[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xjox

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:55

Ha ha. De eigenaar van de winkel waar ik gister ging kijken voor een camera (ik ga tóch voor de Fuji finepix S5600) had het over hét toppertje van Canon Nagelbijten / Gniffelen Ik weet mn god niet meer welke het was..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:01

Slim dat je het vergeten bent Tong uitsteken Haha

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:06

Joscaa schreef:
Ik ga misschien de Nikon D70 kopen, maar welke lens hebben jullie daarop zitten? En hoe bevalt de lens? Haha!

De nikon camera's schijnen niet goed te zijn

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:08

Niks mis met Nikon cameras, maar D70 is wel erg verouderd (en ook bijna niet meer te koop). Zou dan eerder naar canon 400D of Nikon D80 kijken.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:15

Maar de D70 kan ik van mijn tante overnemen Knipoog
En zo een hele nieuwe heb ik geen geld voor, want die zijn best prijzig, en dat red ik niet hoor Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 15-06-07 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:17

Ah zo, nou niks mis met een D70 . Kan je dr ook nog lenzen bij overnemen of niet?
Zou iig kijken naar iets van 18-55 of 18/70 en 55-200 of 70-300 mm.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:19

Nee, de lens houd ze zelf, ze gaat zelf zo een hele nieuwe Nikon kopen, dus die lens past daar bij.
Dus leek het me handig hier even om advies te vragen voor lenzen! Haha!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:21

Voor lenzen is eigenlijk dit topic, als je die een beetje doorleest kan je ook al een hoop info vinden Lachen

*edit nu doet hij het wel Vork
Laatst bijgewerkt door Renza op 15-06-07 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:22

Oh oke, bedankt. Wist niet eens van bestaan vand at topic Schijnheilig
Zal er eens kijken Ja

Edit:
Toen ik op je Dit klikte kreeg ik dit Clown

Citaat:
Informatie

Het opgevraagde onderwerp bestaat niet.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:24

Heb 'm aangepast, nu doet hij het als het goed is wel Tong uitsteken

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:29

Even kijken Tong uitsteken

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:30

Ja, nu doet hij het wel.
Me moeder gaat het topic even doorlezen. Lachen

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:36

MSQuincyTE schreef:
Joscaa schreef:
Ik ga misschien de Nikon D70 kopen, maar welke lens hebben jullie daarop zitten? En hoe bevalt de lens? Haha!

De nikon camera's schijnen niet goed te zijn

Nou kom maar op met je bewijzen dan... want vraag me echt af hoe je daar aan komt Verward

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:43

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:41

Wat vinden jullie van deze camera's Lachen ?
Ik zelf vind ze er goed uitzien en aan het 'verhaal' te lezen lijken ze me wel goed ! Haha!
En zijn ze voor een 'beginner' nog te 'moeilijk' of zal het wel lukken of zit ik nu echt in de verkeerde richting met deze camera's ?
Ps. Mijn zus is al wel wat 'beter' en het is wel echt voor goede foto's en niet de 'huis tuin en keuken' foto's Knipoog

Sony Cybershot DSC-H7

Canon Powershot A710 IS

Alvast Bedankt Lachen

Edit ; Info toegevoegd

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:57

Ik zit ook naar een camera te kijken, en ik zat te denken aan een canon powershot A550. Zijn dat wel redelijke fotocamera's?

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:17

djoni schreef:
Ik zit ook naar een camera te kijken, en ik zat te denken aan een canon powershot A550. Zijn dat wel redelijke fotocamera's?

Wij zijn bij een proffessionele fotograaf geweest voor onze camera, en we hadden zelf al een voorkeur voor een camera uit de powershot serie (geloof A710). We hadden aan hem advies gevraagt en volgns hem zijn dat heele goede digitale compactcameras! Dus niet te vergelijken met een spiegelreflex oid maar wel ong. de beste serie digitale compact! Ja Wij hebben uiteindelijk de Fuji A6500 gekocht omdat we met een compactcamera niet genoeg konden zoomen, dus kan je geen ervaringen vertellen over de A-serie helaas.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:27

Wat bevelen jullie mij aan: Fotograferen in RAW of JPEG, en naar aanleiding van deze vraag ook; wat voor geheugenkaartje zal ik aanschaffen?

Past Deze in de 400D? :

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:38

MyStar schreef:
djoni schreef:

Wij zijn bij een proffessionele fotograaf geweest voor onze camera, en we hadden zelf al een voorkeur voor een camera uit de powershot serie (geloof A710). We hadden aan hem advies gevraagt en volgns hem zijn dat heele goede digitale compactcameras! Dus niet te vergelijken met een spiegelreflex oid maar wel ong. de beste serie digitale compact! Ja Wij hebben uiteindelijk de Fuji A6500 gekocht omdat we met een compactcamera niet genoeg konden zoomen, dus kan je geen ervaringen vertellen over de A-serie helaas.

