[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:40

Ik mag hem testen en als ie niet genoeg zoomt mag ik morgen terugkomen. Dus ga hem zo testen

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:56

Ben benieuwd hoe het gegaan is Dorine92

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:07

Hij zoomde inderdaad bij lange na niet goed genoeg. Haalde de 20 meter naar de overkant van de bak niet eens :+
We hebben wat andere opties doorlopen en andere camera's bekeken, maar ik vond deze camera toch het meest geschikt voor mij omdat hij zo makkelijk is in gebruik, en omdat hij vrijwel altijd scherp is doordat het zo'n snelle camera is.
Fotowinkel was het met me eens. Uiteindelijk bleken zij een tweedehands tele?? lens voor deze camera te hebben liggen, waardoor ik nu net zo ver kan zoomen als een hele beste spiegelreflex. Alleen stelt deze veel makkelijker zelf scherp en is ie sneller (tenzij je het hebt over de spiegelreflex camera's van dik over de 1000 euro, die zijn uiteraard beter maar door mij niet te bedienen waarschijnlijk)
Dus ik ben nu helemaal blij met mijn makkelijke camera voor luie mensen :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:43

Mooi dat je je camera hebt gevonden.
Maar hebben ze in de winkel gezegd dat deze sneller en makkelijk scherp stelt? Ik trek dat namelijk direct in twijfel, maar ja, daar gaat het nu verder niet om.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:55

Ik heb vorige week mijn eerste spiegelreflexcamera gekregen! Iemand nog tips?
In heb een Canon 1100D met een kitlens :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 22:14

mbkaatje schreef:
Mooi dat je je camera hebt gevonden.
Maar hebben ze in de winkel gezegd dat deze sneller en makkelijk scherp stelt? Ik trek dat namelijk direct in twijfel, maar ja, daar gaat het nu verder niet om.

Ja deze camera is de snelste van alle camera's die ze daar hebben liggen. Dat zegt al het personeel. Je kunt 20 foto's per seconde maken zonder dat ie smokkelt, en 60 per seconde als je hem wel laat smokkelen. En hij blijft tussendoor scherpstellen ook al maak je superveel foto's met de burstfunctie achter elkaar door. Dat doen lang niet alle camera's. Hoeft ook niet want jullie echte fotografen kunnen zelf timen wanneer je klikt. Maar voor mij is dat dus perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:26

Ik kom even binnen vallen. Vind het geweldig om met m'n iPhone en polaroid mooie foto's te maken maar ik wil meer. :')

Ik heb totaal geen verstand van camera's, lenzen etc. Maar wel op zoek naar een fijn beginnerscameraatje incl lens. En dan welk merk? Canon of Nikon.

Aan welk budget moet ik denken met mijn wensen? En is een tweedehands camera een go of een no go?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:42

Hier zijn in de vorige pagina's al wat dingen over gezegd, wellicht dat je dat even kan teruglezen ;)

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:09

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:45

_Dominique schreef:
jippie5 schreef:
Ik vind deze echt top! En betaalbaar natuurlijk!
https://www.cameratools.nl/digitale-cam ... wart-open/

Ziet er goed uit en een fijne prijs ook. :)

Zie dat het een open box is, heeft iemand daar ervaring mee? Of uberhaupt ervaring met cameratools.nl

Open box wil zeggen dat de camera binnen twee weken terug gestuurd is naar Canon omdat het produkt niet voldeed.
Camera is nieuw, volledige garantie en gecheckt.

Als je mijn berichten terug leest, zie je dat ik er regelmatig wat haal. Ik vind het een prettige, professionele winkel die hun klanten serieus nemen, ongeacht of je een 1200D of een 1Dx mkII komt halen.

Voorbeeldje: ik stapte op enige ochtend binnen om iets te halen en ik zie een occasion L-serie 70-200 f2.8 IS staan voor een lief prijsje. Ik maak een opmerking over de lens en prompt wordt ie uit de vitrine gehaald voor me en mag ik 'm uitproberen. Terwijl we ermee bezig zijn, komen er drie mensen de winkel binnen om die lens. Ik krijg echter rustig de tijd om even na te denken en te beslissen. De andere klanten wordt vriendelijk te kennen gegeven dat er al serieuze interesse is.
Helaas voor deze klanten heb ik de lens ook meegenomen.

