[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:18

Ik heb een Fuji XT10, en ik ben er echt verliefd op. Echter, mijn lens gaat maar tot 250 mm. Daarbij komt dat ik een leuk bedragje geerft heb en misschien in de tijd dat ik nog in Afrika ben een iets langer lensje wil aanschaffen.
Probleem: mijn camera komt met een toch best wel exclusieve X mount, en ik kan er niet helemaal achter komen wat er nou allemaal wel en niet op past. Fuji heeft zelf een hele toffe 100-400mm, maar dan zit je toch al snel op 1700€.
Teleconverter van Fuji heb ik ook al langs zien komen, maar die is niet compatible met mijn lens.
Iemand ideeen/ervaringen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:19

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:20

magda_90

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:26

Nice!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 17:55

Grappig, dat is al de derde die ik in twee weken tijd tegenkom.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:08

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:42

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:58

ikke schreef:
AfricanLady schreef:
Wat vinden jullie van deze en dan voor 90 euro

http://link.marktplaats.nl/m1120230858? ... ialbuttons

Lenzen ga je persoonlijk ophalen en dan ben je vanuit Friesland al minstens drie goede winkels voorbij gereden en meer geld aan brandstof gespendeerd dan het lensje nieuw kost:
https://www.cameratools.nl/lenzen-objec ... -stm-bulk/

oke dus bezorgen is niet zo handig begrijp ik hierop ?

Dan kan ik zeker beter deze nemen
http://www.kamera-express.nl/product/12 ... -occasion/

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 06:59

Altijd zelf halen en uitgebreid testen en bekijken, dan loop je de minste kans op een miskoop (en weten waar op te letten).

Ik zou op zoek gaan naar iets wat dichter bij huis is of her op laten sturen door een winkel waarbij de garantie wel is gewaarborgd.

Of je heet Maaike en rijdt 3 uur voor het ophalen van de lens :') (okee, in heel Nederland niet tweedehands voor dat bedrag verkrijgbaar en de auto rijdt gratis)

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:06

iemand hier ook ervaring met rhinocamera.nl? deze bied ook objectieven goedkoop aan.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:58

Rhinocamera is grijze import. Het is goedkoper, maar je loopt een aantal risico's. Zo heb je bijvoorbeeld geen geldige garantie op je product. Terugsturen naar de winkel wordt lastig als het uit China komt en Nikon heeft als eis dat het garantiecertificaat overeen moet komen met de plaats van aankoop.

Het tweede probleem is dat de kosten nog best op kunnen lopen wanneer de douane je pakket onderschept. Dan wordt je lens uiteindelijk net zo duur als bij aanschaf in Nederland.

En het kan heelmlang duren voordat je product er is.

Beter van niet in mijn ogen.

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:50

Google voor de grap eens op ervaringen rhinocamera. Ik zou het echt niet doen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:02

lazy schreef:
Dank je voor je reactie, ik vroeg mij al af waarom ze zo goedkoop waren. Als je bijvoorbeeld naar deze link kijkt, lijkt het erg aantrekkelijk en schrijven ze dat ze garantie bieden..
https://www.rhinocamera.nl/product.aspx?ProductID=20573

Maar ga nu eens lezen wat de garantie inhoud....

Je moet het artikel naar ze toe sturen. Het is een chinees bedrijf, alle producten komen uit China (of Aziatisch, wat dat ook moge zijn). Waar moet je het naar toe sturen??? En dan valt verzending ook nog eens onder eigen risico. Overigens weten ze ook niet zo goed of je het artikel binnen 14 dagen nu naar hen moet sturen of naar de fabrikant. ik heb ooit een camera gehad die onder een reclaim viel. Probleem was wel dat ik hem in Engeland gekocht had. Ik heb hem dan ook terug moeten brengen naar de verkopende partij in Engeland.

Kortom, het zal heus wel eens goed gaan. En dan heb je voor 300 euro minder een goed product. Gaat het fout, dan heb je 1800 euro weggegooid.

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:13

Het is inderdaad een beetje dubieus, was vooral heel benieuwd waarom zij de prijzen zo laag kunnen houden.
Kijk nog wel even verder.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:54

lazy schreef:
Het is inderdaad een beetje dubieus, was vooral heel benieuwd waarom zij de prijzen zo laag kunnen houden.
Kijk nog wel even verder.

Inkoopmarge. Als zo'n mark II 1200 inkoop kost en je hebt geen winkelpand met personeel, dan kan er nogal wat van de marge af bij hetzelfde winstpercentage.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:23

Nee, ze rekenen geen btw en invoerrechten. Het is een Aziatisch bedrijf met een kantoor op Gibraltar (last time I checked). Daarom is het goedkoop. Het wordt duur wanneer de douane het pakket onderschept, want dan betaal je alles alsnog.