Een Fuji A6500 valt ook oner de compactcamera's. Welliswaar de hoogste catagorie, ook wel prosumers genoemd, maar het blijft een compact. Compacxt wil nl. zeggen dat alles in 1 zit. camerahuis, flitser, objectief vormen 1 geheel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:45

WildChild schreef:
Wat bevelen jullie mij aan: Fotograferen in RAW of JPEG, en naar aanleiding van deze vraag ook; wat voor geheugenkaartje zal ik aanschaffen?

Past Deze in de 400D? :

Kaartje moet het doen hoor Lachen

Wat betreft RAW of JPEG, ik zweer bij RAW. Maar dan hangt het er ook nog een beetje vanaf wat ik fotografeer enzo. Als jij geen zin hebt in "ingewikkelde" nabewerking enzo en gewoon direct de foto's vanaf de camera wilt kunnen gebruiken lekker in JPEG schieten. En je kunt altijd eens kijken of RAW je bevalt of niet Lachen

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:47

WildChild schreef:

Past Deze in de 400D? :

De getoonde geheugenkaart past wel in de 400D. Het is een CF-kaart. Het merk ken ik niet en kan dus niets zeggen over de kwaliteit. Van de CF-kaarten die ik heb gekocht van een onbekend merk heb ik de helft kunnen weggooien omdat die niet werkten. Meestal heb je bij die goedkope ook geen levenslange garantie zoals je dat op kaarten van bv. Scandisk hebt.
Of je in RAW of JPEG wilt opslaan moet je helemaal zelf weten. Ik persoonlijk geef de voorkeur aan RAW. Dan heb je nl. het voordeel dat je achteraf nog van alles kunt instellen, zoals kleurbalans, belichtingscompensatie, scherpte, contrast. Mocht je er een keer wat naast zitten met je belichting kun je dan veel beter coorigeren dan in JPEG. Meestal hoef ik mijn foto's helemaal niet verder te bewerken als ik ze in een RAW-programma heb omgezet in JPEG. Je moet het ongeveer zien dat een RAW bestand hetzelfde is als een negatief en een JPEG bijna al de definitieve foto is. Je kunt er nog wel dingen aan corrigeren maar veel minder dan in RAW. Als je dus de beste kwaliteit wil neem dan RAW. Vakantiekiekjes zou je nog wel in JPEG doen, net als andere kiekjes die je zomaar ergens maakt. Wil je er zeker van zijn dat de kwaliteit maximaal is gebruik je RAW. je kunt het dus door elkaar gebruiken.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:58

Ik hoor eigenlijk alleen maar goeie verhalen over de Canon 400D.
Maar wat zijn de nadelen?
Ik ga waarschijnlijk de Canon 400D kopen in januari (misschien wel eerder ). Vandaar.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:03

Kan iemand mij trouwens even een paar linkjes geven op welke site ik de foto's mooi kan bewerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:08

traan_beauty schreef:
Ik ga waarschijnlijk de Canon 400D kopen in januari (misschien wel eerder ). Vandaar.

Ik vind persoonlijk een behoorlijk nadeel dat er niet zoals op alle andere DSLR's van Canon twee (of zelfs nog meer) aparte schermpjes zijn: één voor de instellingen en één voor het bekijken van je menu, de foto's etc. Ik vind het zelf echt irritant om die instellingen allemaal op je LCD-schermpje te hebben staan. Maar goed, komt wellicht ook omdat ik natuurlijk heel erg gewend ben aan die aparte schermpjes, zo lang je daar nog geen ervaring mee hebt zul je die natuurlijk ook niet missen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:26

Nouks schreef:
traan_beauty schreef:

Ik vind persoonlijk een behoorlijk nadeel dat er niet zoals op alle andere DSLR's van Canon twee (of zelfs nog meer) aparte schermpjes zijn: één voor de instellingen en één voor het bekijken van je menu, de foto's etc. Ik vind het zelf echt irritant om die instellingen allemaal op je LCD-schermpje te hebben staan. Maar goed, komt wellicht ook omdat ik natuurlijk heel erg gewend ben aan die aparte schermpjes, zo lang je daar nog geen ervaring mee hebt zul je die natuurlijk ook niet missen.

volgens mij heeft de 350d die ook niet of wel? (aparte schermpjes)