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:56

Ik heb deze open box besteld ongeveer een week geleden, echt alleen de doos waar de camera inzat was geopend maar voor de rest echt niks aan te zien! Daarbij echt prima geholpen want ook ik was écht nog een leek. Ik ben in ieder geval heel blij met mijn keuze! Mocht je nog iets willen weten stuur je maar een PB'tje hoor ;)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 23:09

Ik heb vandaag de camera (Nikon J5) uitgetest op een donker paard in een binnenbak tijdens een wedstrijd. Heb flink lopen klikken met de burstfunctie. Alle foto's zijn mooi licht en haarscherp. Zat geen enkele onscherpe of te donkere foto bij en de camera heeft geen moment moeite gehad met scherpstellen. Hij voldoet dus echt aan al mijn eisen :D Ik dacht toch leuk om nog even te melden, omdat sommigen hier zeiden dat hetgeen wat ik wilde, niet mogelijk was.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:29

Heb je voorbeeldfoto's? Wij zijn nu natuurlijk wel benieuwd en zo kunnen we misschien andere ook verwijzen naar jouw foto's/camera als ze een soortgelijke vraag hebben. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:21

ikke schreef:
_Dominique schreef:

Ziet er goed uit en een fijne prijs ook. :)

Zie dat het een open box is, heeft iemand daar ervaring mee? Of uberhaupt ervaring met cameratools.nl

Open box wil zeggen dat de camera binnen twee weken terug gestuurd is naar Canon omdat het produkt niet voldeed.
Camera is nieuw, volledige garantie en gecheckt.

Als je mijn berichten terug leest, zie je dat ik er regelmatig wat haal. Ik vind het een prettige, professionele winkel die hun klanten serieus nemen, ongeacht of je een 1200D of een 1Dx mkII komt halen.

Voorbeeldje: ik stapte op enige ochtend binnen om iets te halen en ik zie een occasion L-serie 70-200 f2.8 IS staan voor een lief prijsje. Ik maak een opmerking over de lens en prompt wordt ie uit de vitrine gehaald voor me en mag ik 'm uitproberen. Terwijl we ermee bezig zijn, komen er drie mensen de winkel binnen om die lens. Ik krijg echter rustig de tijd om even na te denken en te beslissen. De andere klanten wordt vriendelijk te kennen gegeven dat er al serieuze interesse is.
Helaas voor deze klanten heb ik de lens ook meegenomen.

Klinkt inderdaad als een hele fijne ervaring zeg! :)

Zelf woon ik niet in de buurt van hun shop dus ben ik genoodzaakt om te bestellen. Hoe worden de producten verzonden qua verpakking? Bubbeltjes plastic oid?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:24

Dorine92 schreef:
Ik heb vandaag de camera (Nikon J5) uitgetest op een donker paard in een binnenbak tijdens een wedstrijd. Heb flink lopen klikken met de burstfunctie. Alle foto's zijn mooi licht en haarscherp. Zat geen enkele onscherpe of te donkere foto bij en de camera heeft geen moment moeite gehad met scherpstellen. Hij voldoet dus echt aan al mijn eisen :D Ik dacht toch leuk om nog even te melden, omdat sommigen hier zeiden dat hetgeen wat ik wilde, niet mogelijk was.

Mooi. Lekker dat het toestel doet waarvoor je het hebt. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig naar een voorbeeldfoto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:33

Sta op het punt om deze week de canon 1200D aan te schaffen, is het verstandig om hem te laten verzekeren? Dubbel verzekeren naast de standaard garantie zeg maar. :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:03

Sicayes schreef:
Heb je voorbeeldfoto's? Wij zijn nu natuurlijk wel benieuwd en zo kunnen we misschien andere ook verwijzen naar jouw foto's/camera als ze een soortgelijke vraag hebben. :D

Heb ik wel maar ga niet zomaar iemand anders op internet zetten zonder toestemming. Ik wacht wel even texelweekend af en dan zet ik hier wat voorbeelden neer

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:49

Dat is toch buiten? Ik ben juist nieuwsgierig naar een binnenfoto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:23

Gebruiken jullie allemaal een uv filter? :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:24

Ja, al is het alleen al ter bescherming van het glas van de lens :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:57

Nee, heb momenteel een 24-70 waar verder niks opzit buiten de lenscap. Als je een beetje goede UV filter wil hebben zit je al snel aan de 100 euro, en dat vind ik zonde van 't geld. Als 'ie valt dan is 't vaak toch einde oefening, of 't nou een UV filtertje heeft ja of nee :) Als je een slechte UV filter draait op je (L) lens verlies je er alleen maar kwaliteit op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:52

Nog meer afwegingen waarom wel/niet? Begin te twijfelen nu..

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:58

Ik heb van een fotograaf ooit eens als tip meegekregen wat Courses ook zegt, ik gebruik dan liever een zonnekap, zodat het niet ten koste gaat van de kwaliteit gaat van de foto, en anders wordt een UV filter mij toch te duur! Dus ik gebruik daarom als een van de hoofdredenen ook bijvoorbeeld een zonnenkap, is toch een beetje extra bescherming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:50

Heb het niet gedaan, wel de camera zelf besteld! Dank jullie voor de tips. Ga binnenkort wel een zonnekap aanschaffen, belangrijk dat die ook van canon moet zijn? :)