Of, wanneer je gaat reizen en je onverwacht in een controle komt. Heeft een kennis gehad met een lens die hij in Taiwan had gekocht en niet had aangegeven.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:23

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:23

Pabie schreef:
ik zat is even op cameranu te kijken voor een 55-250mm die ik graag bij mijn camera wil aanschaffen.

Nu kom ik een occasion en een nieuwe lens tegen, echter zijn er wel kleine verschillen.

http://www.cameranu.nl/nl/p318484/canon ... f-occasion

en

http://www.cameranu.nl/nl/p376034/canon ... -objectief

wat raden jullie aan?
Het prijs verschil is namelijk wel vrij fors relatief, maar ik vind het lastig om de verschillen te zien en wat de moete waard is :+

Ik schat in dat de occasion een USM-versie is, waar de nieuwe een STM is (die is wat duurder). De USM was op het laatst net onder de 200 euro, volgens mij en dan is 130 euro best een nette prijs, die in verhouding staat tot de nieuwprijs.
Vraag desnoods eerst even op in welke staat de lens is (gebruikssporen).
Ze geven echter wel een jaar garantie en Camera nu is een prima toko met goede service.

DaniqueM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:08

Ik wil graag wat meer dieren gaan fotograferen en ook meer sport en ben nu op zoek naar een 70-200mm lens voor mijn canon 750d. Alleen weet ik niet zo goed welk model nou het beste/handigst is. Wat raden jullie mij aan?

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 03:15

Gegroet! Ik kom even binnenvallen met een vraag.

Ik zoek een nieuwe lens bij mijn D7100 en ik heb mijn oog laten vallen op de Sigma 20mm f1.4 Art lens voor zowel fotografie als film (shortfilms, landscape, straatfotografie). Ik ben verliefd geworden op de kwaliteit, bokeh en mogelijkheden die de lens geeft, maar twijfel.

Ik ben opzoek naar ervaringen/bevindingen/adviezen met betrekking tot deze lens op een APS-C body.
OF zou ik beter kunnen investeren in bijv. de Sigma 18-35mm 1.8 Art (welke specifiek gemaakt is voor APS-C sensoren en wellicht meer geschikt voor video)?

Ik wil in de toekomst wel upgraden een full frame, maar wil voor nu investeren in een mooie lens.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 08:44

DaniqueM schreef:
Ik wil graag wat meer dieren gaan fotograferen en ook meer sport en ben nu op zoek naar een 70-200mm lens voor mijn canon 750d. Alleen weet ik niet zo goed welk model nou het beste/handigst is. Wat raden jullie mij aan?

De duurste die je je kunt permiteren :j
Leuke middenmotor, ga je veel lol aan beleven:
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... -is-usm-1/
Ze hebben er twee, zoek de mooiste uit :D

Top of the list:
Nieuwprijs bijna 2200 euro:
https://www.cameratools.nl/lenzen-objec ... is-ii-usm/
De mark I ligt meestal voor rond de 1300 euro in het occasion-schap; je mag dan een topconditie verwachten.

De goedkoopste uit de lijn, deze prijs wat laag, even goed kijken:
Nieuw is ie:
http://www.kamera-express.nl/product/10 ... zonnekap-/
Camera express is overigens een goede zaak met prima naam, dus achterdocht is niet nodig, maar een echt in topconditie verkerende 70-200 f4.0 ligt meestal zo rond of net boven de 500 euro. Deze zal dus wel enige zichtbare gebruikssporen hebben. Als het niet ernstig is, is het wel een butenkansje.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:24

Hee lieve bokkers,

Wat zouden jullie doen; ik ben in het bezit van een canon 55-250 IS II, zouden jullie deze omruilen voor een 70-200 F4 L (Non IS)?

Mijn gedachtegang is dat je met paarden de IS niet nodig hebt, en aangezien het een L lens is, dat je qua kwaliteit sowieso vooruit gaat... Maar ik ben benieuwd naar jullie mening, het is uiteraard een oudere versie van de lens...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:52

myou schreef:
Hee lieve bokkers,

Wat zouden jullie doen; ik ben in het bezit van een canon 55-250 IS II, zouden jullie deze omruilen voor een 70-200 F4 L (Non IS)?

Mijn gedachtegang is dat je met paarden de IS niet nodig hebt, en aangezien het een L lens is, dat je qua kwaliteit sowieso vooruit gaat... Maar ik ben benieuwd naar jullie mening, het is uiteraard een oudere versie van de lens...

Waarom zou je inleveren op functionaliteit (IS)??

Er zijn meer omstandigheden te bedenken waarbij IS je WEL kan helpen dan dat er omstandigheden zijn waarbij dat niet zo is.
Zie mijn vorige post. Beetje leuk zoekwerk levert je vroeger of later een L-serie met IS op die betaalbaar is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:00