en zeker een BETERE sluitertijd etc Knipoog

Hier staat alles over mijn huidige camera:
http://www.letsgodigital.org/nl/camera/ ... /show.html
Hoop dat iemand mij aan een goede camera kan helpen Lachen

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:04

De kodak EasyShare Z710 heeft 7 megapixels dacht ik en 10x optische zoom.

Die van mij heeft er 5 en ook 10x optische zoom.
Die van mijn vriendin waarvan ik het merk dus nog niet weet had er ook iets van 7 ofzo maar dat weet ik niet zeker. Alleen die had wel maar 5x optische zoom.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:23

Heeft iemand hier ervaring met de crumpler foto-tassen? En nog een vraagje: Is een UV-filter écht nodig? En nog een vraagje (het houdt maar niet op! Knipoog): wat is nou eigenlijk een polarisatiefilter?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:25

WildChild schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de crumpler foto-tassen? En nog een vraagje: Is een UV-filter écht nodig? En nog een vraagje (het houdt maar niet op! Knipoog): wat is nou eigenlijk een polarisatiefilter?

Mijn moeder heeft voglens mij wel een UV filter, maar dat is voor een analoge camera dus dat zal wel heel anders zijn.

Je kan beter vragen stellen als je iets niet zeker weet, want het zou zonde zijn als je het niet nodig blijkt te hebben ofzo Knipoog

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:32

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:36

WildChild schreef:

2. Is zeker aan te raden omdat je bij paarden regelmatig last hebt van zand/stof. Mocht je ooit per ongelijk je lens schoon willen maken, dan kan het zijn dat je door het zand misschien een kras erin maakt. Liever dat op de filter dan op de lens zelf, want een filter vervang je gewoon door een ander en dat doe je niet zomaar bij de lens zelf.